memebuy23buy

E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Ei taida e39 saada sivutuuliherkkyyttä kokonaan pois millään. Jonkinlainen ominaisuus se on.

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      Originally posted by Antsah View Post
      Ei taida e39 saada sivutuuliherkkyyttä kokonaan pois millään. Jonkinlainen ominaisuus se on.
      Itte ajattelin kokeilla jossain vaiheessa niitä Eibachin Antirollkitin vakaajia, vaikka kyllä tuo melkosuorassa kestää tuulella noinkin = ei välyksiä + eibach -30mm ja Bilstein + kulmat kohdallaan.
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Tuntuis, että alkanut vähän natisemaan nuo reaktiotankojen powerflexit, vaikka ruuttasin sen pikkupussin lisäksi aika reilusti kuparitahnaa about joka väliin. Mistä välistä se natina helpoiten noissa tulee, eli minne pitäs laittaa lisää rasvaa? Ei silti yhtään kaduta noiden laitto, sen verran parempi ohjauksesta tuli.

        Edit. Ei ole tänä keväänä enää natissut.
        Last edited by Bomb5; 01-05-2013, 21:53.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • miccou
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 488
          • Iisalmi

          Tuli tuossa viime viikolla postissa nuo Powerflexit reaktiotankoihin ja pitäisi alkaa talkoisiin lähiaikoina.

          Mikä olisi paras taktiikka vaihtaa nuo puslat reaktiotankoihin e39 530D vm. -01 malliin? Tarkoitus olisi vaihtaa puslat reaktiotanko paikoillaan nivelen päästä, liekkö kotikonstein mahdollista? Jonkunlainen ulosvetäjä + holkki yhdistelmä olisi tarkoitus askarrella.
          VW Passat 1.8t -04


          X1 20Da X-Drive -13
          E39 530Da Touring -01
          E39 525iA Touring -01
          E46 325iA Sedan -01
          E46 320D Touring -00
          Audi A3 1.9TDI -01
          VW Multivan 2.5 TDI -05

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by miccou View Post
            Tuli tuossa viime viikolla postissa nuo Powerflexit reaktiotankoihin ja pitäisi alkaa talkoisiin lähiaikoina.

            Mikä olisi paras taktiikka vaihtaa nuo puslat reaktiotankoihin e39 530D vm. -01 malliin? Tarkoitus olisi vaihtaa puslat reaktiotanko paikoillaan nivelen päästä, liekkö kotikonstein mahdollista? Jonkunlainen ulosvetäjä + holkki yhdistelmä olisi tarkoitus askarrella.
            Poraa reikä vanhaan puslaa ja paineilma sahalla kehä halki. Ulosvetäjällä ei välttämättä tule ulos.

            Comment

            • miccou
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 488
              • Iisalmi

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Poraa reikä vanhaan puslaa ja paineilma sahalla kehä halki. Ulosvetäjällä ei välttämättä tule ulos.
              Jeps, löysinkin tuossa yhden toisen ketjun aiheesta ja taitaa tuo pora + saha olla paras keino paikoillaan tehden.

              Kiitoksia!
              VW Passat 1.8t -04


              X1 20Da X-Drive -13
              E39 530Da Touring -01
              E39 525iA Touring -01
              E46 325iA Sedan -01
              E46 320D Touring -00
              Audi A3 1.9TDI -01
              VW Multivan 2.5 TDI -05

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by miccou View Post
                Jeps, löysinkin tuossa yhden toisen ketjun aiheesta ja taitaa tuo pora + saha olla paras keino paikoillaan tehden.

                Kiitoksia!
                Komento takaisin. Tänään juuri omaani vaihdatin. Jos on hyvä ulosvetäjä, tai tässä tapauksessa ulostyöntäjä niin ilman muuta sellaisella. Todella nopeasti ja kätevästi lähti vanhat. Sahaamisessa on aika homma kun tuo puslan metallikehä on niin leveä.

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Komento takaisin. Tänään juuri omaani vaihdatin. Jos on hyvä ulosvetäjä, tai tässä tapauksessa ulostyöntäjä niin ilman muuta sellaisella. Todella nopeasti ja kätevästi lähti vanhat. Sahaamisessa on aika homma kun tuo puslan metallikehä on niin leveä.
                  Jeps. Käytitkö jotain holkkia tms. jolla työnsit sen vanhan puslan pois?
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by miccou View Post
                    Jeps. Käytitkö jotain holkkia tms. jolla työnsit sen vanhan puslan pois?
                    Minä en käyttänyt mitään, mutta asentaja käytti holkkia joka juuri mahtui tukivarren reiästä läpi.

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Minä en käyttänyt mitään, mutta asentaja käytti holkkia joka juuri mahtui tukivarren reiästä läpi.
                      ite kun paikallaan vaihdoin niin tavallisella kukko-ulosvetäjällä ei irronnu, sit kävin lainaan samanlaisen mutta hydraulisen niin sit vasta lähti pusla liikkeelle.Oli kyllä tiukassa. Ja on niin sitkeetä se kumi että ihan perseestä porailla tai yrittää leikata. Jos ei muuten onnistu niin irti koko tukivarsi ja käy jossain pajalla prässissä ja samalla uudet puslat paikalleen niin ei tarvii taistella.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Tome View Post
                        ite kun paikallaan vaihdoin niin tavallisella kukko-ulosvetäjällä ei irronnu, sit kävin lainaan samanlaisen mutta hydraulisen niin sit vasta lähti pusla liikkeelle.Oli kyllä tiukassa. Ja on niin sitkeetä se kumi että ihan perseestä porailla tai yrittää leikata. Jos ei muuten onnistu niin irti koko tukivarsi ja käy jossain pajalla prässissä ja samalla uudet puslat paikalleen niin ei tarvii taistella.


                        Tämäntyylinen hydraulinen se oli, muistaakseni VATA.

                        Comment

                        • Lefis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 29
                          • Espoo

                          Täällä kun puhutaan kerta muistakin puslista niin kysytään samantien millä helvetin ilveellä bensakutoskolmeysin kallistuksenvakaajan vasen runkopusla muka saadaan vaihdettua??
                          Vääntelin jonkin aikaa puslaa ympäröivää pellin palaa ja availin sen pari ruuvia mutta totesin etten mitenkään pääse käsiksi puslan pannan takimmaiseen pulttiin.
                          Pitäsköhän auto saada kenties korkeammalle kuin vaan matalat pukit? Luulin että toi on ihan parin minuutin homma vaihtaa noi

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by Lefis View Post
                            Täällä kun puhutaan kerta muistakin puslista niin kysytään samantien millä helvetin ilveellä bensakutoskolmeysin kallistuksenvakaajan vasen runkopusla muka saadaan vaihdettua??
                            Vääntelin jonkin aikaa puslaa ympäröivää pellin palaa ja availin sen pari ruuvia mutta totesin etten mitenkään pääse käsiksi puslan pannan takimmaiseen pulttiin.
                            Pitäsköhän auto saada kenties korkeammalle kuin vaan matalat pukit? Luulin että toi on ihan parin minuutin homma vaihtaa noi

                            Eteen vai taakse? Ei taas auta asiaa mutta 8-koneiseen vaihtuu ainakin eteen noin kahdessa minuutissa pukeille ajon jälkeen

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Lefis View Post
                              Täällä kun puhutaan kerta muistakin puslista niin kysytään samantien millä helvetin ilveellä bensakutoskolmeysin kallistuksenvakaajan vasen runkopusla muka saadaan vaihdettua??
                              Vääntelin jonkin aikaa puslaa ympäröivää pellin palaa ja availin sen pari ruuvia mutta totesin etten mitenkään pääse käsiksi puslan pannan takimmaiseen pulttiin.
                              Pitäsköhän auto saada kenties korkeammalle kuin vaan matalat pukit? Luulin että toi on ihan parin minuutin homma vaihtaa noi
                              Eteen se toinen puolin on aika haastava.

                              Comment

                              • miccou
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 488
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Lefis View Post
                                Täällä kun puhutaan kerta muistakin puslista niin kysytään samantien millä helvetin ilveellä bensakutoskolmeysin kallistuksenvakaajan vasen runkopusla muka saadaan vaihdettua??
                                Vääntelin jonkin aikaa puslaa ympäröivää pellin palaa ja availin sen pari ruuvia mutta totesin etten mitenkään pääse käsiksi puslan pannan takimmaiseen pulttiin.
                                Pitäsköhän auto saada kenties korkeammalle kuin vaan matalat pukit? Luulin että toi on ihan parin minuutin homma vaihtaa noi
                                Viime syksynä vaihdoin tuohon kiisseliin nuo kallistuksenvakaajan puslat ja kyllä ne pultit sieltä auki sain. Muistaakseni lenkkiavaimella vaan nitkuttelin pari milliä kerrallaan sitä takimmaista aina auki, tilaahan siellä ei ole kovin paljoa
                                VW Passat 1.8t -04


                                X1 20Da X-Drive -13
                                E39 530Da Touring -01
                                E39 525iA Touring -01
                                E46 325iA Sedan -01
                                E46 320D Touring -00
                                Audi A3 1.9TDI -01
                                VW Multivan 2.5 TDI -05

                                Comment

                                Working...
                                X