Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by janke View Post
    Pitääkö tässä vielä itsekkin laittaa noi powerflexit jos vain pelkkiä positiivisiä kokemuksia kaikilla:think
    Kannattaa kokeilla. Melu kyllä hiukan kasvaa, mutta jopas menee hyvin mutkiin. Etupäässä tuntuu nyt olevan hurjasti enemmän pitoa ja tuntumaa. Eikä ole ratti heilunut kylmillä renkailla tuon jälkeen, vaikka flat spot -ilmiö yhä onkin olemassa ja heilutti rattia ennen puslien vaihtoa.
    E39 528iA

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Originally posted by TJJ View Post
      Kannattaa kokeilla. Melu kyllä hiukan kasvaa, mutta jopas menee hyvin mutkiin. Etupäässä tuntuu nyt olevan hurjasti enemmän pitoa ja tuntumaa. Eikä ole ratti heilunut kylmillä renkailla tuon jälkeen, vaikka flat spot -ilmiö yhä onkin olemassa ja heilutti rattia ennen puslien vaihtoa.
      Eli, täytyy siis laittaa tuollaset, mutta menee kuiteskin ensikesään, kun mulla on noi melkein tuli uudet meyley Hd:t ja taitaavat olla keväällä jo finaalissa.

      Mites, saako noihin takahaarukoihin powerflexejä tai edes uusia puslia mistään? Noista ei täälä ole paljon ollut juttuja, että joku olisi vaihtanut:think Eiköhän nekin alkaa jo olemaan aika kuluneita +200 ajettuna?
      Eli kyse noista "haarukoista" http://www.ebay.co.uk/itm/NS-Passeng...-/370570720599

      E: Taisi löytyä:http://www.ebay.co.uk/itm/4-REAR-WIS...item4ac5da5636

      Onko joku vaihtanut noita kyseisiä puslia ja onko ollut jotain hyötyä vaihdosta?
      Last edited by janke; 04-09-2013, 19:29.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Taitaa strong flexit saada taakse.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Taitaa strong flexit saada taakse.
          Joo, Oli tuola samalla sivustolla kun hain ebaysta, niin tuli ainakin noita mainitsemiasi storng flexiä. Taitaisi olla hyvä vaihtaa noi haarukkojenkin puslat jos havittelee tarkempaa peräpään mukana oloa.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by janke View Post
            Joo, Oli tuola samalla sivustolla kun hain ebaysta, niin tuli ainakin noita mainitsemiasi storng flexiä. Taitaisi olla hyvä vaihtaa noi haarukkojenkin puslat jos havittelee tarkempaa peräpään mukana oloa.
            Joo ja lisäksi M5 tukipalikat niin voisi tulla aika jees perä.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Joo ja lisäksi M5 tukipalikat niin voisi tulla aika jees perä.
              Mitkä tukipalikat? Tukivarrethan ovat samoja kaikissa.
              E39 528iA

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by TJJ View Post
                Mitkä tukipalikat? Tukivarrethan ovat samoja kaikissa.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Jaahas, näköjään olen tuonnekin viestiketjuun kirjoittanut tutinoista ja vetoakselien vaihdosta jo vuonna 2008, ehkäpä sitä jo kohta voisi vaihtaa ne...

                  Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Jaahas, näköjään olen tuonnekin viestiketjuun kirjoittanut tutinoista ja vetoakselien vaihdosta jo vuonna 2008, ehkäpä sitä jo kohta voisi vaihtaa ne...

                    Onkohan nuo M5:n lisätukivarret vain moottorin väännön/tehojen takia? Apurungon puslat on kuitenkin samat kaikissa malleissa.
                    Ilmeisesti tarkoitatte tuolla kuvassa #10 http://forums.bimmerforums.com/forum...s-photo-anyone
                    Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?

                    Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by janke View Post
                      Ilmeisesti tarkoitatte tuolla kuvassa #10 http://forums.bimmerforums.com/forum...s-photo-anyone
                      Ilmeisesti nuo ovat tehojen vuoksi tukevoittamassa takapäätä:think Onkos M5 etu-päässä jotain vastaavia lisätankoja?

                      Mites edessä poikittais tuki? Onko siitä jotain hyötyä?


                      Tuolla nuo näkyy.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Eikä ole ratti heilunut kylmillä renkailla tuon jälkeen, vaikka flat spot -ilmiö yhä onkin olemassa ja heilutti rattia ennen puslien vaihtoa.
                        No tänään taas heilui...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Originally posted by TJJ View Post
                          No tänään taas heilui...
                          Onpa kummallista! Heiluiko vähempi vai enempi, kun ennen uusia puslia? Mites ootko tarkistanut, että tukivarret ovat navasta vielä momentissa? Itse epäilen omassa noiden napojen kulumista, joten kiristin reilusti yli momentin ja ei kyllä ole vielä tutissu toistaiseksi, vaikka muuten tuo autoni on pommi.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by janke View Post
                            Onpa kummallista! Heiluiko vähempi vai enempi, kun ennen uusia puslia? Mites ootko tarkistanut, että tukivarret ovat navasta vielä momentissa? Itse epäilen omassa noiden napojen kulumista, joten kiristin reilusti yli momentin ja ei kyllä ole vielä tutissu toistaiseksi, vaikka muuten tuo autoni on pommi.
                            Heilui yhtä paljon, mutta vain lyhyen ajan. Tuo on kiinni ihan siitä millainen lämpötila on edellisenä päivänä ollut ja millainen aamulla on. Tukivarret on kyllä kiinni. Tänään ei ratti heilunut eikä perä tutissut, mutta toisella ajoreissulla oli taas perän tutinaa. Taidan vaihtaa huomenna uudet vetoakselit.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Nyt on Powerflexit takana kallistuksenvakaajan puslissa. Samalla vaihdoin myös uudet koiranluut, toinen oli vielä alkuperäinen ja väljän tuntuinen. (toki ostin aikoinaan uudet molemmille puolille, mutta toinen jäi silloin jostain syystä vaihtamatta)

                              Noilla tuli selvä parannus auton perän reagointiin kun tekee nopeita ohjausliikkeitä. Ei se silti vieläkään täydellinen ole, renkaat taipuu liikaa, mutta tietty epämääräisyys siitä katosi. Tarkempi testaus mutkatiellä yms. on vielä tekemättä. Melussa/tärinässä en huomannut mitään eroa entiseen.

                              Huomenna pitää vaihtaa puslat vielä eteen.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Vaihdoin Powerflex-kallistuksenvakaajan puslat eteen, kävin koeajolla, kävin vielä uudestaan koeajolla ja vaihdoin vanhat kumipuslat takaisin...

                                Keula toki oli tarkempi ja auto meni mutkista vieläkin paremmin. Mutta vastapainoksi auton perä oli epämääräisempi/hitaampi. Tuo kuitenkaan ei ollut syy vaihtaa kumipuslia takaisin vaan se, että karkean pinnan melu kasvoi selvästi, epätasaisuudet tuli enemmän läpi ja lähes kaikella pinnalla kuului ihmeellinen kumina, ei siis jyrinä/tärinä vaan enemmänkin alemmalle keskiäänialueelle osuva jatkuva ääni.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎