Originally posted by Jamppa81
View Post
e39 webaston sielunelämästä...
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKyllä molemmat ohjaavat webastoa tai puhallinta, ihan lämpötiloista riippuu sitten kumpaa... muistaakseni kolmeysissä logiikka oli niin että kun ihka herää niin viimeinen muistissa ollut lämpötilan asetus ja senhetkinen sisälämpötila määräävät sen käynnistetänkö webasto vai tuuletus. Jos pyynti on korkeampi kuin mitä sisällä on käynnistetään webasto, jos toisinpäin käynnistetään tuuletus.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostAamulla töihin mennessä säädin navisoittimesta timer 2 käynnistymään 30 min ennen kuin lähden töistä. No autolle saapuessa yllätyin positiivisesti koska webasto siellä hörisi tuttua hörinäänsä. Mutta sama pettymys tuli jälleen kun istuin autoon. Autooni ei ole vielä tehty letkumuutoksia. Niistä löysin aika hyvän ja kattavan ketjun ja paneudun siihenkin vielä tässä talven aikana. Kuitenkin tuo 5kw webaston teho ihmetyttää suuresti. Pakkasaamuina on juuri ja juuri 30min hörinän jälkeen tuulilasi sulana. Perse jäätyy nahkajakkaraan kiinni ja ei todellakaan vaikuta siltä että lämmitysteho olisi huipussaan. Mitään ei liene rikki koska weba pelaa ja jonkin verran lämpöä tulee. Mistä kannattaisi nyt alkaa etsiä huoltokohteita? Vai onko parasta vaan varata aika jonnekin webahuoltoon? Tekeekö joku foorumilainen huoltoja? Ehkä jopa sellainen jonka työskentelyä saisi seurata, että voisi oppia taas jotain uutta?
Tämä olisi kiva tietää sillä itsellä samantapaiset ongelmat...weba käy mutta lämmitysteho on suoraan sanoen onnetonE87 130i M-Sport
EX : E39 530d 242/548
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostOn varmaan tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. Ilmautuuko myös webaston vesiletkut ihan yhtälailla kuin moottorinkin. Erillistä ilmausta ei siis tarvitsisi suorittaa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostWebastolla on oma ilmausruuvinsa, jota tulee käyttää, että sen saa kunnolla ilmattua. Löytyy vasemman raitistilmasuodattimen alta.
Comment
-
-
Originally posted by ^^jaani^^ View PostJoo elikkä webasto lähtee tulille mulla sillon, kun autokin käy kylmällä. Autossa iso navisoitin ja sieltäkun laittaa ajastimen niin puhallin vaan alkaa pyöriä, mutta webasto ei. Missähän voisi olla vika?
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostKäyttääkö tuo thermo toppi millään muotoa tuota auxiliary water pumppua hyväkseen? Mikäli tähän on uskominen niin kyllä vesi ainakin sen kautta kiertää. Omassa autossani on tuo pumppu rikki niin voisikohan se aiheuttaa yhdessä huonon ilmauksen kanssa jotain heikkoa lämmitystehoa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOletko katsonut, että siellä oikeasti on se pumppu, vai pelkästään vikakoodin perusteella uusimassa sitä?
Tuommoinen mötikkä.Last edited by Jamppa81; 03-12-2015, 03:20.
Comment
-
-
Äsken kun lähdin töihin niin tutkiskelin tarkemmin taskulampun kanssa ja kokeilin kaikki letkut jne. Ne kolme letkua jotka on kytköksissä vesiventtiiliin ja siihen pumppuun, ovat kuumia. Tai no ei kuumia mutta ainakin yli 40 asteisia. Tätä kuvaa jos katsoo niin ylävesiletkussa on T haara joka löytyy myös omastani. Se on kylmä. Kuten myös sen alapuolelta menevä Y haara.
Täytyy mennä jonnekin talliin ja alkaa tutkia kunnolla tota hommaa. Ei tuolla vesisateessa taskulampun avulla saa mitään järkevää aikaiseksi.
Webasto on kuitenkin todella heikkotehoinen. Letkut lämpenee hyvin mutta sisään tulee vain todella haaleaa pihinää. Ei mene jakeluun. Onko siellä lämppärillä jossain jemmassa joku palikka joka on antautunut?
Comment
-
-
Originally posted by mie View PostNo nyt on ojainkorttiin pinnit vaihettu uus vanha palopesä ja hehku vaihdettu.
Eli onko nyt ohjainkortti korjattu päin vittua kun ei enää polttoainepumppu lähe päälle.
Ennen (korjausta) kyllä pa.pumppu naksutteli.
Ja toimii suoralla virralla.
Nyt on käytetty webankortti vielä tarkistuksessa eikä pitäs olla kortissa vikaa kai, vähän tuntu epävarmalta tämä jätkän tuntemus. Oli kyllä eri ukko tiskin takana kun menin korttia hakemaan eikä se oikeen kans tuntunu tietävän mitään. Rahat niille kyllä kelpas.
Kaikki pumput ja puhaltimet toimii suoralla virralla.
Pitäs vissii saaja tietokoneeseen tuo romu kiinni...
Alkaa jo vituttaa pikkuhiljaa tämä weban kans taistelu, ois kiva jo vähä lämmitellä tuota autoa.
Comment
-
Comment