Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 apurungon kumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeeKoo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 84
    • Merikarvia

    Turha posti...
    Last edited by TeeKoo; 20-07-2013, 18:41.

    Comment

    • Oxygen
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 103
      • Pori

      Noni puslat vaihettu Ihan ite tein kalun ulosvetämiseen ja sisäänpainamiseen :P ekas puolessa meni se neljä tuntia ku teki samalla työkalut ja toinen puoli sit vajaa puol tuntii ku oli molemmat vaihettu

      Täältä saa lainaan jos joku tarvii voin myös vaihtaa jossei itse kykene
      Last edited by Oxygen; 22-07-2013, 23:49. Reason: typojen korjaustaa....

      Comment

      • eki_boomer
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 223
        • Klaukkala

        Originally posted by deemu79 View Post
        Ja pk-seudulta löytyy ulosvetäjä toukkaan 30e/kerta.
        Noudettavissa päivisin Pitskusta ja iltaisin Hertsikan suunnalta.
        p. 050 301 6336

        Hyvin toimi. Kiitos.
        F31 moped edition...

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1627
          • Dallas

          Tuli vaihettua 300tkm mittarissa olevaan, vetokoukulliseen diisseli tourinkiin. Könteissä oli 98 leimat, eli sama vuosi mitä auto tehty, jos se merkki sitten vuosilukua meinaa. Voipiko tuosta veikkailla ettei kotterolla kovin paljoo yli 400tkm oo ajettu?
          Sotkamo Connection

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
            Tuli vaihettua 300tkm mittarissa olevaan, vetokoukulliseen diisseli tourinkiin. Könteissä oli 98 leimat, eli sama vuosi mitä auto tehty, jos se merkki sitten vuosilukua meinaa. Voipiko tuosta veikkailla ettei kotterolla kovin paljoo yli 400tkm oo ajettu?
            Miten siitä mitään voisi veikkailla?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Hebbu ///M3
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1627
              • Dallas

              Jos ne alkuperäset sattus olemaan... Eipä siinä, ei tässä yö unet mee, van skooda kuskit ku aina tullee kertomaan miten se niitten kulkuneuvo, ei häppee merssua yhtään ja on varmaan vähemmän laittoo mitä bemarissa, nii saapi sannoo että on näissä ainahi lujat taka-akselin puslat...

              Ainahi niissä bmw lukee, mutta saatto olla 3mm korkee lemförderin logo, joku kolmio kuitenni, että liekkö alkuperäset...
              Last edited by Hebbu ///M3; 11-10-2013, 22:37.
              Sotkamo Connection

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                Täällä kans vaihdettu apurungon puslat ja 110 km/h tutinat häipyi lähes kokonaan, etummaiset oli aivan tohjona.

                Kardaanin vakionopeusnivelkin tuli vaihdettua ensin ja sekin vaikutti jonkinverran 110km/h tutinaa ja poisti 55 km/h nopeudessa esiintyvän tutinan kokonaan.

                Vielä olis väljät vetoakselit vaihtolistalla, ilmeisesti niistä kuuluu vaimeaa naksutusta ja aiheuttaa aika ajoin pientä tutinaa.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Sedaniin kans suosittelen vaihtamaan vaikka ulkoisesti ei näkyisi murtumia. Katsastusaseman raskaankaluston penkissä huomaa niiden kunnon. En muista mikä sen penkin nimi on, mutta kaukosäätimellä sai lätkiä siirrettyä renkaan alla joka suuntaan ja näin löytyy hyvin välystät.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    Pitäisi vaihtaa nuo takakelkan puslat sedaniin toukokuussa. Sen verran paljon vaihtolistalla osia, että en jaksa kaikkia itse vaihtaa, enkä ulosvetäjää metsästää, joten missä pääkaupungiseudulla kannattaisi vaihdattaa nämä puslat kohtuuhinnalla? Tuusulan Bemu Oy mainittiin aiemmin, että ei paljoa maksanut. Onko muita vaihtoehtoja?
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      Originally posted by vexu524tdic View Post
                      Täällä kans vaihdettu apurungon puslat ja 110 km/h tutinat häipyi lähes kokonaan, etummaiset oli aivan tohjona.

                      Kardaanin vakionopeusnivelkin tuli vaihdettua ensin ja sekin vaikutti jonkinverran 110km/h tutinaa ja poisti 55 km/h nopeudessa esiintyvän tutinan kokonaan.

                      Vielä olis väljät vetoakselit vaihtolistalla, ilmeisesti niistä kuuluu vaimeaa naksutusta ja aiheuttaa aika ajoin pientä tutinaa.
                      Vetarit vaihdettiin välyksettömiin 120tkm ajettuihin, ei juuri vaikutusta.

                      Samalla vaihdettiin uudet alkuperäiset pyöränlaakerit taakse, olin laiska ja vaihdatin osat Kust Carilla Kokkolassa.
                      Heidän näkemyksensä oli että perään on luultavasti vaihdettu pinionin stefa ja kiristetty mutteri liian tiukalle, koska perä oli tuntunut nahkealle pyöritettäessä.

                      Hommasin käytetyn perän ja vaihdoin sen tänään, tutinat tais loppua, huomenna pitempi testilenkki niin totuus paljastuu.
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        Nyt on puslat vaihdettu, reipas puoltoista tuntia meni Tuusulassa. Täytyy tunnustella vielä, kun tulee enemmän ajoa, että miten muuttui, mutta ihan hyvältä vaikuttaa. En tiedä, onko harhakuvitelmaa, mutta jotenkin tuntuu kuin takapää olisi vähän "jämäkämpi" ja 1-2 vaihdoissa lievä tömpsäys-ääni olisi lieventynyt hieman. Kuinka herkästi tuossa puslien vaihdossa muuttuu auraukset takana? Mulla on tarkoitus vaihtaa vielä molemmat ylemmät varret kuukauden päästä ja sitten viedä suuntaukseen, eli ajoa tulee tässä vielä. Ratti pysyi kyllä suorana ja kulkee ihan ok mielestäni. Otin vanhat puslat mukaan, että voi ihmetellä niiden kuntoa. En vielä kovin tarkkaan kattonu, mutta näyttivät suht. ehjiltä, mutta hieman pehmoisilta, eli sen puolesta voisi arvailla että kulmat ei oo ihan kauheasti pielessä kuitenkaan, kun puslat ei varsinaisesti rikki olleet? Kilometrejä noilla oli siis jotain 155 tkm.
                        Last edited by Bomb5; 09-06-2014, 14:53.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • BMW323
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 994
                          • kempele

                          pitäis itekkin hommata tuohon omaan uudet puslat ku tuntuu reilussa kiihdytyksessä että vääntää autoa oikealle.

                          jos vain oulun alueella joltain löytys työkalut niin helpottais kummasti
                          Nissan Stagea NM35 -01
                          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                          harrastepohjalta E21 316

                          Comment

                          • Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

                            Originally posted by BMW323 View Post
                            pitäis itekkin hommata tuohon omaan uudet puslat ku tuntuu reilussa kiihdytyksessä että vääntää autoa oikealle.
                            Joo mulla teki juuri tuota ennen vaihtoa, minkä takia puslat viimein sitten tilasin. Paha vielä 1 päivän jälkeen sanoa, mutta parempaan suuntaan meni kyllä auto, tuntuu jotenki "tiukemmalta" kaikenkaikkiaan. Auton taka-akseli tömähtää jotenkin eri tavalla, kun ylittää tien saumoja jne. Vaihteita vaihtaessa jostain takaa kuuluva kolaus hävisi lähes täysin uusilla puslilla. Aiemmin siis kolahti hyvin usein vaihtaessa 1-2 ja kun esim. parkkipaikalla ykkösellä ajeli ja ennen tienliittymää moottorijarrulta painoi kytkimen pohjaan ennen pysähtymistä. Nyt ei kuulu juuri mitään.

                            Edit. Tässä joku ottanu videota 530i:stä, miten paljon liikkuu tuo takakelkka 1-2 vaihdossa voimakkaassa kiihdytyksessä. Ei ihmekään, jos saattais vähän puoltaa jos nuo puslat on huonona, tai kuulua joku lonksaus vaihdossa. https://www.youtube.com/watch?v=A9BY1nmw18o
                            Last edited by Bomb5; 10-06-2014, 20:08.
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                            Comment

                            • alatalo
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 123
                              • Rovaniemi

                              Ilmottaudutaan kerhoon. Tosi väljät on puslat. Oisko kellään rovaniemen seudulla touringiin ulosvetäjää? Tai tietoa missä kannattais vaihattaa. Wetteriltä kysyin hintaa Ja se oli nelinumeroinen summa

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Originally posted by alatalo View Post
                                Ilmottaudutaan kerhoon. Tosi väljät on puslat. Oisko kellään rovaniemen seudulla touringiin ulosvetäjää? Tai tietoa missä kannattais vaihattaa. Wetteriltä kysyin hintaa Ja se oli nelinumeroinen summa
                                Ei helvetti mistä ne näitä summia repii?
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎