memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Havis
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En tajua miksi tästä asiasta pitää aina vaan jauhaa. E39 on 15" talvirenkailla ihan paska ajaa vaikka alusta on täysin uudenveroisessa kunnossa. Toki jos kuski on jonossa köröttelijä, ei tee mitään nopeita liikkeitä ja suorastaan nauttii korin heilumisesta sivutuulessa, niin kyllähän niillä pärjää ja voi jopa luulla niitä hyviksi. Pärjäsin niillä minäkin monta talvea, kirosin toki joka talvea ja E39:n paskaa ajettavuutta talviaikaan.

    17" renkailla tilanne on ihan toisenlainen ja kaikki epämääräisyyden aiheuttamat pelkotilat katoaa, 18" lienee jo lähes täydellinen.
    Ei, ei ole paska, usko jo, enemmistö kun ei kulje liikenteen seassa joka kaarretta nilkka suorana rata-ajo tyyliin tykittämällä, vaan ihan muun liikenteen tahti riittää usemmille

    Kyllä kunnossa oleva E39 on aivan mainio ajettava noillakin.

    Erittäin ikävää jos et tajua tuota, se kun ei taida olla enää tämän forumin voimin autettavissa, ehkä joku terapia mentalisti auttaisi. Tyylisi ylilyödä eri mieltä olevien kanta jo kertoo paljon eikä tuo jankkaamisesi tosiasioita onneksi muuksi muuta ...
    Last edited by Havis; 20-03-2014, 08:29.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    En tajua miksi tästä asiasta pitää aina vaan jauhaa. E39 on 15" talvirenkailla ihan paska ajaa vaikka alusta on täysin uudenveroisessa kunnossa. Toki jos kuski on jonossa köröttelijä, ei tee mitään nopeita liikkeitä ja suorastaan nauttii korin heilumisesta sivutuulessa, niin kyllähän niillä pärjää ja voi jopa luulla niitä hyviksi. Pärjäsin niillä minäkin monta talvea, kirosin toki joka talvea ja E39:n paskaa ajettavuutta talviaikaan.

    17" renkailla tilanne on ihan toisenlainen ja kaikki epämääräisyyden aiheuttamat pelkotilat katoaa, 18" lienee jo lähes täydellinen.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ok. Tätä kun lueskelin, niin jotkut kehuivat jopa 15"-rengasta parenmaksi ajaa kun joitain isomman kokoluokan renkaita:think Mutta vuosi ollut -08 lieneekö noista ajoista rekaitten runkoja "pehmennetty"? Mun auto on nytte todella vaarallinen ohituksissa ja vielä jos takana istuu 90kg heppu, niin tuo huojunta/lullaus korostuu entisestään! Oikein hävettää, kun töissä käyvät kanssa matkustajat ihmettelee, että miten helvetissä tää auto menee näin ja onko sulla laakerit paskana takaa.. ja sitten vielä kehutaan päälle, että paskoja autoja nää bemarit Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!
    En niin tiedä että parempi, mutta sen kyllä voin sanoa, että tuo 205/65 15 talvikoko kyllä kunnossa olevassa alustassa riittää mainiosti Suomen rajoitusten mukaiseen menoon, ellei jopa reippaampaankin etenemiseen.

    Sen huomasin tuossa talvella, että yksikin huono iskunvaimennin vaikuttaa merkittävästi menoon. Asia kuulostaa itsestäänselvyydeltä, mutta ainakin minusta E39:n jousitus on sen verran napakka, ettei heikentyneen iskarin toimintapuutteita ihan noin vaan huomaakkaan, niitä pitää ihan erikseen tarkalla perstuntumalla seurata.

    Multa oli oikea etuiskari hajonnut talven pakkasilla, ja paikansin sen nurkka kerrallaan autoa painelemalla.

    Etuiskareiden uusiminen yhdessä uusien kallistuksen vaakaajien runkokumien kanssa poisti talvikelin aliohjautuvuutta sekä keulan lievää toispuoleista liikehdintää (tietenkin )
    Last edited by Havis; 20-03-2014, 07:14.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Tekis kyllä mieli nähdä ja ajaa tuo autosi, sen verran mielenkiintoista juttua ja ominaisuutta siinä on ollut aikojen saatossa :think

    Onkohan se nyt ihan oikeasti edes kunnossa se alusta? Toki jos sulla on jotkut pinnatut uusiorenkaat alla niin silloin käytös voi olla tuollaista mutta muuten en kyllä usko
    Tervetuloa koe-ajolle. Renkaat ovat Conti Viking Contact 5. 99T XL vm.2010. Kulmat ovat takaa kohdallaan ja muut osat ovat taakse vaihdettu paitsi taka-tukivarret ja Integral linkit. Toki tie mitä tuossa töihin ajelen on helvetinmoista uraista paskaa.. Ei se suoraan ajaessa mihkään vaella, mutta justiin ohituksissa kun ajelee paikkauksien yli jne. Ilmanpaineita olen tuossa jumpannut, mutta ei oikeistaa vaikuta mitenkään mihkään.
    Voiko noissa renkaissa olla rungot jo paskana?
    Mä olen talven aikana tuon takapään moneen otteeseen käynyt vääntelemässä ja mikään ei anna periksi niin että huomaisi. Pitäisköhän käydä taas katsurilla siinä raskaankaluston vääntöpenkissä.:think
    Last edited by janke; 20-03-2014, 05:22.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ok. Tätä kun lueskelin, niin jotkut kehuivat jopa 15"-rengasta parenmaksi ajaa kun joitain isomman kokoluokan renkaita:think Mutta vuosi ollut -08 lieneekö noista ajoista rekaitten runkoja "pehmennetty"? Mun auto on nytte todella vaarallinen ohituksissa ja vielä jos takana istuu 90kg heppu, niin tuo huojunta/lullaus korostuu entisestään! Oikein hävettää, kun töissä käyvät kanssa matkustajat ihmettelee, että miten helvetissä tää auto menee näin ja onko sulla laakerit paskana takaa.. ja sitten vielä kehutaan päälle, että paskoja autoja nää bemarit Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!

    Tekis kyllä mieli nähdä ja ajaa tuo autosi, sen verran mielenkiintoista juttua ja ominaisuutta siinä on ollut aikojen saatossa :think

    Onkohan se nyt ihan oikeasti edes kunnossa se alusta? Toki jos sulla on jotkut pinnatut uusiorenkaat alla niin silloin käytös voi olla tuollaista mutta muuten en kyllä usko

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ei siitä NIIN lulla tule kyllä millään renkailla että matkustajatkin huomaisi... Jotain on rikki... tai sitte takarenkaat tyhjät..
    Nii, iteki ajoin pari talvea sitte 205/65r15 pyörillä, ja oikein hyvät oli... Silloin ei kyllä ollu ees kulmat kohdallaan tai mikään muukaan.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ok. Tätä kun lueskelin, niin jotkut kehuivat jopa 15"-rengasta parenmaksi ajaa kun joitain isomman kokoluokan renkaita:think Mutta vuosi ollut -08 lieneekö noista ajoista rekaitten runkoja "pehmennetty"? Mun auto on nytte todella vaarallinen ohituksissa ja vielä jos takana istuu 90kg heppu, niin tuo huojunta/lullaus korostuu entisestään! Oikein hävettää, kun töissä käyvät kanssa matkustajat ihmettelee, että miten helvetissä tää auto menee näin ja onko sulla laakerit paskana takaa.. ja sitten vielä kehutaan päälle, että paskoja autoja nää bemarit Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!
    Ei siitä NIIN lulla tule kyllä millään renkailla että matkustajatkin huomaisi... Jotain on rikki... tai sitte takarenkaat tyhjät..

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!
    Mut Kiina-lullat painaa puolet siitä mitä nää panssarivaunut, ja muutenkaan eihän niissä oo ees mitään kuluvaa alustassa, jäykät taka-akselit rumpujarruilla ja eessä alatukivari L-muotinen kahdella puslalla korissa jotka ei koskaan väljisty, alapallo ehkä 250tkm kohdalla jos kumi on menny rikki ja ja...

    Se on kyllä tosiaan jännä miksi nää on niin "lullia", mutta kait se johtuu painosta yms?
    Silti nää on parempia ajaa, vaikka toisinaan tuntuu lullilta, wtf?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Ok. Tätä kun lueskelin, niin jotkut kehuivat jopa 15"-rengasta parenmaksi ajaa kun joitain isomman kokoluokan renkaita:think Mutta vuosi ollut -08 lieneekö noista ajoista rekaitten runkoja "pehmennetty"? Mun auto on nytte todella vaarallinen ohituksissa ja vielä jos takana istuu 90kg heppu, niin tuo huojunta/lullaus korostuu entisestään! Oikein hävettää, kun töissä käyvät kanssa matkustajat ihmettelee, että miten helvetissä tää auto menee näin ja onko sulla laakerit paskana takaa.. ja sitten vielä kehutaan päälle, että paskoja autoja nää bemarit Ei, siinä auta selitellä renkaitten pehmeyttä, kun sitten kehutaan kiina autoja, että ei poka paljon heilu ja lutaja samalla rengas koolla!! Tuo edellinen on kyllä totta!

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onhan tuo aika lulla noilla 205/60-16 kumeillaki vaikka 3bar paineita.

    yli -25c ku meni ni oli jo siedettävä.
    Last edited by zener; 19-03-2014, 22:25.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Teillä joilla on talvirenkaina 15"/65-profiiliset kumit, niin onko teillä ongelmia auton huojunnan kanssa, esim ohituksissa? Kuka tunnustaa?
    Bingo, täällä bingo!

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Teillä joilla on talvirenkaina 15"/65-profiiliset kumit, niin onko teillä ongelmia auton huojunnan kanssa, esim ohituksissa? Kuka tunnustaa?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Antoko joka suuntaan periksi, vai enimmäkseen pituussuunnassa? :think
    Mietin vaan, kun siinä seisotaan jarrunpäällä (vai seisoitko tai joku muu?), niin kyllähän se tietenkin vääntää silloin autoa, mutta liekö sivusuunnassa mitään havaittavaa? Silloinhan kun kait enimmäkseen se rassaa ripusuksia, ja pituussuunnassa koko apurunkoa?

    Piru vie, onnistuiskohan itelläkin, jos olis päivä ettei ois hirveästi jonoa, että saisko katsastuksen jälkeen mennä rassattavaksi siihen, meinaan aiwan kamalaa ajaa halkeamapaikkojen yli.
    Pituussuunnassa oikealta ensinmäinen pusla liikkui sentin ja narisi niin pirusti ja vasenmalta takinmainen liikkui kans aika kummallisesti vähäsen:think. No uudet vaihdan joka tapauksessa ja toivon että tulisi kuntoon. Olikos näissä sedaneissa harvoin nuota apurungon pusla ongelmia?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Joistain pohjoisen Suomiautoista löytyy lisäksi vielä orggispuslia joissa ei ole havaittavissa repeytymiä, eli ne ovat päällisin puolin ihan ok, mutta eivät enään ajossa.
    Eli nekin kannattaa silti vaihtaa joka tapauksessa ja varsinkin farkuissa, jos ei ole vielä vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kyllä ne apurungon puslat on helpoin todeta irrottamalla yhden pultin kerrallaan ja vääntämällä puslan keskireiästä, jos näkyy halkeamia tai repeämiä niin vaihtokunnossa on.

    Leave a comment:

Working...
X