memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1845
    • Kotona/Poissa

    Originally posted by mailman View Post
    En kyllä yli 100e maksaisi.
    Kotikonstein pystyyy ainakin kylmäaineet vaihtamaan, jos löytyy Bemarin kylmäputkienliittimet (olivat jotenkin erilaiset kuin "yleensä" sekä kylmäainetta.

    Tuosta kuivauksesta en mene sitten sanomaan mitään :think
    Ilmastointilaitteen huolto on luvanvaraista toimintaa, joten huoltomiesten täytyy myös olla tähän työhön koulutettuja.

    Että se siitä kotikonstein huoltamisesta, ellei taskussa satu olemaan sopiva lupa...taitaa olla sen verran myrkkyjä nuo aineet.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8004
      • Vantaa

      Originally posted by Matula View Post
      Tuo ilmastoinnin kotitäyttö on varmaan mielenkiintoista puuhastelua, toki se onnistuu jos on oikeat laitteet.
      Juu toki oikeat laitteet pitää olla

      Originally posted by Havis View Post
      Ilmastointilaitteen huolto on luvanvaraista toimintaa, joten huoltomiesten täytyy myös olla tähän työhön koulutettuja.

      Että se siitä kotikonstein huoltamisesta, ellei taskussa satu olemaan sopiva lupa...taitaa olla sen verran myrkkyjä nuo aineet.
      Noh, itse ko. operaation tein edelliseen E39:ni oikeilla laitteilla ja valvovan silmän alla (kyseisillä silmillä ko. luvat löytyvät, pariin potenssiin isompiekin kylmähärveleiden).

      Ts. Kotosalla voi tehdä, jos on laitteet ja liittimet sekä luvat kunnossa.
      Helpoimmalla pääsee ajamalla johki Vianoriin tjsp. ja pyytää heidän sen tekevän
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        Originally posted by mailman View Post
        Juu toki oikeat laitteet pitää olla



        Noh, itse ko. operaation tein edelliseen E39:ni oikeilla laitteilla ja valvovan silmän alla (kyseisillä silmillä ko. luvat löytyvät, pariin potenssiin isompiekin kylmähärveleiden).

        Ts. Kotosalla voi tehdä, jos on laitteet ja liittimet sekä luvat kunnossa.
        Helpoimmalla pääsee ajamalla johki Vianoriin tjsp. ja pyytää heidän sen tekevän
        Nuo rengasfirmat osaavat kyllä sen täytön mutta usein tuntuu ammattitaito loppuvankin siihen.

        Tuohon luvanvaraisuuteen liittyen, ei taida edes itse saada niitä osia vaihtaa vaikka järjestelmä olisikin tyhjä. Mutta se luvanvaraisuus ei ole astunut vielä voimaan.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by mailman View Post
          Juu toki oikeat laitteet pitää olla

          Noh, itse ko. operaation tein edelliseen E39:ni oikeilla laitteilla ja valvovan silmän alla (kyseisillä silmillä ko. luvat löytyvät, pariin potenssiin isompiekin kylmähärveleiden).

          Ts. Kotosalla voi tehdä, jos on laitteet ja liittimet sekä luvat kunnossa.
          Helpoimmalla pääsee ajamalla johki Vianoriin tjsp. ja pyytää heidän sen tekevän
          Eli kukaan ei voi sanoa voivansa tehdä hommaa kotikonstein.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Havis View Post
            Että se siitä kotikonstein huoltamisesta, ellei taskussa satu olemaan sopiva lupa...taitaa olla sen verran myrkkyjä nuo aineet.
            Tuo aineen myrkyllisyys ja koko asiasta niuhotus kyllä hämmentää minua.

            Samaa ainetta kun on esim. spray-pullossa myytävässä paineilmassa ja sitä sumutellaan aika huolettomasti eikä pullon käyttöön tarvitse olla lupia tai erikoiskoulutusta... Joten miksi samasta aineesta niuhotetaan autojen yhteydessä? Esim. Bilteman paineilmapullo (tuotenumero 36-520) painaa 330g ja tuoteselosteen mukaan sisältää 80-100% 1,1,1,2-Tetrafluoretan / HFC-134A.
            E39 528iA

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16444
              • Leppävirta

              Originally posted by vilperi View Post
              Vanteiden leveys on 8"
              No mulla ainakin 235/40 renkaat edessä ja leveys 8" vanteissa. Takana sitten leveämpi vanne 9" ja 245/40 rengas siellä.

              Joku varmaan tarkentaa taas onko sopivat vai ei. Mutta ei mulla ainakaan ole laatikko temppuillut noilla renkailla.

              Eikös se jos kaikki on 8" leveitä niin 235/40/18 ole passeli joka kulmaan?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Gizmo
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 11

                Kävin tuossa kattomassa yhtä 523 bemaria manuaali lootalla kannattaako huolestua hiukan kosteasta moottorin etupäästä, kostein kohta oli vänkärin puolella?
                Toinen mikä jäi mieleen yli 80km/h kova jarrutus niin rattia täristi aikalailla, mistähän johtunee pienemmissä nopeuksissa ei mitään, joten luulisi jarrulevyjen olevan suorat.

                Comment

                • Frozzu
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 147
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Gizmo View Post
                  Kävin tuossa kattomassa yhtä 523 bemaria manuaali lootalla kannattaako huolestua hiukan kosteasta moottorin etupäästä, kostein kohta oli vänkärin puolella?
                  Toinen mikä jäi mieleen yli 80km/h kova jarrutus niin rattia täristi aikalailla, mistähän johtunee pienemmissä nopeuksissa ei mitään, joten luulisi jarrulevyjen olevan suorat.
                  Luultavasti reaktiotangot lopussa. Samalla voi mennä myös useampi alustanosa vaihtoon.
                  Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                  Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                  Ex: Fiat Punto -02
                  Ex: Kawasaki versys -07
                  Ex: Honda CBR 600 F -03
                  Ex: BMW 530i e39 -02
                  Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                  Ex: Fiat barchetta -95

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    No mulla ainakin 235/40 renkaat edessä ja leveys 8" vanteissa. Takana sitten leveämpi vanne 9" ja 245/40 rengas siellä.

                    Joku varmaan tarkentaa taas onko sopivat vai ei. Mutta ei mulla ainakaan ole laatikko temppuillut noilla renkailla.

                    Eikös se jos kaikki on 8" leveitä niin 235/40/18 ole passeli joka kulmaan?
                    Eihän se vanteen leveys ole ratkaisevaa vaan renkaan pyörimiskehän pituus :think


                    Originally posted by Gizmo View Post
                    Kävin tuossa kattomassa yhtä 523 bemaria manuaali lootalla kannattaako huolestua hiukan kosteasta moottorin etupäästä, kostein kohta oli vänkärin puolella?
                    Toinen mikä jäi mieleen yli 80km/h kova jarrutus niin rattia täristi aikalailla, mistähän johtunee pienemmissä nopeuksissa ei mitään, joten luulisi jarrulevyjen olevan suorat.
                    Öljyvuodot ovat aina huolestuttavia. Vuoto saattaa kuitenkin olla helposti korjattavissa esim. venttiilikopan tiiviste joka on melko yleinen vuotokohde.
                    Reaktiotankojen puslat ja muutkin puslat tuon e39:n alustassa saavat aikaan kaikenlaisia ravistuksia ja täristyksiä. Näistä löytyy ainakin 100 juttua.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Gizmo
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 11

                      Originally posted by Frozzu View Post
                      Luultavasti reaktiotangot lopussa. Samalla voi mennä myös useampi alustanosa vaihtoon.
                      Reaktiotankojen puslat vaihdettu jonkin aikaa sitten ja toinen alatukivarsi, etujarrulevyillä tosin tais olla ajettu jo 100tkm vika saattais olla niissä? Onko pahan hintaiset levyt+pala alkuperäisenä, eikös joku nettiliike myynyt suomessa kohtuuhintaan bemarien alkuperäisiosia toki jos laittais brembon tarvikelevyt luulis olevan laatu kohdillaan? Itse olen foortin romuissa tottunut että levyt kestää 2-300tkm mutta kun tuolla autolla kävi ajamassa niin bemari polte jäi...
                      Mitä mieltä tuosta koneen lievästä öljyisyydestä?

                      Comment

                      • Gizmo
                        Newbiemmer
                        • Aug 2007
                        • 11

                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Öljyvuodot ovat aina huolestuttavia. Vuoto saattaa kuitenkin olla helposti korjattavissa esim. venttiilikopan tiiviste joka on melko yleinen vuotokohde.
                        Reaktiotankojen puslat ja muutkin puslat tuon e39:n alustassa saavat aikaan kaikenlaisia ravistuksia ja täristyksiä. Näistä löytyy ainakin 100 juttua.
                        Joo hoksasin foorumilta että etupään täristykset melkeinpä tuntuu kuuluvan tuohon autoon, öljyvuoto/märkyys ei tosiaan ole paha mutta kun on tottunut täysin kuivaan koneeseen viimeisen 5vuoden aikana...
                        Last edited by Gizmo; 05-05-2010, 16:44.

                        Comment

                        • Frozzu
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 147
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by Gizmo View Post
                          Reaktiotankojen puslat vaihdettu jonkin aikaa sitten ja toinen alatukivarsi, etujarrulevyillä tosin tais olla ajettu jo 100tkm vika saattais olla niissä? Onko pahan hintaiset levyt+pala alkuperäisenä, eikös joku nettiliike myynyt suomessa kohtuuhintaan bemarien alkuperäisiosia toki jos laittais brembon tarvikelevyt luulis olevan laatu kohdillaan? Itse olen foortin romuissa tottunut että levyt kestää 2-300tkm mutta kun tuolla autolla kävi ajamassa niin bemari polte jäi...
                          Mitä mieltä tuosta koneen lievästä öljyisyydestä?
                          En osaa kyllä tuohon öljyisyyteen sanoa sen kummemin mitään. En tiedä missä hinnoissa 523i jarrulevyt on, mutta 530i on aika kalliit ainakin alkuperäisenä, eikä kyllä motonet levytkään välttämättä halvat ole. Tuossa kun on 324mm levyt edessä.
                          Skoda Fabia 1.4 TDI sport -08

                          Ex: Peugeot 406 coupe 2.0i -99
                          Ex: Fiat Punto -02
                          Ex: Kawasaki versys -07
                          Ex: Honda CBR 600 F -03
                          Ex: BMW 530i e39 -02
                          Ex: Ford Mondeo 2.0 clx -93
                          Ex: Fiat barchetta -95

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7468
                            • Oulu

                            Originally posted by Frozzu View Post
                            En tiedä missä hinnoissa 523i jarrulevyt on, mutta 530i on aika kalliit ainakin alkuperäisenä, eikä kyllä motonet levytkään välttämättä halvat ole.
                            523i 296mm etulevyt ei paljoa maksa, KL-Varaosista ostin taannoin eteen Boschin levyt ja olikohan 60€ pari hintaa tarjouksessa. Takalevyt maksoi tuossa talvella vähän enemmän, muistaakseni reilu 100€ pari. Kyllä nuo etulevyt voi olla 150tkm ajetussa jo aika kuluneet.

                            http://www.kl-varaosat.fi/ voi katsella päivän hinnat osille. Muistaakseni palatkaan ei hirveästi maksa.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 05-05-2010, 16:58.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Ansseli
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 145
                              • Tampere/Mikkeli

                              omaan makso Brembon etulevyt ja palat asennettuna 300€ noin kuukausi sitten
                              -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                              Comment

                              • OneAndOnly
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 441
                                • Nurmes

                                Osaisiko kukaan kertoa tarkalleen missä kohtaa kojelaudassa se gps-antenni sijaitsee. Kun kokeilin katsella ja pikkusen purin altapäin suojia pois mut vieläkö otattaa hanskalokeron pois.
                                Ollut navin kans ongelmaa kun ei löydä satelliittejä, pakkasella löytää mut nyt lämpimillä ilmoilla ei. (e39 touring)

                                Tänään sain uuden gepsin antennin ja kokeilin sitä niin että tökkäsin suoraan lukijan perään konttiin sen niin muutaman minuutin mietittyään löysi 6-7 satelliittiä. Mut siinä on vaan se johto niin lyhyt että ei saa sitä minnekkään laitettua hyvin sinne kun jos tunkee navin ja kylkipellin väliin konttiin niin ei löydä sieltä enää signaalia.
                                näillä mennään:
                                Bmw e46 320d
                                Suzuki Hayabusa 1300R

                                Ex:
                                Volvo XC70 D5 AWD -10
                                Volvo V70 D5 -02
                                Volvo V70 T5 -98
                                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                                -----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X