Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• impi80
    replied
    Tosta tehdas asennuksesta ei mitään tietoa, ainoastaan jälkiasennuksesta kun huoltokansiossa oli sellanen läpyskä ja asennusliikkeen leimat. Joo sen verran saatiin selville että virtapiuha löytyi. Oli niin heppoisesti kiinni siinä apuvirta plussassa, että oli irronnut. Noo, piuha kiinni ja kello kyl lähti pelittää mutta itse webasto ei. Ei edes yritä lähteä päälle. Huomenna soittoa thermo-tekille, että jos vaikka jotain vikakoodinlukua. Midin zeit1 ja zeit2 yms. juttuja näppäilin, niin pelkkää puhallusta rupee puskee kabiiniin, elikkä ei sen kummempaa.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Eikös tuossa 525d:ssä ole ollut jo tehtaalta Webasto vakiona.

Leave a comment:

• 0se
    replied
    Originally posted by impi80 View Post
    Minne porukka yleensä jemmannut jälkiasennus webaston sulakkeet? Itellä 525dA sedan, johon paikallinen autoasi asentanut 2010
    Eiköhän ne löydy konehuoneesta, läheltä apuvirtanapaa tai laturia.

Leave a comment:

• impi80
    replied
    Minne porukka yleensä jemmannut jälkiasennus webaston sulakkeet? Itellä 525dA sedan, johon paikallinen autoasi asentanut 2010 ja nyt jostain syystä se ovaali kello päätti sammua. Ainakaan kontista akun kupeesta ei löytynyt sellaista perus kolmen sulakkeen "boxia", enkä kyl uskoiskaan että mikään perus autokorjaamo lähtis sinne asti niitä asentamaan. Toisena kysymyksenä ois sellanen että, tuulilasin yläreunaan liimattu mitä ilmeisemmin webaston kaukosäätimen antenni, niin minkä mallin kauko siihen käy? Itse yksikkö on thermo top c. Ihan normi mid näytössä kun renkkailee kello nappia, niin saa näkyviin zeit1 ja zeit2, mitä sitten tarkoittaakin kun suht mystistä että suomi auto mutta noi kumminki saksaksi, vai onko sitten joku vaihtanut kyseisen paneelin.
    Last edited by impi80; 03-10-2017, 12:14.

Leave a comment:

• Alfonzo
    replied
    Kyselläänpä tässä ketjussa... Mitä muutoksia pitää tehdä, jotta 530d:n orkkiswebaston tilalle saa tavallisen Webaston ilman BMW:n väyläohjausta?

Alkuperäisestä rikki vesipumppu, paloilmapuhallin ja piirikortti. Ei ehkä kannata lähteä korjailemaan.
    Hyllyssä olisi ylimääräisenä samanlainen ilman väyläohjausta, eli perinteisellä kellokytkimellä...

-IHKAlle ilmeisesti ainakin jotain johtoa, jotta osaa käynnistellä kabiinin puhaltimen...

Leave a comment:

• -Markus-
    replied
    Muistakaahan herätellä niitä webastoja kesäseisomisen jälkeen ni hyvällä tuurilla toimii vielä talvellakin

Nim. 5. yrityksellä jäi jo päälle.

P.S Muistakaa tulipalovaara esim kuivalla nurmikolla

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Dieselissä kannattaa muistaa sitten myös syksyllä käyttää webastoa reilusti kun tankkiin on saatu talvilaatua. Webaston putkiin jos jää kesälaatua, niin kovalla pakkasella ei sitten välttämättä enää lähdekkään käyntiin.
    Pohjoisen poikien heiniä Itselle näin etelän asukille ei ole ollut tarvetta "ylimääräiselle" syksystartille. Tuo tehdas Weba alkaa kuitenkin itse käynnistelemään,kun ilmat sopivasti kylmenee. Jälkiasenteisten Weba/Eber laitteen kanssa kyllä ihan fiksu pointti.
    Last edited by Heguli 31; 26-09-2017, 14:36.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Myös itse jostain lukaisin ohjeen,että 1 "testikäyttö"/kuukaudessa pitää laitteen pidempään elossa. Plus se,että bensamallien bensa olisi syytä "uusia" myös tuossa ajassa,jotta nykyset bensat vanhetessaan ei jumittaisi laitetta.
    Dieselissä kannattaa muistaa sitten myös syksyllä käyttää webastoa reilusti kun tankkiin on saatu talvilaatua. Webaston putkiin jos jää kesälaatua, niin kovalla pakkasella ei sitten välttämättä enää lähdekkään käyntiin.

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Asiaa sivuten, eikö Webastoakin kannata käyttää kerran pari kesässä päällä?
    Kyllä, ja tätä toimenpidettä suosittelee myös laitteen maahantuoja.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Asiaa sivuten, eikö Webastoakin kannata käyttää kerran pari kesässä päällä? Jostain muistelen tällaista lukeneeni, selitys liittyi erilaisten tiivisteiden kunnossa pysymiseen. Onko tämä ihan höpöhöpöä? Itse olen käyttänyt direct-moden kautta Webastoa hetken ajan kesälläkin noin kerran kuussa.
    Myös itse jostain lukaisin ohjeen,että 1 "testikäyttö"/kuukaudessa pitää laitteen pidempään elossa. Plus se,että bensamallien bensa olisi syytä "uusia" myös tuossa ajassa,jotta nykyset bensat vanhetessaan ei jumittaisi laitetta.

Leave a comment:

• hietase
    replied
    Asiaa sivuten, eikö Webastoakin kannata käyttää kerran pari kesässä päällä? Jostain muistelen tällaista lukeneeni, selitys liittyi erilaisten tiivisteiden kunnossa pysymiseen. Onko tämä ihan höpöhöpöä? Itse olen käyttänyt direct-moden kautta Webastoa hetken ajan kesälläkin noin kerran kuussa.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Sama kiinnostaisi täälläkin. Varsinkin kesäks ois kiva saada webasto pois pelistä
    Eihän se kesällä lisälämppärinä toimi, ainoastaan alle +5 C ulkolämpötilassa.

Leave a comment:

• zener
    replied
    Tuli laitettua nappi herätteen väliin. Toki E38 ja jänniteohjattu. Ihka paneelin takaa sinisestä 3-napasesta liittimestä ykkös pinni napin kautta. Hyvin pelaa ja saa weban pois päältä ajossa.

Leave a comment:

• -Markus-
    replied
    Originally posted by LT View Post
    Nyt kun webastokin vihdoin toimii, niin millä konstilla sen saisi pysymään ajossa sammuksissa?
    Tuntuu tuo 530D lämpiävän ajossa ihan hyvin ilmankin niin ei viittisi turhaan lämmitintä kuluttaa ja karstoittaa.

Transporteriin joutui tekemään vaihtavalla releellä kytkennän että aina kun auto on käynnissä niin webastolta on virta poikki, mutta onko e39:iin joku yksinkertaisempi konsti?
    Sama kiinnostaisi täälläkin. Varsinkin kesäks ois kiva saada webasto pois pelistä

Leave a comment:

• zener
    replied
    Ihkalta ohjaus lähtee, itse aattelin vaan laittaa napin herätteen väliin. :think

Koska kovemilla pakkasilla mukavaku pöhisee.
    Last edited by zener; 01-03-2017, 19:26.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎