Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Webaston lämpöanturi. KLIK

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Enpä vielä virtoja päässyt mittaamaan, mutta toinen kysymys:

    Weba ei toimi, koska lämpötila näyttää 125 astetta.
    Lämpöanturi on ilmeisesti ohjainkortissa, mutta saako tohon komponentteja jostain, vai pitääkö tyytyä näihin korjauspalveluihin?
    (Kolvi pysyy kyllä kädessä)
    Saa sinne tilattua sen anturin. En nyt ulkoa muista speksejä, mutta eiköhän ne tältä foorumilta löydy.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tyhjeneekö akku jos webasto ei ole ajastuksella? Kun sitä virtaa noin paljon menee, niin mittaamalla lienee melko helppo paikallistaa mikä sen vie.

    Ei auta datenien vaihto tuohon kielihommaan. Muutenkin e39 kyllä on hyvin useissa INPA:n versioissa englanniksi, joten helpoimmalla pääset kun kokeilet toista INPA:a.
    Enpä vielä virtoja päässyt mittaamaan, mutta toinen kysymys:

    Weba ei toimi, koska lämpötila näyttää 125 astetta.
    Lämpöanturi on ilmeisesti ohjainkortissa, mutta saako tohon komponentteja jostain, vai pitääkö tyytyä näihin korjauspalveluihin?
    (Kolvi pysyy kyllä kädessä)

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Skunkki^ View Post
    Kokeillaas täältäkin villejä ideoita:
    Potilaana 530d -01.
    Akku tyhjenee totaalisesti yön aikana kun weba (tehtaan oma) on ajastuksella.
    Ylimääräistä virtahävikkiä ei ole. (Ei ole mitattu, kun ajastus tärähtää käyntiin)
    Konttin survoin myös uuden 105ah AGM akun, joten joku sielä imee niin perkuleesti virtaa.

    Edit. Webasto ei siis lähde ollenkaan käyntiin, edes ajossa.
    (PS. Jos jollain on engalnninkielisiä dateneita e39:iin, ilmottautukoon, että INPAlla pääsee testailemaan. ISTA/D ei ainakaan anna vikakoodeja webastosta, ja tuo Saksa ei taivu kovin hyvin)
    Tyhjeneekö akku jos webasto ei ole ajastuksella? Kun sitä virtaa noin paljon menee, niin mittaamalla lienee melko helppo paikallistaa mikä sen vie.

    Ei auta datenien vaihto tuohon kielihommaan. Muutenkin e39 kyllä on hyvin useissa INPA:n versioissa englanniksi, joten helpoimmalla pääset kun kokeilet toista INPA:a.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Kokeillaas täältäkin villejä ideoita:
    Potilaana 530d -01.
    Akku tyhjenee totaalisesti yön aikana kun weba (tehtaan oma) on ajastuksella.
    Ylimääräistä virtahävikkiä ei ole. (Ei ole mitattu, kun ajastus tärähtää käyntiin)
    Konttin survoin myös uuden 105ah AGM akun, joten joku sielä imee niin perkuleesti virtaa.

    Edit. Webasto ei siis lähde ollenkaan käyntiin, edes ajossa.
    (PS. Jos jollain on engalnninkielisiä dateneita e39:iin, ilmottautukoon, että INPAlla pääsee testailemaan. ISTA/D ei ainakaan anna vikakoodeja webastosta, ja tuo Saksa ei taivu kovin hyvin)
    Last edited by Skunkki^; 09-02-2017, 07:52.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by LT View Post
    Tuollaiset vikakoodit INPA näytti. Nollaamisen jälkeenkin jää tuo yksi. Ilmeisesti vaatisi ohjainkortin korjausta tai vaihtoa?

    Outoa hommassa oli että kun kaivoin webaston esiin niin imuputkesta tuli käryä ja lämmitin oli selvästi lämmin pinnasta.
    Puhallin ei kuitenkaan missään välissä pyörähtänyt.
    Lämpöanturi ohjainkortilla vaihtoon ja vesipumppu uusiksi.

    Leave a comment:


  • LT
    replied
    Tuollaiset vikakoodit INPA näytti. Nollaamisen jälkeenkin jää tuo yksi. Ilmeisesti vaatisi ohjainkortin korjausta tai vaihtoa?

    Outoa hommassa oli että kun kaivoin webaston esiin niin imuputkesta tuli käryä ja lämmitin oli selvästi lämmin pinnasta.
    Puhallin ei kuitenkaan missään välissä pyörähtänyt.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Normaalilta kuulostaa.
    Jep, sisätilan lämmitys syö kyllä nesteen lämpöjä. Eberi/Webasto kyllä melkein parhaimmillaan ilman sisäpuhallusta.

    Leave a comment:


  • Jhaapakoski
    replied
    Hyvä tietää, sekin siis pelaa

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jhaapakoski View Post
    Tuli hommattua tuollainen E39 530d ja siinä on jälkiasenteinen webasto.

    Onko normaalia että lämmityksen jälkeen moottorin lämmöt nousevat vain ~30c, sinisen palkin yläreunaan lämpömittarissa? Sisätilan lämmöt suunnilleen +10c ja ulkolämpötila -2. Webaston pitäisi olla 30min päällä kellon mukaan.
    Normaalilta kuulostaa.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Samanlai nousee mullakin. 520d -01 ja tehdaswebasto kakella.

    Leave a comment:


  • Jhaapakoski
    replied
    Tuli hommattua tuollainen E39 530d ja siinä on jälkiasenteinen webasto.

    Onko normaalia että lämmityksen jälkeen moottorin lämmöt nousevat vain ~30c, sinisen palkin yläreunaan lämpömittarissa? Sisätilan lämmöt suunnilleen +10c ja ulkolämpötila -2. Webaston pitäisi olla 30min päällä kellon mukaan.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Enpä löytänyt annetaan-osastoa tuolta alempaa niin laitan tänne.

    Eli vaihdoin Webaston ohjainkortin ja jäi se vanha epäkuntoinen kortti tuohon pöydälle. Kortti on alkuperäisasenteisesta Webastosta 06/2002 530da:sta. Olen korjauttanut tuon kortin kertaalleen syksyllä 2013, en tiedä mikä vika oli tuolloin. Nyt kortti oli saanut kosteutta ja lopettanut toimintansa sen vuoksi.

    Eli jos joku haluaa harjoitella tuollaisen korjaamista tai vian etsintää moisesta, niin saa postikulujen hinnalla tai voi noutaa Espoosta.

    Ja tämä on luvattu eteenpäin...
    Last edited by hietase; 15-01-2017, 08:38.

    Leave a comment:


  • Black-Smoke 530D
    replied
    Olen käsittänyt että jos on tehdas asenteinen webasto. Niin sitä keltaista pistoketta ei edes ole. Obd 2 pistokkeen kautta pääse vain käsiksi. Ja se vaati bmw oman testerin. Itselläni ainakin oli näin ja autoni on -01 530 d touring.

    Leave a comment:


  • J-ii
    replied
    Thermo Top S diagnostiikka

    Autossa TT-S, mutta johtosarjassa ei ole keltaista diagnostiikkapiuhaa. Googlailtu tuntikausia, mutta ei löytynyt tietoa mihin testerin johto kytketään. Löytyisikö täältä tietoa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎