Meinasinkin jo kysyä, että tuliko melua noista vakaajan puslista. Hyvä tietää tämäkin. Minä vaihdoin niihin ihan orkkis-kumipuslat marmorilta, ei ollu kalliit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 - powerflex puslat
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostTakana en kuitenkaan huomannut melun lisääntymistä ja sinne jää Powerflexit.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Menee vähän offtopic, mutta mittasin e39 melutasoa puhelimen desipelimittarilla ja 100kmh ajettaessa normi asfalttia melu oli min.49 ja max.63db ja mittari seilasi noin 50-60db paikkeilla kokoajan.
Ajoin noin 10km matkan ja mittasin kuskin korvan korkeudella. Radio oli tietenkin kiinni ja lämppäri yhden pykälän puhalluksella. Voisiko joku muukin mitata omastaan? Ja eikös -99 jälkeisissä ole äänieristystä paranneltu joten mielenkiinnolla odotan tuloksia?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMenee vähän offtopic, mutta mittasin e39 melutasoa puhelimen desipelimittarilla ja 100kmh ajettaessa normi asfalttia melu oli min.49 ja max.63db ja mittari seilasi noin 50-60db paikkeilla kokoajan.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuo kuitenkaan ei ollut syy vaihtaa kumipuslia takaisin vaan se, että karkean pinnan melu kasvoi selvästi, epätasaisuudet tuli enemmän läpi ja lähes kaikella pinnalla kuului ihmeellinen kumina, ei siis jyrinä/tärinä vaan enemmänkin alemmalle keskiäänialueelle osuva jatkuva ääni.
Comment
-
-
Originally posted by -KK- View PostItsekin huomasin kyllä selvästi etupään powerfleksien laiton jälkeen äänessä vastaavan suuntaisen muutoksen huonompaan. Ja selkeästi. Samansuuntainen kuvaus äänestä siis. Tuon huomasi kun oli vielä muistissa vertaus ennen vaihtoa. Ja tietysti kun radio pois päältä. Nykyään tuota ei huomaa enään ja radio peittää äänet.
Nyt kyllä menee melkoisen kivasti mutkissa kun keula on yhä reaktitankojen puslien ansiosta suhteellisen tarkka ja perä tulee täsmällisemmin mukana. Toki tuo nyt on enemmän yliohjaava, mutta vakionahan tuo aliohjaa/puskee aika selvästi. Minullahan tosin on takana jo hiukan paksumpi kallistuksenvakaaja tuon takia. Siis edessä m-sport 1 ja takana m-sport 2.
Mutta nyt sitä miettii miten E60 aktiiviohjauksella ja dynamic drivellä menisi...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEihän noita voi verrata ellei ole täysin sama mittari (siis puhelin ja softa tässä tapauksessa). Ja tie pitäisi olla sama.
Minä mittatasin samsung galaxylla ja ohjelma on Sound Meter. Eihän noi puhelimen ohjelmat ole yhtä luotettavia, kun oikein kunnon db-mittari. Kiinnostais tietää mikä on e39 tehtaan ilmoittama melutaso?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTai e39 19" rengastuksella...?
Mites e90 aktiiviohjauksella?
E90 varmaan olisi aktiiviohjattuna hyvä, varsinkin kun se on pienempi auto kuin E60. Mutta siihen ei saa dynamic driveä ja noin muutenhan se on meluisa pikkuauto. Joten vaihtoehdot sedaneissa taitaa olla E60 ja F10.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi mikään rengastus tee E39:n keskialueen tuntumaa ja ohjauksen nopeutta sellaiseksi kuin aktiiviohjaus.
E90 varmaan olisi aktiiviohjattuna hyvä, varsinkin kun se on pienempi auto kuin E60. Mutta siihen ei saa dynamic driveä ja noin muutenhan se on meluisa pikkuauto. Joten vaihtoehdot sedaneissa taitaa olla E60 ja F10.
Eikai e90 kovin meluisa ole, siitähän oli mittauksia täällä jossain?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinulla reaktiotankojen Powerflexit ei tuollaista aiheuttanut vaan vasta nuo kallistuksenvakaajien. Tuossa toki vaikuttaa renkaat, millaiset kallistuksenvakaajat autossa on ja myös auton malli (siis I6 vai V8).
Nyt kyllä menee melkoisen kivasti mutkissa kun keula on yhä reaktitankojen puslien ansiosta suhteellisen tarkka ja perä tulee täsmällisemmin mukana. Toki tuo nyt on enemmän yliohjaava, mutta vakionahan tuo aliohjaa/puskee aika selvästi. Minullahan tosin on takana jo hiukan paksumpi kallistuksenvakaaja tuon takia. Siis edessä m-sport 1 ja takana m-sport 2.
Muuten alustaan tuli kaksi viikkoa sitten 7 uutta osaa, eli koiranluut ja raidetangon päät ja vissiin toinen alatukivarsi eteen. Vieläkään ei ole uudenveroinen, eli huippuvakaa. Jäihän sitä vielä alkuperäisiä osia.
Comment
-
-
Kun noita E39:n reaktiotankojen puslia moititaan monesti huonoiksi, niin pakko sanoa, että tänään vaihdoin vihdoin powerflexit tilalle, kun alkuperäiset oli sökönä molemmat, ja ratti tärisi ym. pikku vaivaa. Yllätyksellistä sinällään, että autossa oli vielä paikallaan alkuperäiset puslat ja auto sentään on vm. -01 ja mittarissa vasta 455tkm. Kyllä on kehnoja osia, kun ei edes puolta miljoonaa kilometriä edes kestä..BMW 530d -01
Comment
-
-
Originally posted by Jokinen74 View PostKun noita E39:n reaktiotankojen puslia moititaan monesti huonoiksi, niin pakko sanoa, että tänään vaihdoin vihdoin powerflexit tilalle, kun alkuperäiset oli sökönä molemmat, ja ratti tärisi ym. pikku vaivaa. Yllätyksellistä sinällään, että autossa oli vielä paikallaan alkuperäiset puslat ja auto sentään on vm. -01 ja mittarissa vasta 455tkm. Kyllä on kehnoja osia, kun ei edes puolta miljoonaa kilometriä edes kestä..
Comment
-
-
Ja enemmänkin ihmetyttää onko pallonivelet vielä alkuperäiset noilla kilometreillä muka?Todella "kevyessä" ajossa täytynyt olla?
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment