Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto ei lähde käyntiin. E39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by Jölli View Post
    missä muuten sijaitsee koko webasto 530d -00?
    Taitaa olla kuskin puoleisen etulokasuojan sisällä, eturenkaan takapuolella. Sisälokarin irrottamisella pääsee käsiksi.
    Last edited by Thuppu; 18-08-2009, 12:24.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Jölli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 116
      • kiuruvesi

      #32
      ok.pitää tänään tarkistaa ettei vaan oo otettu koko vempelettä pois.

      Comment

      • anselmus
        Newbiemmer
        • Feb 2009
        • 14
        • Finland, Sotkamo

        #33
        mulla oli ainakin weban ohjainkortti tohjona.. e46 320d..
        Kulutus

        Comment

        • Kähmy
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 422
          • Kempele

          #34
          Multa meni ensin polttoainepumppu (ei alkanut naksuttamaan), siihen tarvikepumppu ebaysta ja toimi pari viikkoa. Sitten meni ohjainkortti ja ostin koko weban ebaysta käytettynä, hinta oli jotain 230e. Sen jälkeen toimi siihen asti kun myin auton pois. 530daT.

          Muistakaa käyttää sitä helvetinkonetta silloin tällöin myös kesäisin!

          -Kähmy
          e46 325xi
          Yamaha FZR 1000 EXUP
          ex-e39 530i Touring

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #35
            Tietääkseni siihen ei mitään tarvikepumppua ole edes saatavana, vesipumput on sitten erikseen :think
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • miksu5
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 5

              #36
              Pitääkö mykkänä olevan Webaston olla siis "päällä", kun sulakkeen irrottaa nollatakseen vikamuistin?

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #37
                Originally posted by miksu5 View Post
                Pitääkö mykkänä olevan Webaston olla siis "päällä", kun sulakkeen irrottaa nollatakseen vikamuistin?
                Ainakin jälkiasennuslaitteissa pitää olla päällä mutta ei se vikamuistia tyhjennä vaan poistaa ainoastaan käytöneston.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Mad_Mike
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 177
                  • Oulun seutu

                  #38
                  Originally posted by miksu5 View Post
                  Pitääkö mykkänä olevan Webaston olla siis "päällä", kun sulakkeen irrottaa nollatakseen vikamuistin?

                  ei tarvi olla päällä, riittää että auto on käynnissä ja irroitaa 10s. sulakkeen.
                  530XD LCI M-Sport

                  ex E39 530iA M-Sport
                  ex E39 530dAT

                  Comment

                  • Mad_Mike
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 177
                    • Oulun seutu

                    #39
                    Originally posted by Mad_Mike View Post
                    ei tarvi olla päällä, riittää että auto on käynnissä ja irroitaa 10s. sulakkeen.
                    eikä se vikamuistia nollaa tietääkseni vaan se poistaa itsensä vikatilasta...
                    530XD LCI M-Sport

                    ex E39 530iA M-Sport
                    ex E39 530dAT

                    Comment

                    • Rocker
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1023
                      • Suburb of SUUR-Oulu

                      #40
                      Olipas se mukava taas aamulla (lämpötila -18) mennä parkkipaikalle ja weba ei ollutkaan lähtenyt kellolla päälle, ei muuta kuin ilman lämmitystä heläyttää auto käymään, hehkutus ja startista tulille. Weba jumissa ja sulakkeen irtikäytöllä taas pelaamaan. Mittasin työmaalleajon (30km) jälkeen (n.30min) akun napajännitteen miinuskaapeli irti, näytti 12.23V, 10sec rasitusmittarilla jännite tippui 10,4V! Perjantaina oli aiemmin ajettu, ja seissyt pakkasessa viikonlopun kartanolla auto. Akku taitaa olla siis finaalissa. Onko porukka samaa mieltä asiasta?
                      --Tero
                      Last edited by Rocker; 14-12-2009, 10:13. Reason: Rasitustesti unohtui...
                      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                      EX: 524Tda, 324TdicT
                      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #41
                        Kyllähän tuo vähän siltä näyttäisi :think mutta kokeile kuitenkin vielä ladata se akku täyteen ja uudelleen rasitusmittarilla kokeillen jos se vieläkin hyytyy niin sököhän se sitten on. Onkos se akku kuinka vanha?
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • AMP
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 536
                          • Turku

                          #42
                          Webasto antoi INPALLA tällaisen vikakoodin:

                          Circulation pump

                          Error frequency 255

                          Clowing 10 70.00 0-n
                          Cooling temperature 247.00 degrees celsius


                          Weba lähtee käymään aina auton pakkasella käynnistyttyä mutta puhaltaa minuutin tai kahden jälkeenkin jää kylmää ilmaa pakoputkesta(poistopuhallin?).

                          INPAlla laitoin webaa käymään ja puhalti ja polttoainepumppu naksutti mutta pakoputkesta tunnustelemalla puhallus teho ei ollut normaali kylmäkäynnistystä vastaava.



                          EDIT: Akku vaihdettu viikko takaperin. Sulakkeenpois ottoa ei ole kokeiltu. Vikakoodi nollattu INPAlla mutta tulee aina takasin auton uudelleenkäynnistymisen jälkeen. Auton Polttoainetankki 95% täynnä. Webasto ei ole ollut luultavasti toiminnassa yli vuoteen! Ajastus tapahtuu ajotietokoneen kautta. Siitä lähtee kyllä puhaltamaan yms. Muttei lämmitä yhtään..


                          Onko weban kiertovesipumppu sökö vai mikä??? Sijaitseeko webaston kiertovesipumppu tässä mallissa webastossa? Auto 530dat -00. Suomi peli.


                          Kertokaas onko vesipumppu vai mikä tiensä päässä???
                          Last edited by AMP; 14-12-2009, 19:51.
                          e65 730d

                          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                          Comment

                          • casino
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 663
                            • Keski-Suomi

                            #43
                            Originally posted by Rocker View Post
                            Olipas se mukava taas aamulla (lämpötila -18) mennä parkkipaikalle ja weba ei ollutkaan lähtenyt kellolla päälle, ei muuta kuin ilman lämmitystä heläyttää auto käymään, hehkutus ja startista tulille. Weba jumissa ja sulakkeen irtikäytöllä taas pelaamaan. Mittasin työmaalleajon (30km) jälkeen (n.30min) akun napajännitteen miinuskaapeli irti, näytti 12.23V, 10sec rasitusmittarilla jännite tippui 10,4V! Perjantaina oli aiemmin ajettu, ja seissyt pakkasessa viikonlopun kartanolla auto. Akku taitaa olla siis finaalissa. Onko porukka samaa mieltä asiasta?
                            --Tero

                            Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että akku alkaa olemaan loppu...

                            Laita uudeksi akuksi Varta ultra dynamic (G14-tuotekoodi) AGM-akku niin pelaa webastokin virran puolesta hienosti! Ja onhan tuossa akussa 3 vuoden takuukin.

                            -omassa autossa sellainen on ja pelaa hienosti.
                            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                            e39 -530d touring 11/1999
                            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #44
                              Originally posted by AMP View Post
                              Webasto antoi INPALLA tällaisen vikakoodin:

                              Circulation pump

                              Error frequency 255

                              Clowing 10 70.00 0-n
                              Cooling temperature 247.00 degrees celsius


                              Weba lähtee käymään aina auton pakkasella käynnistyttyä mutta puhaltaa minuutin tai kahden jälkeenkin jää kylmää ilmaa pakoputkesta(poistopuhallin?).

                              INPAlla laitoin webaa käymään ja puhalti ja polttoainepumppu naksutti mutta pakoputkesta tunnustelemalla puhallus teho ei ollut normaali kylmäkäynnistystä vastaava.



                              EDIT: Akku vaihdettu viikko takaperin. Sulakkeenpois ottoa ei ole kokeiltu. Vikakoodi nollattu INPAlla mutta tulee aina takasin auton uudelleenkäynnistymisen jälkeen. Auton Polttoainetankki 95% täynnä. Webasto ei ole ollut luultavasti toiminnassa yli vuoteen! Ajastus tapahtuu ajotietokoneen kautta. Siitä lähtee kyllä puhaltamaan yms. Muttei lämmitä yhtään..


                              Onko weban kiertovesipumppu sökö vai mikä??? Sijaitseeko webaston kiertovesipumppu tässä mallissa webastossa? Auto 530dat -00. Suomi peli.


                              Kertokaas onko vesipumppu vai mikä tiensä päässä???

                              Kuten tuolta huomataan että jäähdytysnesteen lämpötila on 247°C joten kuka hullu sitä vielä lämmittäisi

                              Kyllä se taitaa kortti olla hoitoa vailla...
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • jeppis
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 165
                                • Laihia

                                #45
                                olikos suomessa joku joka korjailee noita kortteja?
                                BMW M535i 1986

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎