Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    No pahasti ehkä korttivialta kuulostaa... Samanmoista oiretta oli e65 webastossa ja kortin vaihdolla alkoi pelaamaan. Toki voihan se annostelupumppukin olla, lienee helpoin se testata ensin.

    Leave a comment:


  • MOH85
    replied
    Hyppään itsekin mukaan, koska yllätys. 0 kelit ja webasto lopetti toiminnan. Kyselinkin jo muualta apua ja sain hyviä vinkkejä, mutta katotaan josko täältäkin saisi vielä jotain apua/ajatuksia. Eli kesän webasto toimi hyvin, kun sitä välillä käyttelin. Samoin muutama päivä sitten asti webasto on toiminut niin käynnistäeessä ja gsm releellä moitteetta. Nyt lakkas.

    Webastoon on vaihdetu vuosi sitten hehku. Samoin kortti on vaihdettu ja siihen vaihdoin lämpötila-anturin kun sitä valitteli. Toimi viime talven hyvin. Nyt antaa koodia 4 metering pump. Ja käynnistäessä pumppu ei tosiaan herää. Koodi palaa nollaamisen jälkeen. Kun koodia poistaa monta kertaa jää se jossain vaiheessa palaamatta. Mutta kun käynnistää weban palaa sama koodi. Inpalla kohdassa activate -> metering pump pumppu ei käynnisty, mutta status kohdassa inpa näyttää power 100% ja kohtaan metering pump ilmestyy täppä kun se ajaa sitä testiä. Mietin onko nyt se harvoin hajoava polttoainepumppu tosiaan hajonnut. Olen koputellut ja puhdistanut liittimen mutta ei apua.

    Mietin sitä, että kun pakkokäynnistän weban inpalla se hetken törisee ja lähtee n. 3-5 sec jälkeen tuulettumaan. Onko niin, että tuo koodi estää webastoa edes hehkuttamasta. Luulin, että ensin hehkutetaan, sitten polttoainetta ja jos ei polttoainetta saada -> tuuletus ja vika. Vai onko niin, että koska koodi aktiivinen ei webasto edes yritä lähteä päälle. Mielestäni kun nollasin tuota koodia pumpun suunnalta kuului joka kerta sellanen outo tuhahdus. Mutta sekin ääni on kadonnut. Korttivikoja tässä on omistuksen aikana ollut ihan älyttömästi, joten pelkään että voiko vika olla myös (taas) kortilla. Sen 6 pinnisen liittimen kattelin ja se on uusittu (liitin+pinnit) vuosi sitten.

    Pumppu on hiukan vaikeassa paikassa, koska ei ole nosturia. Eli sen roplaaminen tuottaa tuskaa koska siinä on kaikki edessä (siirtopumppu vähän ja se letkuhässäkkä) eikä tilaa ole nimeksikään auton alla. Tosin tätä ei ole madallettu että jotakin pystyy tekemään. Autollahan on ajettu jo 450tkm ja varmasti pumppu alkuperäinen joten. Ja tietenkin autona toimii e39 530da -99. Ajatuksia..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Aleeksi View Post
    Autossa on aiemmin ollut täydellisesti pelaava lämmitin, nyt aloin ilmojen kylmettyä kattelemaan että jos laittaisi ajastimella aamuksi päälle vaan koko heating osio on kadonnut mid näytöltä tässä kesän aikana??? Kaukosäätimestä kun painaa on nappia niin punainen valo vain palaa ja mitään ei tapahdu. Mistä tämmöinen poistuminen voi johtua?
    IHKA:n ja/tai mittariston koodaus jostain syystä pielessä.

    Leave a comment:


  • Aleeksi
    replied
    Mitähän ihmettä taas...

    Autossa on aiemmin ollut täydellisesti pelaava lämmitin, nyt aloin ilmojen kylmettyä kattelemaan että jos laittaisi ajastimella aamuksi päälle vaan koko heating osio on kadonnut mid näytöltä tässä kesän aikana??? Kaukosäätimestä kun painaa on nappia niin punainen valo vain palaa ja mitään ei tapahdu. Mistä tämmöinen poistuminen voi johtua?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Oliko tarvikkeena saatavilla sopivaa kiertovesipumppua?
    Aika suolaisen hintainen on tuo alkuperäinen.
    Tai saako tuota pumppua korjattua, että mikä sieltä menee rikki yleensä?



    Edit. Koodi tulee pumpusta, sen kun nollaa, niin webasto toimii yhden lämmityskerran ja seuraavilla ei lähde päälle (sammuu parin minuutin päästä), mutta koodin poistamalla lähtee taas pelaamaan yhden kerran ajaksi.
    Last edited by bemmeri; 22-09-2019, 19:53.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Biimersson View Post
    Kyseessä E38 730D mutta sama webastohan näissä vissiin on.
    Minulla on vesiventtiili jumissa jonka takia ei puhalla kun kuumaa lasille/jalkoihin.
    Aiheuttaako rikkinäinen vesiventtiili Webaston toimimattomuutta? Weba lähtee kyllä navinäytöstä päälle mutta sammuu melkeen heti.
    Kyselen vaan siksi etten vklp rupea turhaan Webaston kanssa turaamaan jos kaikki johtuu rikkinäisestä vesiventtiilistä ja uusi osa on vasta matkalla.
    Kuulostaa siltä, että vesiventtiilit on juminu lepotilaan, eli auki. Näin ollen ei vaikuta Webaston toimintaan. Todennäköisesti Weban vesipumppu risa, jos käynnistyy normaalisti ja minuutin parin jälkeen sammuu "koristen".

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Kyseessä E38 730D mutta sama webastohan näissä vissiin on.
    Minulla on vesiventtiili jumissa jonka takia ei puhalla kun kuumaa lasille/jalkoihin.
    Aiheuttaako rikkinäinen vesiventtiili Webaston toimimattomuutta? Weba lähtee kyllä navinäytöstä päälle mutta sammuu melkeen heti.
    Kyselen vaan siksi etten vklp rupea turhaan Webaston kanssa turaamaan jos kaikki johtuu rikkinäisestä vesiventtiilistä ja uusi osa on vasta matkalla.

    Leave a comment:


  • kalis20
    replied
    Mitenkä ton eberin saa käyntiin/jtai niksejä mitä kannattaa kokeilla. Mitään kaukkaria/toista kytkintä ei ole. koelaudassa on nappi jota painamalla lähtee valo joko palamaan tai sitten pitkään pohjassa pitämällä se alkaa vilkkumaan. orggis radion tilalle on laitettu kenwoodin 2din soitin. auto man. ilmastoinnilla.

    2x olen saanut kyseisen kapistuksen tulille. Mennyt suurin piirtein näin: Virrat asento 1 ,käynnistysnappi pohjaan, puhallin minimille ja lämmöt täysille virrat asento 2 ja virrat pois. Onko kellään ollut samallaista ratkaisua?

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Kyllä. Vaihtaa uuden tai voihan sitä vanhaa yrittää voidella. Siittä on aikaa kun itellä oli webasto viimeksi pöydällä, mutta muistelisin että noihin laakereihin ei suoraan pääsis käsiksi.
    Tätä juuri tarkoitin, eli koko hökötys uusiksi pelkän laakerin takia? Äh ja puh, neljä vuotta sitten uusin siihen hehkutulpan ja kiertovesipumpun, ja palopesä putsattiin. Kahdesti laitettu ohjainkortti.

    Alkaa tuntumaan nämä webastot aika turhilta verrattuna sisätilanpuhaltimeenmja kunnolliseen säteilylämmittimeen jonka elementti on kiinni riittävällä massamäärällä öljypohjassa. Eihän tuo weba edes lämmitä konetta tehtaan jäljiltä, vaan pelkkää kabiinia. (Enkä ole saanut aikaiseksi muuttaa letkuja Clavurionin ohjekuvan mukaiseksi.)

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    No helevata. Onko tälle tehtävissä jotain? Eli tarkoitat siis sitä puhallinta, joka puhaltaa pakokaasut pois ja tuulettaa moottorin sammutuksen jälkeen palopesän?
    Kyllä. Vaihtaa uuden tai voihan sitä vanhaa yrittää voidella. Siittä on aikaa kun itellä oli webasto viimeksi pöydällä, mutta muistelisin että noihin laakereihin ei suoraan pääsis käsiksi.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Kuluneet ja kuivat paloilmapuhaltimen laakerit aiheuttaa tuon äänen. Niin kauan kun webasto pelaa, niin ei syytä huoleen.
    No helevata. Onko tälle tehtävissä jotain? Eli tarkoitat siis sitä puhallinta, joka puhaltaa pakokaasut pois ja tuulettaa moottorin sammutuksen jälkeen palopesän?

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Saisiko arvausta mikä mahtaa olla tulossa tiensä päähän. Nyt kylmillä ilmoilla kun Webasto lähtee startissa tulille, kuuluu minuutin pari sellaista epämääräistä kurinaa ja mourunaa. Vaikea sanoa tuon tarkemmin, kuulostaa vähän siltä kuin kojelaudan uumenista ulvoisi kaukainen kiimainen karhu .
    Kuluneet ja kuivat paloilmapuhaltimen laakerit aiheuttaa tuon äänen. Niin kauan kun webasto pelaa, niin ei syytä huoleen.

    Leave a comment:


  • anssivaan
    replied
    täälä ei webasto lähteny käyntiin, paloilmapuhallin pöhisi jonku aikaa, jonka jälkeen sammutti ittensä.

    vikakoodit katoin joista kuva, nuo ilmeisesti(kkö) polttoainepumpusta sekä hehkusta?

    inpalla sain polttoainepumpun päälle.

    kortissako vika vai kannattaako hehkua ensi vaihtaa?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Saisiko arvausta mikä mahtaa olla tulossa tiensä päähän. Nyt kylmillä ilmoilla kun Webasto lähtee startissa tulille, kuuluu minuutin pari sellaista epämääräistä kurinaa ja mourunaa. Vaikea sanoa tuon tarkemmin, kuulostaa vähän siltä kuin kojelaudan uumenista ulvoisi kaukainen kiimainen karhu .

    Webasto käynnistyy kyllä, puhina on ihan normaali sen alkutiksutuksen jälkeen ja auto lämpenee nopeasti. Mihinköhän nuo oudot äänet liittyvät, Webasto, vesiventtiilit vai mitä?

    Auto on -02 530d ja Webasto on alkuperäinen. Webastoon on vaihdettu originaalit vesipumppu ja hehkutulppa 100 tkm sitten. Autolla on ajettu karvan päälle 250 tkm.

    Leave a comment:


  • impi80
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eikös tuossa 525d:ssä ole ollut jo tehtaalta Webasto vakiona.
    Enemmän kun tutkin mestoja, niin voip kyl olla että weba ollut jo aikaisemminkin kun 2010. Webaston releessä bmw logo, mid:ssä valittavana lämmitys tai ilma (niin ainakin tulkitsin), ja akun kupeessa olevan sulakeboxin rivistössä paikka (muut tyhjät paikat ilman pohjanastoja). Pirustako näistä taas tietää...:think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎