Epätasaisella jäisellä pinnalla, esim. risteysalueilla joissa on "pyykkilautaa" tms, on etupää todella kova ja epätasaisuudet tuntuu paukuttavan suoraa runkoon. Kuulostaa ja tuntuu niin pahalta, ettei alusta tuollaista kauan voi kestää. Kuitenkin esim. rautatiekiskojen ja sillansaumojen ylitys menee varsin hyvin (kuuluu vaan "tump" edestä ja takaa) , en tajua miksi jotkut epätasaisuudet tulee läpi ja jotkut ei.
Sulalla asfaltilla nastarenkaiden kumina/jyrinä kuuluu edestä kovempaa kuin ennen. Lisäksi etupäästä kuuluu toiselta puolelta vikinää joissain tilanteissa (ratti hiukan vinossa ja kuoppia tiessä).
Tilasin nyt Meyle HD -puslat. Taattua Meyle-laatua, joten ehkä ne tuurilla yhden kesän kestää...
Lienee kylmillä ilmoilla uretaani entistä jäykempää ja hitaissa vauhdeissa eivät juuri jousta. Isommilla vauhdeilla sitten jo vähän joustaa kun puslaan kohdistuu suurempi iskuvoima. Mulla kun on alla kitkat koossa pulla 205-65-15 niin ei ole ollut talvella mitään ongelmia
Nyt on Powerflexit poistettu reaktiotangoista. Tilalle piti laittaa Meyle HD:t, mutta eihän niitä saanut auton alla menemään suoraa, muutamia kertoja yritin ja luovutin sitten. Meylessä puslan runko on terästä, Lemfördin puslassa alumiinia. Laitoin sitten Lemförderin puslat jotka noissa tukivarsissa alunperinkin oli, n. 1500km ajetut.
Muutama havainto: jo ensimetreillä oli selvää, että alusta on nyt selvästi parempi ja siellä on sentään jotain joustoa epätasaisella tiellä. Tiellä olevat jäiset epätasaisuudet, "pyykkilauta", tuntuu nyt samoilta kuin Powerflexeillä karkea asfaltti. Karkea asfaltti ei tunnu enää lainkaan samalta eikä asfaltin paikkaukset tunnu. Tien poikkisaumatkin tuntuu kadonneen. Ohjaus tuntuu keskittävän kovemmassa vauhdissa paljon voimakkaammin, siis jotenkin se keskikohta on paljon selvempi ja ratti vetää itsensä siihen. Jarrutus on jotenkin pehmeämpi eikä tunnu yhä "kovalta".
Sitten ne "muut" havainnot: edestä kuuluu yhä kumisevaa ääntä joillain pinnoilla, siitä ei tuolla täysin eroon päässyt vaikkakin ääni kyllä heikkeni. Ratti heiluu hitaan vauhdin jarrutuksessa. Ohjaus on hitaampi/tahmeampi nopeissa liikkeissä.
Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 13mm 2 4 PFR5-504-13
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 14mm Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 14mm 2 4 PFR5-504-14
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Rear Roll Bar Mounting Bush 15mm Rear Roll Bar Mounting Bush 15mm 2 4 PFR5-504-15
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Rear Roll Bar Mounting Bush 16.5mm Rear Roll Bar Mounting Bush 16.5mm 2 4 PFR5-504-165
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 13mm 2 4 PFR5-504-13
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 14mm Rear Anti Roll Bar Mounting Bush 14mm 2 4 PFR5-504-14
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Rear Roll Bar Mounting Bush 15mm Rear Roll Bar Mounting Bush 15mm 2 4 PFR5-504-15
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Rear Roll Bar Mounting Bush 16.5mm Rear Roll Bar Mounting Bush 16.5mm 2 4 PFR5-504-165
Ex. VAT: £14.96
Inc. VAT: £17.95
Mitä noi sitten on?
Mittaa mauserilla vakaimen vahvuus ja tilaa tuolta sopivat?
Onkos täällä kokemusta jos vaihtaa kaikki puslat uretaanisiin ? omasta hajosi alatukivarresta joten tulin tulokseen jos korvais sitten uusilla ja sais taas sen "höyryveturin ajettavuuden" Auto pikkuhiljaa muuttumassa harrastekäyttöön eikä talvella ajeta, joten kylmyyden tuomat ongelmatkaan eivät haittaa? ei olis hirveen hintasia ebayssäkään:think
E;Jännästi osassa firmoissa löytyy takapäähän vaikka mitä puslaa ja osassa tosiaan vain nuo ylemmissäkin kommenteissa mainitut vain vaakajasta löytyvät... (en puhu black sarjasta)
Pistin mamasanille viestiä koko takapään setistä, saas nähdä onko hinta ihan posketon. Sielläkin huomattiin että kuvat on "muuttuneet" ja puslia löytyykin jokapaikkaan.
Vastaus itselle ja jos joku muu on kiinnostunut asiasta;
Mikko*(Mamasan)
25.syyskuuta.14 11:01
Terve,
Ei löytynyt Suomen hinnastosta hintaa lainkaan kysymillesi puslille. Laitoin maahantuojalle kyselyn asiasta, mutta en ole vielä saanut vastausta. Ilmoitan heti kun kuulen lisää!
Jännää... eikö tosiaan kellään ole täälläkään takapäässä uretaania muutakuin puskureissa
Listassasi on reaktiotankoihin kolmet puslat?: tangossa valmiina oleva, irrallinen meyle hd ja powerflex
Myöskin stronflexin puslat ovat halvempia kuin powerflex.
Siis toi tarkottaako toi kumihelalla aina sitä että siinä onse "pusla" mukana? samaku noissa Tukivarsi alumiinia VASEN kumihelalla että siinä on jo toi pusla mukana? jos näin niin eihän tuonne eteen tarvii ostaa erikseen noita powerflexei ellei toisin halua?
Siis toi tarkottaako toi kumihelalla aina sitä että siinä onse "pusla" mukana? samaku noissa Tukivarsi alumiinia VASEN kumihelalla että siinä on jo toi pusla mukana? jos näin niin eihän tuonne eteen tarvii ostaa erikseen noita powerflexei ellei toisin halua?
Joo kumihelalla tarkoittaa että siinä on puslat paikoillaan.
Ei ole pakko ostaa powerflexejä.
Tänään vaihdettu reaktiotankoihin powerflexin puslat. Ja voi jeesus soikoon, että parempaa 'modausta' on hankala kuvitellakaan!!! Aivan tajuton muutos auton käyttäytymiseen. Ennen veteli rajusti urissa ja kovemmasta vauhdista jarruttaessa täristi rattiin ja vatkasi. Nyt menee kuin juna eikä vetele mihinkään. Niin suuri muutos, että ei voi hehkuttaa tarpeeeksi
Comment