E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakuza
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 516
    • Brisbane

    Originally posted by Basso View Post
    omassa alko öljynpaine valo palamaan. aluksi palo vain tyhjäkäynnillä tai siis heitteli diskovaloa mutta nyt palaa jo 2000 kierroksissa... castrolit vaihettu joku 100km sitten vilautti kerran vanhoillakin öljyillä ja kylmällä koneella ei muistaakseni pala... voiko olla anturi vika vai jotain pahempaa:think ja autohan 523ia 1997...
    Tarkista öljynsuodatinkotelon kannen o-renkaat. Suodatinkotelon kannen alaosassa (mikä jatkuu suodattimen läpi) pitäisi olla päässä kahdet noin sentin halkaisijaltaan olevat o-renkaat. Näiden puuttuminen/reilu falskaus aiheuttaa kyseisiä oireita. Tuli vaan mieleen, että josko vanhat/katkenneet o-renkaat ovat öljynvaihdossa irronneet tms. niin voisi selittää tämän yhteyden.

    Comment

    • Basso
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 566
      • Lahti

      Originally posted by Jakuza View Post
      Tarkista öljynsuodatinkotelon kannen o-renkaat. Suodatinkotelon kannen alaosassa (mikä jatkuu suodattimen läpi) pitäisi olla päässä kahdet noin sentin halkaisijaltaan olevat o-renkaat. Näiden puuttuminen/reilu falskaus aiheuttaa kyseisiä oireita. Tuli vaan mieleen, että josko vanhat/katkenneet o-renkaat ovat öljynvaihdossa irronneet tms. niin voisi selittää tämän yhteyden.
      jätän auton suosiolla pihaan aamulla ja kattelen sitten töitten jälkeen o renkaat ja anturin, eikö anturi se ole siinä suodattimen "jalassa" kiinni:think ainakin se näytti likaiselta/öljyseltä
      E21 IKUINEN PROJEKTI
      sigpic

      ex E87 120i
      EX.E39 523ia touring 97
      EX. E30 320i 88

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        Originally posted by Basso View Post
        jätän auton suosiolla pihaan aamulla ja kattelen sitten töitten jälkeen o renkaat ja anturin, eikö anturi se ole siinä suodattimen "jalassa" kiinni:think ainakin se näytti likaiselta/öljyseltä
        Joo, muistaakseni juurikin siinä suodatinjalan takapuolella.

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          Saako LCM III:sta koodattua coldcheckkiä pois rekkari -ja parkkivaloilta:think
          LCM IV:ssä näyttäis olevan joka polttimolle oma "rasti ruutuun"-valikko...
          Kun ne nuo ledit tuikuttaa
          Onkos muuten jotain aiheeseen liittyvää koodaus topiccia?

          Tältä näyttää LCM III:n valikko

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            Originally posted by mijuko View Post
            Saako LCM III:sta koodattua coldcheckkiä pois rekkari -ja parkkivaloilta:think
            LCM IV:ssä näyttäis olevan joka polttimolle oma "rasti ruutuun"-valikko...
            Kun ne nuo ledit tuikuttaa
            Jostain toisesta ketjusta muistan lukeneeni että parkkivaloilta ei onnistu, eikä väliä kumpi versio.

            Hommaat laadukkaat ledit niin ei tuiki
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Jostain toisesta ketjusta muistan lukeneeni että parkkivaloilta ei onnistu, eikä väliä kumpi versio.

              Hommaat laadukkaat ledit niin ei tuiki
              Eipä tuo pahasti haittaa vaikka ne virrat laittaessa on ku strobo-valot.
              Nyt päivien pimetessä taas huomaa kun seinät välkkyy
              Last edited by mijuko; 01-11-2011, 21:57.

              Comment

              • -Jani
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 6
                • Helsinki

                Kummalta puolelta kulkee e39 touringissa rek.kilvenvalojen johtosarja takaluukussa. Ei viitsisi kaikkia piuhoja availla kokeilun vuoksi. Vasemalla puolella oli johtosarjasta lisäjarruvalon johto mennyt poikki. Nyt on oik rek valo pimeänä vaikka polttimo on ehjä.

                Mitenkäs saa takaisin paikoilleen takakajarin ritilän kun tuli sen kautta kolvattua johtosarjaa.

                Comment

                • trubaduuri
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 4
                  • suomi

                  terve taas!

                  e39 facelift autona ja tilailin tuossa ajovalonkehykset valkoisilla vilkuilla. No nyt seuraava "ongelma" onkin, että umpion sisällä oleva toi pötkylä/heijastin/lätkä mikä lie on oranssi. Eli jos vaihdan tuon pelkän lasin tohon umpioon, tulleepi tän näköne: http://image.nettix.fi/extra/partimg...882a760fd0.jpg

                  Mikä on ton pyöreän oranssin lätkän nimi? http://img708.imageshack.us/img708/8...lokuva0222.jpg tämä siis. Ja myydäänkö näitä jo valmiina kirkkaana jossain? mistä vois löytää mahdollisesti tommosen mutta kirkkaana?

                  Comment

                  • jumppakuutio
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 131
                    • Ylöjärvi

                    Pistetääs ny tännekkin kun meni eka vähä väärälle osastolle..

                    Eli olisko veikkauksia mistähän vois johtua semmonen että ei tuu lämmintä ilmaan kun vasta sitten kun antaa reilusti kierroksia?

                    Eli kun auton tosta starttailee ja lähtee ajeleen niin alkaa puhaltaa hetken päästä täysillä kylmää (automaatilla), pitäis varmaan tulla lämmintä. Sitten kun on kone sen verran lämmin että uskaltaa antaa vähä reilummin kierroksia niin alkaa heti tuleen lämmintä, sit jos taas ajelee pitkään matalalilla kierroksilla niin alkaa pikkuhiljaa lämpö taas katoamaan.

                    Ja auto on siis 523 -96 autom.ilmastoinnilla.

                    Meinaa vähän jo nokka jäätyä näillä ilmoilla aamusin.

                    E: Vesipumppu ja termostaatti vaihdettin täs joku aika sitten ja ilmattiin suht. huolellisesti eli ilmaa tuskin on ellei se jostain sitä sinne saa imettyä.
                    Last edited by jumppakuutio; 02-11-2011, 12:01.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10111
                      • KVLA

                      Originally posted by jumppakuutio View Post
                      Vesipumppu ja termostaatti vaihdettin täs joku aika sitten ja ilmattiin suht. huolellisesti eli ilmaa tuskin on ellei se jostain sitä sinne saa imettyä.
                      Tarkista se ilmaus vielä uudelleen.Mutta sitä ennen tsekkaat,että lämmityslaitteen kiertovesipumppu toimii ja vesiventtiilit aukeaa kunnolla.Muuten se lämmityslaitteeseen menevä vesimäärä ei riitä.Nuo kierroksilla huudattamiset viittaa juuri noihin tarkastettaviin kohteisiin.

                      Comment

                      • Jiri
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 107

                        Mitäs ihmettä? Miten ton saksalaisen oikein saa uskomaan että nyt ollaan talvi ajassa?

                        Kyseessä siis BMW E39 530dA -02 16:9 -Navilla.

                        Navigaattorin asetuksista kun menee kellon kohdalla kohtaan SET voi vaihtaa aikaa, kaikki onkin OK niin kauan kunnes käynnistää auton uudelleen... Hetken pääästä auto fiksusti päivittää itse kellonajan, ja kas! Taas ollaan tuntia edellä!

                        Miten tässä mokomassa siis vaihdetaan kellonaika niin että se myös pysyy? Eikö kellonaika päivity itsestään oikeaksi esim. radion kautta?
                        * E93 335 M-Sport -08 * E83 3.0sD -07 * Mini R55 Clubman S -07 * Peugeot 406 Coupe V6 -01 *

                        Comment

                        • pope
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 687
                          • Harjavalta

                          Tuon 540 -99 manuaalin hankintaa olen harkinnut: http://www.nettiauto.com/bmw/540/4227494

                          Pari asiaa jäi kuitenkin mietityttämään kun myyjälle soittelin:

                          Ensinnäkin myyjä sanoi auton vähän nykivän kylmänä alle 2000 kierroksen. Mistähän tämä voi johtua?

                          Toiseksi voiko vanoksen toimintaa testata jotekin? Kysyin pitääkö se ääntä ja myyjä sanoi ettei pidä. Myyjä vielä lisäsi siihen että huomaa vanoksen olevan kunnossa kun auto kiihtyy tietyn kierrosalueen jälkeen "repäisevän hyvin". Eikös se ole juurikin niin, että jos vanos toimii, on kiihtyvyys tasaista hyvän alaväännön ansiosta?

                          Kiitokset jo etukäteen vastauksista
                          Last edited by pope; 03-11-2011, 09:41.
                          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Jotain anturivikaa tai imuvuotoa tod näk, mutta toisaalta tuohonkin on tehty jo laahainremppa jolloin voi olla ajoitusvirhettäkin. Vanokset pitävät aivan satavarmasti ääntä jos ei ole juuri vaihdetut, se on reilu 100tkm niin rallatus alkaa nostaa päätään. Myös säätöoireita noissa kuluneimmissa on alkanut olla, mutta sen todentaminen muuten kuin vaihtamalla vanokset tuntuu olevan haasteellista. DIS saattais sisältää jonkun testausohjelman. Hintahan tuossa kuitenkin on aika muikea, joten varmasti sen arvoinen peli.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              Tuulilasin vaihto, koska ko. M5 peilissa on se tutkanalustan peitekansi, lisäksi himmennys vaatii lisäjohtojen vetoa.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              Working...
                              X