E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • baku
    replied
    [QUOTE=kaikkone;2358656]Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
    Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
    QUOTE]

    Minä ainakin vaihdoin laakerit molemmille puolille taakse irrottamatta vetaria. Torxit sieltä takaa on aika paskamaiset irrottaa, mutta sopivalle korkeudelle tunkkaamalla ja sopivankokoisilla räikkä/ nivelsysteemeillä pultit lähti auki. Loppuosa olikin helppo, kunhan tarpeeksi järeä ulosvetäjä löytyi, kaksi pientä väänsin harjoitellessa solmuun... Mitään sen kummempaa paukuttelua ei tarvinnut.

    Auto on 528 touring 9/98.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Purni View Post
    Ei onnistu ilman vetarin irroitusta.
    BMW:n mukaan onnistuu. Bentleyn kirja taas neuvoo ottamaan irti alatuennan pultin (narinahelan läpi menevän) ja molemmat ylätukivarret. Kumpikaan ei käske irrottamaan vetoakselia.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Sori, tuli aika iso kuva, ei jaksa alkaa muokkaa

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
    Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.

    Toinen edelleen miljoonannen kerran kysyn:
    Onko tuo nyt ominaisuus vai vika. Eli kun painaa kaasua ja nostaa, niin noston jälkeen auto miettii vielä hetken että mitä tapahtui. Sitten vasta kierrokset alkaa laskea, ja ne ei laske rivakasti vaan löysästi.
    Tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin mikälie se nyt on putsailin ja ei mitään vaikutusta.
    Alkaa olemaan rasittava ominaisuus.
    Ei onnistu ilman vetarin irroitusta.
    Tässä omat kuvat takalaakerien vaihdosta, Yritettiin vaikka millä saada vetaria ulos mut ei niin ei.


    Lopuksi löytyi sitten työkalu millä sen sai. Autona E39 M5
    Muutama napakka isku ja vetari lähti, toiselta puolelta irtos ihan tuurnan ja pajavasaran avulla.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Olisi kai pitänyt mainita että on kyseessä M52 kone ilman toista vanosta :P eli vanhempi malli.
    Kaasuläpät yms tosiaan on purettu (jos ne on ne kääntyvät läpät, moneen otteseen kun viimekesänä vaihtelin imusarjan tiivisteet & syksyllä kansiremppa

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....63#post2023284:think

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
    Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.

    Toinen edelleen miljoonannen kerran kysyn:
    Onko tuo nyt ominaisuus vai vika. Eli kun painaa kaasua ja nostaa, niin noston jälkeen auto miettii vielä hetken että mitä tapahtui. Sitten vasta kierrokset alkaa laskea, ja ne ei laske rivakasti vaan löysästi.
    Tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin mikälie se nyt on putsailin ja ei mitään vaikutusta.
    Alkaa olemaan rasittava ominaisuus.

    Leave a comment:


  • KuPa
    replied
    Tere, Putsailin ja pesin eilen EGR-venttiilin ja nyt ois varmistuksena tällänen ehkäpä hieman tyhmä kyssäri...Eihän sen venttiilin kyljessä olevan pyöreän lätyskän (missä on se joku pikku letku kiinni, mikä on tulpattuna tossa mun pelissä) pitäis aueta??

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    LUK se ainakin 9/98 jälkeen on.
    Entäpä ennen sitä Ei näköjään ainakan LUK:n online kuvasto tuntenu kun 9/98 eteenpäin..

    EDIT: kyllähän tuolla näyttäis olevan ainakin osanumerot kohdillaan eli liene tuo se on..
    Last edited by Magirus; 29-04-2011, 12:52.

    Leave a comment:


  • Pexi_87
    replied
    Originally posted by superb View Post
    Oisko nämä:

    51 71 8 159 426
    51 71 8 159 425
    Tuo oma auto kun on valmistettu 10/2000 niin oikeat numerot oli:

    51717008689 Vasen puoli
    51717008690 Oikea puoli

    Kiitos kuitenkin, auttoi huomattavasti lähemmäksi nuo numerot.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Onko kellään hajua minkä merkkinen tuo E39 bensakoneissa käytetty tehostajan pumppu on? (näissä alkupään malleissa).
    LUK se ainakin 9/98 jälkeen on.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Onko kellään hajua minkä merkkinen tuo E39 bensakoneissa käytetty tehostajan pumppu on? (näissä alkupään malleissa).

    Ja mikähän sieltä ensimmäisenä menee kun alkaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla kavitoida?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Raitisilmasuodattimet saapui Schmiedmannilta... Eipä ne ole samat kuin vanhat alkuperäiset. Näissä ei ole huopaa suodattimen toisella puolella ja muovikehyksen reunoissa on vaahtomuovitiiviste, ei muoviläppiä kuten alkuperäisissä. Mekaanisesti nämä ovat kuitenkin paljon paremmat kuin merkkiliikkeen nykyään myymät pahviviritykset.

    Nyt kiinnostaisi tietää millainen tuo Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S suodatin on ulkoisesti. Onko se samanlainen kuin tämä suodatin vai onko se täysin tuota vanhaa alkuperäistä suodatinta vastaava? Netistä löysin yhden LAK73S kuvan ja siinä se näytti ihan samalta kuin nämä Schmiedmannin suodattimet mutta oliko se väärä kuva?

    Nämä minulle tulleet näyttää tältä: http://images.tradoria.de/f2e8ccf493...bab5d11e45.jpg

    Vanhanmalliset alkuperäisethän näyttää tältä:
    http://www.m5board.com/vbulletin/att...051309-079.jpg
    Muistaakseni tuollaista huopaa ei näissä Mahlenkaan suodattimissa ole mikä originaali suodattimissa näkyy olevan. Itseasiassa ensimmäistä kertaa näin mille vanha alkuperäinen suodatin näyttää. Tuo on kyllä laadukkaan näköinen.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Raitisilmasuodattimet saapui Schmiedmannilta... Eipä ne ole samat kuin vanhat alkuperäiset. Näissä ei ole huopaa suodattimen toisella puolella ja muovikehyksen reunoissa on vaahtomuovitiiviste, ei muoviläppiä kuten alkuperäisissä. Mekaanisesti nämä ovat kuitenkin paljon paremmat kuin merkkiliikkeen nykyään myymät pahviviritykset.

    Nyt kiinnostaisi tietää millainen tuo Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S suodatin on ulkoisesti. Onko se samanlainen kuin tämä suodatin vai onko se täysin tuota vanhaa alkuperäistä suodatinta vastaava? Netistä löysin yhden LAK73S kuvan ja siinä se näytti ihan samalta kuin nämä Schmiedmannin suodattimet mutta oliko se väärä kuva?

    Nämä minulle tulleet näyttää tältä: http://images.tradoria.de/f2e8ccf493...bab5d11e45.jpg

    Vanhanmalliset alkuperäisethän näyttää tältä:

    Leave a comment:


  • superb
    replied
    Oisko nämä:

    51 71 8 159 426
    51 71 8 159 425

    Leave a comment:

Working...
X