Vastaa. Lämmitin on tuossa putkessa nr.5. Siinä "U" mutkassa joka menee vesiventtiilille eli tuon T-haaran jälkeen rintapellin puolella.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin e39:iin
Collapse
X
-
No mun silmään vaikuttais ainakin ihan väärältä sijoituspaikalta. Siinä ongelma, miksei kierrä.
Piru ku en tiiä ja kuvistakaan ei näe niin tarkasti tuon koneen letkutuksia, että vois sanoa, saako tuota letkulämppäriä toimimaan näissä "lämppärin" letkuissa. :think
Mietin tätä kuvaa: http://shop.bavariamotors.de/bilder/...ross/943_1.jpg
ilmeisesti molemmat letkut, joissa on sinisen nippuside, on vesiletkuja. Lämmitin pitäis saada tuon alemman letkun alapuolelle, jotta vesi menis tuosta alemmasta moottoriin päin.
Hitto ku sais kunnon kuvan noista vesiletkuista...
Ja onkos muuten vesiventtiilit auki vai kiinni silloin, kun virrat on pois? Joku mielestäni joskus sanoi, että olisivat auki? :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Mieki jostain oon ollu lukevinani, että vesiventtiilit olisi auki auton ollessa sammutettuna. Korjatkoon joku joka tietää.
Minustakin tuo sijoituspaikka on nyt väärin. Minusta vaikka tuohon letkuun lisäisikin pumpun se kierrättäisi vain sisäpatterin kautta ja ehkä jotain kannessa, mutta ei missään nimessä koko moottorissa.
Pääseeköhän noihin osoittamiisi letkuihin alakautta käsiksi ilman, että tarvii imusarjaa poistaa?
Kyselin sitä silitysraudan hintaa ja aika arvokas sekin ratkaisu on ja mikä hyöty siitä sitten on.. Pelkkä vastus on sen n. 120-130e. Minulla kun on johdot paikoillaan niin se olis tietenkin "helpoin" ratkaisu.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostJa onkos muuten vesiventtiilit auki vai kiinni silloin, kun virrat on pois? Joku mielestäni joskus sanoi, että olisivat auki? :think- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Onko kukaan laittanut letkulämppäriä autoon missä ajastettava sisätilanpuhallin, onko se nyt taukotuuletus tai lämmitys vai mikäseoli. Eikö periaatteessa sisätilat lämpenisi myös kun ajastaa tuuletuksen alkamaan kun lämppäri on ollut päällä jonkin aikaa? Kylmällä koneella tuuletus ei napista lähde päälle tiedä sitten lähteekö jos vesi lämmin? Vai oonko ihan hakoteillä koko homman kanssa..E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostOnko kukaan laittanut letkulämppäriä autoon missä ajastettava sisätilanpuhallin, onko se nyt taukotuuletus tai lämmitys vai mikäseoli. Eikö periaatteessa sisätilat lämpenisi myös kun ajastaa tuuletuksen alkamaan kun lämppäri on ollut päällä jonkin aikaa? Kylmällä koneella tuuletus ei napista lähde päälle tiedä sitten lähteekö jos vesi lämmin? Vai oonko ihan hakoteillä koko homman kanssa..
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTaukotuuletus tuulettaa, ei lämmitä. Eikä taida viileällä kelillä mennä edes päälle. Jos on taukolämmitys, niin silloin on myös webasto.E61 520Da
Comment
-
-
Kyllä sen saa lämmittämäänkin, esim. kauppareissun ajaksi.
Ehtoina oli ainakin,
- koneen lämpöjen pitää olla XX C
- ulkolämpötila alle XX C
- Akun varauksen yli XX.X V
Arvoja en muista.
Mutta, letkulämmpärillä et kuitenkaan saa ikinä sitä niin kuumaksi, että lähtisi käyntiin.
Raja ehkä jotain 60 tai 70 C vedelle?
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostKyllä sen saa lämmittämäänkin, esim. kauppareissun ajaksi.
Ehtoina oli ainakin,
- koneen lämpöjen pitää olla XX C
- ulkolämpötila alle XX C
- Akun varauksen yli XX.X V
Arvoja en muista.
Mutta, letkulämmpärillä et kuitenkaan saa ikinä sitä niin kuumaksi, että lähtisi käyntiin.
Raja ehkä jotain 60 tai 70 C vedelle?
Comment
-
-
Mielestäni letkulämmitin ei tarjoa mitään etua säteilylämmittimeen verrattuna. Vuodesta 2005 lähtien omassa E39:ssa on ollut aluksi letkulämppäri, ja kolme viime talvea säteilylämppäri. Ja ihan yhtä hyvin kone lämpiää -35 asteen öissäkin. Ja jää ylimääräisten letkujen vetelyt ja vuodoista murehtimiset unholaan."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Itse laittelin juuri omaan Defan säteilylämmittimen ja sisätilanpistokkeen. Pistokkeen asennus oli hiukan työläämpi homma, mutta ei siinäkään paria tuntia kauempaa mennyt. Itse lämmityselementin asennus oli naurettavan helppo homma alakautta tehtynä.
Eihän se säteilylämmitin tosiaan perinteistä lohkolämmitintä voita, mutta auto selvästi alkaa puhaltamaan lämpimämpää ilmaa nopeammin.I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Samaa itse suunnitellu.....
Originally posted by Havis View PostMielestäni letkulämmitin ei tarjoa mitään etua säteilylämmittimeen verrattuna. Vuodesta 2005 lähtien omassa E39:ssa on ollut aluksi letkulämppäri, ja kolme viime talvea säteilylämppäri. Ja ihan yhtä hyvin kone lämpiää -35 asteen öissäkin. Ja jää ylimääräisten letkujen vetelyt ja vuodoista murehtimiset unholaan.
Comment
-
-
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Comment