Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uffa
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 126
    • Replot

    Originally posted by ptikkala View Post
    penkin alla on se iso liitin mutkula niin siinä liittimessä vika. pois sen saa korjaamalla nuo johdot ja kuittaamalla jollain softalla vikakoodit.
    Saikos tuon penkin tunnistinmaton mitattua? ELi paljonko pitää oomit olla jne?
    Vikakoodinlukua Vaasassa

    Comment

    • Uffa
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 126
      • Replot

      Originally posted by Uffa View Post
      Saikos tuon penkin tunnistinmaton mitattua? ELi paljonko pitää oomit olla jne?
      Vai mitä mieltä tuosta? http://www.nettivaraosa.com/auton-va...7#yritys=kimsu
      Vikakoodinlukua Vaasassa

      Comment

      • TimE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 174
        • Espoo

        Sama juttu saiskohan ton tunnistinmaton mitattua? Tai en usko et se olis hajalle mennyt siitä että penkkiä liikutin varmaanki vaa se liitin liikahtanu ja airbägi valo syttyny pitäis varmaa mennä nollauttaa jonnekkin.
        Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
        ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
        ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

        Comment

        • miccou
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 488
          • Iisalmi

          Originally posted by Samppae39 View Post
          Auto on nyt parina päivänä vatkannu tai siis täristäny koko autoa n. 50-60km/h vauhdissa. Ei tosin vatkaa kauaa. Samoin jossain 90+km/h täristää hiukan rattia. Tuo kovemman nopeuden täristys pieneni jarrujen herkistelyllä. Nettivaraosassa oli myynti-ilmotus takakelkan puslista, jossa mainostetaan, että puslat on syypäänä tuollasiin tutinoihin. Pitääköhän paikkansa? Auto on myös aika kauhea ajaa, kiskoo urissa ja muutenki saa ohjastaa hiukan kokoajan.

          Tarkotuksena olis kyllä ehkä nyt vloppuna nostaa auto ylös ja tutkailla koko alustan kunto. Tunteeko nuo puslien väljät jollain kampeamalla vai...?
          Minulla oli tärinää (Siis tuntui siltä että koko auton takaapää tärisi, rattia ei niinkään täristänyt) tuossa ~100 km/h vauhdissa ja se hävisi noilla takakelkan puslien vaihdolla. Alemmassa nopeudessa ei ollut niin suurta tärinää. Urakäyttäytyminen myös muuttui rauhallisemmaksi puslien vaihdolla että kyllä nuo sinun oireet viittaisi siihen suuntaan.

          Itse tilasin Meylen HD puslat ebaystä...
          Last edited by miccou; 08-11-2011, 18:09.
          VW Passat 1.8t -04


          X1 20Da X-Drive -13
          E39 530Da Touring -01
          E39 525iA Touring -01
          E46 325iA Sedan -01
          E46 320D Touring -00
          Audi A3 1.9TDI -01
          VW Multivan 2.5 TDI -05

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            Originally posted by miccou View Post
            Minulla oli tärinää tuossa 100 km/h vauhdissa ja se hävisi noilla takakelkan puslien vaihdolla. Alemmassa nopeudessa ei ollut niin suurta tärinää. Urakäyttäytyminen myös muuttui rauhallisemmaksi puslien vaihdolla että kyllä nuo sinun oireet viittaisi siihen suuntaan.

            Itse tilasin Meylen HD puslat ebaystä...
            Ite kans vaihdoin Meylen HD:t, ehkä liiankin jämäkät. Olisko ne normaalit hieman pehmentänyt, en tiedä...
            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            • Whiplash
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 37
              • Hämeenlinna

              Sain nyt nuo diagnostiikkatyökalut ja olisi pari kyssäriä...

              a. Onko bemarissa jossakin muuallakin töpseli vikakoodinluvulle kuin konehuoneessa? (sain kaksiosaisen johdon)

              b. softacd oli paketissa rikki. pystyykö tätä lataamaan jostain?
              Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
              http://www.iphonefiksaus.net/

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8094
                • Willähde

                Originally posted by Whiplash View Post
                Sain nyt nuo diagnostiikkatyökalut ja olisi pari kyssäriä...

                a. Onko bemarissa jossakin muuallakin töpseli vikakoodinluvulle kuin konehuoneessa? (sain kaksiosaisen johdon)

                b. softacd oli paketissa rikki. pystyykö tätä lataamaan jostain?
                Uudemmissa E39:issä OBD2

                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Whiplash
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 37
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by peltone View Post
                  Kiitos tästä. Vielä pitäisi se softa jostain pieraista :think
                  Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
                  http://www.iphonefiksaus.net/

                  Comment

                  • mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

                    Originally posted by Whiplash View Post
                    Kiitos tästä. Vielä pitäisi se softa jostain pieraista :think
                    Miten tämä liittyy E39 topicciin?
                    Foorumilla n+1 diagnostiikkasofta-topiccia, lukasepa ne nyt vaikka eka läpi. Alkaa softatkin löytymään
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

                    Comment

                    • Whiplash
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 37
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by mailman View Post
                      Miten tämä liittyy E39 topicciin?
                      Foorumilla n+1 diagnostiikkasofta-topiccia, lukasepa ne nyt vaikka eka läpi. Alkaa softatkin löytymään
                      Olishan sitä viksuna voinut searchia käyttää. pahoittelen.
                      Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
                      http://www.iphonefiksaus.net/

                      Comment

                      • jiipee-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 655
                        • Rovaniemi

                        Oma M52B25 kone on tempassu nyt 9000km ajokilometrillä öljytikun mittausvälin öljyä, eli onko se n.1l?

                        Normaalia? Vai pitäskö tässä alkaa tilaileen separaattoria ja letkut siihen.
                        Searchia käytetty ja lueskeltu muita topicceja.

                        Ei tiputa/vuoda mistään, eikä savuta. Näin syksyn tullen tulee vaaleaa savua aika reilusti kun polokasee, mutta epäilen että vesihöyryä koska ajo on ollut pääasiassa lyhyttä työajoa n.2km joten putkistko ei ole päässy kuivumaan? Jäähdytinnestettäkään ei kuluta joten vahva veikkaus tuoho vesihöyryyn.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16404
                          • Leppävirta

                          Originally posted by jiipee- View Post
                          Oma M52B25 kone on tempassu nyt 9000km ajokilometrillä öljytikun mittausvälin öljyä, eli onko se n.1l?

                          Normaalia? Vai pitäskö tässä alkaa tilaileen separaattoria ja letkut siihen.
                          Searchia käytetty ja lueskeltu muita topicceja.

                          Ei tiputa/vuoda mistään, eikä savuta. Näin syksyn tullen tulee vaaleaa savua aika reilusti kun polokasee, mutta epäilen että vesihöyryä koska ajo on ollut pääasiassa lyhyttä työajoa n.2km joten putkistko ei ole päässy kuivumaan? Jäähdytinnestettäkään ei kuluta joten vahva veikkaus tuoho vesihöyryyn.
                          No separaattori ja letkut nyt alkuun. Veikkaisin että sillä selvä. ~100,- kustannus jos itse vaihdat.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E32 Diamantscwharz 750iL '94

                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • jiipee-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 655
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            No separaattori ja letkut nyt alkuun. Veikkaisin että sillä selvä. ~100,- kustannus jos itse vaihdat.

                            Siihen itekki kallistuin, häätyy tilata ja vaihella tässä lähiaikoina.

                            Comment

                            • teek
                              Newbiemmer
                              • Jun 2007
                              • 11
                              • Tampere

                              E39-asiantuntijat hoi.

                              Siirsin autoa pari metriä, eli auto oli päällä ehkä noin 10 sekuntia. N. tunnin kuluttua koitin startata, mutta mitään ei tapahtunut. Virrat ja mittariston valot menevät päälle ihan normaalisti, mutta startatessa ei tapahdu yhtään mitään. Näin on käynyt pari kertaa aiemminkin, mutta yleensä on lähtenyt muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Nyt ei kuitenkaan kymmenien yritysten jälkeen inahtanutkaan.

                              Näin on käynyt silloin tällöin ihan normaalien ajokertojen välilläkin, max. kymmenen kerran jälkeen on kuitenkin lähtenyt käyntiin. Virtalukon pohjaa ja starttia on epäilty, mutta virtalukon pohjan tapauksessahan yleensä mittariston valot toimivat epänormaalisti? Ja sitten kun lähtee starttaamaan, niin lähtee ihan nätisti käyntiin.

                              Akun miinusnapaakin koitin ottaa irti, muttei millään irronnut. Pyöri vain hieman, muttei noussut ylös. Tuskin olisi mitään auttanutkaan.

                              Onko kokemuksia, voiko tehdä itse mitään, vai onko taas korjaamokäynnin paikka?
                              BMW E39 523iA -97 | Youtube | Simulaattori

                              Comment

                              • mijuko
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 951
                                • ۩□□۩

                                Originally posted by teek View Post
                                E39-asiantuntijat hoi.

                                Siirsin autoa pari metriä, eli auto oli päällä ehkä noin 10 sekuntia. N. tunnin kuluttua koitin startata, mutta mitään ei tapahtunut. Virrat ja mittariston valot menevät päälle ihan normaalisti, mutta startatessa ei tapahdu yhtään mitään. Näin on käynyt pari kertaa aiemminkin, mutta yleensä on lähtenyt muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Nyt ei kuitenkaan kymmenien yritysten jälkeen inahtanutkaan.

                                Näin on käynyt silloin tällöin ihan normaalien ajokertojen välilläkin, max. kymmenen kerran jälkeen on kuitenkin lähtenyt käyntiin. Virtalukon pohjaa ja starttia on epäilty, mutta virtalukon pohjan tapauksessahan yleensä mittariston valot toimivat epänormaalisti? Ja sitten kun lähtee starttaamaan, niin lähtee ihan nätisti käyntiin.

                                Akun miinusnapaakin koitin ottaa irti, muttei millään irronnut. Pyöri vain hieman, muttei noussut ylös. Tuskin olisi mitään auttanutkaan.

                                Onko kokemuksia, voiko tehdä itse mitään, vai onko taas korjaamokäynnin paikka?
                                Kampiakselin asentotunnistin tai tapahtunut venttiilien "liimautuminen":think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎