memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa81
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 445
    • Helsinki

    #76
    Kyllä varmasti sammuu, mutta akku on noin viikon vanha bosch 95ah agm ja olen melko varma ettei ainakaan siinä ole vika.

    Comment

    • Moskar39
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 25
      • Tuusula

      #77
      Mittaa kuitenkin akun jännite, ennen kuin tyrmäät täysin; jos sulla latauksen säädin kenkkuilee, uusikaan akku ei pysy täytenä. Ja miksi uusi agm ei voisi olla viallinen...

      Comment

      • Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

        #78
        En tyrmääkään, mutta auton käytös uudella akulla puhuu vähän sen toimivuuden puolesta. Laturi lataa 13.8v kierroksista ja kuormituksesta huolimatta.

        Comment

        • Moskar39
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 25
          • Tuusula

          #79
          13,8V ei ihan hirveästi lataa kylmää lyijyakkua. Mikäs akun jännite yön levon jälkeen? Mittaamasi jännite enemmän huoneenlämpöisen ups -akuston tasolla. Laita laturi yöksi ja koita webaa uudelleen.
          Last edited by Moskar39; 04-01-2016, 23:10.

          Comment

          • Jamppa81
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2015
            • 445
            • Helsinki

            #80
            taloyhtiön parkkipaikat on niin hankalasti etten saa piuhaa sisältä tai varastosta vedettyä ja tolpassa on 2h kello. Auto saa nyt akkuboostia sen 2h mitä tolppa antaa. Täytyy varmaan alkaa etsiä laturia autoon. Ideoita mistä saa 120A latureita suoraan hyllystä pk seudulla?

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #81
              Originally posted by jarno j View Post
              millä sen saa selville mikä kortti siel on? Ilmeisesti koneella?
              Luetun ymmärtäminen taas joutuu tyhmältä koetukselle :think
              Virta vedetty tolle ylimääräiselle pumpulle siitä johtonipusta joka tulee sinne alkup.pumpun viereen vois olettaa että se johto on joskus mennyt sille orkkis pumpulle,virtaa siihen ei tule muulloin kun laittamalla Virrat päälle.
              Puhaltimelle siis pitäisi etsiä virta että lähtee pyörimään nopeutta x?laittaa releen ohjaus sit tosta kellon herätteeltä? Ja sama homma tolle kv pumpulle ymmärsinkö oikein?
              Toimiiko tuo webasto pelkästään moottorin lämmittimenä jos ei tuota sisäpuhallusta laita pelaamaan,se olis kummiskin se päätarkoitus
              laita kuva kortista tänne... jos kortille kaikenkaikkiaan menee 4 liitintä on kyseessä Z kortti, jos 5 niin joko yleismallin C tai bemarin väylä, ja jos 6 napaisen liittimen 2 pinniin tuleva punavalkokeltainen johto on kytkettynä niin todennäköisesti väyläkortti on käytössä, tällöin ei tarvi puhaltimen ohjaukseen mitään lisäpalikkaa, vaan toimivan kortin ja oikein koodatun auton, midiä ei tartte olla paikallaan. Sekin selventäisi mitä johtoja (värit ja mihinkin pinniin) weban 6 napaiselle liittimelle menee...

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #82
                Originally posted by Jamppa81 View Post
                taloyhtiön parkkipaikat on niin hankalasti etten saa piuhaa sisältä tai varastosta vedettyä ja tolpassa on 2h kello. Auto saa nyt akkuboostia sen 2h mitä tolppa antaa. Täytyy varmaan alkaa etsiä laturia autoon. Ideoita mistä saa 120A latureita suoraan hyllystä pk seudulla?
                Pelkkä säädin riittäisi korjaukseksi. Tosin jos 13.8 on katsottu omalta ajotietokoneelta niin sen perusteella ei kannata lähteä vielä vaihtelemaan mittaamalla mitattu todellinen voi olla korkeampi.

                Comment

                • Jamppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2015
                  • 445
                  • Helsinki

                  #83
                  Olen mitannut mittarilla ja katsonut salavalikosta. Samaa näyttää molemmat.

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    #84
                    E39 525DA:n Webasto on täysin mykkkä. Sulaketta on käytetty irti, ei auta.

                    Tuohon on jälkiasennettu kello, kun painaa liekkiä niin kello herää kyllä ja liekin kuva syttyy näyttöön mutta Webasto ei osoita minkääänlaisia elonmerkkejä, ei käynnisty mitään.

                    INPA antaa Ihkan puolelta tämmöisen koodin.



                    Pahoittelut surkeasta kuvasta, INPA-läppäri ei ole netissä eikä ollut usbitikkua käsillä.


                    Kun koittaa lukea suoraan Webastoa, antaa virheilmoituksen 00006 eikä päästä sisään. Muihin moduleihin pääsee kyllä.

                    Kurkkasin sisälokarin sisään, ja putsasin Webastolta ne kaksi liitintä jotka ovat heti näkyvillä. Toiseen tulee virrat, toisessa on varmaan väylä ja kellon kytkentä?

                    Tästä ei ollut apua, eikä johdot näyttäneet huonoilta noin äkkiseltään.

                    Oikosulkuahan tuo vikakoodi valittaa, onko näissä jotain tyypillistä vikapaikkaa johdotuksissa vai onkohan tuosta vain kortti rikki?


                    Kiitoksia jos joku jaksaa vastata, Webastoketjuja on kyllä lueskeltu oikein urakalla mutta ratkaisua ei ole löytynyt.
                    Last edited by MaxSound; 05-01-2016, 22:37.
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • Moskar39
                      Newbiemmer
                      • Jan 2016
                      • 25
                      • Tuusula

                      #85
                      Latausjännitteestä vielä, tuntuu epätodennäköiseltä, että mitattu ja valikon näyttö antaisivat saman lukeman. Tuntuu olevan ominaisuus tuo liian matala lukema salavalikossa.

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        #86
                        Omat ongelmani korjaantui tänään uudella (vanhalla) webaston kortilla. Nyt lämpenee hyvin ja pysyy päällä niin kauan kuin pitääkin.

                        :edit: Ei se mennytkään ihan noin hienosti :/
                        Last edited by Jamppa81; 11-01-2016, 18:14.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #87
                          Originally posted by MaxSound View Post
                          E39 525DA:n Webasto on täysin mykkkä. Sulaketta on käytetty irti, ei auta.

                          Tuohon on jälkiasennettu kello, kun painaa liekkiä niin kello herää kyllä ja liekin kuva syttyy näyttöön mutta Webasto ei osoita minkääänlaisia elonmerkkejä, ei käynnisty mitään.

                          INPA antaa Ihkan puolelta tämmöisen koodin.



                          Pahoittelut surkeasta kuvasta, INPA-läppäri ei ole netissä eikä ollut usbitikkua käsillä.


                          Kun koittaa lukea suoraan Webastoa, antaa virheilmoituksen 00006 eikä päästä sisään. Muihin moduleihin pääsee kyllä.

                          Kurkkasin sisälokarin sisään, ja putsasin Webastolta ne kaksi liitintä jotka ovat heti näkyvillä. Toiseen tulee virrat, toisessa on varmaan väylä ja kellon kytkentä?

                          Tästä ei ollut apua, eikä johdot näyttäneet huonoilta noin äkkiseltään.

                          Oikosulkuahan tuo vikakoodi valittaa, onko näissä jotain tyypillistä vikapaikkaa johdotuksissa vai onkohan tuosta vain kortti rikki?


                          Kiitoksia jos joku jaksaa vastata, Webastoketjuja on kyllä lueskeltu oikein urakalla mutta ratkaisua ei ole löytynyt.
                          Et pääse diagnostiikalla webastoon kiinni, joko: webaston kortti on väärä (ei ole jos on aiemmin toiminut), webasto muutettu jälkiasenteiskytkennälle ja -kortille, autosi on vuosimallia 98 tai vanhempi joissa on analoginen kortti jota voi lukea vain webaston testerillä tai sitten kortti on vialla tai punavalkokeltainen väyläjohdin webastolle poikki.

                          Comment

                          • Jamppa81
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2015
                            • 445
                            • Helsinki

                            #88
                            Kun webastoon kytkee jonkin ulkoisen ohjaimen, kuten vaikka gsm ohjaimen 6 pinnisen ykkösnastaan, niin soitosta ykköspinniin napsahtaa +12v. Samalla myös navisoittimen heat auxiin ilmestyy ruksi ja webasto käy niin kauan kun navisoitin antaa sen käydä, eli 30min. Jos ottaa navisoittimen irti, niin kiusaako webastoa sitten enää mikään muu kuin gsm ohjain? Jos ei, niin webasto on niin kauan päällä kuin 1. nastaan tulee 12v?
                            Olen nyt paininut välillä webaston ja välillä tuon gsm ohjaimen kanssa. Välillä webasto pysyy päällä ja välillä se sammuu jo 10 min jälkeen. Sen olen kuitenkin nyt huomannut että jotain tekemistä tällä kaikella on jännitteen kanssa. Aina kun antaa apuvirtaa niin weba pysyy päällä tai jos auto on käynnissä niin pysyy päällä. Jännitettä on mittailtu monet kerrat ja aina se on yleismittarin ja inpan livedatan mukaan yli 11,5v. Ihka ilmeisesti sammuttaa webaston jos jännite laskee alle 11v ja webaston oma raja lienee 10 voltissa?
                            Webastossa on toimivaksi testattu kortti, kuten myös vesipumppu.
                            Laturi lataa akkua varmasti riittävästi ja akkukin on tuore.
                            Ja onko tosiaan niin, ettei 5kw webastossa riitä teho lämmittämään moottoria ja sisätiloja edes tunnin käynnissä olonsa aikana? Ilmaa ei varmasti ole järjestelmässä ja nestettäkin on riittävästi. Vesiventtiilit on oletettavasti kunnossa, koska mitään oireita ei ole kun auto on käynnissä. Termari toimii, se on vaihdettu syksyllä schmiedmannin myymään oem laatuiseen. Egr:ää ei ole eikä sen termareita tai letkuja.
                            Livedataa seuraillessa myös vesi lämpenee hyvin ja polttoainetta tulee. Ulkolämpötila-anturi on todella hidas. 15 asteen pakkasesta kun auton ajaa + 10 asteiseen talliin niin vielä 2h jälkeenkin auton ulkolämpötila näyttää muutaman asteen pakkasta. Sen ei kuitenkaan luulisi vaikuttavan?

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #89
                              Webaston väyläaktivointi tulee IHKA:lta, joten näytöllä tai MID:llä ei ole asian kanssa muuta tekemistä, kuin toimia käyttöliittymänä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Jamppa81
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2015
                                • 445
                                • Helsinki

                                #90
                                Tänään töistä lähtiessä ulkona oli -7,5 ja moottorin lämmöt -2 ja sisällä webaston käryt. Vaimennin vuotaa hieman ja savut oli tullut sisään. Autolle mennessä webaston olisi pitänyt olla ollut käynnissä noin 25 min. Eipä tosin ollut. Alkaa usko loppua tuon kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X