e39 sopiva madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1625
    • Dallas

    Originally posted by samuxd View Post
    ta technix coilit 299e, saa varmasti ensihätään tarpeeksi tonttiin. takapään säätö ei lopu kesken, mutta keulan säädöt loppuvat noin 4cm maavaran kohdalla. toki iskariputken lyhentämisellä saadaan keulakin varmasti kenttään.
    Onko tuo totta, ja paljonko jää etupäähän joustovaraa tuolla tontituksella? Eri merkkinen variaatio, varmaan samoista coileista, alimmassa asennossa tuuma joustovaraa ilman pohjaanlyöntikumia ja pohjasi jatkuvasti, ajo-ominaisuuksista ei tarvii ees mainita. Oliko nuissa mainittu vara 30-70mm ja enkku-ebayssa oisi edullinen sarja missä luvataan 100mm maks ja sen luulis riittävän.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      Originally posted by Hezman View Post
      Mitä lukuja otteeseen on merkitty madallukseksi?

      Jotenkin on vaikea uskoa että toimii kovinkaan hyvin kyseinen yhdistelmä. Vakio iskari on aivan liian pitkä kyl noille jousille. Ei ole pitkäikäinen eikä vaimenna niin miten on suunniteltu. Töyssyssä kolahtaa iskari pohjaan lähes varmasti.
      ei kolahda missään vaiheessa iskari pohjaan ja ajanut kyseisellä yhdistelmällä jo 15tkm
      just pihalla mittasin navan keskeltä pyöränkaareen 325mm
      Last edited by lurkki3; 25-01-2022, 09:21.
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        Originally posted by samuxd View Post
        ta technix coilit 299e, saa varmasti ensihätään tarpeeksi tonttiin. takapään säätö ei lopu kesken, mutta keulan säädöt loppuvat noin 4cm maavaran kohdalla. toki iskariputken lyhentämisellä saadaan keulakin varmasti kenttään.
        ta-technix ei toimi 530D:ssä ollenkaan...pohjaa kokoajan.sen takia tuli itsekkin nuo weitecin -50mm jouset laitettua
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • Tenojono
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 1753
          • Pohjanmaa

          Jos otsikkona puhutaan sopiva madallus niin voidaan unohtaa kaikki bc racing jne.

          E39 ajettavuus parhaimmillaan sopiva madallus on m-sportissa ja höystettynä oikeilla jousilla esim h&r eibach jne.

          Ajettavuus paras 17" vanteilla, Jos haluaa ulkonäköä lisää ajonautinnon kustannuksella niin 18".

          Allekirjoituksen autosta linkin takaa kuvat vakio msport iskareilla ja eibach jouset. Miellyttävä ajaa ja on tarpeeksi matala kuitenkaan liikaa hävittämättä e39 parhaimpia ominaisuuksia.
          Työmatkat: E46 preface 323 4d
          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

          Comment

          • U. Turhapuro
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1161

            Ja jos haluaa tosiaan säilyttää hyvän ja miellyttävän kyydin niin tosiaan toimii kuten Tenojono kertoi. Eibach alustankin saa pilalle, kun menee siihen laittamaan jonkun muun iskarin kuin alkuperäisen. Bilsteinin B8 iskaria älkää missään nimessä laittako, jos autolla on tarkoitus ajaa myös talvella!

            Comment

            • icecold
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 2337
              • 🌍

              Eli eli 520i -97 pitäisi saada lähemmäksi maanpintaa. Vakioiskarit alla eikä niitä ole tarkoitus vaihtaa, eli jousisetti haussa.

              Eibach Sportline 50/30mm tai H&R 40/15mm tiputtavat kiinnostaisi, onko kellään kuvaa autosta missä olisi jommatkummat jouset? :think

              Comment

              • Samppale
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 140
                • Tuusula

                Originally posted by icecold View Post
                Eli eli 520i -97 pitäisi saada lähemmäksi maanpintaa. Vakioiskarit alla eikä niitä ole tarkoitus vaihtaa, eli jousisetti haussa.

                Eibach Sportline 50/30mm tai H&R 40/15mm tiputtavat kiinnostaisi, onko kellään kuvaa autosta missä olisi jommatkummat jouset? :think
                Touringissa ainakin jää keula liian korkealle tuolla 40/15 setillä.
                F20 118iA M-sport 2016


                EX E91 335d M-sport 07´
                EX e39 02' 530i touring

                Comment

                • Jari11
                  BTCF Member
                  • Feb 2010
                  • 225
                  • Imatra

                  En nyt tiiä onko oikee topic, mut kysytään kummiskin. Eli onko joku laittanu sedaniin niitä jatkopaloja BC-racingin takaiskarien jäykkyyden säätöön, minkä pituinen jatko olisi hyvä et sais jotenkin viisaaseen paikkaan sen nupin :think Jos kukaan ei ole laittanut niitä niin täytyy varmaan lähteä purkamaan yläpää esille ja mittailemaan.

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649



                    Mulla on tollanen ja stance on todella hyvä.
                    Retard Member

                    Comment

                    • ezaa
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 37
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      Mitä alustasarjaa suosittelette 525i touringiin? Vakioalusta paikoillaan ja keulii pahasti. Ei ole pusseja takana. Vähänlaisesti farkkuun näyttäisi olevan kunnon sarjaa tarjolla?

                      Comment

                      • bemmidee
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 55
                        • stadi

                        Originally posted by ezaa View Post
                        Mitä alustasarjaa suosittelette 525i touringiin? Vakioalusta paikoillaan ja keulii pahasti. Ei ole pusseja takana. Vähänlaisesti farkkuun näyttäisi olevan kunnon sarjaa tarjolla?
                        Mites olis tosta http://www.car-parts24.com/index.php...ung_anzeigen=1

                        ja siihen sitte iskarit vapaasti valiten Olen tutkinut vaihtoehtoja ja sanoisin ton saaneen eniten kehuja täälläkin ja toimii vakioiskareilla vielä. Ei tietysti ole mikään kylän matalin mut harvoin se lienee hakusessa. Se jos perää ruvetaan paljon tiputtaa esim. tasasatsilla niin käy äkkii nii että keulii taas

                        Comment

                        • Samppale
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 140
                          • Tuusula

                          Originally posted by bemmidee View Post
                          Mites olis tosta http://www.car-parts24.com/index.php...ung_anzeigen=1

                          ja siihen sitte iskarit vapaasti valiten Olen tutkinut vaihtoehtoja ja sanoisin ton saaneen eniten kehuja täälläkin ja toimii vakioiskareilla vielä. Ei tietysti ole mikään kylän matalin mut harvoin se lienee hakusessa. Se jos perää ruvetaan paljon tiputtaa esim. tasasatsilla niin käy äkkii nii että keulii taas
                          Omassa toukassa tuo sarja. Keulii kyllä liikaa. Perä on hyvällä korkeudella. Miettinyt lisäksi vielä madaltavia jousilautasia.
                          F20 118iA M-sport 2016


                          EX E91 335d M-sport 07´
                          EX e39 02' 530i touring

                          Comment

                          • bemmidee
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 55
                            • stadi

                            Originally posted by Samppale View Post
                            Omassa toukassa tuo sarja. Keulii kyllä liikaa. Perä on hyvällä korkeudella. Miettinyt lisäksi vielä madaltavia jousilautasia.
                            Oisko napakeskusta-kaari + maa-kaari mitat heittää? Mielellään eestä ja takaa niin vois mittailla kun keulimista voi olla niin monenlaista :think Onko tietoo paljon madaltavat lautaset tiputtaa vielä?

                            Comment

                            • Samppale
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 140
                              • Tuusula

                              Originally posted by bemmidee View Post
                              Oisko napakeskusta-kaari + maa-kaari mitat heittää? Mielellään eestä ja takaa niin vois mittailla kun keulimista voi olla niin monenlaista :think Onko tietoo paljon madaltavat lautaset tiputtaa vielä?
                              Edessä 336mm ja takana 334mm Lautasia on kaiketi erilaisia. Itse ajatellut 10mm tiputtavia. Mutta lähinnä sitten mietityttää tuon vakio iskunvaimentimen kestävyys.
                              Last edited by Samppale; 28-08-2015, 15:36.
                              F20 118iA M-sport 2016


                              EX E91 335d M-sport 07´
                              EX e39 02' 530i touring

                              Comment

                              • -kalevi-
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 507
                                • Tuusula

                                Originally posted by Samppale View Post
                                Edessä 336mm ja takana 334mm Lautasia on kaiketi erilaisia. Itse ajatellut 10mm tiputtavia. Mutta lähinnä sitten mietityttää tuon vakio iskunvaimentimen kestävyys.
                                noilla mitoilla helmalinja on jo etukenossa...
                                E87 118d
                                E70 3.0d
                                Ex: E36 M3
                                Ex: E36 cabriolet m60b40
                                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                                Comment

                                Working...
                                X