Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - powerflex puslat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cud
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 63

Ok, kiitti tiedosta.

Comment

• Cud
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 63

Nyt menee hermot. Olen pariin kertaan käynyt vaihtamassa ostamani puslat kun ne ei sovi! Ne mitä olen tarvikeliikkeestä saanut on aivan liian leveät. Myyjä väitti että olin saanut V8 mallin puslat ja siksi ne olivat leveämmät. Onko näin? Ihmettelen kun ne antoivat samanlaiset (eri merkkiset) vaihdossa. Kiire kun oli, en huomannut kun vasta kotona.. Mitä hittoa siinäkin on kun ei ikinä voi saada oikea osa heti..

Ehkä pitäisi tilata koko alatukivarsi motonetistä kun ne on kuitenkin samanhintaiset kuin nämä puslat ja puoleen hintaan verrattuna tähän liikkeeseen. Osaako joku vähän neuvoa amatööriä, onko tosiaan näin vaikeaa saada osia? Vaihdoin äsken tuulilasin pesuripumppua ja sekin sain joko väärä tai sitten eioota ja jouduin ostamaan BMW:n varaosa joka maksoi noin 3 kertaa enemmän mutta se sentään oli oikea..

Comment

• Sie7ben
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 68
        • Itä-Helsinki

Powerflex-puslat

UsPartsista tilasin ennen vuoden vaihdetta, "mikko" sano et toimitus 6-8viikkoa, ei oo vielä näkyny. Kannattaa varmaan tilata koko sarja samalla(etutukivarret+kallistuksenvakaajat takana)...itellä e38 740i
        Powerflexin sivuille vaan, siellä hinnat punnissa£, myyjä sano et 1,5kertanen hinta kun osa sulla kädessä...V***umainen tärinä mullakin... niitä puslia odotellessa...
        Nyt: 740iA -99
        ex:740iA -94 E38
        ex: 730i -90 E32
        ex: 728i -83 E23

sigpic

Comment

• teemuoksanen
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 8
          • Tampere/Turku

OHHOH ompas kkoskettavia juttuja.... nämä että saa v8 mallin puslat vaikka on pikku kone

olin suoraan muutama vuosi sitten yhteydessä suoraan powerflexiin koska heillä kataloogi myi vain yhtä puslaa. suomalainen myyjä: US PARTS ei ottanut kantaa muuta kuin että en osaa asentaa ja niitä voi sorvata ja yhteyden ottaminen englantiin vie kauan. no totuus puslia voi hioa muttei sorvata koska on niin elastinen materiaali. Englantiin raportointi vei vai 1h20min !!!!!! että sillleen
          puslien työkalujen ja postin kulkeminen vei 5vkok kun ei ollutolemassa vielä tuota
          pikkukone mallia......

tai motonet osat.
          ÄLKÄÄ laittako motonet osia laittakaa alkuperäistarvikkeita! motonet made in eu laatu ei kestä ja kl-varaosa myy kunnollisia osia sinne.

Comment

• _Dexi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 769
            • Vihti

Originally posted by Sie7ben View Post
            UsPartsista tilasin ennen vuoden vaihdetta, "mikko" sano et toimitus 6-8viikkoa, ei oo vielä näkyny. Kannattaa varmaan tilata koko sarja samalla(etutukivarret+kallistuksenvakaajat takana)...itellä e38 740i
            Powerflexin sivuille vaan, siellä hinnat punnissa£, myyjä sano et 1,5kertanen hinta kun osa sulla kädessä...V***umainen tärinä mullakin... niitä puslia odotellessa...
            Kerrassaan mielenkiintosia toimitusaikoja puslille US:llä, kun itse firman nimissä myyn Powerflexiä ja yli 2 viikkoa ei oo vielä toistaseksi minkään bemun puslia odotettu :think
            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06

(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
            (ex. E60 530Da '04)
            (ex. E39 M5 Facelift '99)
            (ex. E39 540i '98)
            *

Comment

• otto
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 51

Samoja oireita, ohjaus kuminauhamainen ja jarruttaessa täristää .... e46 330i mallissa ilmeisesti ei ole reaktiotangon puslia vaan reaktiotangon sisä- ja ulkopään nivelet? Liikkestä nuo nivelet olivat 30-40e kipale, liekö noita saa halvemmalla jostakin?

Koiranluut tuossa kannattanee vaihtaa samalla, liikkeessä nuokin 30e kipale!?

Missähän päin Oulua tuollaiset osat vaihdattaa halvalla ilman että tarvii pelätä työn laatua, itellä nyt ei ole paikkaa eikä välineitä (saati kokemusta) tuohon.

Comment

• Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

E46:ssa vaihdetaan noilla oireilla etualatukivarsien takapuslat. Omaani vaihdoin itse Powerflexit vanhojen kumisten tilalle. Eli osan nro 6 sisältä revitään vanha kumi pois ja laitetaan tilalle Powerflexit. Jos haluaa orkkistyylin kumipuslan, niin se tulee kannakkeineen. Koiranluut on sitten osat nro 5, eli kallistuksenvakaajn yhdys- tai niveltangot.

Edit: Kannattaa tilata Uutekista ne Powerflexit suosiolla. Mulla kesti madalletussa autossa vakiokumipuslat puoli vuotta. Pikkuveljen E46:seenkin vaihdettiin Powerflexit. Tulipa jämäkkkä muuten vakioalustaisesta autosta.

Edit2: Oli mulla topikin varsinaiseen aiheesenkin jotakin. Isännän 11/2000 525i:stä loppui jarrututinat ja urissa vetely kokonaan reaktiotankojen puslien vaihdolla. Sinnekin meni Powerflexit.
                Last edited by Ha2; 30-12-2008, 12:01. Reason: kirjovihreitä korjasin
                E61 525d LCI

Comment

• adr-jouni
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 103
                  • Near uleåborg

Määki vaihoin.

Originally posted by _Dexi View Post
                  Noniin!

Pistetääs hieman raporttia, kun kerrankin tuli tehtyä ONNISTUNUT korjaustoimenpide eikä mikään hutiveikkaus

Auto oli siis BMW M5 Facelift (E39)

Tilanne ensin:
                  - Auto rupesi täristämään jarrutuksessa, ja viime päivinä vatkaamaan ihan kunnialla niin että ratti heilui käsissä senttikaupalla puolelta toiselle.
                  - Auto alkoi hakemaan urissa oudon levottomasti maantiellä
                  - Ohjaus tuntui esim. "pujotellessa" siltä että auto tuli perässä pienellä viiveellä ja jossain on keulassa "tyhjää" ohjauksen puolivälissä
                  - Auto alkoi hakea linjaa kesken mutkan jos kovemmin käski menemään mutkatiellä, aika ikävän tuntuista "muljumista"

Olin jo menossa ostamaan uusia jarrulevyjä, kiirehtimässä madallusjousia alle, ja veikkasin rikkinäisiä raidetangonpäitä...

Korjaus:
                  Vaihdettiin reaktiotankojen öljytäytteiset orkkispuslat Powerflexin polyuretaanisiin versioihin. Ei muita muutoksia.

Tilanne jälkeen:
                  - Ei mitään tärinää tai hakemista jarrutuksessa
                  - Menee maantiellä kuin juna, vaikka tiessä kuoppia niin auto menee suoraan ilman että ratista pitää kiinni.
                  - Ohjaus reagoi nopeammin ja tuntuu jäykemmältä siinä mielessä että "tyhjä" alue häipyi siitä keskeltä.
                  - Mutkassa menee kuten kuuluu eikä vetku mihinkään suuntaan

Yhteensä: Auto tuntuu taas siltä että ajaa isoa ja jykevää bemaria, eikä mitään kumivenettä!

Kustannukset: Powerflex polyuretaanipuslat, ovh noilla noin 38e kappale.

Ainoa miinuspuoli jos sen sellaiseksi mieltää, on että hiekkatiellä isommat murikat tai nimismiehen tärinät "näpäyttelee" rattiin selvemmin kun ennen.

Rengasmelu ei kasvanut.

Jännää hommassa vielä se, että ne orkkispuslat olivat ihan ehjät. Öljyt oli sisällä, ei vuotoja, puslien kumit ihan ehjät... Samoin kaikki muut puslat auton alustassa ovat täysin virheettömän näköset ja tuntuiset, ei halkeamia, vuotoja, haurastumista. Olin rempan aikana varma että ei vaikuttanu asiaan mitään, mutta koeajo yllätti sitten positiivisesti!

Suosittelen, ja se on varmaa että jos itselle tulee joku muu E39 tämän jälkeen aikanaan, niin ennen mitään muuta ekana siitä lähtee juurikin nämä puslat vaihtoon.
                  E39:siin ne etureaktiotangot uusiin,hain motonetistä uuvet tangot ja nehä tuloo ilman puslia,laittelin kaa ne uretaanipuslat ja ajo-ominaisuuvet tuli kerralla kuntoon.... Ainoa miinus nuille koville puslille tuleepi huonolla soratiellä ja näin talvella huonosti hoidetulla tiellä missä semmosii pienii kuoppii/pattei niin tuloopi semmone ikävä "jyrinä" resonoiko sit kori vai mikä lie.. Tämä tuleepi ilmi varsinkin pienillä nopeuksilla... Peräkylien pienii teitä kurvaillessa

Comment

• -KK-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 265

Originally posted by adr-jouni View Post
                    E39:siin ne etureaktiotangot uusiin,hain motonetistä uuvet tangot ja nehä tuloo ilman puslia,laittelin kaa ne uretaanipuslat ja ajo-ominaisuuvet tuli kerralla kuntoon.... Ainoa miinus nuille koville puslille tuleepi huonolla soratiellä ja näin talvella huonosti hoidetulla tiellä missä semmosii pienii kuoppii/pattei niin tuloopi semmone ikävä "jyrinä" resonoiko sit kori vai mikä lie.. Tämä tuleepi ilmi varsinkin pienillä nopeuksilla... Peräkylien pienii teitä kurvaillessa
                    Mulla oli E39 540 autossa samat oireet kuin ekassa postauksessa oli mainittuna. Ja lähti samalla lailla puslien vaihdolla ne ongelmat. Tosiaan pieni jyrinä tuli vaihdon jälkeen selvemmin läpi. Tuon muutoksen huomasi selvästi heti vaihdon jälkeen ajellessa. Mutta ei haittaa jos on vaikka radio päällä, ja nyt tuota ei enään huomaa.

Comment

• otto
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 51

Originally posted by Ha2 View Post
                      E46:ssa vaihdetaan noilla oireilla etualatukivarsien takapuslat. Omaani vaihdoin itse Powerflexit vanhojen kumisten tilalle. Eli osan nro 6 sisältä revitään vanha kumi pois ja laitetaan tilalle Powerflexit. Jos haluaa orkkistyylin kumipuslan, niin se tulee kannakkeineen. Koiranluut on sitten osat nro 5, eli kallistuksenvakaajn yhdys- tai niveltangot.

Edit: Kannattaa tilata Uutekista ne Powerflexit suosiolla. Mulla kesti madalletussa autossa vakiokumipuslat puoli vuotta. Pikkuveljen E46:seenkin vaihdettiin Powerflexit. Tulipa jämäkkkä muuten vakioalustaisesta autosta.

Edit2: Oli mulla topikin varsinaiseen aiheesenkin jotakin. Isännän 11/2000 525i:stä loppui jarrututinat ja urissa vetely kokonaan reaktiotankojen puslien vaihdolla. Sinnekin meni Powerflexit.
                      onko miten kovat perusajossa nuo Powerflexit? Ainakin oulun mukulakivikaduilla tuo normi m-sport alusta on jo melkein liian kova, tulee pienetkin epätasaisuudet ikävästi kabiiniin. Rikkookohan liian kovalla alustalla auton kun täällä päin suomea nämä tiet on mitä on ja tärinä jyrää autoa päivästä toiseen

Comment

• Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

Originally posted by otto View Post
                        onko miten kovat perusajossa nuo Powerflexit? Ainakin oulun mukulakivikaduilla tuo normi m-sport alusta on jo melkein liian kova, tulee pienetkin epätasaisuudet ikävästi kabiiniin. Rikkookohan liian kovalla alustalla auton kun täällä päin suomea nämä tiet on mitä on ja tärinä jyrää autoa päivästä toiseen
                        Mulla on KW Varianten 2 ja samoja katuja me ajellaan... Kova on suhteellinen käsite ja riippuu ihan henkilöstä. Jos ajasin omani jälkeen sun autolla, niin sanosin varmaan "pehmeä". Ei mulla oo ainakaan autosta mitään rikkoontunu Powerflexin vaihdon jälkeen. Sitä ennen meni tuota kumia kyllä puolivuosittain.
                        E61 525d LCI

Comment

• otto
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 51

Originally posted by Ha2 View Post
                          Mulla on KW Varianten 2 ja samoja katuja me ajellaan... Kova on suhteellinen käsite ja riippuu ihan henkilöstä. Jos ajasin omani jälkeen sun autolla, niin sanosin varmaan "pehmeä". Ei mulla oo ainakaan autosta mitään rikkoontunu Powerflexin vaihdon jälkeen. Sitä ennen meni tuota kumia kyllä puolivuosittain.
                          Eroaako miten tuo KW Variante 2 ja PowerFlexit?

Comment

• Nisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 705
                            • På Gränsen

Kw variante on säädettävä alustasarja, ja powerflexit sitten ne puslat.
                            "MURPHY'S LAW"
                            "Whatever can go wrong will go wrong,
                            and at the worst possible time,
                            in the worst possible way"

Comment

• otto
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 51

eikun jaa, ilmeisesti aivan eria asia tuo KW Variante 2 kuin tuo puslahomma...
                              Vaihdoitko itse vai käytitkö jossain liikkeessä Oulussa?

Comment

• Ha2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1786
                                • Oulu

eikun jaa, ilmeisesti aivan eria asia tuo KW Variante 2 kuin tuo puslahomma...
                                Vaihdoitko itse vai käytitkö jossain liikkeessä Oulussa?
                                Joo siis sulla on m-sport alusta ja mulla on korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alusta, joka on matalampi ja jäykempi kuin sulla. Puslat olen kaikki vaihtanut itse. Entiseen E36:seen muutamat eri puslat ja omaan ja pikkuveljen E46:seen olen vaihtanut Powerflex puslat taka-alatukivarsien etupäähän ja etu-alatukivarsien takapäähän. Jos sulla väpättäa ja kimpoilee auto jarrutuksissa, niin nuo etupään puslat on hyvä vaihtaa (ks. linkit kuviin aiemmassa postauksessani). Asiat voi tietysti käydä nosturilla varmistamassa ennen kuin menee mitään osia ostamaan. Oireiden ilmaantuessa olen aina käynyt TI-hallin nosturilla alustaa vääntelemässä raudalla, ostanut sen mukaan osia ja käynyt itse vaihtamassa ne. Pusliksi voi siis ostaa alkuperäistä vastaavat/tyyliset kumipuslat tai sitte uretaaniset "kovat" puslat. Taka-alatukivarsien etummaiset puslat taitaa jäädä hallin lattialla vaihtamatta, jos haluaa kumipuslat, mutta Powerflexit onnistuu.
                                Last edited by Ha2; 31-12-2008, 08:28.
                                E61 525d LCI

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎