Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jpää
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 1909
    • Ylitornio

    #91
    Originally posted by Aazu View Post
    Ite noita e36 Motonetin etutukivarren taaimpia puslia vaihtaneena päätin nyt laitaa powerflexit sinne.

    US-Partsilla on iha hyllyssä noita ilmeisesti? Vaativatko puslat prässiä, vai saako laitettua vähän "improvisoimalla"?
    nuo flexit menee paikoilleen ihan ilman improvisointeja.
    enempi pään vaivaa aiheuttaa vanhojen puslien irti saanti.

    sopivat työkalut siihen hommaan on 3-jalkainen ulosvetäjä, toho (jolla saa antaa vanhalle puslalle kuumia) sekä vasara ja pari talttapää meisseliä
    VW Crafter
    e90 320d
    ex:
    f31 320xda
    e61 530da
    e38 740d
    e34 535 bt
    e39 540ia
    Pårkkana E36
    e46 320 d
    e34 525 tds


    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #92
      Originally posted by Jpää View Post
      nuo flexit menee paikoilleen ihan ilman improvisointeja.
      enempi pään vaivaa aiheuttaa vanhojen puslien irti saanti.
      Näinhän se menee. Itsekin totesin Powerflexit parhaaksi vaihtoehdoksi, kun ovat normipuslia jäykemmät ja asennus menee ihan sormivoimin.

      Ja koska vanhan puslan ei tarvitse säilyä mitenkään ehjänä, niin sen voi ottaa pois juuri niin monessa palassa ja niin väkivalloin kuin tuntee tarvetta.

      Eli kaiken kaikkiaan selvitään ilman mitään erikoispuslatyökaluja tai prässiä.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • rahami00
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 306
        • Kirkkonummi

        #93
        Vaihdoin pari viikkoa sitten kaikki saatavat puslat powerflexeihin. Alatukivarret eivät menneet paikoilleen ilman, että puslista joutui leikkaamaan/hiomaan palaset pois, jotta sopi koloonsa. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Auto 530dat -02.
        Muut puslat menivät heittämällä.

        Terkennusta:
        Pusla siis meni hahloon, mutta kun sitä nosti ylös päin niin hahlon yläosassa on kavennus, johon pusla otti kiinni...
        En tiedä onko merkitystä, mutta kaikki muut puslat olivat sinisiä ja kyseiset alatukivarsien puslat olivat mustat.
        Last edited by rahami00; 15-07-2009, 11:34.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          #94
          Originally posted by O.K. View Post
          Ootkohan nyt ihan varmasti mittaillut samaa osaa :think
          Joop, muistin väärin... ~58mm tosiaan tuo powerflex pusla
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #95
            Eilen vaihdoin 540 -01 juuri nämä puslat ja voin sanoa että ihan perkeleesti joutuu purkamaan jos ei halua irroittaa koko reaktio tankoa
            lähes kuusi tuntia meni kun yritin vaihtaa mahdollisimman vähän osia irroittaen... Repsikan puoli menikin sitten jos ihan eri vauhdilla kun tiesin että kaikki vaan irti tieltä pois
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • kye
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 320
              • Forssa

              #96
              Kyllä kannatta vaihtaa reaktiotankoihin powerflexit.

              Itse vaihdoin n. 7000km sitten koko reaktiotangot uusiin Lemförder merkkisiin. En ollut oikeastaan missään vaiheessa täysin tyytyväinen ajotuntumaan ja varsinkaan jarrutuksissa esiintyvään epämääräisyyteen.

              Nyt nämä ongelmat loppuivat powerflexien myötä.

              Suurin homma tuossa oli sorvailla ulosvetotyökalut vanhaa puslaa varten. Kannatti tehdä sain vanhat ehjänä irti.
              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
              - N42/46 jakopäät
              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

              tied. 0407247465

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #97
                Kyllä kannattaa!!
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • maako77
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 232
                  • Kotka

                  #98
                  pelkkää positiivista sanottavaa uretaanipuslista...
                  535xd f11 -11
                  Ex.
                  550iA Touring -06
                  -545i A -04
                  -535i sedan -88-
                  -540i -10/97- 6-speed sedan
                  -525i -89-
                  -320i -98 4d-
                  -535i sedan -88-
                  -525tdsa touring -93-

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #99
                    Pelkkää hyvää, ajettu muutama kymppitonni jo. Ei kasvata meteliä eikä kuluta mitään.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • m5 lemans
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 190
                      • espoo

                      Alla M5 jossa KW3 Var 3 alusta, AC Schnitzerin kallistuksenvakaimet ym sälää. Viime kesänä vaihdoin kaikki puslat, ja mielestäni oli hyvä veto. Paljon tarkempi "touchi" tiehen.

                      Comment

                      • MakeJ
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 324
                        • Hml

                        E39 ja powerflexit reaktiotangoissa

                        Pitääpä kirjoitella kokemuksia noista powerflexseistä E39:n reaktiotangoissa. Latoin tuollaiset alle kokeilumielessä kun noita normi puslia saa olla vähän väliä vaihtamssa (kilometrejä tulee noin 45tkm vuodessa). K-varaosista ostetut normipuslat kesti sen 50tkm kunnes alkoi pikkuhiljaa tulla vatkausta jarruttaessa. Tässä kokemukset powerflexseistä:

                        Positiivistä:
                        -Asentaminen käy heittämällä kunhan saa vanhat pois alta.
                        -Ajotuntuma on ainakin yhtä hyvä jos ei vähän parempikin kun normipuslilla. Urat tuntuu vähemmän.
                        -Pitäisi kestää paremmin kuin normaalit kumipuslat.

                        Negatiivista:
                        -Väitetään muka, että eivät lisää melua. Tasaisella tiellä tämä voi ehkä pitää paikkaansa, muta esim. mukulakivella tai kiharaisella hiekkatiellä matalaa jytinää tulee lisää häiritsevän paljon.

                        Tuo lisääntynyt meteli on sen verran ikävä juttu, että seuraavaksi kun tankojen pallonivelet väljistyy niin alle tulee laadukkaat normi puslat. Minkäslaisia kokemuksia muilla on näistä powerflexseistä E39:n alla?
                        E60 535dA LCI -07 M-sport
                        E39 530dAT -99 "M-sport"

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by MakeJ View Post
                          Tuo lisääntynyt meteli on sen verran ikävä juttu, että seuraavaksi kun tankojen pallonivelet väljistyy niin alle tulee laadukkaat normi puslat. Minkäslaisia kokemuksia muilla on näistä powerflexseistä E39:n alla?
                          Muuten samanlaisia, mutta lisääntynyttä meteliä ei ole tullut huomattua kun hiekkatiet ja mukulakivet on aika vähällä.

                          Väljistymistä voi sitten joutua odottamaan, orkkiksiin tuli powerflexit laitettua hiukan alle 100tkm kohdalla, nyt lasissa 245tkm eikä vieläkään palloissa vikaa
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • jimmy_hoffa
                            Newbiemmer
                            • Feb 2011
                            • 6
                            • Kymenlaakso

                            Nostetaas vanhaa topiccia ylös.

                            Eli pikkasen kolinaa etupäässä ja koiranluut vaihdettu n. 15 tkm. sitten. Nyt alustasarja tulee laitettua alle niin ajattelin, jos puslia vaihtasi samalla. Nimittäin nyt talvirenkailla ajaessa on huomannu pientä vetelyä tossa valtatie nopeuksissa. Kattelin powerflexin soveltuvuustaulukkoa ja iski ihmetys kun siinä on niitä eri kokoja (22.5mm.-27mm.) ilmeisesti sisähalkaisija ? pitääkö mitata vanhasta puslasta vai onko eri malleilla vakiokoko ? Vähän on epäselvää tämäkin. Jos täällä ketkä on vaihtaneet niin valaisisi vähän.

                            Comment

                            • jetze
                              Newbiemmer
                              • Jan 2009
                              • 21
                              • nastola

                              Mjoo,itellä kanssa pientä ratin heittoa jarrutettaessa,syksyllä vaihdoin uudet palat ja levyt joka kulmaan,jolloin heitot hävisivät,nyttemmin tulleet siis takaisin.
                              Koiranluut vaihdoin joskus tammikuun alussa,kun kuuluu kolinaa monttuisella tiellä,mutta ei auttanut siihen vaivaan. Eli nyt sitten vaihtelemaan noita puslia?

                              En ole täysin varma, pitääkö minun vaihtaa PFF5-502 vai PFF5-510**

                              Auto siis -03 525 m-sport tourinki.

                              Käsittääkseni homman pystyy tekemään ilman mitään ulosvetäjiä,prässejä yms?

                              (USpartsin luottelosta,PDf tiedosto http://usparts.fi/sendFile.php?fileId=6899 )

                              Comment

                              • Bomb5
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 726
                                • Kivijärvi

                                Originally posted by Cell View Post
                                ...lisääntynyttä meteliä ei ole tullut huomattua kun hiekkatiet ja mukulakivet on aika vähällä. Väljistymistä voi sitten joutua odottamaan, orkkiksiin tuli powerflexit laitettua hiukan alle 100tkm kohdalla, nyt lasissa 245tkm eikä vieläkään palloissa vikaa
                                Melua ei mullakaan tullut lisää reaktiotankojen puslien vaihdosta powerflexeihin perus asfalttiteillä. Pallonivelpäät oli 126tkm jälkeen täysin kunnossa, mutta puslat entiset. Ohjaus on tarkempi ja vetelee vähemmän urissa ja tuulessa kuin ennen. Jarrutukset on tosi tasaisia nyt, vaikka vanhoilla puslillakaan ei vielä voinut puhua mistään selkeästä ratin vatkauksesta. Ajossa silti huomaa, että powerflexit ovat kovemmat. Tietynlaisten pintojen yli ajaessa tuntuma on hieman terävämpi kuin ennen, mutta olen vaihtoon erittäin tyytyväinen, koska auto kulkee suoraan vähemmällä ohjauksella.

                                Etupäähän tuli ennen näitä puslia vaihdettua kaikki muut osat lemförderiä, mutta lievä epämääräisyys silti jäi ja olin aika varma, että johtuu näistä puslista. Aivan kaikki ura- ja tuuliherkkyys eivät silti kadonneet powerflexeilläkään. Loput laitan vanhojen iskareiden ja takapään ylimpien tukivarsien piikkiin, kun ne ovat vielä alkuperäiset. Ne sitten vaihtoon ehkä ens kesänä.

                                Yksi mielenkiintoinen havainto näistä reaktiotankojen powerflex-puslista on myös se, että aiemmin huomasi todella helposti ajossa vetelystä ilman mittaamistakin esim. viileällä säällä, jos renkaissa oli painetta 0.1-0.2 bar vähemmän, kuin mitä normaalisti pidän (2.8/3.0). Powerflexit vähenti vetelyherkkyyttä siinä määrin, että paineita ei tartte olla kokoajan tarkistelemassa.
                                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎