Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto ei lähde käyntiin. E39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    #61
    Jälkiasennus mokoma on mutta ääni kuuluu tulevan tosiaan sieltä jostain lokarin alta, et eiköhän se siellä ole :P, pitänee vielä kahtoa tarkemmin,

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #62
      Selkisipäs ongelma wepaston kanssa. Oli Ilmanottoletku aivan mutkalla, ihan sielt wepaston juuresta, ja pakoputki oli kans solmussa, Jännä et on toiminu aikasemmi, voi kyl olla et on pohja osunu johonki lumikökköö mikä on sit lyöny ton pakoletkun tukkoon ni eihä siitä hyvä tuu jos on ilmarööri ja pakoputki yhtäaikaa tukos :P,

      Heti ku oli irrottanu wepaston siitä paikaltaan ja kokeili mites lähtee käyntii ni ilosee hörähti ja räki samalla vanhat mustat paskat pois mitä oli sinne kertyny.

      Comment

      • rööpeli
        Bimmer Rookie
        • Dec 2003
        • 73

        #63
        Itellä lähtee ajastuksella kyllä sisäpuhallin päälle mutta ite webasto ei rupee lämmittämään yhtään. Eikä kuulu pientä napsumista mikä kuului vielä silloin kunse vielä lähti lämmittämään. Mahtaisko olla polttoainepumppu? Kyseessä alkuperäinen vehje ja auto e39 530da farmari -99. Mahtaako sulakkeen irroitus auttaa ja mikä sulake tarkalleen on kyseessä?

        Comment

        • R Power
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 163

          #64
          Originally posted by rööpeli View Post
          Itellä lähtee ajastuksella kyllä sisäpuhallin päälle mutta ite webasto ei rupee lämmittämään yhtään. Eikä kuulu pientä napsumista mikä kuului vielä silloin kunse vielä lähti lämmittämään. Mahtaisko olla polttoainepumppu? Kyseessä alkuperäinen vehje ja auto e39 530da farmari -99. Mahtaako sulakkeen irroitus auttaa ja mikä sulake tarkalleen on kyseessä?
          Huonolla tuurilla weban ohjainkorttikin voi olla pimeänä. Voit testata polttoainepumpun toiminnan syöttämällä sille suoraan virtaa. Sulake on muistaakseni numero 47, mutta käyttö-oppaastahan sen voi varmistaa.
          Last edited by R Power; 22-04-2010, 19:00.
          Ahneella on aina enemmän!

          Comment

          • AnttiHi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 90

            #65
            Moro,

            Tutkin tuossa tutun 530d:tä inpalla, kun ei webasto toimi ollenkaan. Vikakoodeja oli kolme:

            -----------------------------------------------------------------
            9 Glow plug flame detector

            Error frequency: 31

            Flame detector query 4
            Cooling temperature

            Impausible value, Invalid working area
            -----------------------------------------------------------------

            12 No Flame

            Error frequency: 31

            Flame detector measuring 3
            Cooling temperature

            Impausible value, Invalid working area
            -----------------------------------------------------------------

            11 Flame out

            Error frequency: 61

            Flame detector measuring 1
            Cooling temperature

            Impausible value, Invalid working area
            -----------------------------------------------------------------

            Meinaako nuo että olis hehku hajonnu? Inpalla sain polttoainepumpun naputtamaan ja vesipumpun kerran pyörimään. Webaston sulakkeen käytin irti mutta ei auta mitään.

            Comment

            • jp_olli
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 101
              • Kalajoki

              #66
              Originally posted by AnttiHi View Post
              Moro,

              Tutkin tuossa tutun 530d:tä inpalla, kun ei webasto toimi ollenkaan. Vikakoodeja oli kolme:

              -----------------------------------------------------------------
              9 Glow plug flame detector

              Error frequency: 31

              Flame detector query 4
              Cooling temperature

              Impausible value, Invalid working area
              -----------------------------------------------------------------

              12 No Flame

              Error frequency: 31

              Flame detector measuring 3
              Cooling temperature

              Impausible value, Invalid working area
              -----------------------------------------------------------------

              11 Flame out

              Error frequency: 61

              Flame detector measuring 1
              Cooling temperature

              Impausible value, Invalid working area
              -----------------------------------------------------------------

              Meinaako nuo että olis hehku hajonnu? Inpalla sain polttoainepumpun naputtamaan ja vesipumpun kerran pyörimään. Webaston sulakkeen käytin irti mutta ei auta mitään.
              Irroita hehkun liitin ohjainkortista ja mittaa sen resistanssi. Jos pelopesä on irrallaan, syötä sille 12v ja katso lämpeneekö se.

              Ohjainkortissakin voi olla vikaa hehku / liekkivahtipiirissä.
              Autoelektroniikan huoltoa
              Teho-optimointeja
              Varaosia pikselikorjauksiin
              www.sercap.fi
              044-0760422

              Comment

              • Dzeini
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 329
                • Seinäjoki

                #67
                320d webaston (alkup. thermo top z c) kanssa painiskellaan...

                Samoja oireita mitä joillain muillakin ollut. Käynnistyy hyvin, pumppu naksuu, viheltää, vaaleaa savua puskee, 1-2 minuutin päästä sammuu juuri kun on kiihtynyt suurimmille kierroksille. Samallalailla tekee oli auto käynnissä tai ei.

                Luin täältä apuja ja koitin saada toimimaan.

                Lähdin liikkeelle vesipumpun uusimisesta, mtt-trading sai kätevästi. Tosin oli turha ostos, jälkeenpäin kokeilin vanhalle pumpulle antaa virtaa ja hyvin hyrräs sekin.

                Sit jäähdytysjärjestelmän ilmaus hemin pullopatentilla + johdot irti sulakeboksista ns.resetointi. Ei auttanut.

                Viimeisinpänä otin koko weban irti, paloihin ja wd40 sprayt joka koloon. Karstaa oli bytheway aivan järjetön määrä palotilassa. Yön yli sai vaikuttaa ja sit tärpätin kanssa joka paikka kiiltäväksi. Kasaus ja taistellen weba takas paikoilleen.

                Taas jäähdytysjärjestelmän ilmaus. Kokeilin viel nostaa keulan täl kertaa 40cm ilmaan, samallalailla niitä kuplia sieltä tuli kuin ennenkin.

                Eikä vieläkään toimi. Inpalla sit kattelin livedataa ja vikakoodeja. Uskoisin että sähköinen vika on kun selvästikin hienosti jo alkaa pohottaan mutta sitten heittää coolingin päälle.

                Tässä vikakoodi joka tulee heti kun simahtaa:

                2 combusation air fan
                error frequency : 255
                Flame detector measuring 1 11.00 0-n
                Cooling temperature 54.00 degrees celsius
                Open circuit
                Error present

                Taas tässä lisää lueskellessa tuli mieleen että mitä jos pakoputki ois liian tukossa, ja siksi valittaa tuota air fania.. prkl ku olis tajunnu takaisin asentaessa kokeilla ilman putkea.. noh joku päivä sekin sitten, nyt tuonne pimeään ei kiinnosta enää mennä ruuvaamaan.

                Ihan hakuammuntaa silti, webagurut...

                Apuja kaivataan!
                Gotta love V8

                E36 E46 E61 E39 F20...

                Comment

                • kole
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 506
                  • Joensuu

                  #68
                  Laitetaan nyt oma kysymyskin tähän samaan. Mulla tuntuu kaikki toimivan mut, pystyykö tuota automatiikkaa muuttamaan? Tuntuu webasto pöhisevän aika paljon, ja kyllä näillä keleillä riittäis lämpö muutenkin. Auto 520d -03 ja ohjaus tapahtuu radion napeista.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #69
                    Originally posted by kole View Post
                    Laitetaan nyt oma kysymyskin tähän samaan. Mulla tuntuu kaikki toimivan mut, pystyykö tuota automatiikkaa muuttamaan? Tuntuu webasto pöhisevän aika paljon, ja kyllä näillä keleillä riittäis lämpö muutenkin. Auto 520d -03 ja ohjaus tapahtuu radion napeista.
                    Tiukka veikkaus että termarit sököt ja siksi se huutaa jatkuvasti kun ei pata lämpee.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • kole
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 506
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by Cell View Post
                      Tiukka veikkaus että termarit sököt ja siksi se huutaa jatkuvasti kun ei pata lämpee.
                      Siis kyllä lämmöt nousee ja ilman webastoakin. 320D:ssä on webaston oma kello ja ei sitä tarvitse juurikaan ajaessa pitää päällä, ainakaan näillä 0 keleillä.

                      Comment

                      • humala
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 739
                        • Kemi

                        #71
                        Originally posted by Dzeini View Post
                        320d webaston (alkup. thermo top z c) kanssa painiskellaan...

                        Samoja oireita mitä joillain muillakin ollut. Käynnistyy hyvin, pumppu naksuu, viheltää, vaaleaa savua puskee, 1-2 minuutin päästä sammuu juuri kun on kiihtynyt suurimmille kierroksille. Samallalailla tekee oli auto käynnissä tai ei.

                        Luin täältä apuja ja koitin saada toimimaan.

                        Lähdin liikkeelle vesipumpun uusimisesta, mtt-trading sai kätevästi. Tosin oli turha ostos, jälkeenpäin kokeilin vanhalle pumpulle antaa virtaa ja hyvin hyrräs sekin.

                        Sit jäähdytysjärjestelmän ilmaus hemin pullopatentilla + johdot irti sulakeboksista ns.resetointi. Ei auttanut.

                        Viimeisinpänä otin koko weban irti, paloihin ja wd40 sprayt joka koloon. Karstaa oli bytheway aivan järjetön määrä palotilassa. Yön yli sai vaikuttaa ja sit tärpätin kanssa joka paikka kiiltäväksi. Kasaus ja taistellen weba takas paikoilleen.

                        Taas jäähdytysjärjestelmän ilmaus. Kokeilin viel nostaa keulan täl kertaa 40cm ilmaan, samallalailla niitä kuplia sieltä tuli kuin ennenkin.

                        Eikä vieläkään toimi. Inpalla sit kattelin livedataa ja vikakoodeja. Uskoisin että sähköinen vika on kun selvästikin hienosti jo alkaa pohottaan mutta sitten heittää coolingin päälle.

                        Tässä vikakoodi joka tulee heti kun simahtaa:

                        2 combusation air fan
                        error frequency : 255
                        Flame detector measuring 1 11.00 0-n
                        Cooling temperature 54.00 degrees celsius
                        Open circuit
                        Error present

                        Taas tässä lisää lueskellessa tuli mieleen että mitä jos pakoputki ois liian tukossa, ja siksi valittaa tuota air fania.. prkl ku olis tajunnu takaisin asentaessa kokeilla ilman putkea.. noh joku päivä sekin sitten, nyt tuonne pimeään ei kiinnosta enää mennä ruuvaamaan.

                        Ihan hakuammuntaa silti, webagurut...

                        Apuja kaivataan!

                        Villi arvaus vaan mutta oisko paloilmanpuhaltimessa jotain häikkää?
                        E70 X5 3.0d -07
                        E39 530da touring -99
                        ex: E36 325i sedan -93

                        Comment

                        • Dzeini
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 329
                          • Seinäjoki

                          #72
                          Originally posted by humala View Post
                          Villi arvaus vaan mutta oisko paloilmanpuhaltimessa jotain häikkää?
                          Samaa alkanut miettimään kun tässä koneella on opiskellut webastojen vikoja... Pitää ottaa syyniin, kiitos vinkistä!
                          Gotta love V8

                          E36 E46 E61 E39 F20...

                          Comment

                          • AnttiHi
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 90

                            #73
                            Originally posted by AnttiHi View Post
                            Moro,

                            Tutkin tuossa tutun 530d:tä inpalla, kun ei webasto toimi ollenkaan. Vikakoodeja oli kolme:

                            -----------------------------------------------------------------
                            9 Glow plug flame detector

                            Error frequency: 31

                            Flame detector query 4
                            Cooling temperature

                            Impausible value, Invalid working area
                            -----------------------------------------------------------------

                            12 No Flame

                            Error frequency: 31

                            Flame detector measuring 3
                            Cooling temperature

                            Impausible value, Invalid working area
                            -----------------------------------------------------------------

                            11 Flame out

                            Error frequency: 61

                            Flame detector measuring 1
                            Cooling temperature

                            Impausible value, Invalid working area
                            -----------------------------------------------------------------

                            Meinaako nuo että olis hehku hajonnu? Inpalla sain polttoainepumpun naputtamaan ja vesipumpun kerran pyörimään. Webaston sulakkeen käytin irti mutta ei auta mitään.


                            Täällä webasto alko toimimaan kun käytettiin kortilta johtoja irti ja vähän kopisteltiin vesipumppua... Hehkun resistanssiksi näytti 0,8-0,9 eli se on kunnossa. Akku ainakin menee vaihtoon kun ei jaksanut startata enää webastotestien jälkeen.

                            Comment

                            • lite72
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 11
                              • Laukaa

                              #74
                              Originally posted by p3t3 View Post
                              Mikähän mahtaa olla, kun ei lähde webasto ollenkaan päälle. Ihan kuollut. Ei ajastuksella eikä suoralla käynnistyksellä. Näyttöön tulee se merkki että webasto olisi päällä muttei mitään kuitenkaan kuulu eikä tapahdu. Missä vika? Voisiko olla sulake?
                              :think
                              Ekana tosiaan sulakkeen tarkistus, ja jos sulake on ehjä, otat sen pois muutamaksi sekunniksi mahdollisen vikatilan nollaamiseksi.

                              Jos edelleenkään ei lähde, kannattais luetuttaa vikakoodi ja/tai tarkistaa polttoaineen saanti (polttoainetta on tarpeeksi, polttoainepumppu toimii), weban kiertovesipumppu jne.

                              Comment

                              • tigu
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 947
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by Dzeini View Post
                                320d webaston (alkup. thermo top z c) kanssa painiskellaan...

                                Samoja oireita mitä joillain muillakin ollut. Käynnistyy hyvin, pumppu naksuu, viheltää, vaaleaa savua puskee, 1-2 minuutin päästä sammuu juuri kun on kiihtynyt suurimmille kierroksille. Samallalailla tekee oli auto käynnissä tai ei.
                                Samat oireet omassakin webastossa.Mutta lisäyksenä itsellä kuuluu vesiletkuista sellasta ihme ääntä..aivan kuin vesiletku olisivat puolityhjiä ja imisi ilmaa siitä välistä..sama ääni kuin imisi tyhjää trippimehupurkkia pillillä
                                Voisiko vika olla vedenkierrossa?
                                Ja nestettä on oikea määrä autossa.
                                Last edited by tigu; 30-10-2010, 15:07.
                                -e21 m50-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎