Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    #91
    Vastaa. Lämmitin on tuossa putkessa nr.5. Siinä "U" mutkassa joka menee vesiventtiilille eli tuon T-haaran jälkeen rintapellin puolella.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #92
      No mun silmään vaikuttais ainakin ihan väärältä sijoituspaikalta. Siinä ongelma, miksei kierrä.
      Piru ku en tiiä ja kuvistakaan ei näe niin tarkasti tuon koneen letkutuksia, että vois sanoa, saako tuota letkulämppäriä toimimaan näissä "lämppärin" letkuissa. :think

      Mietin tätä kuvaa: http://shop.bavariamotors.de/bilder/...ross/943_1.jpg

      ilmeisesti molemmat letkut, joissa on sinisen nippuside, on vesiletkuja. Lämmitin pitäis saada tuon alemman letkun alapuolelle, jotta vesi menis tuosta alemmasta moottoriin päin.

      Hitto ku sais kunnon kuvan noista vesiletkuista...

      Ja onkos muuten vesiventtiilit auki vai kiinni silloin, kun virrat on pois? Joku mielestäni joskus sanoi, että olisivat auki? :think
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • eizzi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 234
        • jeppis

        #93
        Mieki jostain oon ollu lukevinani, että vesiventtiilit olisi auki auton ollessa sammutettuna. Korjatkoon joku joka tietää.

        Minustakin tuo sijoituspaikka on nyt väärin. Minusta vaikka tuohon letkuun lisäisikin pumpun se kierrättäisi vain sisäpatterin kautta ja ehkä jotain kannessa, mutta ei missään nimessä koko moottorissa.
        Pääseeköhän noihin osoittamiisi letkuihin alakautta käsiksi ilman, että tarvii imusarjaa poistaa?
        Kyselin sitä silitysraudan hintaa ja aika arvokas sekin ratkaisu on ja mikä hyöty siitä sitten on.. Pelkkä vastus on sen n. 120-130e. Minulla kun on johdot paikoillaan niin se olis tietenkin "helpoin" ratkaisu.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #94
          Originally posted by eizzi View Post

          mikä hyöty siitä sitten on..
          Moottori lämpeää 2tunnissa n.20c ulkoilmaa lämpimämmäksi.

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #95
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Ja onkos muuten vesiventtiilit auki vai kiinni silloin, kun virrat on pois? Joku mielestäni joskus sanoi, että olisivat auki? :think
            Auki ovat.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              #96
              Onko kukaan laittanut letkulämppäriä autoon missä ajastettava sisätilanpuhallin, onko se nyt taukotuuletus tai lämmitys vai mikäseoli. Eikö periaatteessa sisätilat lämpenisi myös kun ajastaa tuuletuksen alkamaan kun lämppäri on ollut päällä jonkin aikaa? Kylmällä koneella tuuletus ei napista lähde päälle tiedä sitten lähteekö jos vesi lämmin? Vai oonko ihan hakoteillä koko homman kanssa..
              E61 520Da

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #97
                Originally posted by Mik@ View Post
                Onko kukaan laittanut letkulämppäriä autoon missä ajastettava sisätilanpuhallin, onko se nyt taukotuuletus tai lämmitys vai mikäseoli. Eikö periaatteessa sisätilat lämpenisi myös kun ajastaa tuuletuksen alkamaan kun lämppäri on ollut päällä jonkin aikaa? Kylmällä koneella tuuletus ei napista lähde päälle tiedä sitten lähteekö jos vesi lämmin? Vai oonko ihan hakoteillä koko homman kanssa..
                Taukotuuletus tuulettaa, ei lämmitä. Eikä taida viileällä kelillä mennä edes päälle. Jos on taukolämmitys, niin silloin on myös webasto.

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  #98
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Taukotuuletus tuulettaa, ei lämmitä. Eikä taida viileällä kelillä mennä edes päälle. Jos on taukolämmitys, niin silloin on myös webasto.
                  No niinpä just, liian helppoa tuo ois ollukkin jos ois lämmintä puhaltanu. Se ilmeisesti lähtee päälle jos auton sisällä tarpeeksi lämmin, että nesteen lämmöillä ei ole vaikutusta asiaan?
                  E61 520Da

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #99
                    Kyllä sen saa lämmittämäänkin, esim. kauppareissun ajaksi.
                    Ehtoina oli ainakin,
                    - koneen lämpöjen pitää olla XX C
                    - ulkolämpötila alle XX C
                    - Akun varauksen yli XX.X V

                    Arvoja en muista.
                    Mutta, letkulämmpärillä et kuitenkaan saa ikinä sitä niin kuumaksi, että lähtisi käyntiin.
                    Raja ehkä jotain 60 tai 70 C vedelle?

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      ^Joo voipi olla ettei lähde sitten. Kattoo nyt laittaako webaston vaiko sen letkulämppärin. Voi kyllä olla että letkulämppärin kun on niin lyhyttä ajoa.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Kyllä sen saa lämmittämäänkin, esim. kauppareissun ajaksi.
                        Ehtoina oli ainakin,
                        - koneen lämpöjen pitää olla XX C
                        - ulkolämpötila alle XX C
                        - Akun varauksen yli XX.X V

                        Arvoja en muista.
                        Mutta, letkulämmpärillä et kuitenkaan saa ikinä sitä niin kuumaksi, että lähtisi käyntiin.
                        Raja ehkä jotain 60 tai 70 C vedelle?
                        Ajastettava taukotuuletus, taukolämmitys ja rest napula ovat eri asioita.

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1838
                          • Kotona/Poissa

                          Mielestäni letkulämmitin ei tarjoa mitään etua säteilylämmittimeen verrattuna. Vuodesta 2005 lähtien omassa E39:ssa on ollut aluksi letkulämppäri, ja kolme viime talvea säteilylämppäri. Ja ihan yhtä hyvin kone lämpiää -35 asteen öissäkin. Ja jää ylimääräisten letkujen vetelyt ja vuodoista murehtimiset unholaan.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • -Tate-
                            Moderator
                            • Jan 2004
                            • 3210
                            • Nurmijärvi

                            Itse laittelin juuri omaan Defan säteilylämmittimen ja sisätilanpistokkeen. Pistokkeen asennus oli hiukan työläämpi homma, mutta ei siinäkään paria tuntia kauempaa mennyt. Itse lämmityselementin asennus oli naurettavan helppo homma alakautta tehtynä.

                            Eihän se säteilylämmitin tosiaan perinteistä lohkolämmitintä voita, mutta auto selvästi alkaa puhaltamaan lämpimämpää ilmaa nopeammin.
                            I Believed I Would Die.

                            Comment

                            • kyf
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 206
                              • Kangasala

                              Samaa itse suunnitellu.....




                              Originally posted by Havis View Post
                              Mielestäni letkulämmitin ei tarjoa mitään etua säteilylämmittimeen verrattuna. Vuodesta 2005 lähtien omassa E39:ssa on ollut aluksi letkulämppäri, ja kolme viime talvea säteilylämppäri. Ja ihan yhtä hyvin kone lämpiää -35 asteen öissäkin. Ja jää ylimääräisten letkujen vetelyt ja vuodoista murehtimiset unholaan.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Nyt on laitettu tuommonen OWL-1:nen moottoritilaan letkuun nro 14.



                                Hyvin oli tänä aamuna klo 0630 konepelliltä lumet sulaneet ja moottorin lämpötilat +54 kun mittari näytti noin -10 pakkasta. Lämmittimen laitoin puolen yön jälkeen päälle.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎