Webasto-selvittely jatkuu.
Nyt on paikoillaan uusi Pierburgin pumppu itse Webaston kyljessä. Kun laittaa webaston päälle "direct mode", alkaa vasemman etupyörän takaa kuulua heikko surina. Eli uusi pumppu on toimiva ja lähtee kierrättämään vettä. Laite ei kuitenkaan jatka käynnistymistä tuosta eteenpäin.
Inpalla tuli nyt uusi vikailmoitus, jota ei viimeksi tullut. Auxiliary heater temperature sensor ja short to ground. Nyt kysymys kuuluukin, onko vika siellä webaston kortilla, lämpötila-anturin tehtävää toimittavalla palopesällä vai voiko se olla myös IHKAssa?
Autossahan oli myös vikakoodina toimimaton kiertovesipumppu (auxiliary water pump). En ostanut halpis-tarviketta, enkä myöskään älyttömän hintaista uutta alkuperäistä, vaan vuoden takuulla olevan käytetyn alkuperäisen. Se on nyt myös vaihdettu paikoilleen. Inpalla tulee yhä toistuvasti siitä vikakoodi.
Kokeilin alkuperäistä pois otettua kiertovesipumppua suoraan akulta ja sehän toimii! Mittasin myös jännitteen kiertovesipumpulle tulevan johdon pinneistä ja 11,92 V oli lukema. Eli johdotus kunnossa ja vanha pumppu toimii, taisi mennä turhaan vaihtoon koko kiertovesipumppu? Ohjaako tuo IHKA sitäkin jotenkin, tai vaikuttaako sen toimintaan? En usko siihen, että paikoilleen vaihdettu käytetty "uusi" kiertovesipumppu olisi rikkinäinen. Eiköhän myyjäliike ole sen testannut.
Kokeilin myös pois otettua vanhaa Webaston vesipumppua suoraan akulta ja se on tosiaan rikki.
Miten vianhakua kannattaisi jatkaa? IHKA vaihtoon? Millä saisi varmistettua sen, toimiiko se kunnolla?
Nyt on paikoillaan uusi Pierburgin pumppu itse Webaston kyljessä. Kun laittaa webaston päälle "direct mode", alkaa vasemman etupyörän takaa kuulua heikko surina. Eli uusi pumppu on toimiva ja lähtee kierrättämään vettä. Laite ei kuitenkaan jatka käynnistymistä tuosta eteenpäin.
Inpalla tuli nyt uusi vikailmoitus, jota ei viimeksi tullut. Auxiliary heater temperature sensor ja short to ground. Nyt kysymys kuuluukin, onko vika siellä webaston kortilla, lämpötila-anturin tehtävää toimittavalla palopesällä vai voiko se olla myös IHKAssa?
Autossahan oli myös vikakoodina toimimaton kiertovesipumppu (auxiliary water pump). En ostanut halpis-tarviketta, enkä myöskään älyttömän hintaista uutta alkuperäistä, vaan vuoden takuulla olevan käytetyn alkuperäisen. Se on nyt myös vaihdettu paikoilleen. Inpalla tulee yhä toistuvasti siitä vikakoodi.
Kokeilin alkuperäistä pois otettua kiertovesipumppua suoraan akulta ja sehän toimii! Mittasin myös jännitteen kiertovesipumpulle tulevan johdon pinneistä ja 11,92 V oli lukema. Eli johdotus kunnossa ja vanha pumppu toimii, taisi mennä turhaan vaihtoon koko kiertovesipumppu? Ohjaako tuo IHKA sitäkin jotenkin, tai vaikuttaako sen toimintaan? En usko siihen, että paikoilleen vaihdettu käytetty "uusi" kiertovesipumppu olisi rikkinäinen. Eiköhän myyjäliike ole sen testannut.
Kokeilin myös pois otettua vanhaa Webaston vesipumppua suoraan akulta ja se on tosiaan rikki.
Miten vianhakua kannattaisi jatkaa? IHKA vaihtoon? Millä saisi varmistettua sen, toimiiko se kunnolla?
Comment