Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikaeli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 109
    • Vaasa

    Mitä olette joutuneet maksamaan tuulilasista asennettuna? Itselläni on sadetunnistimella.
    Toinen asia, Simonsin vaimentimesta kysymys. Tällä hetkellä autossa ei ole takimmaista vaimenninta kiitos edellisen omistajan ja nyt kahden vuoden jälkeen sain itseni ostamaan sellaisen. Onko odotettavissa äänten sivistymistä tuolla Simonsin http://www.simons.se/Bildarkiv%20system/039-B1R_Rostfritt_avgassystem_BMW_E39_520_523_525_528_ 530_exhaust.htm
    virityksellä? Onko jollain ääninäytettä tuon tyyppisestä vaimentimesta 6-koneisella? Toivotaan ettei kovin erottuvat ainakaan ole..

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      Originally posted by Macinaggio View Post
      En löytänyt parempaa treadia tälle kysymykselle, mutta otsikon mukaisesta autosta kyse kuitenkin...

      Kyseessä siis e39 da 2003, eli GM:n automaatilla.
      1. Onko vaihteisto "oppiva"?
      Tuohon oli ainakin minun auton ohjekirjassa juttua että laatikko ei ole oppiva vaan siellä on 3 vai 4 esiohjelmoitua "softaa" laatikolle, niistä sitten vaihtelee lähimmän kun ajotyyliä aikansa ensin haistelee. Kait siinä sama loota on mitä mulla, siis -02 kiisselissä
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • Jiivain
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 14

        Terveeks!

        Onko kenelläkään tietoa seuraavanlaisesta ongelmasta (auto on -97 540iA). Täyskaasukiihdytyksen jälkeen (laatikko joko sport- tai normaaliasennossa) joko moottori tai laatikko alkaa tekemään ihme "nylkytystä" kun auto pysäytetään, vaikkapa liikennevaloihin. Kun jarruja pitää pohjassa ja auto seisoo paikoillaan, tuntuu että se haluaisi koko ajan "hyppiä" eteenpäin ja täristää ihmeellisesti. Sitten kun taas lähtee liikkeelle, se tuntuu tuskaisen vaikealta, ja aivan kuin kone meinaisi kokonaan tukehtua alakierroksilla (ihan kun joku pytty olisi kokonaan poissa pelistä). Kun kierrokset nousee, rypytys/nylkytys tuntuu häviävän siihen asti kunnes taas pysähdytään.

        Auto toimii muuten moitteettomasti jos ei hirveästi kiihdyttele.

        Olisko kenelläkään hajua, mistä moinen mahtaisi johtua? Vai kiikutanko auton suosiolla suoraan pajalle?

        Comment

        • Mikaeli
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 109
          • Vaasa

          Kuuluuko sedanin takaluukun nousta ylös itsestään, kun kauko-ohjaimesta sen avaa? Eli onko minulla väsähtäneet kaasujouset vai naksahtaako se vain raolleen muillakin? Jos sen ei kuulukaan nousta, onko joku toteuttanut sen itsestään nousevaksi?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Mikaeli View Post
            Kuuluuko sedanin takaluukun nousta ylös itsestään, kun kauko-ohjaimesta sen avaa? Eli onko minulla väsähtäneet kaasujouset vai naksahtaako se vain raolleen muillakin? Jos sen ei kuulukaan nousta, onko joku toteuttanut sen itsestään nousevaksi?
            Tätä asiaa on tullut viimepäivinä taas mietittyä... Ei kuulu nousta. Luukun saranoiden sijainnista johtuen itsestään nousevan toteutus on hankala juttu. Ainoa keino voisi olla tehdä samanlainen systeemi kuin E38:ssa eli toinen kaasujousi on hydraulinen sylinteri ja sille on oma pumppu yms.

            Mutta: millaiset teillä muilla on sedanissa nuo takaluukun rajoitinstopparit? Siis ne pyöreät siinä luukun alareunassa? Onko ne pelkkää umpikumia vai onko niissä ejectorit? Minulla oli alunperin tuollaiset kumiset, ostin nyt uudet ja niissä onkin ejectorit eli keskellä on jousitettu tappi joka auttaa luukun avaamista. Kuitenkaan ETK ei tunne kuin yhden osanumeron. Outo juttu..
            E39 528iA

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7459
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Mutta: millaiset teillä muilla on sedanissa nuo takaluukun rajoitinstopparit? Siis ne pyöreät siinä luukun alareunassa? Onko ne pelkkää umpikumia vai onko niissä ejectorit?
              Ihan umpikumiset on tietääkseni mulla.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Ihan umpikumiset on tietääkseni mulla.
                Onkohan noita sitten vakiona missään, ehkä faceliftin jälkeisissä? Liitteenä kuva:
                Attached Files
                E39 528iA

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1203
                  • GrassLake

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Onkohan noita sitten vakiona missään, ehkä faceliftin jälkeisissä? Liitteenä kuva:
                  Paljonko luukku aukeaa noilla jos kakesta tai sisältä avaat?
                  Vai nouseeko vain kevyemmin (turha)?

                  Osanumeroa / hintaa osaatko sanoa?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Paljonko luukku aukeaa noilla jos kakesta tai sisältä avaat?
                    Vai nouseeko vain kevyemmin (turha)?

                    Osanumeroa / hintaa osaatko sanoa?
                    Aukeaa muutaman millin, nuo jouset ei jaksa nostaa luukkua itsestään (tosin luukussa on Dynamattia mutta tuskin tilanne ilman sitä paljonkaan muuttuu). Eli sitten kun käsin nostaa, antaa ne alkuvauhtia ja luukku nousee kevyemmin. Osanumero: 51 2 48 217 199. Hintaa n. 7,5€/kpl.

                    Pitäisi jotenkin muuttaa saranoiden/kaasujousien geometriaa jotta luukun saisi kaukosäätimellä auki, nythän luukku ei nouse ylös kuin jostain puolestavälistä (siis jos ei anna sille alkuvauhtia). VW Golfeissa on tehty kaasujousien muutoksia ja kiinnityspisteiden siirtoja ja hyvin näyttää luukku aukeavan sen jälkeen, niissäkin on toiminnan takaamiseksi pitänyt lisätä tuollaiset jousitetut stopparit. http://www.youtube.com/watch?v=b3rIN...eature=related
                    E39 528iA

                    Comment

                    • rööpeli
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2003
                      • 73

                      530d moottorin kiinnitys

                      Elikkä minulta meni rikki kuskinpuoleinen kolmihaarainen kiinnitysosa rungon ja kumin välistä. Se olis tarkoitus vaihtaa. Lähinnä minua ihmetyttää letku hässäkkä joka yhdistää molemmanpuolen kiinnityksen ja jatkaa jonkinlaisen venttiilin kautta johonkin muualle. Eli mitä virkaa silla on mitä se tekee on tekemättä jos rikki? Yritän saada kuvan mukaan.
                      Attached Files

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by rööpeli View Post
                        Elikkä minulta meni rikki kuskinpuoleinen kolmihaarainen kiinnitysosa rungon ja kumin välistä. Se olis tarkoitus vaihtaa. Lähinnä minua ihmetyttää letku hässäkkä joka yhdistää molemmanpuolen kiinnityksen ja jatkaa jonkinlaisen venttiilin kautta johonkin muualle. Eli mitä virkaa silla on mitä se tekee on tekemättä jos rikki? Yritän saada kuvan mukaan.
                        Solenoidi ohjaa moottorin tukikumeille alipaineen, jolla ne vedetään löysemmäksi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla värinöiden vähentämiseksi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • arpuC
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1377

                          Palaan vielä tuohon aiempaan tulpat löysällä juttuun... Mikä teidän mielestä aiheuttaa sen, että tulppien päällä lillui öljyä? Johtuiko se siitä, että tulpat olivat löysällä (ne kaksi tulppaa jotka oli kireällä ei öljyä lillunut) vai falskaako venakopan tiiviste?
                          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                          En löydä enää sun luo
                          Teitkö sä tän tahallaan?
                          Nyt kaikki palaa.

                          Comment

                          • aripaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 520
                            • Kuhmo

                            Originally posted by arpuC View Post
                            Palaan vielä tuohon aiempaan tulpat löysällä juttuun... Mikä teidän mielestä aiheuttaa sen, että tulppien päällä lillui öljyä? Johtuiko se siitä, että tulpat olivat löysällä (ne kaksi tulppaa jotka oli kireällä ei öljyä lillunut) vai falskaako venakopan tiiviste?
                            Venttiilikopan tiivisteet ja pulttien o-renkaat kovettuvat ajan myötä joten öljy tulee sieltä.
                            Ext. bmw:t
                            e28 518i -87
                            e34 518i -92
                            e39 540ia sedan 7/98
                            e39 540ia sedan 9/98
                            e39 540ia tour. 12/98
                            E34 525i Touring 7/92

                            Vikakoodien lukua/nollausta.

                            e39 540 ia sedan 7/96

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              Pistetääs tähän pieni ilmoitus E39 Bentleyn Service Manual osa 1:stä johon löytyy linkki E39 FAQ:sta, jollette ole jo bonganneet.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Jollain hyvää vinkkiä millä sais kasettiadapterin pois e39:n kasettipesästä Kyseessä siis semmoinen vanhan mallin navihässäkkä.
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎