Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saulgoltz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 87
    • Mäntsälä

    e39 webaston sielunelämästä...

    Kulunut aihe, mutta jos webasto-orientoituneet hoksaisivat nopeammin probleeman, niin jäisi enemmän aikaa kinkunsyönnille..

    Webaston 1-pinnille syötetty jännite, katkaisija hytissä... Autossa alkuperäinen webasto esilämmitys-optiolla, mutta navi/ajotietokone ainakin toistaiseksi pimeänä, nyt hätäapuna tuo viritys...

    Yön jälkeen webasto päälle katkaisijasta, tuuletin lähti ainakin hurisemaan.. Noin 15min päästä webasto täysin mykkä, en tiedä sammuiko heti alkuunsa, mutta hytti ainakin kylmänä, auto käyntiin ja lämpöviisari nollilla, eikä lähtenyt weba mukaan apulämmitykseenkään. Ajomatkalla weba tuntui heräävän n.20km ajon jälkeen apulämmitykseen.

    Tunnin seisotuksen jälkeen weba käynnistyy katkaisijasta, kaikkinensa käy muutaman minuutin, sammuu, auton puhallin puhaltaa haaleaa hetken yksinänsä, sitten weba taas starttaa, samaa rulianssia ainakin 20min, en jaksanut kokeilla pidempään......

    Eihän tuo normaalia ole, eihän....?:think
  • saulgoltz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 87
    • Mäntsälä

    #2
    Ehkä viisastuneena, kahlasin vastaavia aiheita asiasta, ja jospa syy onkin vedenkierrossa, kiertovesipumppu..

    Yrittääkö webasto aina aikansa jäähdyteltyään uudestaan käynnistyä, jos weban 1-pinnille jännite päällä...?:think

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Originally posted by saulgoltz View Post
      Ehkä viisastuneena, kahlasin vastaavia aiheita asiasta, ja jospa syy onkin vedenkierrossa, kiertovesipumppu..

      Yrittääkö webasto aina aikansa jäähdyteltyään uudestaan käynnistyä, jos weban 1-pinnille jännite päällä...?:think
      Kyllä se uudelleen syttyy ellei ole mennyt lukkoon ylikuumenemisien takia.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • saulgoltz
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 87
        • Mäntsälä

        #4
        Vähän siltä vaikuttaisi, minuutin ehkä pöhistyään poltin sammuu, ja sen jälkeen puhallin hönkii vielä hetken(jäähdytys?)...

        Välissä puhaltaa haaleata ilmaa autoon sisään,(viittaako haaleus myös pumppuun?) ja hetken kuluttua weba käynnistyy uudelleen jne jne....

        Mistä olette noita pumppuja ostaneet?

        Jossain tekstissä luin myös webaston lämpötila-anturin viasta, ilmeneekö eri oireita, mitenkä todetaan ja kumpi todennäköisempi/yleisempi? Monta kysymystä samassa lauseessa..



        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Kyllä se uudelleen syttyy ellei ole mennyt lukkoon ylikuumenemisien takia.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          e39:iin Webaston omaa tuotetta, ei tarvi modailla
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • saulgoltz
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 87
            • Mäntsälä

            #6
            Asia selvä! Täytyy odotella vielä vikakoodinlukulaitetta, tuo pumppu ilmeisesti pitäisi antaa jotain vikakoodia, tai sitten ei, kuten täällä jossain viestiketjussa luki... Tutkaillaan!


            Originally posted by Jürgen_ View Post
            e39:iin Webaston omaa tuotetta, ei tarvi modailla

            Comment

            • mixxis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2009
              • 1877
              • Jyväskylä / Uurainen

              #7
              Originally posted by saulgoltz View Post
              Ajomatkalla weba tuntui heräävän n.20km ajon jälkeen apulämmitykseen.

              _______________________________________

              Ehkä viisastuneena, kahlasin vastaavia aiheita asiasta, ja jospa syy onkin vedenkierrossa, kiertovesipumppu..
              jos vika olis kiertovesipumpussa, pitäshän sen silti toimia auton ollessa käynnissä (vesi kiertää muutenkin sillon) ??

              itellä toimii ihan samalla tavalla välillä, mut taas välillä taas toimii niinkun pitääkin...:think jaksaenäätapellatonvitunwebastonkanssa
              ___________________________________
              __________________________________________________
              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



              [ Focus stw ]
              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

              Comment

              • saulgoltz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 87
                • Mäntsälä

                #8
                Nyt tuo toimiikin auton ollessa käynnissä ilmeisesti ihan normaalisti, en kylläkään ole ajaessa seurannut/pystynyt seuraamaan sen tarkemmin, auto lämpeää kyllä erittäin nopeasti, vaikka lyö -15 asteessa raakana käymään...

                Tuskin ilman webaa n.10min tyhjäkäynnillä rupeis huurre sulamaan tuulilasista...

                Ainahan on tietty myöskin se webaston kortti, vaimikäsenytolikaan...


                Originally posted by mixxis View Post
                jos vika olis kiertovesipumpussa, pitäshän sen silti toimia auton ollessa käynnissä (vesi kiertää muutenkin sillon) ??

                itellä toimii ihan samalla tavalla välillä, mut taas välillä taas toimii niinkun pitääkin...:think jaksaenäätapellatonvitunwebastonkanssa

                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  #9
                  Originally posted by saulgoltz View Post
                  Nyt tuo toimiikin auton ollessa käynnissä ilmeisesti ihan normaalisti, en kylläkään ole ajaessa seurannut/pystynyt seuraamaan sen tarkemmin, auto lämpeää kyllä erittäin nopeasti, vaikka lyö -15 asteessa raakana käymään...

                  Tuskin ilman webaa n.10min tyhjäkäynnillä rupeis huurre sulamaan tuulilasista...

                  Ainahan on tietty myöskin se webaston kortti, vaimikäsenytolikaan...
                  niin, perustin tuon mutu kommentin siihen että "20min ajon jälkeen alko vasta toimimaan" vaimitensenytoli .. se on kyl vaikeeta ajossa huomata mut samalla tavalla se pöhisee vaikka ois auto käynnissä ihan parkkipaikalla
                  Last edited by mixxis; 22-12-2010, 11:21. Reason: suuri suu
                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by mixxis View Post
                    sit on tietty yks vaihtoehto akku, ett jos menee alle "rajan" varaus niin webba ajaa ittensä alas, tai jotai semmosta vissii? sopis tuohon vian kuvaukseen sekin.
                    Dieseliä ei ainakaan saisi enään käyntiin jos raja alitettu, minulla Webasto puhisi iloisesti ja vaikka sammutin sen ensin, ei jaksanut enään startata.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • mixxis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2009
                      • 1877
                      • Jyväskylä / Uurainen

                      #11
                      Originally posted by Esal View Post
                      Dieseliä ei ainakaan saisi enään käyntiin jos raja alitettu, minulla Webasto puhisi iloisesti ja vaikka sammutin sen ensin, ei jaksanut enään startata.
                      *hups* asiavirhe, otan takasin.. se menikin jus ttoisinpäin eli niinkun kerroit...
                      ___________________________________
                      __________________________________________________
                      At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                      [ Focus stw ]
                      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                      Comment

                      • saulgoltz
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 87
                        • Mäntsälä

                        #12
                        Jaahas taas... Nyt sitten kokeilin tuota auton käynnissä ollessa tapahtuvaa webaston apulämmitystä...

                        Lämpötila ulkona -7 C, auto seissyt käyttämättä 7.00-10.45, auto käyntiin, lyhyt weban "tuulettimen" surina, sitten polttoainepumppu naksumaan ja voimistuva kohina (poltin), ja höyryä/pakokaasua auto alta...

                        Kohinaa ja naksutusta n.2min, jonka loputtua "tuulettimen" puhallusääni hetken ja sitten hetki hiljasta (tietty kaunista kutosen raksustusta koko ajan).... Moottorin lämmöt viisarin mukaan nyt sinisellä..

                        Sitten taas tuulettimen lyhyt surina, ja naksutus ynnä kohina uudestaan, ja nyt sitä noin 5min...Ja loppu samoilla kuvioilla, loputtua moottorin lämmöt lähes puolivälissä...

                        Ja taas uudestaan hetken hiljaisuuden jälkeen.... Moottorin lämmöt karvan auki normissa auto sammutettaessa, weba kohisi hetken avaimet pois ottaessani...

                        Että tälläinen joulutarina, miltäs kuulostaa...?:think

                        Comment

                        • saulgoltz
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 87
                          • Mäntsälä

                          #13
                          Ja sitten tuli vielä mieleeni yksi asia, IHKA:n etupaneeli on vaihdettu syksyllä uuteen, kun oli kuskinpuolen lämpötilansäätönappula halki...

                          Silloin vielä oli mielessä että vaatisko tuo jonkunlaisen koodaamisen osan vaihdon jälkeen, ja oliskohan tuolla mitään vaikutusta tuon webaston elämään...?

                          Outoa huurtumistakin tapahtuu ajossa aina sillointällöin, ja lämppärin puhallusnopeudet vaihtelevat miten sattuu, ja vielä ajonopeuden mukaan, pelkääjän puolelle puhaltaa tällä hetkellä vain täyskuumaa..:think.......

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by saulgoltz View Post
                            Jaahas taas... Nyt sitten kokeilin tuota auton käynnissä ollessa tapahtuvaa webaston apulämmitystä...

                            Lämpötila ulkona -7 C, auto seissyt käyttämättä 7.00-10.45, auto käyntiin, lyhyt weban "tuulettimen" surina, sitten polttoainepumppu naksumaan ja voimistuva kohina (poltin), ja höyryä/pakokaasua auto alta...

                            Kohinaa ja naksutusta n.2min, jonka loputtua "tuulettimen" puhallusääni hetken ja sitten hetki hiljasta (tietty kaunista kutosen raksustusta koko ajan).... Moottorin lämmöt viisarin mukaan nyt sinisellä..

                            Sitten taas tuulettimen lyhyt surina, ja naksutus ynnä kohina uudestaan, ja nyt sitä noin 5min...Ja loppu samoilla kuvioilla, loputtua moottorin lämmöt lähes puolivälissä...

                            Ja taas uudestaan hetken hiljaisuuden jälkeen.... Moottorin lämmöt karvan auki normissa auto sammutettaessa, weba kohisi hetken avaimet pois ottaessani...

                            Että tälläinen joulutarina, miltäs kuulostaa...?:think
                            Todennäköisesti palolämpötilan mittauspiirissä ohjainkortilla vikaa, sercap huoltopalvelut rovaniemellä korjaa. Toki myös hehkussa (toimii samalla mittausanturina) voi olla vikaa.

                            Comment

                            • saulgoltz
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 87
                              • Mäntsälä

                              #15
                              Kiitos vinkistä!


                              Elikkä lämmittäminen ei kuulu mennä ainakaan tuollalailla jaksottaisesti, kun saman tekee suorakytkennällä tai sitten auton käydessä apulämmityksessä...

                              Yhteystietoja kyseiseen firmaan...? Riippuen tietenkin kortin viasta, mitähän tuommosen fiksaaminen kustantaa...?




                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Todennäköisesti palolämpötilan mittauspiirissä ohjainkortilla vikaa, sercap huoltopalvelut rovaniemellä korjaa. Toki myös hehkussa (toimii samalla mittausanturina) voi olla vikaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎