Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    Meinasinkin jo kysyä, että tuliko melua noista vakaajan puslista. Hyvä tietää tämäkin. Minä vaihdoin niihin ihan orkkis-kumipuslat marmorilta, ei ollu kalliit.
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bomb5 View Post
      Meinasinkin jo kysyä, että tuliko melua noista vakaajan puslista. Hyvä tietää tämäkin. Minä vaihdoin niihin ihan orkkis-kumipuslat marmorilta, ei ollu kalliit.
      Takana en kuitenkaan huomannut melun lisääntymistä ja sinne jää Powerflexit.
      E39 528iA

      Comment

      • Bomb5
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 726
        • Kivijärvi

        Originally posted by TJJ View Post
        Takana en kuitenkaan huomannut melun lisääntymistä ja sinne jää Powerflexit.
        Joo ne takapuslat on niin pienet, että sieltä ei varmaan paljoa melua siksi tule. Ne etummaiset voi kyllä vaikuttaa, kun ovat kooltaan n. 5x isommat ja lähellä kuljettajaa.
        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Menee vähän offtopic, mutta mittasin e39 melutasoa puhelimen desipelimittarilla ja 100kmh ajettaessa normi asfalttia melu oli min.49 ja max.63db ja mittari seilasi noin 50-60db paikkeilla kokoajan.
          Ajoin noin 10km matkan ja mittasin kuskin korvan korkeudella. Radio oli tietenkin kiinni ja lämppäri yhden pykälän puhalluksella. Voisiko joku muukin mitata omastaan? Ja eikös -99 jälkeisissä ole äänieristystä paranneltu joten mielenkiinnolla odotan tuloksia?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by janke View Post
            Menee vähän offtopic, mutta mittasin e39 melutasoa puhelimen desipelimittarilla ja 100kmh ajettaessa normi asfalttia melu oli min.49 ja max.63db ja mittari seilasi noin 50-60db paikkeilla kokoajan.
            Eihän noita voi verrata ellei ole täysin sama mittari (siis puhelin ja softa tässä tapauksessa). Ja tie pitäisi olla sama.
            E39 528iA

            Comment

            • -KK-
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 265

              Originally posted by TJJ View Post
              Tuo kuitenkaan ei ollut syy vaihtaa kumipuslia takaisin vaan se, että karkean pinnan melu kasvoi selvästi, epätasaisuudet tuli enemmän läpi ja lähes kaikella pinnalla kuului ihmeellinen kumina, ei siis jyrinä/tärinä vaan enemmänkin alemmalle keskiäänialueelle osuva jatkuva ääni.
              Itsekin huomasin kyllä selvästi etupään powerfleksien laiton jälkeen äänessä vastaavan suuntaisen muutoksen huonompaan. Ja selkeästi. Samansuuntainen kuvaus äänestä siis. Tuon huomasi kun oli vielä muistissa vertaus ennen vaihtoa. Ja tietysti kun radio pois päältä. Nykyään tuota ei huomaa enään ja radio peittää äänet.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by -KK- View Post
                Itsekin huomasin kyllä selvästi etupään powerfleksien laiton jälkeen äänessä vastaavan suuntaisen muutoksen huonompaan. Ja selkeästi. Samansuuntainen kuvaus äänestä siis. Tuon huomasi kun oli vielä muistissa vertaus ennen vaihtoa. Ja tietysti kun radio pois päältä. Nykyään tuota ei huomaa enään ja radio peittää äänet.
                Minulla reaktiotankojen Powerflexit ei tuollaista aiheuttanut vaan vasta nuo kallistuksenvakaajien. Tuossa toki vaikuttaa renkaat, millaiset kallistuksenvakaajat autossa on ja myös auton malli (siis I6 vai V8).

                Nyt kyllä menee melkoisen kivasti mutkissa kun keula on yhä reaktitankojen puslien ansiosta suhteellisen tarkka ja perä tulee täsmällisemmin mukana. Toki tuo nyt on enemmän yliohjaava, mutta vakionahan tuo aliohjaa/puskee aika selvästi. Minullahan tosin on takana jo hiukan paksumpi kallistuksenvakaaja tuon takia. Siis edessä m-sport 1 ja takana m-sport 2.

                Mutta nyt sitä miettii miten E60 aktiiviohjauksella ja dynamic drivellä menisi...
                E39 528iA

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Eihän noita voi verrata ellei ole täysin sama mittari (siis puhelin ja softa tässä tapauksessa). Ja tie pitäisi olla sama.
                  Näinhän se toki on ja täytyisi varmaan olla vielä sama rengastuskin alla.:think
                  Minä mittatasin samsung galaxylla ja ohjelma on Sound Meter. Eihän noi puhelimen ohjelmat ole yhtä luotettavia, kun oikein kunnon db-mittari. Kiinnostais tietää mikä on e39 tehtaan ilmoittama melutaso?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by TJJ View Post

                    Mutta nyt sitä miettii miten E60 aktiiviohjauksella ja dynamic drivellä menisi...
                    Tai e39 19" rengastuksella...?

                    Mites e90 aktiiviohjauksella?

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Tai e39 19" rengastuksella...?

                      Mites e90 aktiiviohjauksella?
                      Ei mikään rengastus tee E39:n keskialueen tuntumaa ja ohjauksen nopeutta sellaiseksi kuin aktiiviohjaus.

                      E90 varmaan olisi aktiiviohjattuna hyvä, varsinkin kun se on pienempi auto kuin E60. Mutta siihen ei saa dynamic driveä ja noin muutenhan se on meluisa pikkuauto. Joten vaihtoehdot sedaneissa taitaa olla E60 ja F10.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Ei mikään rengastus tee E39:n keskialueen tuntumaa ja ohjauksen nopeutta sellaiseksi kuin aktiiviohjaus.

                        E90 varmaan olisi aktiiviohjattuna hyvä, varsinkin kun se on pienempi auto kuin E60. Mutta siihen ei saa dynamic driveä ja noin muutenhan se on meluisa pikkuauto. Joten vaihtoehdot sedaneissa taitaa olla E60 ja F10.
                        Pitää askarrella itse hammastankoon harvempi hammastus

                        Eikai e90 kovin meluisa ole, siitähän oli mittauksia täällä jossain?

                        Comment

                        • -KK-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 265

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Minulla reaktiotankojen Powerflexit ei tuollaista aiheuttanut vaan vasta nuo kallistuksenvakaajien. Tuossa toki vaikuttaa renkaat, millaiset kallistuksenvakaajat autossa on ja myös auton malli (siis I6 vai V8).

                          Nyt kyllä menee melkoisen kivasti mutkissa kun keula on yhä reaktitankojen puslien ansiosta suhteellisen tarkka ja perä tulee täsmällisemmin mukana. Toki tuo nyt on enemmän yliohjaava, mutta vakionahan tuo aliohjaa/puskee aika selvästi. Minullahan tosin on takana jo hiukan paksumpi kallistuksenvakaaja tuon takia. Siis edessä m-sport 1 ja takana m-sport 2.
                          Joo mulla tuli alle nuo etupään osat yhdellä kerralla, niin ei tullut tarkemmin ajateltuakaan. Auto on V8 ja m-sport alustalla. Hämärä muistikuva, että olikohan -99 vuosimallissa m-sport II. Itellä on ihan perusrenkaat, eli 225/55-16.

                          Muuten alustaan tuli kaksi viikkoa sitten 7 uutta osaa, eli koiranluut ja raidetangon päät ja vissiin toinen alatukivarsi eteen. Vieläkään ei ole uudenveroinen, eli huippuvakaa. Jäihän sitä vielä alkuperäisiä osia.

                          Comment

                          • Jokinen74
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 59
                            • Kuhmoinen

                            Kun noita E39:n reaktiotankojen puslia moititaan monesti huonoiksi, niin pakko sanoa, että tänään vaihdoin vihdoin powerflexit tilalle, kun alkuperäiset oli sökönä molemmat, ja ratti tärisi ym. pikku vaivaa. Yllätyksellistä sinällään, että autossa oli vielä paikallaan alkuperäiset puslat ja auto sentään on vm. -01 ja mittarissa vasta 455tkm. Kyllä on kehnoja osia, kun ei edes puolta miljoonaa kilometriä edes kestä..
                            BMW 530d -01

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Jokinen74 View Post
                              Kun noita E39:n reaktiotankojen puslia moititaan monesti huonoiksi, niin pakko sanoa, että tänään vaihdoin vihdoin powerflexit tilalle, kun alkuperäiset oli sökönä molemmat, ja ratti tärisi ym. pikku vaivaa. Yllätyksellistä sinällään, että autossa oli vielä paikallaan alkuperäiset puslat ja auto sentään on vm. -01 ja mittarissa vasta 455tkm. Kyllä on kehnoja osia, kun ei edes puolta miljoonaa kilometriä edes kestä..
                              Oikeasti ne taitaa kestää 50tkm tai hiukan enemmän riippuen rengaskoosta. Se on sitten kuskista kiinni milloin hän ei enää sitä menoa kestä, jotkut näköjään kestää aika pitkään...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Ja enemmänkin ihmetyttää onko pallonivelet vielä alkuperäiset noilla kilometreillä muka? Todella "kevyessä" ajossa täytynyt olla?
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎