Originally posted by BreeZi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cell View PostEi löydy. Termarit orkkista vai tuliko tarvikeosia?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostIhan sama mitkä kottikärryn / traktorin pyörät laittaa kunhan joka nurkassa on sama koko niin ei tule pyörimiseroja akseleiden välillä. Tämä siis vaihteiston toiminnan kannalta.
Auto tuli minulle Saksasta ja alkuperäinen rengaskoko alla oli muistaakseni 225/55/16. Tällöin minusta laatikon toiminta oli normaalia. No, ostin foorumilaiselta vanteet ja renkaat koossa 225/45/17.
Kun vaihdoin nuo 17-tuumaiset alle niin laatikon toiminta muuttui: vaihdot muutuivat nykivämmiksi, joskus kone jäi huutamaan kiihdytyksen jälkeen 3000 kierroksen tuntumaan ja sitten isompi pykälä vaihtui kovan nykäisyn saattelemana päälle. Samaten moottorijarrutuksissa laatikko ei aina toiminut ihan johdonmukaisesti.
Nyt alla on 215/55/16 kokoisen talvirenkaat ja laatikko toimii paljon paremmin kuin niillä 225/45/17 pyörillä: vaihtaa pehmeämmin ja rivakan kiihdytyksen jälkeen kierrokset eivät jää ns. päälle vaan laatikko vaihtaa isomman pykälän aikaisemmin kuin ennen. Samoiten moottorijarrutuksessa pienempi pykälä menee omasta mielestä pehmeämmin päälle.
Nämä ovat omia huomioita enkä väitä että kaikilla näin tapahtuisi. Itse opin tuosta sen verran että ensi kesäksi alle tulee 235/45/17 kumit jotka ovat lähempänä tuota orkkiskokoa. Itseäni ainakin rupesi kyrpimään laatikon nykivä vaihtaminen tai se ettei aina mennyt isompi pykälä ajoissa päälle. Edellisessä 525iA:ssa laatikko toimi kanssa sulavasti vaikka alla oli 225/45/18 kitkat eli jonkinlaista vertailupohjaa on toiseen samanmalliseen autoon.
EDIT: Nuo 225/45/17 kumit olivat Nankang Ns-2:set ja kuluneet siten, että edessä oli 3-4 milliä pintaa ja takana 6 milliä. Tiedä sitten voiko tuolla kulumaerolla olla merkitystä asiassa....Last edited by miccou; 21-11-2011, 11:56.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Mikä on kun etuparkit kuolee välillä? Aina välillä tulee herjaa palaneesta parkkipolttimosta ja valo on pimeänä. Kummallakin puolella melkein vuoronperään. Kuitenkaan polttimo ei ole palanut. Riittää että pikkasen napauttaa tai ottaa polttimon pois ja asentaa uudelleen niin taas palaa hienosti...muutaman päivän. Lamput on uusia Osrameita ja liittimessä on kosketuspinnat ihan puhtaat ja kuivat. Ilisiko tuolta johto poikki jostain vai onko vaan huono kontakti? Vai pitäiskö koittaa jonkun muunmerkkisiä polttimoita. Saako noihin muuten ledejä / kannattaako laittaa?
Auto on tuo sigun E39 kseenoneilla, jos sillä on merkitystä.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostPäätermari merkkiä Behr(eli org). Ainoa vain että jouduttiin vaihtamaan sisuskalut siitä toiseen koteloon kun ei kiinnikkeet käyneet tästä minkä hommasin. EGR termariahan ei taida saadakkaan kuin orig.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
semmottii tällä kertaa, että miten tuon webaston pitäs toimia tuossa 530da vm.2003. Autossa on navi yms. Isolla näytöllä. pitäskö weban lähtee käyntiintuolta menu napin alta, ja sieltä sit aux.ventilation. Sieltäpä löytyy 1.ajastin ja 2.ajastin. Ja sitte aux. Vent. direct mode . ei puske lämmintä vaikka tuolta miten säätelis... Vai voiko olla että webaa ei ole koodattu esilämmittimeksi, ja näin ei siis lämmitä kabiinia eikä moottoria. termostaatti pitää nyt ainakin vaihtaa, kun lämmöt ei nouse normaalisti. Mutta voiko johtua termarista toi vika. ja autohan on tänä kesänä tuotu saksasta.-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Originally posted by _Rontti View Postsemmottii tällä kertaa, että miten tuon webaston pitäs toimia tuossa 530da vm.2003. Autossa on navi yms. Isolla näytöllä. pitäskö weban lähtee käyntiintuolta menu napin alta, ja sieltä sit aux.ventilation. Sieltäpä löytyy 1.ajastin ja 2.ajastin. Ja sitte aux. Vent. direct mode . ei puske lämmintä vaikka tuolta miten säätelis... Vai voiko olla että webaa ei ole koodattu esilämmittimeksi, ja näin ei siis lämmitä kabiinia eikä moottoria. termostaatti pitää nyt ainakin vaihtaa, kun lämmöt ei nouse normaalisti. Mutta voiko johtua termarista toi vika. ja autohan on tänä kesänä tuotu saksasta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostVarmaan mennyt tuossa yhdistellessä homma perseelleen. Taisi olla vanhan mallin termari?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by miccou View PostItse voisin esittää kyllä eriävän mielipiteen tuosta rengaskoosta. Tiedän että asiasta on käyty melkoisia keskustelua tällä foorumilla, mutta omalla kohdalla ainakin "väärä" rengaskoko aiheutti laatikkoon oireita.
Auto tuli minulle Saksasta ja alkuperäinen rengaskoko alla oli muistaakseni 225/55/16. Tällöin minusta laatikon toiminta oli normaalia. No, ostin foorumilaiselta vanteet ja renkaat koossa 225/45/17.
Kun vaihdoin nuo 17-tuumaiset alle niin laatikon toiminta muuttui: vaihdot muutuivat nykivämmiksi, joskus kone jäi huutamaan kiihdytyksen jälkeen 3000 kierroksen tuntumaan ja sitten isompi pykälä vaihtui kovan nykäisyn saattelemana päälle. Samaten moottorijarrutuksissa laatikko ei aina toiminut ihan johdonmukaisesti.
Nyt alla on 215/55/16 kokoisen talvirenkaat ja laatikko toimii paljon paremmin kuin niillä 225/45/17 pyörillä: vaihtaa pehmeämmin ja rivakan kiihdytyksen jälkeen kierrokset eivät jää ns. päälle vaan laatikko vaihtaa isomman pykälän aikaisemmin kuin ennen. Samoiten moottorijarrutuksessa pienempi pykälä menee omasta mielestä pehmeämmin päälle.
Nämä ovat omia huomioita enkä väitä että kaikilla näin tapahtuisi. Itse opin tuosta sen verran että ensi kesäksi alle tulee 235/45/17 kumit jotka ovat lähempänä tuota orkkiskokoa. Itseäni ainakin rupesi kyrpimään laatikon nykivä vaihtaminen tai se ettei aina mennyt isompi pykälä ajoissa päälle. Edellisessä 525iA:ssa laatikko toimi kanssa sulavasti vaikka alla oli 225/45/18 kitkat eli jonkinlaista vertailupohjaa on toiseen samanmalliseen autoon.
EDIT: Nuo 225/45/17 kumit olivat Nankang Ns-2:set ja kuluneet siten, että edessä oli 3-4 milliä pintaa ja takana 6 milliä. Tiedä sitten voiko tuolla kulumaerolla olla merkitystä asiassa....
Comment
-
-
Pari kysymystä taas ilmaantunut. Elikkäs, tuossa kun lisäilin tuulilasin pesunestettä ja annoin olla virrat 2 asennossa, eli puhallin puhalsi, mutta ei ollut käynnissä, samalla kuului suhinaa ja se tuli paisuntasäiliön korkista. Onko normaalia? Korkki vaihtoon?
Toinen kysymys koskee ilmamassamittaria. Eli onkohan siinä vikaa, koska tuntuu välillä tehottomalta? Vaihdettu separaattorista nokka-akselin asentotunnistimeen ja parani kyllä tehot, mutta vielä on ihmeellistä "tehottomuutta" Osat oli alkuperäisiä. Kokeiltu on ottaa tyhjäkäynnillä massamittarin johto irti, mutta irrotusvaiheessa ei ollut vaikutusta käyntiin, mutta kun johdon laittoi takaisin, niin huomasi pienen eron. Eli onko rikki, vai pitääkö koittaa vielä mittariston testillä?
Ja sehän testi oli, että kolmosen kanssa täyskaasukiihdytys ja pitäisi antaa mitä lukemia? Auto on 528i -96 manuaali.
Sitten vielä, että kun olette näillä menneet katsastukseen, oletteko käyneet vähän revittelemässä näitä autoja, vai vaikuttaako päästötesteihin? Olen lukenut että katti on huono lämpeämään? :think
E: Ja niin, vilkku ei palaudu aina kun kääntää vasemmalta suoraksi. Pitää varmaan ottaa ratti irti ja katsoa onko siellä se "palauttaja" kulunut?Last edited by Korpraali; 21-11-2011, 20:38.BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Lykkääkö germaanit näihin yleensä useastikin punaisia jäähdytin-nesteitä? Itsellä ollut pelkästään saksalaisia vehkeitä ja kaikissa ollut aina vihreät tai siniset nesteet. Nykyisessä punaiset/ruskeat ja varmaan semmosta vaan laitettu jälkeenpäinkin koska noitahan ei saa sekoitella?ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostEn löydä vaikka kuinka googletan, onko jollain sitä listaa missä näkyy että missä dieselkoneissa on imusarjan läpät? Kyseessä olisi -00 530da, kuukausi ei selvillä vielä.
Tuon perusteella kuukausi on hyvinkin ratkaiseva tuon vuotisessa...BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
Comment