Tuollaiset koodit antaa INPA:lla, onko kortti vika vai joku muu.
Palopesä hehkuineen, puhallin ja vesipumppu vaihdettu kolme vuotta sitten ja samalla kortti huollettu.
Webaston kun laittaa navista päälle, niin puhallin pyörii 30-60sek. ja tämän jälkeen sammuu, polttoainepumppu ei tunnu käynnistyvän lainkaan.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Kiitos jälleen. Itse asiassa äskeisen viestin jälkeen lähdin taas ajamaan ja pidin kättä jalkotilassa josta tunnen hyvin minkä lämpöistä ilmaa kabiiniin tulee. Sieltä tuli kuumaa ilmaa kunnes pääsin sellaiselle tielle että kierrokset tippuivat tonnin tuntumaan ja moottorin kuormitus oli minimissään, moottoriveden lämpötila jatkoi nousuaan hissukseen mutta ilma muuttui selkeästi kylmäksi. Webasto oli edelleen päällä. Kun lisäsin kierroksia, alkoi tulemaan taas lämmintäkin.
Eli tässä voisi olla kyseessä ihan kiertovesipumpun kehnouskin. Tässä se taisi olla erillisenä syylärin huuvassa kiinni eikä vesiventtiilin yhteydessä.
EDIT: Jostain syystä kuitenkin tyhjäkäynnilläkin jaksoi tulla kuumaa ilmaa sitten kun moottorinlämpö oli ylittänyt 80 astetta.Last edited by -Tapi; 11-02-2021, 21:25.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Tapi View PostBensakoneisen bmw-webaston asiaa vaihteeksi:
2002 525i (M54) oli varustettu alkuperäisellä webastolla jolloin letkutus oli toteutettu yhdellä T-haaralla ja yhdellä T-haaralla jossa on kaksi vastaventtiiliä. Sillä kabiini lämpenikin kivasti mutta kun jumppasin muuta konehuoneessa niin hetken mielijohteesta päätin muuttaa letkutuksen niin että konekin lämpenisi.
Koska en löytänyt tästä vehkeestä ihan vastaavia letkutuksia kuin 530d:ssa yleensä tehdään, päättelin että koneelta tulevaan letkuun laitetaan webaston sisäänmeno ja webaston lämmin vesi ohjataan vesiventtiilille, josta se menee sitten kennoille ja moottorille (paisuntasäiliön kautta pidemmän kaavan mukaan). Toisin päin en kytkenyt vaikka lämpimällä olisi ollut lyhyt matka moottorille, koska auton käydessä webasto olisi taistellut vastaan virtausta (?).
No, se toimii. vuorokauden seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasessa 20 min lämmitys nosti moottorin jäähdytysnesteen lämmöt 49 asteeseen ja ikkunalle tuli lämpimähköä ilmaa. Tähän asti siis kaikki ok.
Mutta kun lähtee ajamaan ja moottori lämpenee enemmän, ei lämpöä enää tulekaan kabiiniin kuten ennen. Kun jäähdytysnesteen lämpötila saavuttaa jonkin 60-70 astetta, alkaa puhallin puhaltaa kovempaa eikä se ilma olekaan enää kuumaa. Tässä vaiheessa kaipaa taas pipoa päähän, toisin kuin ennen. Kabiiniin alkaa tulla oikeasti kuumaa ilmaa vasta kun moottori alkaa olla yli 80 asteen. Tuossa webasto on jo sammunut ja uudella kytkennällä vesi kiertää edelleen webaston kautta ennen pääsyään kennoille.
Onkohan nyt niinkin yksinkertaisesta ongelmasta kyse, että webaston putkituksen pienet ja pitkät linjat vähentävät lämmityksen tehoa noin paljon kun webasto ei ole päällä? Jos näin on, niin ymmärrän nykyään paremmin miksi BMW on tehnyt alunperin kytkennän kuten on tehnyt.
Leave a comment:
-
Bensakoneisen bmw-webaston asiaa vaihteeksi:
2002 525i (M54) oli varustettu alkuperäisellä webastolla jolloin letkutus oli toteutettu yhdellä T-haaralla ja yhdellä T-haaralla jossa on kaksi vastaventtiiliä. Sillä kabiini lämpenikin kivasti mutta kun jumppasin muuta konehuoneessa niin hetken mielijohteesta päätin muuttaa letkutuksen niin että konekin lämpenisi.
Koska en löytänyt tästä vehkeestä ihan vastaavia letkutuksia kuin 530d:ssa yleensä tehdään, päättelin että koneelta tulevaan letkuun laitetaan webaston sisäänmeno ja webaston lämmin vesi ohjataan vesiventtiilille, josta se menee sitten kennoille ja moottorille (paisuntasäiliön kautta pidemmän kaavan mukaan). Toisin päin en kytkenyt vaikka lämpimällä olisi ollut lyhyt matka moottorille, koska auton käydessä webasto olisi taistellut vastaan virtausta (?).
No, se toimii. vuorokauden seisonnan jälkeen -15 asteen pakkasessa 20 min lämmitys nosti moottorin jäähdytysnesteen lämmöt 49 asteeseen ja ikkunalle tuli lämpimähköä ilmaa. Tähän asti siis kaikki ok.
Mutta kun lähtee ajamaan ja moottori lämpenee enemmän, ei lämpöä enää tulekaan kabiiniin kuten ennen. Kun jäähdytysnesteen lämpötila saavuttaa jonkin 60-70 astetta, alkaa puhallin puhaltaa kovempaa eikä se ilma olekaan enää kuumaa. Tässä vaiheessa kaipaa taas pipoa päähän, toisin kuin ennen. Kabiiniin alkaa tulla oikeasti kuumaa ilmaa vasta kun moottori alkaa olla yli 80 asteen. Tuossa webasto on jo sammunut ja uudella kytkennällä vesi kiertää edelleen webaston kautta ennen pääsyään kennoille.
Onkohan nyt niinkin yksinkertaisesta ongelmasta kyse, että webaston putkituksen pienet ja pitkät linjat vähentävät lämmityksen tehoa noin paljon kun webasto ei ole päällä? Jos näin on, niin ymmärrän nykyään paremmin miksi BMW on tehnyt alunperin kytkennän kuten on tehnyt.
Leave a comment:
-
Sopiiko e53 diesel webasto e39 dieseliin ? Tiedän että kiertovesipumppua ei oon e53 webassa kiinni, mutta voiko siihen siirtää suoraan e39 pumpun ?
Leave a comment:
-
Originally posted by Turunpoika View PostTarkoitus vaihtaa E39 D -02 webastoon peruskortti, pitääkö väyläjohto irroitta. Tiedän puhaltimen käynnistystä varten tehtävä rele asennus. Tuli mieleen jotta sopiiko jonkun muun bmw:n väyläkortti tähän.
Leave a comment:
-
Tarkoitus vaihtaa E39 D -02 webastoon peruskortti, pitääkö väyläjohto irroitta. Tiedän puhaltimen käynnistystä varten tehtävä rele asennus. Tuli mieleen jotta sopiiko jonkun muun bmw:n väyläkortti tähän.Last edited by Turunpoika; 14-01-2021, 17:06.
Leave a comment:
-
JR-Autocenter vaihtoi webaston paikalleen ja lähti toimimaan väyläkomennolla. Piirikortti oli sama, mutta liittimet vähän erilaiset. Kotona huomasin, ettei toimi ihan oikein. Menusta käynnistämällä lähti käymään, mutta tuuletuspuhaltimet eivät, eikä webaston käyntivalo vilkkunut. Sammui sitten muutaman minuutin kuluttua. Toisen kerran käynnistämällä muutaman minuutin jälkeen lähti puhaltimet käymään ja valo vilkkui, mutta webasto ei lähtenyt käymään.
Olisko joku ohjelmoinnilla korjattava asia vai jotain muuta?
Kyseessä siis Espanjasta tilattu käytetty webasto, jonka varaosanumero on eri.
Leave a comment:
-
Originally posted by hietase View PostToimiiko muuten E39:n tehdasasenteinen Webasto tarpeen vaatiessa ajon aikana automaattisesti lisälämmittimenä? Vai onko se vain esilämmitin?
Leave a comment:
-
Toimiiko muuten E39:n tehdasasenteinen Webasto tarpeen vaatiessa ajon aikana automaattisesti lisälämmittimenä? Vai onko se vain esilämmitin?
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostOnkohan siellä palopesä karstanen tai kulunut.
Leave a comment:
-
E39 530d
Kolmeysin webasto antaa tuollaista koodia, resetoitu useaan kertaan ja äsken kävin kokeilemassa niin hetken pöhisee ja puhaltaa savuakin kunnes sammuu ja menee ilmeisesti jäähdytykselle.
Vanha koodi mutta samat oireet. Mitä tälle nyt lähtisi tekemään jotta saisi weban rokkaamaan, pakkastakin kun taas sattuu olemaan. :think
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
Date: 11/18/20 16:49:14
ECU: ZUHEIZ
JobStatus: OKAY
Variant: ZUHEIZ
RESULT: 1 errors in error memory !
-11 Flammabbruch
Error frequency : 255
Flammwaechtermessphase 1 11.00 0-n
Kuehlmitteltemperatur 39.00 Grad Celsius
unplausibler Wert, ungueltiger Arbeitsbereich ================================================== ===========
Leave a comment:
Leave a comment: