E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kentsu
    replied
    Originally posted by Matula View Post
    Käytä piuhan päässä sammuttamassa valo, valo syttyi koska airbag oli pois ja virrat käytetty päällä.
    Tarkennuksena että jo radio-asennon vääntäminen päälle saa aikaan bagivalon ja reissun testerille. Minä tulkitsen suomen kielen "virrat päällä" enklanniksi "ignition on".
    Nimim. Virtojen poispitämisestä tietoinen asennuksen aikana stereoita kuunnellut.

    Leave a comment:


  • Matula
    replied
    Originally posted by MadMike View Post
    Nostan tätä. Osaako kukaan infota?
    Käytä piuhan päässä sammuttamassa valo, valo syttyi koska airbag oli pois ja virrat käytetty päällä.

    Leave a comment:


  • MadMike
    replied
    Originally posted by MadMike View Post
    Morjens.

    Oli pelkääjän puoleinen ikkuna pudonnut nostimeltaan ja sitä paikalleen laittaessa otettiin ovipahvien myötä myös airbag hetkeksi irti. Kasauksen jälkeen autossa syttyi airbag-valo. Lähteekö pelkällä kuittaamisella pois, vai tuliko se kasattua väärin? En ole vielä käyttäny piuhan päässä autoa.

    Auto on e39 vm. -99.
    Nostan tätä. Osaako kukaan infota?

    Leave a comment:


  • Mad_Mike
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    mmh, onkohan tuo paha keissi vaihtaa etu tai takalaakeria, kahtelin ohjeita ni pitäs olla ulosvetäjää ja jotai jolla paukutella.

    tuleeko tuossa motonetin sarjassa pultit mukana?
    FAG merkkinen on alkuperäseen rinnastettava. Mapco:a ei kannata laittaa missään nimessä. Etu laakerin kans vaihetaan koko napa ja se o suht helppo homma. Takalaakerien vaihdossa on varmasti enempi pään vaivaa. Eli takalaakerien vaihto suosiolla korjaamolle jos ei oo kunnon vehkeitä / kokemusta. Ja kannattaa pyytää hinta arvio etukäteen.

    Edit: KL- varaosat tai joku muu varaosa pulju, mut en suosittele motonettiä.
    Last edited by Mad_Mike; 25-04-2011, 20:09.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    mmh, onkohan tuo paha keissi vaihtaa etu tai takalaakeria, kahtelin ohjeita ni pitäs olla ulosvetäjää ja jotai jolla paukutella.

    tuleeko tuossa motonetin sarjassa pultit mukana?

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Mulla on jo n. 10tkm pyörinyt etupyöränlaakeri motonetistä ja hyvin toiminut.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Uskaltaako ostaa motonetistä pyörän laakerisarjat vai käykö matkani kl-varaosiin vaiko marmorille?

    Leave a comment:


  • Sumu
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Liittimiä tai johtoja ei ole valmiina. Joitain lisävarusteita saa asennussarjana merkkiliikkeestä tai niille saa johtosarjan. Moniin on kuitenkin tehtävä johtosarjat itse kytkentäkaavion perusteella ja hankittava tarvittavat osat esim. eBaysta. Monet varusteet myös vaatii koodauksen autoon. Osa koodauksista onnistuu merkkiliikkeessä, osa (ja myös ne mitkä merkkiliikkeessä) onnistuu vain alan harrastajien toimesta. Kannattaa ostaa jo valmiiksi hyvin varustettu auto sen halvimman Suomi-karvalakin sijaan. Pieni säästö hankintahinnassa kuitenkin tulee loppusummana maksamaan enemmän kun asentelet puuttuvia varusteita.
    Ok, kiitokset tiedoista. Katsellaan vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Sumu View Post
    Onkos bemuissa tuo lisävarusteiden laittaminen perus bolt on juttu? Esim joku sähkövempele, onko liittimet valmiina?
    Liittimiä tai johtoja ei ole valmiina. Joitain lisävarusteita saa asennussarjana merkkiliikkeestä tai niille saa johtosarjan. Moniin on kuitenkin tehtävä johtosarjat itse kytkentäkaavion perusteella ja hankittava tarvittavat osat esim. eBaysta. Monet varusteet myös vaatii koodauksen autoon. Osa koodauksista onnistuu merkkiliikkeessä, osa (ja myös ne mitkä merkkiliikkeessä) onnistuu vain alan harrastajien toimesta. Kannattaa ostaa jo valmiiksi hyvin varustettu auto sen halvimman Suomi-karvalakin sijaan. Pieni säästö hankintahinnassa kuitenkin tulee loppusummana maksamaan enemmän kun asentelet puuttuvia varusteita.

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Originally posted by Sumu View Post
    Onkos bemuissa tuo lisävarusteiden laittaminen perus bolt on juttu? Esim joku sähkövempele, onko liittimet valmiina?

    Olen vaarassa siirtyä bemarin omistajaksi ja tarvii hieman perehtymistä aiheeseen...
    Jos orkkis kamoja ostat niin kyllä niistä aika suuri osa toimii ihan "plug&play" periaatteella. Vähän vaan laaja käsitys tuo lisävarusteiden laittaminen

    Leave a comment:


  • Sumu
    replied
    Onkos bemuissa tuo lisävarusteiden laittaminen perus bolt on juttu? Esim joku sähkövempele, onko liittimet valmiina?

    Olen vaarassa siirtyä bemarin omistajaksi ja tarvii hieman perehtymistä aiheeseen...

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    välyksiä jossain? taka tuennassa kolahtaa hieman enemmän kuin vastaavassa sedanissa, tosin farkussa on ilmajouset ja kallistetut vaimentimet, takajarru päivitystä tehdessäni tutkin kaikki tuennan nivelet sekä apurungon kiinnitykset, kaikki näytti/tuntui olevan kondiksessa myös isk.vaimentimien yläpäät kunnossa , iskarit alkuperäiset ( 221000 tkm takana ) tokihan farkussa on enemmän kaikupohjaa.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by JCi View Post
    Minkälainen jäähdytysjärjestelmän painekorkki kuuluu -99 523i:hin? Motonetissä on myynnissä ~10€ hinnalla 2bar korkki, sopiiko tuo? Syyläri pitää vaihtaa ja varmuudeksi taitaa olla järkevää vaihtaa myös tuo korkki?
    2bar on alkuperänen,
    1.4 barin korkkia käytetään vanhemmissa autoissa jotta ei tule turhaan paineita järjestelmään ja järjestelmä ala vuotamaan sitten jostain.

    Jos luotat autoosi ni pistä vaa se 2 barin korkki.

    Leave a comment:


  • JCi
    replied
    Minkälainen jäähdytysjärjestelmän painekorkki kuuluu -99 523i:hin? Motonetissä on myynnissä ~10€ hinnalla 2bar korkki, sopiiko tuo? Syyläri pitää vaihtaa ja varmuudeksi taitaa olla järkevää vaihtaa myös tuo korkki?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Sumu View Post
    Mitä eroa on käytännössä 523:lla ja 525:llä? Varustetasossa lienee jotain? Eli samalla logiikalla 523 on isommalla koneella tuunattu 520?
    523 vanhemmalla M52B25 moottorilla ja 525 uudemmalla M54B25 moottorilla. Varusteethan voi vaihdella miten sattuu miten on haluttu varustella.

    Leave a comment:

Working...
X