Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto ei lähde käyntiin. E39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hietase
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 543
    • Espoo

    Webasto-selvittely jatkuu.

    Nyt on paikoillaan uusi Pierburgin pumppu itse Webaston kyljessä. Kun laittaa webaston päälle "direct mode", alkaa vasemman etupyörän takaa kuulua heikko surina. Eli uusi pumppu on toimiva ja lähtee kierrättämään vettä. Laite ei kuitenkaan jatka käynnistymistä tuosta eteenpäin.

    Inpalla tuli nyt uusi vikailmoitus, jota ei viimeksi tullut. Auxiliary heater temperature sensor ja short to ground. Nyt kysymys kuuluukin, onko vika siellä webaston kortilla, lämpötila-anturin tehtävää toimittavalla palopesällä vai voiko se olla myös IHKAssa?

    Autossahan oli myös vikakoodina toimimaton kiertovesipumppu (auxiliary water pump). En ostanut halpis-tarviketta, enkä myöskään älyttömän hintaista uutta alkuperäistä, vaan vuoden takuulla olevan käytetyn alkuperäisen. Se on nyt myös vaihdettu paikoilleen. Inpalla tulee yhä toistuvasti siitä vikakoodi.

    Kokeilin alkuperäistä pois otettua kiertovesipumppua suoraan akulta ja sehän toimii! Mittasin myös jännitteen kiertovesipumpulle tulevan johdon pinneistä ja 11,92 V oli lukema. Eli johdotus kunnossa ja vanha pumppu toimii, taisi mennä turhaan vaihtoon koko kiertovesipumppu? Ohjaako tuo IHKA sitäkin jotenkin, tai vaikuttaako sen toimintaan? En usko siihen, että paikoilleen vaihdettu käytetty "uusi" kiertovesipumppu olisi rikkinäinen. Eiköhän myyjäliike ole sen testannut.

    Kokeilin myös pois otettua vanhaa Webaston vesipumppua suoraan akulta ja se on tosiaan rikki.

    Miten vianhakua kannattaisi jatkaa? IHKA vaihtoon? Millä saisi varmistettua sen, toimiiko se kunnolla?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9139
      • Oulu

      Originally posted by hietase View Post
      Webasto-selvittely jatkuu.

      Nyt on paikoillaan uusi Pierburgin pumppu itse Webaston kyljessä. Kun laittaa webaston päälle "direct mode", alkaa vasemman etupyörän takaa kuulua heikko surina. Eli uusi pumppu on toimiva ja lähtee kierrättämään vettä. Laite ei kuitenkaan jatka käynnistymistä tuosta eteenpäin.

      Inpalla tuli nyt uusi vikailmoitus, jota ei viimeksi tullut. Auxiliary heater temperature sensor ja short to ground. Nyt kysymys kuuluukin, onko vika siellä webaston kortilla, lämpötila-anturin tehtävää toimittavalla palopesällä vai voiko se olla myös IHKAssa?

      Autossahan oli myös vikakoodina toimimaton kiertovesipumppu (auxiliary water pump). En ostanut halpis-tarviketta, enkä myöskään älyttömän hintaista uutta alkuperäistä, vaan vuoden takuulla olevan käytetyn alkuperäisen. Se on nyt myös vaihdettu paikoilleen. Inpalla tulee yhä toistuvasti siitä vikakoodi.

      Kokeilin alkuperäistä pois otettua kiertovesipumppua suoraan akulta ja sehän toimii! Mittasin myös jännitteen kiertovesipumpulle tulevan johdon pinneistä ja 11,92 V oli lukema. Eli johdotus kunnossa ja vanha pumppu toimii, taisi mennä turhaan vaihtoon koko kiertovesipumppu? Ohjaako tuo IHKA sitäkin jotenkin, tai vaikuttaako sen toimintaan? En usko siihen, että paikoilleen vaihdettu käytetty "uusi" kiertovesipumppu olisi rikkinäinen. Eiköhän myyjäliike ole sen testannut.

      Kokeilin myös pois otettua vanhaa Webaston vesipumppua suoraan akulta ja se on tosiaan rikki.

      Miten vianhakua kannattaisi jatkaa? IHKA vaihtoon? Millä saisi varmistettua sen, toimiiko se kunnolla?
      Jos se herjaa Weban lämpöanturia, niin kurkkaa, näyttääkö live-datalla lämmöksi 125 C ja overheating täppä aktiivisena. Ei muuta kuin lämpöanturi kortilta vaihtoon. Tuo on perusnäprääjänkin tehtävissä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 543
        • Espoo

        Ok, kiitos tästä.

        Itsellä ei INPAa eikä muitakaan näitä koodinlukuvehkeitä. Pitää yrittää löytää joku, joka osaisi tuon katsoa.

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 543
          • Espoo

          Tämä(kin) asia on jäänyt roikkumaan, kun talvikelit vaihtuivat kesään.

          Kesällä kokeilin vielä kertaalleen Webastoa directmodella, ei lähtenyt. Nyt oli tarkoitus mennä osaavaan Webasto-huoltoon laittamaan auto suoraan Webastolta tulevaan diagnostiikkapiuhaan kiinni. Kokeilin huvikseni directmodea sulakeresetoinnin jälkeen ja siellähän lähti ahjo aivan normaalisti tulille!

          Erikoisia juttuja. Mikä hämminki olikaan/onkaan, niin eihän tämä tietenkään erityistä luottamusta silti herätä. Harvoin laitteet itsestään korjautuvat.

          Comment

          • hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 543
            • Espoo

            Originally posted by Clavurion View Post

            Jos se herjaa Weban lämpöanturia, niin kurkkaa, näyttääkö live-datalla lämmöksi 125 C ja overheating täppä aktiivisena. Ei muuta kuin lämpöanturi kortilta vaihtoon. Tuo on perusnäprääjänkin tehtävissä.

            Vihdoin sain auton Webasto-asiantuntijalle. Tulosteessa lukee: Vika1 lämpötila-anturin katkos, koodi 01/42, laskuri 255, lämpötila 125 C, toimintatila Off-tila.


            Eli varmaan sitten se anturi vaihtoon. Suosituksia tuollaisen hankintapaikasta? Partco? 

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 543
              • Espoo

              Originally posted by Clavurion View Post

              Jos se herjaa Weban lämpöanturia, niin kurkkaa, näyttääkö live-datalla lämmöksi 125 C ja overheating täppä aktiivisena. Ei muuta kuin lämpöanturi kortilta vaihtoon. Tuo on perusnäprääjänkin tehtävissä.

              Vihdoin sain auton Webasto-asiantuntijalle. Tulosteessa lukee: Vika1 lämpötila-anturin katkos, koodi 01/42, laskuri 255, lämpötila 125 C, toimintatila Off-tila.


              Eli varmaan sitten se anturi vaihtoon. Suosituksia tuollaisen hankintapaikasta? Partco? 

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 543
                • Espoo

                Originally posted by Clavurion View Post

                Jos se herjaa Weban lämpöanturia, niin kurkkaa, näyttääkö live-datalla lämmöksi 125 C ja overheating täppä aktiivisena. Ei muuta kuin lämpöanturi kortilta vaihtoon. Tuo on perusnäprääjänkin tehtävissä.

                Vihdoin sain auton Webasto-asiantuntijalle. Tulosteessa lukee: Vika1 lämpötila-anturin katkos, koodi 01/42, laskuri 255, lämpötila 125 C, toimintatila Off-tila.


                Eli varmaan sitten se anturi vaihtoon. Suosituksia tuollaisen hankintapaikasta? Partco?

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 543
                  • Espoo

                  Hain Partcosta 0,2 W 10 kohm NTC-vastuksen. Sillä lähti toimimaan ainakin direct modella, katsotaan toimiiko sitten muuten normaalisti.

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 543
                    • Espoo

                    Originally posted by hietase View Post
                    Hain Partcosta 0,2 W 10 kohm NTC-vastuksen. Sillä lähti toimimaan ainakin direct modella, katsotaan toimiiko sitten muuten normaalisti.
                    No ei lähde. Ei lähde pakkasesta käynnistäessä käyntiin, eikä ajon aikana lisälämmitykseen. Eikä lähde taas edes direct modellakaan, eli korjaus toimi hetken. Pitää taas päästä johonkin piuhan päähän...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎