Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Jos haluat hermoja säästää, niin laita suosiolla uusi. Nykyisestä kyllä kortti käy myös "tarvikewebastoon", eli itse lämmitin ei vaadi sitä bemarin leimaa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Lonkalta sanoisin että käy, kunhan vaan ohjainkortti on väyläohjattua mallia eikä tarvikeweba mallinen

    Leave a comment:


  • Mitsu
    replied
    Eri numerolla löytyy kovasti saman näköinen webasto ebaystä:



    Tulee siis ebaystä hakemalla numerolla 64126918455. Ebayn osanumerolla 64128387111 ei löydy Bemarin kuvista mitään.

    Mahtaisikö mennä paikalleen?

    Leave a comment:


  • Mitsu
    replied
    530d touring v. 2000. Webasto toimi moitteettomasti viime talveen asti. Viime talvena piti tehdä pari kertaa sulakeresetti ja sen jälkeen toimi taas. Tänä talvena ei lähtenyt käyntiin, sulakeresetin jälkeen toimi puoli tuntia, sen jälkeen ei ole lämmittänyt. Kun pistää valikosta lämmittimen päälle, käy muutaman sekunnin ajan ja sitten sammuu. Vikakoodiksi antaa liekintunnistimen (tai mikä se koodi onkaan).

    Mikä on todennäköisin vika? Kannattaako alkaa korjaamaan vai meneekö koko webasto vaihtoon? Mitä maksaa webasto?

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Webasto (525i '02) oli mykkä, ei mitään eloa. Löysin kolme poikkihapettunutta johtoa sen liitoksista ja korjasin ne. Ei vieläkään eloa.

    ISTA valittaa ettei saa yhteyttä standheizungiin.

    Sitten laitoin tilalle vastaavan webaston jonka ostin aikoinaan Ebaysta. Siihen sain Thermotestilla yhteyden mutta ISTA valittaa edelleen yhteyden puutetta. En masentunut vielä tuosta vaan laitoin vehkeen paikoilleen. Se lähtikin sitten kaukosäätimellä käyntiin ekana aamuna. Ilmeisesti se ei käynyt kauaa kun ei auto ollut kovin lämmin. Seuraavana aamuna se ei enää reagoinutkaan kaukosäätimeen mutta yllätyksekseni auton omasta valikosta ajon aikana se lähtikin käyntiin. Tätä ihmettelen kovin, että jos ISTA valittaa yhteyden puutteesta, auto kuitenkin tunnistaa webaston ja ohjaa sitä.

    Tänään tutkailin lämpöisessä tallissa taas asiaa Thermotestilla. Ei vikakoodeja. Kun webaston käynnistää, se lämpenee miltei sataan asteeseen alle minuutin. Sitten siirtyy jäähdyttelemään. Epäilin vesipumppua mutta se ei anna vikakoodia ja se kuulostaa siltä että se pyörii.

    Ilmasin systeemiä auton käydessä aika pitkään ja ilmaa tuli aika kauan. Mutta se ei auttanut ongelmaan.

    Voiko vesipumppu olla rikki vaikka se kuulostaa pyörivän ja vikakoodeja ei tule Thermotestilla?

    EDIT: Irrotin kummankin vesiletkun jarrutehostimen päältä, täysin ne vedellä ja käynnistin vesipumpun thermotestilla: Vettä pulppusi hetken aikaa ulos toisesta letkusta ja sitten se loppui kun imuletku tyhjeni. Täytin imuletkun ja laitoin sen kiinni omalle paikalleen ja käynnistin vesipumpun uudelleen, vettä tuli vain noin desin tai kaksi. Ikäänkuin webasto ei saisi vettä autolta päin.
    Last edited by -Tapi; 24-10-2020, 12:11.

    Leave a comment:


  • Cr3ss
    replied
    PCB kytkennät

    Webaston kortilla ilmeisesti jokin komponentti rikki, koska herjaa thermotestillä kiertovesipumpun katkosta vaikka pumppu pyörähtelee aina vian kuittauksen jälkeen. Löytyykö keltään / mistään kortin piirikaavioita, jotta voisi paikantaa vian?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TeeKoo View Post
    Imuvuotoa itsekin epäilen koodien aiheuttajaksi. Tuo webaston yhteys asiaan ihmetyttää. Tai siis se, että onko webasto tulilla vai juuri sammutettu ja sen vaikutus käynnistykseen.
    Näenkö jostain painaako ecu lisää vai vähentääkö bensaa, Inpalla siis?

    Jossain keskustelussa näin jonkun taistelleen saman ongelman kanssa, ja autossa esiintyi muistaakseni satunnaisia nykäisyjä tasakaasulla ajettaessa. Sellainenkin ominaisuus autoon on ilmaantunut. En vaan löydä sitä topiccia enää millään..
    Näkee kun katsot live-datasta fuel trimmit. BMW kutsuu näitä additive ja multiplicative. Vikakoodien lisätiedoissakin kertoo lisääkö vai vähentääkö. Eihän bensapumppu vetele viimeisiään? Bensanpaineet?

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sulla on siellä seokset sekaisin. Olisiko imuvuoto. Lisääkö vai vähentääkö ecu bensaa?
    Imuvuotoa itsekin epäilen koodien aiheuttajaksi. Tuo webaston yhteys asiaan ihmetyttää. Tai siis se, että onko webasto tulilla vai juuri sammutettu ja sen vaikutus käynnistykseen.
    Näenkö jostain painaako ecu lisää vai vähentääkö bensaa, Inpalla siis?

    Jossain keskustelussa näin jonkun taistelleen saman ongelman kanssa, ja autossa esiintyi muistaakseni satunnaisia nykäisyjä tasakaasulla ajettaessa. Sellainenkin ominaisuus autoon on ilmaantunut. En vaan löydä sitä topiccia enää millään..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TeeKoo View Post
    Useampi koodi:
    26 LR-Adaptation multipl.area1
    28 LR-Adaptation additiv per time
    29 LR-Adaptation additiv per time Bank 2
    33 camshaft control
    140 output thermostat map control

    Ja tosiaan jos webaston sammuttaa 10 sekkaaennen auton starttia, auto käynnistyy normaalisti.
    Jos webasto käy startatessa, niin ainoastaan lupaa, ja kaasulla lähtee käymään.
    Sulla on siellä seokset sekaisin. Olisiko imuvuoto. Lisääkö vai vähentääkö ecu bensaa?

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos se auto on lähtenyt käyntiin normaalisti ennen ongelmien alkua webastolla lämmittämisen jälkeen käyntiin, niin paljonko koneen lämmöt on kun ei lähde? Lähinnä nyt mielessä, että jos siinä lämpöanturissa on joku vika, että lämmettyään näyttää vääriin niin ei saisi riittävästi soppaa käynnistyäkseen. Mitä vikakoodeja siellä moottorilla on? Niistä voisi vähän saada vinkkiä mikä siellä aiheuttaa ongelmaa.
    Useampi koodi:
    26 LR-Adaptation multipl.area1
    28 LR-Adaptation additiv per time
    29 LR-Adaptation additiv per time Bank 2
    33 camshaft control
    140 output thermostat map control

    Ja tosiaan jos webaston sammuttaa 10 sekkaa ennen auton starttia, auto käynnistyy normaalisti.
    Jos webasto käy startatessa, niin ainoastaan lupaa, ja kaasulla lähtee käymään.
    Last edited by TeeKoo; 20-01-2020, 16:31.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TeeKoo View Post
    Mulla on sellainen käsitys, että alkuperäinen webasto.
    Ja mikäli muistini ei kovasti pätki, tämä "ominaisuus" on ilmaantunut autoon tässä kuukauden sisällä.

    Edit. Webastosta ei vikakoodeja, moottorista tulee jotain, ja satunnaisesti polttelee moottorin vikavaloa.
    Jos se auto on lähtenyt käyntiin normaalisti ennen ongelmien alkua webastolla lämmittämisen jälkeen käyntiin, niin paljonko koneen lämmöt on kun ei lähde? Lähinnä nyt mielessä, että jos siinä lämpöanturissa on joku vika, että lämmettyään näyttää vääriin niin ei saisi riittävästi soppaa käynnistyäkseen. Mitä vikakoodeja siellä moottorilla on? Niistä voisi vähän saada vinkkiä mikä siellä aiheuttaa ongelmaa.

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Alkuperäinen vai jälkiasennus webasto? Tuon sammumisen voi aiheuttaa se, että ecu luulee moottorin olevan lämmin, joten saa liian vähän soppaa.
    Mulla on sellainen käsitys, että alkuperäinen webasto.
    Ja mikäli muistini ei kovasti pätki, tämä "ominaisuus" on ilmaantunut autoon tässä kuukauden sisällä.

    Edit. Webastosta ei vikakoodeja, moottorista tulee jotain, ja satunnaisesti polttelee moottorin vikavaloa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TeeKoo View Post
    Ja taas täällä. 540i edelleen työn alla, ja ongelmana webasto, parissakin asiassa.
    Eli t80 kauko-ohjauksella ei aina lähde tulille, vaikka kaukosäädin LEDillä kuittaa viestin perillemenon. "Nukkuvan" auton herääminen webastolla aika epävarmaa varsinkin, melkein kannattaa avata ovet ensin ja sitten vasta koittaa startata webasto. Ärsyttää, kun kuittaus kyllä tulee, mutta silti mitään ei ole tapahtunut, kun menee autolle. Kellolla weba lähtenyt joka aamu kuten ajastettu.

    Toinen ongelma, webaston lämmittämä auto ei lähde normaalisti käyntiin. Lupaa vain, ja sammuu. Kaasua painamalla lähtee käyntiin. Jos webasto käy, kun laittaa virrat päälle, webasto sammuu. Jos webaston sammuttaa hiukan ennen starttausta, auto lähtee normaalisti käymään. Akku kuukauden vanha 100 Ah Exide.
    Alkuperäinen vai jälkiasennus webasto? Tuon sammumisen voi aiheuttaa se, että ecu luulee moottorin olevan lämmin, joten saa liian vähän soppaa.

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Ja taas täällä. 540i edelleen työn alla, ja ongelmana webasto, parissakin asiassa.
    Eli t80 kauko-ohjauksella ei aina lähde tulille, vaikka kaukosäädin LEDillä kuittaa viestin perillemenon. "Nukkuvan" auton herääminen webastolla aika epävarmaa varsinkin, melkein kannattaa avata ovet ensin ja sitten vasta koittaa startata webasto. Ärsyttää, kun kuittaus kyllä tulee, mutta silti mitään ei ole tapahtunut, kun menee autolle. Kellolla weba lähtenyt joka aamu kuten ajastettu.

    Toinen ongelma, webaston lämmittämä auto ei lähde normaalisti käyntiin. Lupaa vain, ja sammuu. Kaasua painamalla lähtee käyntiin. Jos webasto käy, kun laittaa virrat päälle, webasto sammuu. Jos webaston sammuttaa hiukan ennen starttausta, auto lähtee normaalisti käymään. Akku kuukauden vanha 100 Ah Exide.
    Last edited by TeeKoo; 19-01-2020, 10:50.

    Leave a comment:


  • TeeKoo
    replied
    Originally posted by MOH85 View Post
    Juu, edullisin tapa on lähteä ihan puhdistelemaan palotilaa ja sitä polttoainetyynyä (vaimikäseoli) varsinkin jos ei muuta näkyvää tai selkeää vikaa ole. Ja se tosiaan on varmaan myös osasyy jos webasto ei pääse talvisin kunnolla lämpeämään ja polttamaan vaan käytetään juuri lyhyitä aikoja, joka tietenkin karstoittaa sen. Ja vielä kun kesäksi unohdetaan ei ole ihme, jos alkaa jossakin vaiheessa yskimään. Ite koittanut muistaa kesäsin ainakin kerran kk inpalla poltella webastoa, jotta syksyllä ei tule suuria yllätyksiä. Tai ainakin toivoo ettei tule. Jos tästä on apua niin kirjoittele tänne, tai vaikka ei olisi, niin saadaan vinkkejä muidenkin tietoon..
    No niin, webasto avattu ja suljettu. Palotila oli juuri niin karstoittunut kuin se vaan voi olla. Polttimen pää käytännössä noen sisällä. Eli ei ihme että hieman savutti. Soodapuhalsin palotilan ja palopesän, vaihdoin uudet tiivisteet sekä laitoin uuden akun.
    Taas kohisee kuten kuuluu, ilman savua.
    Kiitokset avusta.
    Last edited by TeeKoo; 08-12-2019, 21:17.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎