Originally posted by Jürgen_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto ei lähde käyntiin. E39 530d
Collapse
X
-
Originally posted by Jürgen_ View PostKyllä se auto käynnistyy, auton omat järjestelmät estävät sen Webaston käynnistymisen tietyn jänniterajan alittuessa niin että auton saa vielä käyntiin. Jos se vesipumppu pörisee niin yleensä se on ehjä ja jos se ei pörise niin se on katkoksessa tai oikosulussa jolloin Webasto ei edes yritä käynnistyä.
...ja poikkeus vahvistaa säännön...
Täältä ainakin tulee vahvistusta.... jos akku on tarpeeksi kypsä ja webasto sammuu.... ei ainakaan minulla startti sanonut kuin NAKS ja ei puhettakaan, että auto olisi käynnistynyt
-nyt kyllä lähtee kun vaihdoin uuden Varta AGM (hyytelöakun) vanhan ja väsyneen akun tilalle.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostOotko ikinä kokeillut käytännössä? Minä olen viimeksi muutama viikko sitten. Menin autolle, weba pöhisi iloisesti ja lämpöä riitti, mutta startti vain naksahti. Weban jänniteraja on taidettu vetää aivan liian alas.
Mutua: Jos akku alkaa olla tiensä päässä niin sen Webaston käynnistäminen vielä onnistuu ja se palaa jonkinaikaa, sartatessa kuitenkin sen sökön akun jännite putoaa liian alas auton käynnistämiseen :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Ei webaston jänniterajaa ole vedetty liian alas, vaan akun varaustila vaan ei riitä tuottamaan tarpeeksi virtaa vehkeille ( suomeksi , akun kapasiteetti liian pieni antamaan virtaa startille....)...Ostakaa aina uusi akku ( jos vanhempi kuin 1v, jos ei ladattu ulkopuolelta koskaan ) ja jos ja kun sanoo naks, niin viimeistään silloin kunnon lataukseen ja taas mennään....tai sitten ei
-Teijo
ps jännite akun navoilta voi antaa 12.x vdc, mutta kypsänä ei pysty antamaan virtaa ( kennot/geelit/nesteet kuolleet). esim. akkuliikkeissä voi koeponnistaa akkunsa ja näin todeta niiden oikea kunto...
ps2: oma kiulu Oulun wetterillä jo yli 2 viikkoa...ei eloa...koska kaikki huoltohenkilökunta työnjohtajaa myöten oksentaa ))
-Teijo
Comment
-
-
Originally posted by bember View Poston päällä sen 30min ja kuitenkin kestää saman matkamäärän (n.3km) moottorin lämpötilamittarin siirtyä keskelle kuin ilman webaa.
No voihan se silti palaa vähän huonosti, onko se "huopa" milloin viimeksi vaihdettu :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Tuossa BBW46:ssa on sellainen huopalevystä tehty höyrystin johon polttoaine imeytyy ja josta se höyrystyessään sitten palaa...
Huopa ei maksa paljoa ja on helppo vaihtaa, kysy paikalliselta Webasto-edustajalta.Last edited by Jürgen_; 10-02-2009, 09:43.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
se oli täys huollossa joulukuussa jossa se poistettiin kokonaan ja tutkittiin ja todettiin vesipumppu sököksi, se uusittiin ja piti olla kunnossa, mutta ei tunnu lämmittävän mitään. Aikaisemmin lämpeni sekä moottori että kabiini.
Näkyvää savua tulee vain aluksi ehkä puolen minuutin ajan ja sitten pakokaasut muuttuu likimain väreileväksi kuumaksi ilmaksi.
Pitäisikö puhaltimen ohjaimen kytkeä puhallus täysille riippumatta säädinten asennosta ja vielä suunnata puhallus tuulilasille, kun webaston laittaa päälle autoa käynnistämättä? Näin muistelen sen joskus toimineen..
Ja voiko akun alhainen varaustila estää tuon puhaltimen automatiikan niin että se osuus jää pois?
Comment
-
-
Pysyykö se Webasto kuitenkin päällä sen 30min.? Jos pysyy nii pitäähän sen lämmön johonkin mennä.
Jossain asennuksissa on käytetty takaiskuventtileitä sun muita härpäkkeitä jotka vanhemmiten aiheuttaa tuon tapaisia onkelmia...eli vesi kiertää ainoastaan jossain letkuissa eikä mene moottoriin ollenkaan. Tuleekos lämppäristä kunnolla lämmintä?Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
täytyy varmistaa vielä käykö sen 30min ja miten lämmintä puhaltaa, puhallusta ei ainakaan saa täysille.
Toinen asia: kun laitan sen päälle ajossa niin ilmoitta että ON HEAT. Kun ajo päättyy ja sammutan moottorin niin vaikuttaa siltä kuin vasta silloin lähtisi käyntiin , koska alkaa heti "ujeltamaan", mutten tietenkään voi kuulla sitä ajossa. Vai olisiko niin että silloin alkaa vain jäähdytys ja weba siis pysähtyy kun ottaa virrat pois, vaikka 30min ei olisikaan täynnä? Millainen automaatiikka tuossa on veden lämmön suhteen?
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostTäältä ainakin tulee vahvistusta.... jos akku on tarpeeksi kypsä ja webasto sammuu.... ei ainakaan minulla startti sanonut kuin NAKS ja ei puhettakaan, että auto olisi käynnistynyt
.
Kokeiltu on tääläkin, hyvä etten kiikuttanut webastoakin jo silloin huoltoon...Boschin akkutesteri kertoi akun olevan kunnossa ja auto starttasi niinkuin pitääkin mutta webasto alkasi sammuilemaan kesken kaiken.No yleismittari kouraan ja mittaamaan --> Webasto sammui kun akun navoista mitattuna jännite laski alle 11.Ja auto siis starttasi vielä aivan normaalisti ja hehkutti etc.Uusi akku hoiti ongelman...sigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
Comment