Onko ledeissä vai autossa vikaa, kun kaikki ledit joita olen koittanut mm.parkkeihin ja sumareihin vilkkuvat kuin strobovalot?
ns. normipolttimoissa ei havaittavissa silmäänpistävää välkyntää.
Ko. ledit ei vilku volvossa, joten epäilisin autoa.
Onko kyseessä vika vai "ominaisuus"?
Onko kellään tietoa, mikä voi aiheuttaa/millä saa korjattua?
auto on siis e39 528 -97
Itselläni toimii ainakin ns. CAN-BUS ledit parkeissa ja rekisterikilven valoissa normaalisti.
Onko ledeissä vai autossa vikaa, kun kaikki ledit joita olen koittanut mm.parkkeihin ja sumareihin vilkkuvat kuin strobovalot?
auto on siis e39 528 -97
Mulla ainakin omassa e39:ssä sisävalo ledit alkoi tuota diskofever efektii tekee puolen vuoden jälkeen. En kyllä kokeillut toimiko ne normaalisti muissa autoissa..
Ootko mistä hankkinut, kyl niissä laaduissakin on varmaan aika paljon eroja
now: Mercedes Benz 350e AMG ex: f30 320i M-Sport ex: e46 320i M-Sport II ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II ex: e36 316i Compact ex: e39 530i M-Sport ex: e46 320Cd M-Sport II
auto on siis e39 528 -97
En tiedä, mutta ainakin e38 korissa polttimoiden "ehjyyttä" testataan noilla virtapiikeillä, eli kun valot on sammuksissa ja auto käynnissä, niin ledirinkelit välkkyi tasasin väliajoin, mutta "vika" lähti, kun laitoin tilalle CCFL rinkelit.
En tiedä onko näillä asioilla mitään tekemistä keskenään, mutta tulihan mieleen.
En tiedä, mutta ainakin e38 korissa polttimoiden "ehjyyttä" testataan noilla virtapiikeillä, eli kun valot on sammuksissa ja auto käynnissä, niin ledirinkelit välkkyi tasasin väliajoin, mutta "vika" lähti, kun laitoin tilalle CCFL rinkelit.
En tiedä onko näillä asioilla mitään tekemistä keskenään, mutta tulihan mieleen.
Onhan niillä ja vastaus ongelmaan on nuo can-bus ledit esim sieltä epd...
Onhan niillä ja vastaus ongelmaan on nuo can-bus ledit esim sieltä epd...
Jeess.. En muutenkaan ymmärrä, että onko noi 2e ledit nyt se asia, missä pitää säästää ja sitten tehdä jotain hyppylankavirityksiä, että kaikki tavallaan "toimii".
Onkos kellään hajua mihin nää pienet ANL sulakkeet menee, mitä on siinä akun yläpuolella takarenkaan takana? :think
Tekis mieli vähän kartoittaa tuota virran syöntiä tuosta autosta..
Googlettelin vaikka mitä, mut ei tunnu missään olevan mitään hajua.
eli tuossa valkoisten suojien alla olevat sulakkeet...
Löytyy tosi nihkeästi tietoa.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Tyhjäkäynti ääni ei pysy tasaisena 528. Ääni humpaa melko nopeaan tahtiin, mutta kierrosluku mittarin perusteella kierrokset pysyvät samana koko ajan. Voisiko putkessa olla reikä??? Vai mistähän tuollainen huohottava ääni voisi kuulua? Auto on vuosimalliltaan -96.
Tyhjäkäynti ääni ei pysy tasaisena 528. Ääni humpaa melko nopeaan tahtiin, mutta kierros lukumittarin perusteella kierrokset pysyvät samana koko ajan. Voisiko putkessa olla reikä??? Vai mistähän tuollainen huohottava ääni voisi kuulua? Auto on vuosimalliltaan -96.
Onkos kellään hajua mihin nää pienet ANL sulakkeet menee, mitä on siinä akun yläpuolella takarenkaan takana? :think
Tekis mieli vähän kartoittaa tuota virran syöntiä tuosta autosta..
Googlettelin vaikka mitä, mut ei tunnu missään olevan mitään hajua.
eli tuossa valkoisten suojien alla olevat sulakkeet...
Löytyy tosi nihkeästi tietoa.
Löytyy tietoa esim. tämän foorumin alareunan FAQ-osiosta. KLIK
Pääsulakkeiden numeroiden perusteella WDS:stä on helppo katsoa, mihin syöttö niiltä menee.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Netistä löytyy TIS ja sieltä kun jaksaa kaivella oikean ohjeen...
Saman homman tehneenä: koristelistat lähtee nyppäämällä (alla kojelaudan ruuveja), mittaristo, ratin päältä liukusuoja, matkustajan bägi ja sitä kautta keskisuulakkeiden vaijeri irti, alempaa konsolia ei tarvinnut poistaa vaan irrottaa ruuvit (listojen alta) ja kääntää hieman alas (että saa ylemmän ruuvit auki), A-pilarin pahvit pois ja kohta kojelauta lähteekin vetämällä taakse ja samalla kohottamalla pois.
Loppujen lopuksi aika simppeli homma kunhan löytää kaikki ruuvit. Itse kattobägin saa vaihdettua varovasti taittamalla kattoverhoilua
Löytyy tietoa esim. tämän foorumin alareunan FAQ-osiosta. KLIK
Pääsulakkeiden numeroiden perusteella WDS:stä on helppo katsoa, mihin syöttö niiltä menee.
Clavuun voi luottaa!
Jospa tästä alkais testailee vähä, onko jossain sähkösyöppö.
Ja, vaihtaa akun uuteen jossain välissä.
Menee pari hetkeä että tuota WDS:ää oppii tajuamaan (ehkä se suurin homma ensin että osaa hakea mistä kohtaa löytyy mikin, onneks söörtsi löysi F100:lla sulakkeet heti ), mut nopeasti sen tajuaa kuitenkin. Tosin, voi helvetti tässä vehkeessä on johtoa ja liitosta, kytkentää, sähköä...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Kertokaa joku fiksu nyt minulle että mikä vittu tuossa minun pommissa on vikana!!
Eli auto kun seisoo sanotaan 3min-> ja lähtee ajamaan kuuluu etupäästä sellainen vittumainen moksahtelu, on aivan sama käännätkö rattia vaiko ajat suoraan eteen taikka taakse. Ääni kuuluu kerran taikka 10 kertaa, riippuen millä tuulella se on. Tosiaan sitten jos auto on hetken paikallaan joko valoissa tai parkissa ja lähtee ajamaan ei kuulu jeesuksen mitään.
Ajossa ei pidä mitään ylimääräisiä kolinoita kilinöitä tai muutakaan ylimääräistä.
Ja sitten se "hauskin" osuus! Tuohon romuun on vaihdettu noin vuoden sisällä koiranluut, alatukivarret, reaktiotangot, kallistuksenvakaimen puslat, KW v1 uusi alusta, iskareiden yläpäät eli raidetangon päitä lukuunottamatta kaikki muut. Etu jarrupalat on vahdettu, on yritetty herkistellä etujarruja ja tehä vaikka sun helvettiä.
Mutta sitä minä en vaan käsitä miten ihmeessä se kuuluu vain ja ainoastaan lähdettäessä liikkeelle ja jos se on seisonut hetken aikaa!
Kertokaa joku fiksu nyt minulle että mikä vittu tuossa minun pommissa on vikana!!
Eli auto kun seisoo sanotaan 3min-> ja lähtee ajamaan kuuluu etupäästä sellainen vittumainen moksahtelu, on aivan sama käännätkö rattia vaiko ajat suoraan eteen taikka taakse. Ääni kuuluu kerran taikka 10 kertaa, riippuen millä tuulella se on. Tosiaan sitten jos auto on hetken paikallaan joko valoissa tai parkissa ja lähtee ajamaan ei kuulu jeesuksen mitään.
Ajossa ei pidä mitään ylimääräisiä kolinoita kilinöitä tai muutakaan ylimääräistä.
Ja sitten se "hauskin" osuus! Tuohon romuun on vaihdettu noin vuoden sisällä koiranluut, alatukivarret, reaktiotangot, kallistuksenvakaimen puslat, KW v1 uusi alusta, iskareiden yläpäät eli raidetangon päitä lukuunottamatta kaikki muut. Etu jarrupalat on vahdettu, on yritetty herkistellä etujarruja ja tehä vaikka sun helvettiä.
Mutta sitä minä en vaan käsitä miten ihmeessä se kuuluu vain ja ainoastaan lähdettäessä liikkeelle ja jos se on seisonut hetken aikaa!
Loppuu kohta rahat ja järki!
Sori OT, itehhä oottelen omaan pommiin uutta lootaa...loppu kulkeminen varottamatta, tai no kulkihan se, mutta vaan limpmodessa. Ihanan KALLISTA<3
Comment