memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1424

    Originally posted by Lakeson View Post
    Jos 17" on minimikoko, niin paljonko on kooltaan mukavin ja suorituskykyisin kokoluokka? Mitä suuremmat vanteet, sitä enemmän on jousittamatonta massaa pilaamassa mainostamaasi mukavuutta ja etenkin suorituskykyä (kiihtyvyys, hidastuvuus).
    Hyvä pointti, kevein vanne e39:siin taitaa olla orkkis teräsalu = 6,245kg+pöläri.
    Itselleni hommasin nuo talvikumeille. Nokian 195/65-15 kitkoilla sutii (vahingossa) asfaltilla kakkosella
    e39 M54B22 manual
    Polestar2 LRDM -21
    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Originally posted by jaakala View Post


      Aihehan vähän poikkes alkuperäsestä mutta tossa toi.
      Ihan liikaa sulla edessä camberia kun pitäisi olla siinä ~ -0.35´ astetta ja takana sitten likimain ~ -1.30´ Auraustakin on edessä liikaa ja takana liian vähän.
      Last edited by janke; 26-03-2014, 15:53.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        Originally posted by 205/65-15H View Post
        Hyvä pointti, kevein vanne e39:siin taitaa olla orkkis teräsalu = 6,245kg+pöläri.
        Itselleni hommasin nuo talvikumeille. Nokian 195/65-15 kitkoilla sutii (vahingossa) asfaltilla kakkosella
        Jotenkin vaan kalskahtaa korvaan kun puhutaan vannekoon suurentamisen yhteydessä mukavuudesta ja suorituskyvystä. Katu-uskottavilla ylikokoisilla tinavalsseilla kadotetaan varsin paljon 'herkkyyttä' ajotuntumasta.
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7468
          • Oulu

          Originally posted by Lakeson View Post
          Kuusipyttyinen prefacelift sedan painaa alle 1500kg, näin ainakin 523i.
          Sellanenhan mulla on, 1550 kg lukee otteessa, eikä tuossa ihmeellisempia painavia varusteitakaan ole.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Sellanenhan mulla on, 1550 kg lukee otteessa, eikä tuossa ihmeellisempia painavia varusteitakaan ole.
            Toi sun -00 lienee facelift..
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14575
              • Oulu

              Originally posted by Lakeson View Post
              Toi sun -00 lienee facelift..
              Näyttäs 12/99 preface olevan.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                Originally posted by zener View Post
                Näyttäs 12/99 preface olevan.
                Enpäs sitten keksi syytä tuolle suuremmalle painolle.
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Lakeson View Post
                  Toi sun -00 lienee facelift..
                  523 ja 528 on aina prefacelift, nehän korvautui 525 ja 530 malleilla faceliftissä.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Lakeson View Post
                    Kuusipyttyinen prefacelift sedan painaa alle 1500kg, näin ainakin 523i.
                    Painoi 1560kg, mulla oli ennen tuollainen. Ihan perusvarusteilla ja kevyillä vanteilla.

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Painoi 1560kg, mulla oli ennen tuollainen. Ihan perusvarusteilla ja kevyillä vanteilla.
                      Niin minullakin. Enkä siltikään ymmärrä mistä painoero johtuu.

                      Tekniikan Maailma nro 5/96 kertoo 523i:n koajossa auton omapainoksi 1470kg.
                      Last edited by Lakeson; 27-03-2014, 20:34.
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Lakeson View Post
                        Niin minullakin. Enkä siltikään ymmärrä mistä painoero johtuu.

                        Tekniikan Maailma nro 5/96 kertoo 523i:n koajossa auton omapainoksi 1470kg.
                        9/98 tuli mm.äänieristystä lisää.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Lakeson View Post
                          Niin minullakin. Enkä siltikään ymmärrä mistä painoero johtuu.

                          Tekniikan Maailma nro 5/96 kertoo 523i:n koajossa auton omapainoksi 1470kg.
                          Onkohan ne sitä punninneet vai katsoneet vain otteesta?

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1845
                            • Kotona/Poissa

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Onkohan ne sitä punninneet vai katsoneet vain otteesta?
                            Jos en ihan väärin muista, niin TM:n jutun lopusta löytyy mittojen kohdalta ilmoitetut arvot ja sit oli siellä missä rengas yms tiedot on, ihan vaakalla punnittu paino. Voin muistaa kyllä väärinkin.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10114
                              • KVLA

                              Kyllähän noiden saman mallin autoihin saa helposti painoeroa ihan varusteilla.

                              Esim:Tuplalasit,kattoluukku eri versioilla,penkit,takapenkin selkänoja,ilmastointi yms.Erillaiset sähköllä toimivat lisävarusteet ja jopa akun koko jos oikein "hifistellään".Näitähän on vaikka mitä.Eli onko jokainen auto linjalta valmistuessa ajettu puntarin kautta,vai onko papereihin lyöty kaikkiin sama paino...

                              PS. Vähän karkaa aiheesta...
                              Last edited by Heguli 31; 28-03-2014, 07:44.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Kyllähän noiden saman mallin autoihin saa helposti painoeroa ihan varusteilla.

                                Esim:Tuplalasit,kattoluukku eri versioilla,penkit,takapenkin selkänoja,ilmastointi yms.Erillaiset sähköllä toimivat lisävarusteet ja jopa akun koko jos oikein "hifistellään".Näitähän on vaikka mitä.Eli onko jokainen auto linjalta valmistuessa ajettu puntarin kautta,vai onko papereihin lyöty kaikkiin sama paino...

                                PS. Vähän karkaa aiheesta...
                                Otettu perusauton tyyppihyväksyntäpaino ilman kuskia ja renkaat heliumilla täytettynä...

                                Comment

                                Working...
                                X