Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OneAndOnly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 441
    • Nurmes

    #46
    Itsekkin soittelin tuossa paikalliseen varaosaliikkeeseen ja kyselin letkulämppäriä niin heidän tietsikan mukaan tarjosi calixin re480 + bmw asennussarjaa ja hintaa olisi 190€ tehoa tuossa 550w, olisiko tuo jo riittävä kun itse ajattelin että jos hommaa letkulämmittimen niin ottaisin 1500w malli calix ph1500 tähän ei ollut suoraan bmw:n asennussarjaa mutta epäili että sama sarja kävisi tähänkin mitä tohon pienempään, hintaa olisi 249€

    Menisikö liioitteluksi tuo 1500w sarja kun itse mielellään toivoisin että ei tarvitsisi niin kauaa odotella että auto lämpeää.
    näillä mennään:
    Bmw e46 320d
    Suzuki Hayabusa 1300R

    Ex:
    Volvo XC70 D5 AWD -10
    Volvo V70 D5 -02
    Volvo V70 T5 -98
    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
    -----------------------------

    Comment

    • _Rontti
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 1192
      • Raahe

      #47
      itteäkin kiinnostelis tuo letkulämppäri tuohon omaan dieseliin.
      että toimiiko tuo nyt oikeasti kunnolla ja kestääkö se? kestääkö olla 8tuntia tolpassa, kun esim. töissä oon sen 8tuntia. alavesiletkuun tuo käsittääkseni pitää asentaa, oonko oikeassa?
      oisko jollain kuvia asennuksesta ja noista osista jne? ja kokemuksia tuon letkulämppärin käytöstä?

      kiitos jo etukäteen
      -Raahe connection-
      E39 LeMans BlueM5
      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
      E39 523i Montrealblau
      E34 DiamantSchwartz 535i
      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #48
        Originally posted by _Rontti View Post
        itteäkin kiinnostelis tuo letkulämppäri tuohon omaan dieseliin.
        että toimiiko tuo nyt oikeasti kunnolla ja kestääkö se? kestääkö olla 8tuntia tolpassa, kun esim. töissä oon sen 8tuntia. alavesiletkuun tuo käsittääkseni pitää asentaa, oonko oikeassa?
        oisko jollain kuvia asennuksesta ja noista osista jne? ja kokemuksia tuon letkulämppärin käytöstä?

        kiitos jo etukäteen
        Taisin sulle jo privaan vastaillakin, mutta laitetaan nyt kaikkien näkösälle myös.

        Calixin ohje antaa asennuspaikaksi tämän kuvan osanumero 10 letkun "tilalle". Jäähdytin vedetään noin puolen metrin letkuilla kytkinkopan korkeudelle, jolloin luonnollinen kierto toimii. Eli ei siis tule alavesiletkuun. Calixin oma asennussarja maksoi vuosi sitten 75e paikkeilla, metri, vähä toista, letku metritavarana ei montaa euroa. Ja klemmat päälle + 5 cm putkenpätkä letkun sisälle jatkoksi tarvii.

        tuossa vielä havaintokuva kuinka se mulla on. kliks

        Originally posted by OneAndOnly View Post
        Menisikö liioitteluksi tuo 1500w sarja kun itse mielellään toivoisin että ei tarvitsisi niin kauaa odotella että auto lämpeää.
        Mietin vaan että kuinka nopeasti letkut "pullahtaa"... Tai eihän sen pitäis mihinkää pullahtaa, nestehän sen lämpötilan pitää aisoissa, ois kyllä nopee!
        Last edited by Bmw Dreamer; 01-02-2012, 17:20.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #49
          Originally posted by OneAndOnly View Post

          Menisikö liioitteluksi tuo 1500w sarja kun itse mielellään toivoisin että ei tarvitsisi niin kauaa odotella että auto lämpeää.
          Palaa sulake tolpasta

          Comment

          • OneAndOnly
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 441
            • Nurmes

            #50
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post

            Calixin ohje antaa asennuspaikaksi tämän kuvan osanumero 10 letkun "tilalle". Jäähdytin vedetään noin puolen metrin letkuilla kytkinkopan korkeudelle, jolloin luonnollinen kierto toimii. Eli ei siis tule alavesiletkuun. Calixin oma asennussarja maksoi vuosi sitten 75e paikkeilla, metri, vähä toista, letku metritavarana ei montaa euroa. Ja klemmat päälle + 5 cm putkenpätkä letkun sisälle jatkoksi tarvii.
            Eli mitään ylimääräisiä johto/letkuhässäköitä ei tarvitsisi hommata,jos ostaisin tämän --> http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3202/...lammitin-1500w ja sit 19mm letkua reilu metri niin homma olisi asennusta vaille?

            Kun paikallisessa varaosaliikkeessä puhuivat jostain juuri tohon e39:iin tarkoitetusta asennuskitistä mikäpitäisi ostaa, mut oliko se just toi calix asennussarja?

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Palaa sulake tolpasta
            Tarkoitat varmaan noita mitä parkkipaikoilla on,kai nyt mökin sulakkeet ton kestää...
            näillä mennään:
            Bmw e46 320d
            Suzuki Hayabusa 1300R

            Ex:
            Volvo XC70 D5 AWD -10
            Volvo V70 D5 -02
            Volvo V70 T5 -98
            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
            -----------------------------

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #51
              Originally posted by OneAndOnly View Post

              Tarkoitat varmaan noita mitä parkkipaikoilla on,kai nyt mökin sulakkeet ton kestää...
              Riippuu sulakkeista. Jos sulla on siinä vaikka 1500w sisätilanlämmitin vielä niin 10a sulake pärähtää. Taloyhtiöiden tolpat simahtaa jo ilman sisätilan lämmitintä

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #52
                Originally posted by OneAndOnly View Post
                Eli mitään ylimääräisiä johto/letkuhässäköitä ei tarvitsisi hommata,jos ostaisin tämän --> http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3202/...lammitin-1500w
                Asentakaanpa joku äkkiä tuommoinen niin saadaan kokemuksia. Olisi itselläkin lämmittimen laitto edessä.

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #53
                  Originally posted by OneAndOnly View Post
                  Eli mitään ylimääräisiä johto/letkuhässäköitä ei tarvitsisi hommata,jos ostaisin tämän --> http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3202/...lammitin-1500w ja sit 19mm letkua reilu metri niin homma olisi asennusta vaille?

                  Kun paikallisessa varaosaliikkeessä puhuivat jostain juuri tohon e39:iin tarkoitetusta asennuskitistä mikäpitäisi ostaa, mut oliko se just toi calix asennussarja?


                  Tarkoitat varmaan noita mitä parkkipaikoilla on,kai nyt mökin sulakkeet ton kestää...
                  http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/M64.pdf Tuossa tuo asennussarja. Siinä tulee noi lämppäriltä lähtevät kaksi "L" muotoista letkua, ja mahdollisesti jotain pientä hilpetööriä. Mun mielestä vaan kallis sisältöön nähden. Tuota ne varmaa tarjoaa?
                  M64 muuten sisältää tälläset rojut: (huomaa tuo 5cm putkenpätkä, mikä tarvii hommata sen letkun lisäksi)


                  http://www.calix.se/consumer/searchproduct.asp Tuolta voi katella noita juttuja lisää.

                  Meillä on 16a nallit muijan kerrostalon kelloilla. Yllätyin, yleensä tyyliin 6A roput noissa kellotolpissa.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #54
                    Onko se 16A nalli yhtä tolppaa, eli kahta autoa varten? Meillä oli edellisessä kämpässä niin. Tosin naapurilla ei ollut auton niin yritin pöhöttää koko 16A edestä. No paloikin keskuksesta sulakkeet. Siellä oli 10A sulakkeet useampaa tolppaa varten. Kiva aina pyytää autopaikka messiasta vaihtamaan sulake ja kuunnella napinaa sisälämppärin käytöstä.

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #55
                      No sit ei muuta ku se puolentoista kilowatin moottorinlämmitin niin ei tarvi sanoa ku et on tehokkaampi moottorinlämmitin.

                      Kyl siellä tolpassa meillä on ihan 2 kappaletta automaattisulakkeita. Tosin en oo kattonu miten on vikavirtasuoja, niitähän ei oo ku yks.
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • OneAndOnly
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 441
                        • Nurmes

                        #56
                        Pitäisikö juitenkin tyytyä 750 tai 1000W kun yks traktoriasentaja arpaili että saattaisi ongelmiakin tulla jos on liian reilu mitoitus lämmittimellä. Arpaili että saattaisi kannen päälle käydä jos hyvin epätasaiseen rupeaa kone/nesteet lämpiämään.

                        Pitäisi vaan ottaa projektiksi mutta kun tuo aika näyttää olevan ainaan niin kortilla...

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Riippuu sulakkeista. Jos sulla on siinä vaikka 1500w sisätilanlämmitin vielä niin 10a sulake pärähtää. Taloyhtiöiden tolpat simahtaa jo ilman sisätilan lämmitintä
                        Vielä sulakkeet kesti tallissa kun 6kw lämmittimellä sitä lämmitin...
                        Aamulla oli 15 astetta tallissa lämmintä niin ei enää webastoakaan tarvinnut...
                        Last edited by OneAndOnly; 04-02-2012, 15:31.
                        näillä mennään:
                        Bmw e46 320d
                        Suzuki Hayabusa 1300R

                        Ex:
                        Volvo XC70 D5 AWD -10
                        Volvo V70 D5 -02
                        Volvo V70 T5 -98
                        VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                        BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                        -----------------------------

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by OneAndOnly View Post
                          Pitäisikö juitenkin tyytyä 750 tai 1000W kun yks traktoriasentaja arpaili että saattaisi ongelmiakin tulla jos on liian reilu mitoitus lämmittimellä. Arpaili että saattaisi kannen päälle käydä jos hyvin epätasaiseen rupeaa kone/nesteet lämpiämään.

                          Pitäisi vaan ottaa projektiksi mutta kun tuo aika näyttää olevan ainaan niin kortilla...
                          Tääkin on kyllä varmaan mahdollista. :think Mut laittaa kiertovesipumpun kaveriksi, sitte luulis neste kiertävän riittävän tasasesti? kilowattinen lämppäri ois varmaankin jo riittävä..?

                          Perustilanne...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #58
                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Tääkin on kyllä varmaan mahdollista. :think Mut laittaa kiertovesipumpun kaveriksi, sitte luulis neste kiertävän riittävän tasasesti? kilowattinen lämppäri ois varmaankin jo riittävä..?

                            Perustilanne...
                            Itse pohdiskelen vastaavaa tilannetta ja nyt kysyisin porukan mielipidettä näistä laitteista:





                            Ei ainakaan tarvitsisi miettiä noiden kiertovesipumppujen ym. hässäkän kanssa..

                            Mihinkä tuollainen kannattaisi sijoittaa?
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Tuo virtaliitos ei näytä sellaiselta joka menestyy moottoritilassa tai on edes jotenkin sinne hyväksyttyä mallia (palovakuutusmielessä). Etsisin jotain hiukan vakuuttavamman näköistä mallia.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Tuo virtaliitos ei näytä sellaiselta joka menestyy moottoritilassa tai on edes jotenkin sinne hyväksyttyä mallia (palovakuutusmielessä). Etsisin jotain hiukan vakuuttavamman näköistä mallia.


                                Itse katsoin kanssa tuota liitosta noista aikaisemmista. Tämä näyttäisi jo kovastikkin sellaiselta joka toimisi.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎