Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Meyle tukivarret yms. Laatu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    [QUOTE=Bmw Master;2683569]
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Täällä kanssa huonot kokemukset Meyle HD etutukivarsista, alle 2 vuotta ja n 40 tkm ja kaikki väljiä. /QUOTE]

    Nivel väljä? Laitoitko rasvaa koskaan sinne?
    Meylen osien nivelet on ainakin itsellä olleet valmiiksi jo hyvin rasvattuja

    Comment

    • MakeJ
      BTCF Member
      • Jun 2005
      • 323
      • Hml

      Touringin takapäähän pitäisi alkaa hommaamaan uusia tukivarsia kun vanhoilla menty ainakin 300tkm Nelipyörä suuntaukseen pitäisi mennä, joten menis suuntaus samalla kertaa. Otin toiselta puolelta etummaisen tukivarren irti ja käsin en väljää tuntenut. Kuinkas muilla on kestänyt e39:n takapään ylemmät tukivarret. Narinaheloja olen kyllä vaihtanut pariinkin kertaan.

      Meylen osia ensin ajattelin kun orggikset lemförderit on kohtuu arvokkaat, mutta juttujen perusteella ei ilmeisesti auta olla käyhä, vaan ostaa kiltisti ~400€ lemförderit takapäähänkin.
      E60 535dA LCI -07 M-sport
      E39 530dAT -99 "M-sport"

      Comment

      • NAL-E
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 249
        • Kiuruvesi

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Laittaa rasvanipan niin kestää ikuisesti kun joskus rasvaa.
        Miten tuo käytännössä tapahtuu? Alko kiinnostamaan. Mitään en rasvanipoista tajua, mitä nyt joskus työkoneissa nähny
        E91 325d -07
        Ex: E39 530daT -00

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Originally posted by NAL-E View Post
          Miten tuo käytännössä tapahtuu? Alko kiinnostamaan. Mitään en rasvanipoista tajua, mitä nyt joskus työkoneissa nähny
          Poraa reijän, tekee kierteet ja kiertää nipan kiinni.

          Comment

          • NAL-E
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 249
            • Kiuruvesi

            Kiitoksia, pitääpä tutkailla noita niveliä. Ois varmaan ihan pätevä ratkaisu, ei kiinnostais joka vuos vaihdella.
            E91 325d -07
            Ex: E39 530daT -00

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by jukkae View Post
              Poraa reijän, tekee kierteet ja kiertää nipan kiinni.
              Nivelen kylkeenkö ootte poraillut reikiä? :think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by janke View Post
                Nivelen kylkeenkö ootte poraillut reikiä? :think
                Pohjaan.

                Comment

                • miikka_
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 45
                  • Tampere

                  Tänään vaihdettu E39 Touringiin Meylen tukivarsia eteen. Molemmat reaktiotangot sekä pelkääjän puolen alatukivarsi. Aikaa kului ilman aikaisempaa kokemusta ko. mallista reilu kaksi tuntia.

                  Noista rasvoista kun on täällä kirjoteltu niin piruuttani vilkasin miltä nivelet näyttivät tehtaan jäljiltä. Joo, olihan siellä rasvaa. Huono vaan että rasvasta ei ollut kuin nökäre itse nivelessä ja loppu klöntti oli siinä varressa. Sormella painelemalla rasvat sisälle niveleen ja vielä vähän laakerirasvaa perään. Sen 15-20 kertaa kun työntelee niveltä ääriasentoihin niin alkaa oikein tuntumaan miten nivel alkaa liikkumaan sujuvasti.

                  Eli kannattaa ne pallonivelet käydä läpi ennen alle laittoa.

                  Niin, ja muistakaa välttää mosavirhettä, eli kiristäkää puslat tiukkaan vasta auton ollessa pyörillään.


                  Ja vielä tosta nipan laittamisesta palloon. En itse lähtis, sinne ei tarvi montaa metallihippua mennä nivelen väliin niin alkaa hiertämään jo uudesta asti. Vai saako joku porattua varmuudella niin että a) metallisilppua ei mene nivelen sisälle ja b) ettei terän kärki ota palloon kiinni?
                  Last edited by miikka_; 24-04-2012, 22:43. Reason: Lisätty juttua.
                  E39 530d '01

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by miikka_ View Post
                    Tänään vaihdettu E39 Touringiin Meylen tukivarsia eteen. Molemmat reaktiotangot sekä pelkääjän puolen alatukivarsi. Aikaa kului ilman aikaisempaa kokemusta ko. mallista reilu kaksi tuntia.

                    Noista rasvoista kun on täällä kirjoteltu niin piruuttani vilkasin miltä nivelet näyttivät tehtaan jäljiltä. Joo, olihan siellä rasvaa. Huono vaan että rasvasta ei ollut kuin nökäre itse nivelessä ja loppu klöntti oli siinä varressa. Sormella painelemalla rasvat sisälle niveleen ja vielä vähän laakerirasvaa perään. Sen 15-20 kertaa kun työntelee niveltä ääriasentoihin niin alkaa oikein tuntumaan miten nivel alkaa liikkumaan sujuvasti.

                    Eli kannattaa ne pallonivelet käydä läpi ennen alle laittoa.

                    Niin, ja muistakaa välttää mosavirhettä, eli kiristäkää puslat tiukkaan vasta auton ollessa pyörillään.


                    Ja vielä tosta nipan laittamisesta palloon. En itse lähtis, sinne ei tarvi montaa metallihippua mennä nivelen väliin niin alkaa hiertämään jo uudesta asti. Vai saako joku porattua varmuudella niin että a) metallisilppua ei mene nivelen sisälle ja b) ettei terän kärki ota palloon kiinni?
                    Noissa on sitten pallonivelien rasvauksen osalta laatu kyllä laskenut. Pari vuotta sitten ainakin Meylen nivelissä oli ihan reilusti rasvaa siellä itse nivelessäkin. Itse en kyllä myöskään lähtisi tuolla nipan asennuslinjalle, mahtaako se rakenne muutenkaan kestää sitä, että sinne poraillaan reikiä?
                    Last edited by Antsah; 25-04-2012, 08:58.

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Noissa on sitten pallonivelien rasvauksen osalta laatu kyllä laskenut. Pari vuotta sitten ainakin Meylen nivelissä oli ihan reilusti rasvaa siellä itse nivelessäkin. Itse en kyllä myöskään lähtisi tuolla nipan asennuslinjalle, mahtaako se rakenne muutenkaan kestää sitä, että sinne poraillaan reikiä?
                      Kyllä se rakenne kestää se on aivan varma. Jos saat nipan oikein pistettyä paikalleen niin varmana kestää kauemmin kuin mikään ei rasvattavissa oleva nivel. Monessa volvossa on esim alapallot valmiina rasvanipalla, muistaa kerran vuodessa edes ruutata niin on lähes ikuinen.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by jukkae View Post
                        Kyllä se rakenne kestää se on aivan varma. Jos saat nipan oikein pistettyä paikalleen niin varmana kestää kauemmin kuin mikään ei rasvattavissa oleva nivel. Monessa volvossa on esim alapallot valmiina rasvanipalla, muistaa kerran vuodessa edes ruutata niin on lähes ikuinen.
                        Mun mielestä se valmis rasvanipallinen nivel on ihan eri asia, koska se on siihen jo tehtaalla laitettu. Ennenhän noita varsinkin on ollut autoissakin yleisesti.
                        Ainakin joissakin nivelissä on muovia yms muuta kamaa siellä pallonivelen alla, mitä on noita tullut halkaistua. Esim lemförderissäkin on. Sinne kun reiän poraa niin mahtaako tuo rakenne enään olla kovinkaan toimiva. Pidän ainakin itse hieman kyseenalaisena puuhasteluna
                        Last edited by Antsah; 25-04-2012, 11:56.

                        Comment

                        • deemu79
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 453
                          • Helsinki

                          Sopiva katsastusinssi kun sattuu kohdalle, niin sitten niitä nipotettuja pääsee vaihtamaan oikein urakalla. Että halvaksi tuli taas.
                          sigpic
                          328i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • jones\\
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 90
                            • Lahti

                            Vaihtelin viikonloppuna siguun kaikki etupään nivelet meylen hd versioihin,autoteile55:sesta tilattu paketti.Vanhoissa oli päiväykset samat kuin valmistusvuosi -96.Kilometrejä 290 tuhatta,pitkään ovat heiluneet alla.Reaktiotankojen gummipuslat olivat aloittaneet vulkanoinnista irtoamisen,ei toki vielä täysin irti.Tosiaan kannattee huolella pyöritellä net pallonivelet jotta alkavat tuntua liukkailta,eivät heti ala napisee vittumaisesti.
                            e91 320da

                            Comment

                            • vexu524tdic
                              BTCF Member
                              • Jan 2004
                              • 776
                              • Gallia = Kinnula

                              [QUOTE=Bmw Master;2683569]
                              Originally posted by vexu524tdic View Post
                              Täällä kanssa huonot kokemukset Meyle HD etutukivarsista, alle 2 vuotta ja n 40 tkm ja kaikki väljiä. /QUOTE]

                              Nivel väljä? Laitoitko rasvaa koskaan sinne?
                              Kolisee ja lotisee... Käytin Kust carilla ja sanoivat et kaikki väljiä.

                              Paikoilleen laittaessa kurkkasin suojakumin alle ja totesin rasvaa olevan.
                              e70 X5 3.0sd -08
                              f30 320i xdrive -16
                              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                              e30 316 -88 2,2TIC M10
                              e21 323i -81 ruostekasa...

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                Joo, eipä oo siis oikotietä onneen tässäkään tapauksessa. Kerranhan se kirpasee ja täytyy tilata lemförderiä kesän mittaan.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎