Oliko vikakoodi oikeasti rail-paineanturista, vai matalista rail-paineista? Todennäköisesti vuotava suutin. Eli suuttimien paluuvuodot mittaukseen.
E39 530d - ei käynnisty
Collapse
X
-
Originally posted by Tuntuu View PostElikkäs kyseessä 530D, mallia -03. Mittarissa äböyt 350 tkm.
N. kuukausi sitten alkoi ensimmäiset oireet. tällöin auto lähti kylmänä käyntiin kuin palmun alta, mutta kun ajeli esim. 10-30 min ja sammutti auton ja kokeili n. 5-20 min päästä käyntiin, sai sahata melko pitkään ennen kuin lähti. mitä kuumempi kone oli, sitä huonommin lähti käyntiin. Ja nyt viikko sitten aamulla kylmänä lähti kuin unelma käyntiin ja työpäivän jälkeen toimi kuin unelma. tämän jälkeen ajoin koneen kuumaksi ja auto kerkesi seistä n. 2 tuntia ennen seuraavaa starttia. Kun H- hetki tuli ni kappas, eipä lähteny enää ollenkaan. kone oli edelleen "kuuma".auto jäi sille sijoille seisomaan vklpks ja taas pari päivää seisseenä kuin palmun alta tulille.. Vikakoodit katottiin ja herjas hehkuja ja Rail paineen tunnistinta. Mitään muita ei ilmennyt. 4 hehkua vaihdettiin ja rail paine anturi vaihdettiin. auto läjään ja testiä. Kylmänä taas komeesti käyntiin ja käyttö kuumaksi. 10 min odottelua ja testiä. Ei lähe. Ainetta n. 50litraa tankissa, suoddattimet vaihdettu n. 10tkm sitte. Pumput ei pidä "pahoja" ääniä, akku ja startti ovat hyvät. tuota kylmäspray hommaakin kokeiltiin nokka-akselin anturille sen ollessa paikallaan, ei vaikutusta... Ei ymmärrä
Maanantaina nyt sit uudestaan vikakoodeja lukemaan..
Onko vastaavia käynnistys onkkelmia osunu teille?? :think
Vaikutta perus suutincaselta. Voidaan tutkaista joku päivä nuo autosi suuttimien korjausarvot, sekä paluuvuodot. Tällöin ainakin selviää mitä on tiedossa.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Noniin nyt kaivattais apuja pikasesti. Elikkä oma auto on vm. 99 530d e39, mittarissa nyt 290tkm. Oireet alkoi pariviikkoa sitten aivan tyhjästä, kun pikatiellä kiihdyttäessä auto sammui kuin seinään. Virrat pois ja starttasi aivan normaalisti. Tämä sama toistunut nyt aina kun moottori joutuu ns. "Töihin". Eli auto sammuu täyskiihdytyksessä.
Seuraavaksi ongelmaksi tuli se, että autoa saa lämpimänä sahata käymään välillä todella pitkään. Kylmänä tätä ongelmaa ei ole ollut. Äsken teki nyt taas saman ja rupesin kuuntelemaan paremmin, niin virrat 2 asennossa kuuluu tankista "pulputusta"? :think Tankissa nyt alle 15l ainetta mutta samat oireet aina polttoaineen määrästä riippumatta.
Siirtopumppu vai suutinvika?
Paljon kiitoksia jo etukäteen!!
Comment
-
-
Tänään katottiin autoa inpalla. Suuttimet täysin ok. Myös rail paineet ok kokoajan.
Sensijaan oli tullut muistiin muutama nokka-akselin asennontunnistin herja.. :think
Nyt huomasin, että auto ei käynnisty millään ns. "Puolilämpimänä". Lupaa mutta ei starttaa kun vasta kylmänä. Myös täysin lämpimänä starttaa viimeistään toisella. Voiko tosiaan olla että toi anturi on viallinen ja sammuttaa myös ajosta auton? :think
Ja mikä mahtaa olla "kitka vääntö", kun inpa näytti sen olevan jopa 40 tyhjäkäynnillä??
Comment
-
-
Originally posted by Zamppe View PostTänään katottiin autoa inpalla. Suuttimet täysin ok. Myös rail paineet ok kokoajan.
Sensijaan oli tullut muistiin muutama nokka-akselin asennontunnistin herja.. :think
Nyt huomasin, että auto ei käynnisty millään ns. "Puolilämpimänä". Lupaa mutta ei starttaa kun vasta kylmänä. Myös täysin lämpimänä starttaa viimeistään toisella. Voiko tosiaan olla että toi anturi on viallinen ja sammuttaa myös ajosta auton? :think
Ja mikä mahtaa olla "kitka vääntö", kun inpa näytti sen olevan jopa 40 tyhjäkäynnillä??Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostSuuttimet täysin ok... voi olla korjausarvot ok mutta paluuvuotoja ei inpalla näe ja niistä johtuu pitkät startit...
Comment
-
-
Originally posted by Zamppe View PostNo miksikäs sitten kun kuittaa inpalla nokka-akselin ilmoituksen pois, niin käynnistyy heti lämpimänäkin?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Voihan autossa olla kaksi erillistä vikaa. Joka tapauksessa nokkatunnistin ei sammuta autoa lennosta, koska sitä käytetään ainoastaan startissa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Juu, nyt varmistu vielä tuo nokkatunnistin vika. Kaupan pihassa ei taas käynnistynyt, joten nappasin anturin irti ja jäähdyttelin sen kunnolla kylmäspraylla -> anturi kiinni ja laakista käymään.
Ja tosiaan noin olen kans käsittäny, että ei pitäs ajossa vaikuttaa mitenkään. mutta jännä sinäänsä, että kylmällä koneella/anturilla pystyy kiihdyttämään ihan loppuun esim kakkos vaihteella. :think Kuitenkin heti kun lämpeää niin sammuu varmasti.
Pitäiskö nyt sitten livedataa saada?
Comment
-
-
Vinkkejä...?
Löytyiskö täältä ongelmaa vastausta, kun 530d vm.-01 ei lähde lämpimänä käyntiin kirveelläkään, kylmänä kun palmun alta käy nätisti eikä ajossakaan mitään moitteita ole vaikka kuinka kenkiis. Osaakin juuri vaihdettu: startti, polttoaine-, siirtopumppu, Pa-suodatin, nokan asentoanturi.
Vika kooditki luettu ja tarjosi kyseisen listan:
DDE* -> 09F6/F8 - Monitoring, rail-pressure, at start
1E30/78 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller
0500/F8 - Roadspeed signal
3515/F8 - A/C-capacity output
0480/F8 - Electric fan
3505/78 - Glow-plug system
0400/78 - Exhaust gas recirculation control or exhaust gas recirculation controller
Mistä tätä vikaa lähtisi seuraavaksi metsästämään ja millä konstein?
Comment
-
-
Originally posted by BrockB1 View PostLöytyiskö täältä ongelmaa vastausta, kun 530d vm.-01 ei lähde lämpimänä käyntiin kirveelläkään, kylmänä kun palmun alta käy nätisti eikä ajossakaan mitään moitteita ole vaikka kuinka kenkiis. Osaakin juuri vaihdettu: startti, polttoaine-, siirtopumppu, Pa-suodatin, nokan asentoanturi.
Vika kooditki luettu ja tarjosi kyseisen listan:
DDE* -> 09F6/F8 - Monitoring, rail-pressure, at start
1E30/78 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller
0500/F8 - Roadspeed signal
3515/F8 - A/C-capacity output
0480/F8 - Electric fan
3505/78 - Glow-plug system
0400/78 - Exhaust gas recirculation control or exhaust gas recirculation controller
Mistä tätä vikaa lähtisi seuraavaksi metsästämään ja millä konstein?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
530da -01 ja nyt kerran starttautti pitempään ja 20min päästä ei käynnistyny. Akku vaihettu, nokan asentotunnistin, siirtopumppu, suodatin. Kerran talvella ei lähteny käyntiin mut googletuksen jälkeen lähti ja sen jälkeen ajettu joitaki tuhansia.
Nyt siis mököttää pihassa. Siirtopaine 3,3bar. Joku paine 20bar autocomin mukaan startatessa mutta tajuaako tuo softa railpainetta?
Suutinvika joka tuli kun lastasin paneleja peräkärryyn?
Että on luottopeli saatana!...
Comment
-
-
Ohivuotoletkun ku irrottaa niin tulee 10sek starttauksella kirkkaaseen letkuun n.1,5cm ainetta. Eli n. millilitra. kaikilta suuttimilta yhteens!. Joten suuttimet siis kunnossa?
Mikä estää käyntiin lähdön, millä todennan mikä kusee kun vikakoodeja ei ole? Kampiakselin asentotunnistin ei vaikuta käynnistykseen vai vaikuttaako se tässä tiisselissäkin? Sen takia se edellinen paskakasa oli pukilla koko kesän, siis se e46 -05 bensa.
Alkaa mennä käpy näihin penareihin ihan ihka oikeesti kun taajamaa kauemmaksi ei uskalla lähteä
Ehdotuksia pliis!...
Comment
-
Comment