Kyllä varmasti sammuu, mutta akku on noin viikon vanha bosch 95ah agm ja olen melko varma ettei ainakaan siinä ole vika.
e39 webaston sielunelämästä...
Collapse
X
-
Originally posted by jarno j View Postmillä sen saa selville mikä kortti siel on? Ilmeisesti koneella?
Luetun ymmärtäminen taas joutuu tyhmältä koetukselle :think
Virta vedetty tolle ylimääräiselle pumpulle siitä johtonipusta joka tulee sinne alkup.pumpun viereen vois olettaa että se johto on joskus mennyt sille orkkis pumpulle,virtaa siihen ei tule muulloin kun laittamalla Virrat päälle.
Puhaltimelle siis pitäisi etsiä virta että lähtee pyörimään nopeutta x?laittaa releen ohjaus sit tosta kellon herätteeltä? Ja sama homma tolle kv pumpulle ymmärsinkö oikein?
Toimiiko tuo webasto pelkästään moottorin lämmittimenä jos ei tuota sisäpuhallusta laita pelaamaan,se olis kummiskin se päätarkoitus
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View Posttaloyhtiön parkkipaikat on niin hankalasti etten saa piuhaa sisältä tai varastosta vedettyä ja tolpassa on 2h kello. Auto saa nyt akkuboostia sen 2h mitä tolppa antaa. Täytyy varmaan alkaa etsiä laturia autoon. Ideoita mistä saa 120A latureita suoraan hyllystä pk seudulla?
Comment
-
-
E39 525DA:n Webasto on täysin mykkkä. Sulaketta on käytetty irti, ei auta.
Tuohon on jälkiasennettu kello, kun painaa liekkiä niin kello herää kyllä ja liekin kuva syttyy näyttöön mutta Webasto ei osoita minkääänlaisia elonmerkkejä, ei käynnisty mitään.
INPA antaa Ihkan puolelta tämmöisen koodin.
Pahoittelut surkeasta kuvasta, INPA-läppäri ei ole netissä eikä ollut usbitikkua käsillä.
Kun koittaa lukea suoraan Webastoa, antaa virheilmoituksen 00006 eikä päästä sisään. Muihin moduleihin pääsee kyllä.
Kurkkasin sisälokarin sisään, ja putsasin Webastolta ne kaksi liitintä jotka ovat heti näkyvillä. Toiseen tulee virrat, toisessa on varmaan väylä ja kellon kytkentä?
Tästä ei ollut apua, eikä johdot näyttäneet huonoilta noin äkkiseltään.
Oikosulkuahan tuo vikakoodi valittaa, onko näissä jotain tyypillistä vikapaikkaa johdotuksissa vai onkohan tuosta vain kortti rikki?
Kiitoksia jos joku jaksaa vastata, Webastoketjuja on kyllä lueskeltu oikein urakalla mutta ratkaisua ei ole löytynyt.Last edited by MaxSound; 05-01-2016, 22:37.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by MaxSound View PostE39 525DA:n Webasto on täysin mykkkä. Sulaketta on käytetty irti, ei auta.
Tuohon on jälkiasennettu kello, kun painaa liekkiä niin kello herää kyllä ja liekin kuva syttyy näyttöön mutta Webasto ei osoita minkääänlaisia elonmerkkejä, ei käynnisty mitään.
INPA antaa Ihkan puolelta tämmöisen koodin.
Pahoittelut surkeasta kuvasta, INPA-läppäri ei ole netissä eikä ollut usbitikkua käsillä.
Kun koittaa lukea suoraan Webastoa, antaa virheilmoituksen 00006 eikä päästä sisään. Muihin moduleihin pääsee kyllä.
Kurkkasin sisälokarin sisään, ja putsasin Webastolta ne kaksi liitintä jotka ovat heti näkyvillä. Toiseen tulee virrat, toisessa on varmaan väylä ja kellon kytkentä?
Tästä ei ollut apua, eikä johdot näyttäneet huonoilta noin äkkiseltään.
Oikosulkuahan tuo vikakoodi valittaa, onko näissä jotain tyypillistä vikapaikkaa johdotuksissa vai onkohan tuosta vain kortti rikki?
Kiitoksia jos joku jaksaa vastata, Webastoketjuja on kyllä lueskeltu oikein urakalla mutta ratkaisua ei ole löytynyt.
Comment
-
-
Kun webastoon kytkee jonkin ulkoisen ohjaimen, kuten vaikka gsm ohjaimen 6 pinnisen ykkösnastaan, niin soitosta ykköspinniin napsahtaa +12v. Samalla myös navisoittimen heat auxiin ilmestyy ruksi ja webasto käy niin kauan kun navisoitin antaa sen käydä, eli 30min. Jos ottaa navisoittimen irti, niin kiusaako webastoa sitten enää mikään muu kuin gsm ohjain? Jos ei, niin webasto on niin kauan päällä kuin 1. nastaan tulee 12v?
Olen nyt paininut välillä webaston ja välillä tuon gsm ohjaimen kanssa. Välillä webasto pysyy päällä ja välillä se sammuu jo 10 min jälkeen. Sen olen kuitenkin nyt huomannut että jotain tekemistä tällä kaikella on jännitteen kanssa. Aina kun antaa apuvirtaa niin weba pysyy päällä tai jos auto on käynnissä niin pysyy päällä. Jännitettä on mittailtu monet kerrat ja aina se on yleismittarin ja inpan livedatan mukaan yli 11,5v. Ihka ilmeisesti sammuttaa webaston jos jännite laskee alle 11v ja webaston oma raja lienee 10 voltissa?
Webastossa on toimivaksi testattu kortti, kuten myös vesipumppu.
Laturi lataa akkua varmasti riittävästi ja akkukin on tuore.
Ja onko tosiaan niin, ettei 5kw webastossa riitä teho lämmittämään moottoria ja sisätiloja edes tunnin käynnissä olonsa aikana? Ilmaa ei varmasti ole järjestelmässä ja nestettäkin on riittävästi. Vesiventtiilit on oletettavasti kunnossa, koska mitään oireita ei ole kun auto on käynnissä. Termari toimii, se on vaihdettu syksyllä schmiedmannin myymään oem laatuiseen. Egr:ää ei ole eikä sen termareita tai letkuja.
Livedataa seuraillessa myös vesi lämpenee hyvin ja polttoainetta tulee. Ulkolämpötila-anturi on todella hidas. 15 asteen pakkasesta kun auton ajaa + 10 asteiseen talliin niin vielä 2h jälkeenkin auton ulkolämpötila näyttää muutaman asteen pakkasta. Sen ei kuitenkaan luulisi vaikuttavan?
Comment
-
-
Webaston väyläaktivointi tulee IHKA:lta, joten näytöllä tai MID:llä ei ole asian kanssa muuta tekemistä, kuin toimia käyttöliittymänä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment