Tällaisen ongelman huomasin tänään että kun auton käynnistää sammuu latauksen merkkivalo normaalisti mutta syttyy hetken kuluttua pariksi kolmeksi sekunniksi palamaan. Eli auto ei lataa vasta kun valo sammuu uudelleen. Sitten lataus on aivan normaali. Olisko hiilet loppu? Ja saako tuohon 150a valeon laturiin hiiliä mistään? Varmaanki koko laturin joutuu ainakin räjäyttämään osiksi niiden vaihtoa varten. Ois se helppo vanhaan boschiin .
Onko tämä sähköinen kiertovesipumppu miten olennainen osa automaatti-ilmastoidun 528 nestekiertoa, jos kesäkeleistä puhutaan? Eli toisin sanoen se ei pelaa, onko odotettavissa robleemia?
Mikäs näissä oli pielessä ku radiossa pamahti äänet kovalle ja faderit ja balanset päin peetä ku käynnisti auton?
Varmaan myös joku johto poikki ovessa, kun ei toimi keskuslukko kuskin ovessa, apukuljettajan lasi kuskin napeista, eikä apukuljettajan peilin säätö toimi?
Mikäs laatikko tässä autossa on? Luistaa tuo automaatti sen verran, ettei pysty D:llä lähtemään liikkeelle, pakko lähtee pakko2. Myöskään pakki ei toimi. Muistan lukeneeni, että jollai oli samanlaisia ongelmia täälä foorumilla laatikon kanssa.
Uskaltaako ostaa motonetistä pyörän laakerisarjat vai käykö matkani kl-varaosiin vaiko marmorille?
Motonetin takalaakeri kesti mulla 5kk ja vaihtoon--> Kävin kyllä hakemassa motonetistä vaan takuuseen uuden. Oli vaihtunut ilmeisesti toimittaja, en muista merkkiä mutta oli sinisessä laatikossa tämä uusi mikä nyt on ollut joku 2-3kk. Se joka kesti sen 5kk oli topranin laatikossa.
Ja kun sulla oli noita ongelmia laakerin irroituksessa, itse kävin hakemassa biltemasta tarpeeksi järeän ulosvetäjän, sillä on lähtenyt sen jälkeen joka kerta aika kivuttomasti, viimeksi vedettiin vain ulosvetäjä tosi tiukkaan ja lähdettiin tupakille, kun tultiin takaisin niin vetari oli irti navasta.
Mikäs on tuossa sedanissa vikana, kun ajelee ihan normaalia maantievauhtia ja siitä kun polkaisee kaasun pohjaan niin takapää pyrkii oikealle. Ja kun kaasun löysää niin takapää "muljuaa" oudosti. Takapäässä on kaikki suht uusia osia paitsi ne isot takakelkan puslat, voiko ne aiheuttaa tuollaista levottomuutta takapäähän?
Onko -04 vuosimallin e39:ssä ollut DPF:ää? Katselen tässä Saksan markkinoita ja yhdessä kyseisen vuosimallin (ensirekisteröinti 4/2004) autossa mainostetaan olevan DPF.
Vai liekkö sitten Saksassa tapana asentaa noita jälkiasennuksena päästöjen laskun toivossa?....
EDIT: löysihän se google ainakin yhden saksankielisen sivun ja ei siinä e39:ssä ole DPF:ää. Sakemannit vaan asentelee niitä jälkiasennuksena että saavat "vihreän" lanketin autoon...
Onko -04 vuosimallin e39:ssä ollut DPF:ää? Katselen tässä Saksan markkinoita ja yhdessä kyseisen vuosimallin (ensirekisteröinti 4/2004) autossa mainostetaan olevan DPF.
Vai liekkö sitten Saksassa tapana asentaa noita jälkiasennuksena päästöjen laskun toivossa?....
EDIT: löysihän se google ainakin yhden saksankielisen sivun ja ei siinä e39:ssä ole DPF:ää. Sakemannit vaan asentelee niitä jälkiasennuksena että saavat "vihreän" lanketin autoon...
E39 523i -99 pitäisi saada uusi jäähdytin. Kyseisessä mallissa paisuntasäiliöhän on oikealla (apukuskin) puolella, mutta kyselin varaosaliikkeestä ja sanottiin että ei löydy muutakuin vasemman puolen paisarilla tai ilman paisaria? Neuvoja?
Sitten vielä, että kuuluuko kierrosten nousta aina pikkaisen kun laittaa kytkimen pohjaan, vaikka vaihdetta vaihtaessa? Eli kierrokset jää hieman leijumaan, että ei laske heti kytkimen painettua.
Itsellä samaa ongelmaa, sama tapahtuu vaikka painat tyhjillään kaasua ja nostat polkimen, Ei nimittäin reagoi heti ja kierrokset laskee mielestäni turhan hitaasti.
Pitääkö tässä siirtyä megasquirtin maailmaan :think
Leave a comment: