Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • H4ck
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Käynnistä webasto INPA:lla ja katso mitä tapahtuu. Sieltä näkee käynnistyykö poltto jne.
    INPAlla kyllä käynnistyy...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    Terve! Mikähän ihme meinaa vaivata vepastoa kun ei ajastimella lähe käymään? Eikä edes kun on virrat päällä ja laitaa näytöstä käsin? Hetken palaa se punan ropelleri valo ja sen jälkeen sammuu koko puhallin autosta. Auton kun käynnistää, niin toimii kyllä. Vikakoodeja ei ollut, ta ei ainakaan INPA näyttänyt. Olisihan se nyt kiva, jos olis auto aamulla lämminVoisikohan akku olla huono? (tosin en usko)
    Käynnistä webasto INPA:lla ja katso mitä tapahtuu. Sieltä näkee käynnistyykö poltto jne.

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    Terve! Mikähän ihme meinaa vaivata vepastoa kun ei ajastimella lähe käymään? Eikä edes kun on virrat päällä ja laitaa näytöstä käsin? Hetken palaa se punan ropelleri valo ja sen jälkeen sammuu koko puhallin autosta. Auton kun käynnistää, niin toimii kyllä. Vikakoodeja ei ollut, ta ei ainakaan INPA näyttänyt. Olisihan se nyt kiva, jos olis auto aamulla lämminVoisikohan akku olla huono? (tosin en usko)

    Leave a comment:


  • Black-Smoke 530D
    replied
    Joo kyllä se juurikin tuolta näytti. Mustan putken päässä oli vielä sivuille reiät. Webasto toimii auton ollessa käynnissä. Auto sammuksissa ei toimi kuin jonku 10min ja sammuu.
    Last edited by Black-Smoke 530D; 05-01-2017, 23:12.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
    Webasto ei saa polttoainetta missä vika? Otin polttoaine letkun irti webastosta ja laitoin päälle ei tullut yhtään polttoainetta. Sitten
    Otin tankista webastolle menevän putken irti ja laitoin sen astiaan missä oli polttoainetta ja alkoi toimiin. Polttoainetta oli silloin 40litraa tankissa. Minusta siitä reiästä ei näkynyt tankissa polttoainetta mihin tulee weboston polttoaine putki. Tankkihan on kaksi osainen jos siinä on joku siirto pumppu niitten välillä niin olisko se sökö? Auto kyllä toimii vaikka diesel valo palaa. Webasto on tehdas asenteinen. Kuinka pitkä se putki pitäs olla mikä menee tankin sisään.
    Tankkiotin

    Tuollanenhan se alkujaan pitäs olla..

    Leave a comment:


  • Black-Smoke 530D
    replied
    530 d touring -01

    Webasto ei saa polttoainetta missä vika? Otin polttoaine letkun irti webastosta ja laitoin päälle ei tullut yhtään polttoainetta. Sitten
    Otin tankista webastolle menevän putken irti ja laitoin sen astiaan missä oli polttoainetta ja alkoi toimiin. Polttoainetta oli silloin 40litraa tankissa. Minusta siitä reiästä ei näkynyt tankissa polttoainetta mihin tulee weboston polttoaine putki. Tankkihan on kaksi osainen jos siinä on joku siirto pumppu niitten välillä niin olisko se sökö? Auto kyllä toimii vaikka diesel valo palaa. Webasto on tehdas asenteinen. Kuinka pitkä se putki pitäs olla mikä menee tankin sisään.

    Leave a comment:


  • Bemmiee39
    replied
    Originally posted by Bemmiee39 View Post


    Tuntu että ois vähän lämmennyt moottorillekin menevä letku mutta mistä johtuu että webasto ei lämmitä kuin 20 min ja sitten sammuu?


    Eipä mitään sittenkään. Kyllä se puoli tuntia pöhisi. Oon sekoillut jotain
    Toimii weba oikeen ja lämmittää moottorinkin.

    Leave a comment:


  • Bemmiee39
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei E39 530 DIESELIIN tartte mitään letku- tai muitakaan muutoksia tehdä, weballa lämpenee niissä aina sekä kabiini että kone. Jos ei kierrä eikä lämpene sulla on weban vesipumppu rikki.
    Tuntu että ois vähän lämmennyt moottorillekin menevä letku mutta mistä johtuu että webasto ei lämmitä kuin 20 min ja sitten sammuu?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by TimAntt1 View Post
    30min mulla puhaltaa weba mutta koneen lämmöt vaan 30c(ulkona -2) tuulilasikaan ei sula

    Täälläkin pumppu rikki?
    Ylikuumenee kyllä jos on pumppu rikki ennen tuota 30min täyttymistä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei E39 530 DIESELIIN tartte mitään letku- tai muitakaan muutoksia tehdä, weballa lämpenee niissä aina sekä kabiini että kone. Jos ei kierrä eikä lämpene sulla on weban vesipumppu rikki.
    Paitsi, jos siinä on tehtaalta esilämmitysominaisuus (536), jota tuo muutoskuvakin koskee. Eri asia sitten, onko kysyjän autossa alunperinkään tätä varustetta ja muutostarvetta.

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    Moi lämpeämätön webasto

    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei E39 530 DIESELIIN tartte mitään letku- tai muitakaan muutoksia tehdä, weballa lämpenee niissä aina sekä kabiini että kone. Jos ei kierrä eikä lämpene sulla on weban vesipumppu rikki.


    30min mulla puhaltaa weba mutta koneen lämmöt vaan 30c(ulkona -2) tuulilasikaan ei sula

    Täälläkin pumppu rikki?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Bemmiee39 View Post
    Aloin tekemään tuota letkumuutosta 530d -2000

    Heti tuli ongelma. Omassa autossa kuvassa näkyvästä vesiventtiilistä menee letku suoraan kennolle. Tai yhteen niistä kolmesta lähdöstä. Ja tuo haaroitukselta menevä letku joka pitäisi mennä vesiventtiilille, menee vesiventtiilin alapuolella olevaan kirtovesipumppuun..
    Hermot menee ku on niin vaikea tapaus.

    Jos joku oulun seudulla asuva bemarimies haluaa korvausta vastaan laittaa nuo letkut niin että lämpeää konekin niin tuon heti auton sinne
    Ei E39 530 DIESELIIN tartte mitään letku- tai muitakaan muutoksia tehdä, weballa lämpenee niissä aina sekä kabiini että kone. Jos ei kierrä eikä lämpene sulla on weban vesipumppu rikki.

    Leave a comment:


  • Bemmiee39
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    Hei jos jollakin on tuoreessa muistissa tämä letkumuutostyö, niin viitsisitkö listata hieman millaisia liitoksia hommassa tarvitsee.
    Se lähinnä mietityttää kun joku taisi jossain mainita että letkujen välille tarvii letkuliittimiä missä toinen pää on 19mm ja toinen 21mm, tuollaisia liikkeistä kyselin aika heikoin tuloksin. Joten saako jobin hoidettua 19mm/19mm liitoksilla?

    Siis tämä letkumuutos homma.

    Aloin tekemään tuota letkumuutosta 530d -2000

    Heti tuli ongelma. Omassa autossa kuvassa näkyvästä vesiventtiilistä menee letku suoraan kennolle. Tai yhteen niistä kolmesta lähdöstä. Ja tuo haaroitukselta menevä letku joka pitäisi mennä vesiventtiilille, menee vesiventtiilin alapuolella olevaan kirtovesipumppuun..
    Hermot menee ku on niin vaikea tapaus.

    Jos joku oulun seudulla asuva bemarimies haluaa korvausta vastaan laittaa nuo letkut niin että lämpeää konekin niin tuon heti auton sinne

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by Bemmiee39 View Post
    Veikkaisin vesipumppua ja tuo 7 koodi laittaa epäilemään akkua..
    Akun pitäs olla ehyt kun hyvin pitää virtaa mut huomasin epämääräisen johon menevän 12v. ja täytyy vaihtaa se vesipumppu sinne jos sit sais toimii

    Leave a comment:


  • Bemmiee39
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    kuinkahan kalliiks tulee webaston korjaus kun vikakoodit

    3 Cirulaction pump

    7 under voltage cut off

    eiks noi tarkoita että vesipumppu pimeenä ja sit hehkutulppa pimeenä myös? onks järkee korjata vai etinkö suosiolla uuden ehyen?

    Edit:olen yrittänyt netist hakea ton pumpun sain selville se on oikkaris mut mistä toi 7 vika koodi tulee ei kai ihjain kortti ole kärähtänyt
    Veikkaisin vesipumppua ja tuo 7 koodi laittaa epäilemään akkua..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎