e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfonzo
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Ainakin T100HTM meni 6v paristo, juurikin sellainen "aaa mutta lyhyt"

    Oikea tyyppi tälle muistaakseni 4LR44 jos haluaa alkaliparistona ja V28PXL litiumina.

    Leave a comment:


  • nnurmi
    replied
    Originally posted by JaskaH View Post
    Alkuperäisen webaston kaukosäädin. Mitkä paristot sinne kuuluisi?

    Ilmeisesti jotkut AAA-pariston halkaisijalla olevat,mutta lyhemmät?
    Fyysisesti liki samankokoisia löytyi ainakin 12- ja 1,5volttisia

    Leave a comment:


  • JaskaH
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eikös ne ole LR1.
    Kokeillaan niitä

    Leave a comment:


  • MOH85
    replied
    Juu, edullisin tapa on lähteä ihan puhdistelemaan palotilaa ja sitä polttoainetyynyä (vaimikäseoli) varsinkin jos ei muuta näkyvää tai selkeää vikaa ole. Ja se tosiaan on varmaan myös osasyy jos webasto ei pääse talvisin kunnolla lämpeämään ja polttamaan vaan käytetään juuri lyhyitä aikoja, joka tietenkin karstoittaa sen. Ja vielä kun kesäksi unohdetaan ei ole ihme, jos alkaa jossakin vaiheessa yskimään. Ite koittanut muistaa kesäsin ainakin kerran kk inpalla poltella webastoa, jotta syksyllä ei tule suuria yllätyksiä. Tai ainakin toivoo ettei tule. Jos tästä on apua niin kirjoittele tänne, tai vaikka ei olisi, niin saadaan vinkkejä muidenkin tietoon..

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by MOH85 View Post
    Savuttaako sun webasto normaalia enempi? Voisko olla et palotila olisi vain karstainen ja siksi jossakin vaiheessa tulee tuo flame out? Eli ei polta kunnolla. Videollahan ei tapahdu mitään dramaattista josta vois tehdä johtopäätöstä. Ainakaan omasta mielestä. Jos ilman laturia auto pois päältä tulee tuo power cut, voi se mielestäni liittyä huonoon akkuun. Ja jos muutenkin tuntuu että akku on ikääntynyt niin sekin kannattaa vaihtaa ihan muutenkin. Eikös webastossa ole jokin alijännitesuoja, että samuttaa laitteen jos akun varaus laskee x rajan alle?
    Savua tulee tosiaan aika reilusti, joten saattaa olla etten osta mitään osia vielä, vaan yritän puhdistaa karstat pois. (Amatöörinä tuli annettua aika lyhyitä käyntiaikoja webastolle viime talvena)

    Akku pyörittelee moottoria aika kiivaasti, mutta saattaa jo olla webastokäyttöön ehtoopuolella.
    Ehkä pääsen näillä eteenpäin, kiitos mielenkiinnosta ja avusta .
    Last edited by TeeKoo; 15-11-2019, 16:07.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JaskaH View Post
    Alkuperäisen webaston kaukosäädin. Mitkä paristot sinne kuuluisi?

    Ilmeisesti jotkut AAA-pariston halkaisijalla olevat,mutta lyhemmät?
    Fyysisesti liki samankokoisia löytyi ainakin 12- ja 1,5volttisia
    Eikös ne ole LR1.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by JaskaH View Post
    Alkuperäisen webaston kaukosäädin. Mitkä paristot sinne kuuluisi?

    Ilmeisesti jotkut AAA-pariston halkaisijalla olevat,mutta lyhemmät?
    Fyysisesti liki samankokoisia löytyi ainakin 12- ja 1,5volttisia
    Ainakin T100HTM meni 6v paristo, juurikin sellainen "aaa mutta lyhyt"

    Leave a comment:


  • MOH85
    replied
    Savuttaako sun webasto normaalia enempi? Voisko olla et palotila olisi vain karstainen ja siksi jossakin vaiheessa tulee tuo flame out? Eli ei polta kunnolla. Videollahan ei tapahdu mitään dramaattista josta vois tehdä johtopäätöstä. Ainakaan omasta mielestä. Jos ilman laturia auto pois päältä tulee tuo power cut, voi se mielestäni liittyä huonoon akkuun. Ja jos muutenkin tuntuu että akku on ikääntynyt niin sekin kannattaa vaihtaa ihan muutenkin. Eikös webastossa ole jokin alijännitesuoja, että samuttaa laitteen jos akun varaus laskee x rajan alle?

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by MOH85 View Post
    Jos auto käynnissä niin toimiiko webasto normaalisti?
    Ei toimi vaikka auto käy, se viimeinen kohina jää ns. tulematta. Silloin on jännitettä tosiaan käytössä vaikka kuinka, mutta silti ei tuu ku pahanhajuinen käry ja sit tuo sammuttaa itsensä.

    Edit.: kävin äsken kokeilemassa, auto käynnissä huomattavasti pitempään webasto yritti kaikenlaista ja savua tuli vaikka kuinka auton alta. Ja vikakoodia ei tullut, vaikka se sammui "käynnistymättä".
    Jäähdytysneste ehti tosin nousta johonkin 90 asteen tietämiin. En tiedä sammuuko webasto jos saavuttaa jonkun lämpötilan?
    Flame out koodi tuli kun auto sammuksissa koitin ensin startata webaston.

    Onko riittävän sekavaa...
    Last edited by TeeKoo; 15-11-2019, 14:38. Reason: Lisää tekstiä

    Leave a comment:


  • MOH85
    replied
    Originally posted by TeeKoo View Post
    Heps. Ilmaisin itseni ilmeisen huonosti. Ilman auttavaa laturia vikakoodina on under voltage cut off, eikä muuta koodia tule.
    Tuossa videolla on 5A laturi akussa, ja vikakoodina flame out?

    En osaa tulkita tuon toimintaa, joten mistä kannattais lähteä etsimään vikaa.
    Jos auto käynnissä niin toimiiko webasto normaalisti?

    Leave a comment:


  • JaskaH
    replied
    Alkuperäisen webaston kaukosäädin. Mitkä paristot sinne kuuluisi?

    Ilmeisesti jotkut AAA-pariston halkaisijalla olevat,mutta lyhemmät?
    Fyysisesti liki samankokoisia löytyi ainakin 12- ja 1,5volttisia

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mitä varsinaisesti haet tässä? Tuossa videollahan sammuminen ei johtunut jänniterajoituksesta. Tyypillisesti alijännitetilanne tulee käynnistyksen yhteydessä silloin, kun sisäpuhallin aktivoituu. Puhallin vie kuitenkin huomattavasti enemmän virtaa kuin itse Webasto.
    Heps. Ilmaisin itseni ilmeisen huonosti. Ilman auttavaa laturia vikakoodina on under voltage cut off, eikä muuta koodia tule.
    Tuossa videolla on 5A laturi akussa, ja vikakoodina flame out?

    En osaa tulkita tuon toimintaa, joten mistä kannattais lähteä etsimään vikaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by TeeKoo View Post
    Kesä meni ja olis lämmitykselle tarvetta.
    Jos joku viitsii ja ehtii tehdä analyysin Inpalla käynnistyksestä. Auto perus laturissa, ilman sitä jännite alle 11 volttia Inpan mukaan. Eikä laturillakaan paljoa sen yli.
    Ilman latausta vikakoodina under voltage cut off.
    Laturin kanssa taisi liekki puuttua? Jotain käryä tulee auton alta, mutta ei lähde tulille.
    Auto vm-00 540i. Onko jotain mistä lähteä liikkeelle.

    https://youtu.be/SP6j69lqNp0
    Mitä varsinaisesti haet tässä? Tuossa videollahan sammuminen ei johtunut jänniterajoituksesta. Tyypillisesti alijännitetilanne tulee käynnistyksen yhteydessä silloin, kun sisäpuhallin aktivoituu. Puhallin vie kuitenkin huomattavasti enemmän virtaa kuin itse Webasto.

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Kesä meni ja olis lämmitykselle tarvetta.
    Jos joku viitsii ja ehtii tehdä analyysin Inpalla käynnistyksestä. Auto perus laturissa, ilman sitä jännite alle 11 volttia Inpan mukaan. Eikä laturillakaan paljoa sen yli.
    Ilman latausta vikakoodina under voltage cut off.
    Laturin kanssa taisi liekki puuttua? Jotain käryä tulee auton alta, mutta ei lähde tulille.
    Auto vm-00 540i. Onko jotain mistä lähteä liikkeelle.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Edit. ei mitään.
    Last edited by bemmeri; 06-10-2019, 06:30.

    Leave a comment:

Working...
X