[QUOTE=kaikkone;2358656]Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
QUOTE]
Minä ainakin vaihdoin laakerit molemmille puolille taakse irrottamatta vetaria. Torxit sieltä takaa on aika paskamaiset irrottaa, mutta sopivalle korkeudelle tunkkaamalla ja sopivankokoisilla räikkä/ nivelsysteemeillä pultit lähti auki. Loppuosa olikin helppo, kunhan tarpeeksi järeä ulosvetäjä löytyi, kaksi pientä väänsin harjoitellessa solmuun... Mitään sen kummempaa paukuttelua ei tarvinnut.
Auto on 528 touring 9/98.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kaikkone View PostTuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
Toinen edelleen miljoonannen kerran kysyn:
Onko tuo nyt ominaisuus vai vika. Eli kun painaa kaasua ja nostaa, niin noston jälkeen auto miettii vielä hetken että mitä tapahtui. Sitten vasta kierrokset alkaa laskea, ja ne ei laske rivakasti vaan löysästi.
Tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin mikälie se nyt on putsailin ja ei mitään vaikutusta.
Alkaa olemaan rasittava ominaisuus.
Tässä omat kuvat takalaakerien vaihdosta, Yritettiin vaikka millä saada vetaria ulos mut ei niin ei.
Lopuksi löytyi sitten työkalu millä sen sai. Autona E39 M5
Muutama napakka isku ja vetari lähti, toiselta puolelta irtos ihan tuurnan ja pajavasaran avulla.
Leave a comment:
-
Originally posted by mijuko View Post
Kaasuläpät yms tosiaan on purettu (jos ne on ne kääntyvät läpät, moneen otteseen kun viimekesänä vaihtelin imusarjan tiivisteet & syksyllä kansiremppa
Leave a comment:
-
Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
Toinen edelleen miljoonannen kerran kysyn:
Onko tuo nyt ominaisuus vai vika. Eli kun painaa kaasua ja nostaa, niin noston jälkeen auto miettii vielä hetken että mitä tapahtui. Sitten vasta kierrokset alkaa laskea, ja ne ei laske rivakasti vaan löysästi.
Tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin mikälie se nyt on putsailin ja ei mitään vaikutusta.
Alkaa olemaan rasittava ominaisuus.
Leave a comment:
-
Tere, Putsailin ja pesin eilen EGR-venttiilin ja nyt ois varmistuksena tällänen ehkäpä hieman tyhmä kyssäri...Eihän sen venttiilin kyljessä olevan pyöreän lätyskän (missä on se joku pikku letku kiinni, mikä on tulpattuna tossa mun pelissä) pitäis aueta??
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostLUK se ainakin 9/98 jälkeen on.Ei näköjään ainakan LUK:n online kuvasto tuntenu kun 9/98 eteenpäin..
EDIT: kyllähän tuolla näyttäis olevan ainakin osanumerot kohdillaan eli liene tuo se on..Last edited by Magirus; 29-04-2011, 12:52.
Leave a comment:
-
Onko kellään hajua minkä merkkinen tuo E39 bensakoneissa käytetty tehostajan pumppu on? (näissä alkupään malleissa).
Ja mikähän sieltä ensimmäisenä menee kun alkaa tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla kavitoida?
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostRaitisilmasuodattimet saapui Schmiedmannilta... Eipä ne ole samat kuin vanhat alkuperäiset. Näissä ei ole huopaa suodattimen toisella puolella ja muovikehyksen reunoissa on vaahtomuovitiiviste, ei muoviläppiä kuten alkuperäisissä. Mekaanisesti nämä ovat kuitenkin paljon paremmat kuin merkkiliikkeen nykyään myymät pahviviritykset.
Nyt kiinnostaisi tietää millainen tuo Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S suodatin on ulkoisesti. Onko se samanlainen kuin tämä suodatin vai onko se täysin tuota vanhaa alkuperäistä suodatinta vastaava? Netistä löysin yhden LAK73S kuvan ja siinä se näytti ihan samalta kuin nämä Schmiedmannin suodattimet mutta oliko se väärä kuva?
Nämä minulle tulleet näyttää tältä: http://images.tradoria.de/f2e8ccf493...bab5d11e45.jpg
Vanhanmalliset alkuperäisethän näyttää tältä:
http://www.m5board.com/vbulletin/att...051309-079.jpg
Leave a comment:
-
Raitisilmasuodattimet saapui Schmiedmannilta... Eipä ne ole samat kuin vanhat alkuperäiset. Näissä ei ole huopaa suodattimen toisella puolella ja muovikehyksen reunoissa on vaahtomuovitiiviste, ei muoviläppiä kuten alkuperäisissä. Mekaanisesti nämä ovat kuitenkin paljon paremmat kuin merkkiliikkeen nykyään myymät pahviviritykset.
Nyt kiinnostaisi tietää millainen tuo Knecht-Mahle / Hengst LAK 73/S suodatin on ulkoisesti. Onko se samanlainen kuin tämä suodatin vai onko se täysin tuota vanhaa alkuperäistä suodatinta vastaava? Netistä löysin yhden LAK73S kuvan ja siinä se näytti ihan samalta kuin nämä Schmiedmannin suodattimet mutta oliko se väärä kuva?
Nämä minulle tulleet näyttää tältä: http://images.tradoria.de/f2e8ccf493...bab5d11e45.jpg
Vanhanmalliset alkuperäisethän näyttää tältä:
Leave a comment:
Leave a comment: