Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 - powerflex puslat
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostKannattaa kokeilla. Melu kyllä hiukan kasvaa, mutta jopas menee hyvin mutkiin. Etupäässä tuntuu nyt olevan hurjasti enemmän pitoa ja tuntumaa. Eikä ole ratti heilunut kylmillä renkailla tuon jälkeen, vaikka flat spot -ilmiö yhä onkin olemassa ja heilutti rattia ennen puslien vaihtoa.
Mites, saako noihin takahaarukoihin powerflexejä tai edes uusia puslia mistään? Noista ei täälä ole paljon ollut juttuja, että joku olisi vaihtanut:think Eiköhän nekin alkaa jo olemaan aika kuluneita +200 ajettuna?
Eli kyse noista "haarukoista" http://www.ebay.co.uk/itm/NS-Passeng...-/370570720599
E: Taisi löytyä:http://www.ebay.co.uk/itm/4-REAR-WIS...item4ac5da5636
Onko joku vaihtanut noita kyseisiä puslia ja onko ollut jotain hyötyä vaihdosta?Last edited by janke; 04-09-2013, 19:29.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTaitaa strong flexit saada taakse.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, Oli tuola samalla sivustolla kun hain ebaysta, niin tuli ainakin noita mainitsemiasi storng flexiä. Taitaisi olla hyvä vaihtaa noi haarukkojenkin puslat jos havittelee tarkempaa peräpään mukana oloa.
Comment
-
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJaahas, näköjään olen tuonnekin viestiketjuun kirjoittanut tutinoista ja vetoakselien vaihdosta jo vuonna 2008, ehkäpä sitä jo kohta voisi vaihtaa ne...
Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.
Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?
Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostIlmeisesti tarkoitatte tuolla kuvassa #10 http://forums.bimmerforums.com/forum...s-photo-anyone
Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?
Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?
Tuolla nuo näkyy.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNo tänään taas heilui...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOnpa kummallista! Heiluiko vähempi vai enempi, kun ennen uusia puslia? Mites ootko tarkistanut, että tukivarret ovat navasta vielä momentissa? Itse epäilen omassa noiden napojen kulumista, joten kiristin reilusti yli momentin ja ei kyllä ole vielä tutissu toistaiseksi, vaikka muuten tuo autoni on pommi.
Comment
-
-
Nyt on Powerflexit takana kallistuksenvakaajan puslissa. Samalla vaihdoin myös uudet koiranluut, toinen oli vielä alkuperäinen ja väljän tuntuinen. (toki ostin aikoinaan uudet molemmille puolille, mutta toinen jäi silloin jostain syystä vaihtamatta)
Noilla tuli selvä parannus auton perän reagointiin kun tekee nopeita ohjausliikkeitä. Ei se silti vieläkään täydellinen ole, renkaat taipuu liikaa, mutta tietty epämääräisyys siitä katosi. Tarkempi testaus mutkatiellä yms. on vielä tekemättä. Melussa/tärinässä en huomannut mitään eroa entiseen.
Huomenna pitää vaihtaa puslat vielä eteen.
Comment
-
-
Vaihdoin Powerflex-kallistuksenvakaajan puslat eteen, kävin koeajolla, kävin vielä uudestaan koeajolla ja vaihdoin vanhat kumipuslat takaisin...
Keula toki oli tarkempi ja auto meni mutkista vieläkin paremmin. Mutta vastapainoksi auton perä oli epämääräisempi/hitaampi. Tuo kuitenkaan ei ollut syy vaihtaa kumipuslia takaisin vaan se, että karkean pinnan melu kasvoi selvästi, epätasaisuudet tuli enemmän läpi ja lähes kaikella pinnalla kuului ihmeellinen kumina, ei siis jyrinä/tärinä vaan enemmänkin alemmalle keskiäänialueelle osuva jatkuva ääni.
Comment
-
Comment