Turha posti...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 apurungon kumit
Collapse
X
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostTuli vaihettua 300tkm mittarissa olevaan, vetokoukulliseen diisseli tourinkiin. Könteissä oli 98 leimat, eli sama vuosi mitä auto tehty, jos se merkki sitten vuosilukua meinaa. Voipiko tuosta veikkailla ettei kotterolla kovin paljoo yli 400tkm oo ajettu?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Jos ne alkuperäset sattus olemaan... Eipä siinä, ei tässä yö unet mee, van skooda kuskit ku aina tullee kertomaan miten se niitten kulkuneuvo, ei häppee merssua yhtään ja on varmaan vähemmän laittoo mitä bemarissa, nii saapi sannoo että on näissä ainahi lujat taka-akselin puslat...
Ainahi niissä bmw lukee, mutta saatto olla 3mm korkee lemförderin logo, joku kolmio kuitenni, että liekkö alkuperäset...Last edited by Hebbu ///M3; 11-10-2013, 22:37.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Täällä kans vaihdettu apurungon puslat ja 110 km/h tutinat häipyi lähes kokonaan, etummaiset oli aivan tohjona.
Kardaanin vakionopeusnivelkin tuli vaihdettua ensin ja sekin vaikutti jonkinverran 110km/h tutinaa ja poisti 55 km/h nopeudessa esiintyvän tutinan kokonaan.
Vielä olis väljät vetoakselit vaihtolistalla, ilmeisesti niistä kuuluu vaimeaa naksutusta ja aiheuttaa aika ajoin pientä tutinaa.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Pitäisi vaihtaa nuo takakelkan puslat sedaniin toukokuussa. Sen verran paljon vaihtolistalla osia, että en jaksa kaikkia itse vaihtaa, enkä ulosvetäjää metsästää, joten missä pääkaupungiseudulla kannattaisi vaihdattaa nämä puslat kohtuuhinnalla? Tuusulan Bemu Oy mainittiin aiemmin, että ei paljoa maksanut. Onko muita vaihtoehtoja?E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostTäällä kans vaihdettu apurungon puslat ja 110 km/h tutinat häipyi lähes kokonaan, etummaiset oli aivan tohjona.
Kardaanin vakionopeusnivelkin tuli vaihdettua ensin ja sekin vaikutti jonkinverran 110km/h tutinaa ja poisti 55 km/h nopeudessa esiintyvän tutinan kokonaan.
Vielä olis väljät vetoakselit vaihtolistalla, ilmeisesti niistä kuuluu vaimeaa naksutusta ja aiheuttaa aika ajoin pientä tutinaa.
Samalla vaihdettiin uudet alkuperäiset pyöränlaakerit taakse, olin laiska ja vaihdatin osat Kust Carilla Kokkolassa.
Heidän näkemyksensä oli että perään on luultavasti vaihdettu pinionin stefa ja kiristetty mutteri liian tiukalle, koska perä oli tuntunut nahkealle pyöritettäessä.
Hommasin käytetyn perän ja vaihdoin sen tänään, tutinat tais loppua, huomenna pitempi testilenkki niin totuus paljastuu.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Nyt on puslat vaihdettu, reipas puoltoista tuntia meni Tuusulassa. Täytyy tunnustella vielä, kun tulee enemmän ajoa, että miten muuttui, mutta ihan hyvältä vaikuttaa. En tiedä, onko harhakuvitelmaa, mutta jotenkin tuntuu kuin takapää olisi vähän "jämäkämpi" ja 1-2 vaihdoissa lievä tömpsäys-ääni olisi lieventynyt hieman. Kuinka herkästi tuossa puslien vaihdossa muuttuu auraukset takana? Mulla on tarkoitus vaihtaa vielä molemmat ylemmät varret kuukauden päästä ja sitten viedä suuntaukseen, eli ajoa tulee tässä vielä. Ratti pysyi kyllä suorana ja kulkee ihan ok mielestäni. Otin vanhat puslat mukaan, että voi ihmetellä niiden kuntoa. En vielä kovin tarkkaan kattonu, mutta näyttivät suht. ehjiltä, mutta hieman pehmoisilta, eli sen puolesta voisi arvailla että kulmat ei oo ihan kauheasti pielessä kuitenkaan, kun puslat ei varsinaisesti rikki olleet? Kilometrejä noilla oli siis jotain 155 tkm.Last edited by Bomb5; 09-06-2014, 14:53.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by BMW323 View Postpitäis itekkin hommata tuohon omaan uudet puslat ku tuntuu reilussa kiihdytyksessä että vääntää autoa oikealle.
Edit. Tässä joku ottanu videota 530i:stä, miten paljon liikkuu tuo takakelkka 1-2 vaihdossa voimakkaassa kiihdytyksessä. Ei ihmekään, jos saattais vähän puoltaa jos nuo puslat on huonona, tai kuulua joku lonksaus vaihdossa. https://www.youtube.com/watch?v=A9BY1nmw18oLast edited by Bomb5; 10-06-2014, 20:08.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by alatalo View PostIlmottaudutaan kerhoon. Tosi väljät on puslat. Oisko kellään rovaniemen seudulla touringiin ulosvetäjää? Tai tietoa missä kannattais vaihattaa. Wetteriltä kysyin hintaa Ja se oli nelinumeroinen summaBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment