Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimAntt1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 119
    • Espoo

    #31
    Nonii

    Tässä nyt ilmailtu joka ruuvvin kautta ja korkin 1 tunnin verran vaikutti ihan saippuakuplilta mitä tuli

    Tyhjäkäynnillä lämmöy nousi muistaakseni 75asteeseen
    Nyt nousee 84

    Mitenkäd lämpöiseksi weban muuten pitäisi hönkiä tuo laite?
    E87 130i M-Sport


    EX : E39 530d 242/548

    Comment

    • Jamppa81
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 445
      • Helsinki

      #32
      Käytin eilen autoni Laakkosella webaston vian etsinnässä ja sainkin varsin kattavaa tietoa. Vesipumppu ei lähde pyörimään, se ei saa ohjaussignaalia eikä toimi suorallakaan virralla. Laakkosen setä löi lappuset kouraan, joissa oli hinnat (varsin kohtuulliset ) vesipumpulle ja uudelle webastolle. Vesipumppu 340€ alv 0% ja vebasto 1250€ alv 0%. Kysyin että miksi webasto pitää vaihtaa, jos vesipumppu ja ohjainkortti on rikki, vastaus oli ettei he vaihtele mitään kortteja. Kysymys kuuluu, selviänkö vesipumpulla ja uudella kortilla vai voiko vika olla vielä jossain muuallakin? Nuo nyt luultavasti ainakin joutuu hankkimaan.

      Comment

      • Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

        #33
        Kyllä taas olisi viety kun pässiä narussa jos olisin laakkosta uskonut. Uusi pumppu ja kortti täältä foorumilta ja johan webasto toimii ja lämmintä tulee! Tuli noin 1600 säästettyä siinä joten nyt on pienen konun paikka

        Comment

        • mie
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 219

          #34
          Pystyykö piirikortin pistokkeeseen vaihtaan uusia pinnejä vai pitääkö hommata uus kortti? oli yks häipyny eikä yllätäin weba syttyny.

          Comment

          • Jamppa81
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2015
            • 445
            • Helsinki

            #35
            Kyllä tuo vähän siltä näyttäisi että voisi ollakin vaihdettavissa. Jos vaan pystyy noita pieniä tinailuja tekemään.

            Comment

            • Enska2
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 113
              • Känkkylä

              #36
              Originally posted by mie View Post
              Pystyykö piirikortin pistokkeeseen vaihtaan uusia pinnejä vai pitääkö hommata uus kortti? oli yks häipyny eikä yllätäin weba syttyny.
              Kannattaa vaihtaa koko kehikko. Yksittäistä pinniä ei siihen kovinkaan vakuuttavasti saa kiinnitettyä.
              Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #37
                Originally posted by mie View Post
                Pystyykö piirikortin pistokkeeseen vaihtaan uusia pinnejä vai pitääkö hommata uus kortti? oli yks häipyny eikä yllätäin weba syttyny.
                Molemmat onnistuvat, usein kylläkin vaihdetaan koko liitinkehä. 6 napaisesta voi toki kolmeysissä puuttua kokonaan pinnit 3,4 ja 5, weba toimii silti. Jos jokin muu pinni puuttuu on yksi tapa korjata johdottaa se kortilla johonkin edellämainittuun tässä mallissa tarpeettomaan (alkuperäinen yhteysfolio katkaistava, varsinkin pinniltä 3) ja siirtämällä liittimessä toimiva pinni samaan kohtaan. Liitin täytyy muistaa suojata kunnolla esim silikonilla johtojen puolelta ettei vesi enää mene siitä kortille. Usein on kyllä' muutakin kastunut joten kortti kannattaa ainakin käyttää pois ja puhdistaa kunnolla kaikki hapettumat esim. jarrukliinerin ja pumpulipuikon avulla.

                Comment

                • mie
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 219

                  #38
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Molemmat onnistuvat, usein kylläkin vaihdetaan koko liitinkehä. 6 napaisesta voi toki kolmeysissä puuttua kokonaan pinnit 3,4 ja 5, weba toimii silti. Jos jokin muu pinni puuttuu on yksi tapa korjata johdottaa se kortilla johonkin edellämainittuun tässä mallissa tarpeettomaan (alkuperäinen yhteysfolio katkaistava, varsinkin pinniltä 3) ja siirtämällä liittimessä toimiva pinni samaan kohtaan. Liitin täytyy muistaa suojata kunnolla esim silikonilla johtojen puolelta ettei vesi enää mene siitä kortille. Usein on kyllä' muutakin kastunut joten kortti kannattaa ainakin käyttää pois ja puhdistaa kunnolla kaikki hapettumat esim. jarrukliinerin ja pumpulipuikon avulla.
                  Joo eli mulla puuttuu 6 napasesta pistokkeesta jos oikeen kuvaa tulkitsin 2 pinni. webassa lähtee puhallin päälle tohisee vähänaikaa sitte naksuttaa pa. pumppu ja tohina kiihtyy kunnes kohta sammuu kun ei syty. Kuulostaako siltä että johtus tuosta puuttuvasta pinnistä vai jostaki muusta? Nytkun laite on irrallaan koitan vesipumpun toiminnan virralla, puhallin ja pa. pumppu toimii kerta tohisee ja naksuu kun yrittä käynnistää. Kestääkö sytytintä testata suoraan 12v? Kaverilla on joku semmonen bluetooth vikakoodinlukija siinä luki webastosta vaan että ei syttynyt ja sitten oli auxiliary water pump eikös tää oo just siitä puuttuvasta vesipumpusta joka pitäs olla vesiventtiilin alla?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #39
                    2-pinni on väyläyhteys. Jos tuo oikeasti puuttuu väyläohjatussa Webassa, niin ei se lähde edes käyntiin. Vai onko kyseessä 9/98-3/99 jänniteohjattu Weba?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • mie
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 219

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      2-pinni on väyläyhteys. Jos tuo oikeasti puuttuu väyläohjatussa Webassa, niin ei se lähde edes käyntiin. Vai onko kyseessä 9/98-3/99 jänniteohjattu Weba?
                      Auto on 530d rekisteröity 6/99 kaippa se ennen sitä on valmistettu
                      Webasa on vuosikellossa -02 Vesipumppu toimii ainakin suoralla virralla.
                      Ja siinä on vanha nokialainen kiinni, lähtee kyllä myös tohiseen kun auto käynnissä. Liittimestä puuttuu pinni jos ottaa kortin käteen pistokkeet itseen päin 6 pinnisestä keskimmäinen alhaalta. Minkälaisia lukemia pitäs antaa sytyttimestä jos mittarilla pistokkeesta katsoo?
                      Last edited by mie; 17-11-2015, 16:18.

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        #41
                        Voiko webaston puhallusnopeutta muuttaa jotenkin? Nyt on parina aamuna ollut webasto päällä 30min ja etulasi juuri ja juuri on huuruton, muut lasit on edelleen huurussa. Eikä auto ole mitenkään erityisen lämmin sisältä. 5kw thermotopissa luulisi olevan hieman enemmän potkua. Ja millä taikatempulla sen sai lämmittämään myös moottoria?

                        Comment

                        • mie
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 219

                          #42
                          Miksei tuo http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1477 passaa mun -02 webastoon?
                          Näyttää ainakin ihan samalle arvoissa kenties jotain eroja?

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by mie View Post
                            Miksei tuo http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1477 passaa mun -02 webastoon?
                            Näyttää ainakin ihan samalle arvoissa kenties jotain eroja?
                            Muistaakseni ainut ero on se, että tuosta puuttuu hehkun tyvestä pieni holkki (KLIK), jolla hehku keskittyy vanhemman palopesän pyöreään reikään. Sen holkin saa hieman väkivaltaa käyttäen vanhasta hehkusta. Toisaalta hintaero koko palopesään (hehkuineen) jää sen verran pieneksi, että itse vaihtaisin koko paketin samalla vaivalla. KLIK
                            Last edited by Clavurion; 19-11-2015, 20:06.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • mie
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 219

                              #44
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Muistaakseni ainut ero on se, että tuosta puuttuu hehkun tyvestä pieni holkki (KLIK), jolla hehku keskittyy vanhemman palopesän pyöreään reikään. Sen holkin saa hieman väkivaltaa käyttäen vanhasta hehkusta. Toisaalta hintaero koko palopesään (hehkuineen) jää sen verran pieneksi, että itse vaihtaisin koko paketin samalla vaivalla. KLIK
                              Joo oon katellu nuita koko palopesiä, eihän nuissa paljo hintaeroa oo mutta on niin tuoreen näkönen tuo entinenki että taitaa mennä pelkällä hehkulla.
                              Ja oli se varmaan ehyt se entinenki hehku mittasin 0,6Ω mutta katkasin sen kun yritin irrottaa oli niin pirun jumisa.
                              Piirikortti viety pinnin vaihtoon ja tarkistukseen jospa se siitä.

                              Comment

                              • Jamppa81
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2015
                                • 445
                                • Helsinki

                                #45
                                Tulipa vielä sellainen, että voiko webastolle koodata jotenkin toisenkin ajastuksen käyttöön? Navisoittimessa on kaksi ajastusta, mutta toinen on webastolle ja toinen pelkälle puhaltimelle. Voisiko sen toisenkin jotenkin koodata webastolle? Ei tarvitsisi aamuin ja illoin erikseen olla ajastelemassa ja unohtamassa ajastuksen asettamista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎