Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiku
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 47
    • Kainuu

    Polttimojen palaminen

    Lieneeköhän vain sattumaa, kun mulla on palanut parin viikon sisään 520D:stä varmaan puolenkymmentä polttimoa? On mennyt lähivaloa, parkkivaloa sekä rekisterikilven polttimoja. Tuntuu, että aina kun vaihdan yhden ehjän, auto rääkäisee seuraavasta palaneesta. Voiko olla jokin häikkä, vai onko ominaisuus, että aina pitää olla jotakin pientä laitettavaa? :think

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      Originally posted by Tiku View Post
      Lieneeköhän vain sattumaa, kun mulla on palanut parin viikon sisään 520D:stä varmaan puolenkymmentä polttimoa? On mennyt lähivaloa, parkkivaloa sekä rekisterikilven polttimoja. Tuntuu, että aina kun vaihdan yhden ehjän, auto rääkäisee seuraavasta palaneesta. Voiko olla jokin häikkä, vai onko ominaisuus, että aina pitää olla jotakin pientä laitettavaa? :think
      Mites lataus? lataako liikaa? joskus muunmerkkisessä ylilataus poltti jatkuvalla syötöllä polttimoita...

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        Originally posted by Tiku View Post
        Tuntuu, että aina kun vaihdan yhden ehjän, auto rääkäisee seuraavasta palaneesta. aina pitää olla jotakin pientä laitettavaa? :think


        Itse hommasin hiljakkoin 530d:n ja heti meni siirtopumppu ja akku. Raitisilmasuodattimetkin meni vaihtoon ja tarvisi käydä pian öljytkin vaihtamassa. Ei kauaakaan kun vaihdatin kummatkin etuparkit ja toisen takavalon. Vielä kaiken päälle kiukuttelee tuo xenon ajovalo, toimii milloin tykkää. Ne onkin halpoja polttimoita.

        On näissä vanhoissa 500-sarjalaisissa aina jotain laitettavaa, jos haluaa vehkeiden toimivan ja kyydin olevan sellaista kuin sen pitää.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          Originally posted by Night-Wind View Post


          Itse hommasin hiljakkoin 530d:n ja heti meni siirtopumppu ja akku. Raitisilmasuodattimetkin meni vaihtoon ja tarvisi käydä pian öljytkin vaihtamassa. Ei kauaakaan kun vaihdatin kummatkin etuparkit ja toisen takavalon. Vielä kaiken päälle kiukuttelee tuo xenon ajovalo, toimii milloin tykkää. Ne onkin halpoja polttimoita.

          On näissä vanhoissa 500-sarjalaisissa aina jotain laitettavaa, jos haluaa vehkeiden toimivan ja kyydin olevan sellaista kuin sen pitää.
          yli vuoden (40tkm) ja kaikenlaista laitettu webakortista niveliin ym.. mut ei yhtään polttimoa. 186tkm mittarissa..

          Comment

          • Tiku
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 47
            • Kainuu

            Jahas, tuo ylilataus ei tullutkaan mieleen. Mitenkäs tuon voisi testata ja mitä tehdä, jos lataa liikaa?

            Comment

            • E.K.
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 494
              • Helsinki

              Originally posted by Tiku View Post
              Jahas, tuo ylilataus ei tullutkaan mieleen. Mitenkäs tuon voisi testata ja mitä tehdä, jos lataa liikaa?

              Gurut parempia vastaamaan mut yleismittarilla voinee mitata tai sitte salavalikosta katella. Tosiaan japanilaisessa oli syynä viallinen jännitteensäädin mut eikai nyt sentään bemarissa voi moista vikaa olla.

              Ainiin näissähän on niitä valomoduleita voihan se vika olla sielläkin. olisko vikakoodien luku mitään?
              Last edited by E.K.; 22-11-2011, 20:28. Reason: lisäys

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                Siis ei siinä mitään ihmeellistä ole, jos olet vaihtanut kahden viikon aikana puolenkymmentä = 5? polttimoa. Kunhan ei samat jatkuvasti pala. Niitä menee jos on mennäkseen.
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • Tiku
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 47
                  • Kainuu

                  Jep, kiitoksia vinkeistä. Täytyy seurailla vielä. Jos pitää alkaa tukusta ostamaan polttimoja niin sitten kai on uskottava, että jokin ei ole kohdallaan. Ja niin, pieniä murheitahan nuo polttimot ovat.

                  Comment

                  • Sampsaa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 105
                    • Seinäjoki

                    Kojelaudan purkamisesta kyselyä. Onko kenelläkään tietoa mistä löytäis hyviä kuvia toimenpiteestä? Pitäisi vaihtaa kattobägi eikä onnistu ilman kojelaudan irroitusta.
                    3 x e39
                    3 x e46
                    E61 530d LCi

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10088
                      • KVLA

                      Originally posted by Tiku View Post
                      Jep, kiitoksia vinkeistä. Täytyy seurailla vielä. Jos pitää alkaa tukusta ostamaan polttimoja niin sitten kai on uskottava, että jokin ei ole kohdallaan. Ja niin, pieniä murheitahan nuo polttimot ovat.
                      No kannattaisi kuitenkin yleismittarilla vaikka akun navoista mitata akun jännite.Jännite tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.Mieluusti vielä reilusti virrankulutus laitteita päälle,kun tuota käynnissä olevaa latausjännitettä mittaat.Silloin ainakin näkee,että riittääkö lataus kunnolla.Vai työntääkö liikaa,jos/kun jännitteensäädin on mahdollisesti viallinen.Voi ilmetä myös siten,että tyhjäkäynniltä lisättäessä kierroksia valot saattavat kirkastua reilustikkin.Ei sitten ainakaan tarvi turhaa niitä polttimoita jatkuvasti vaihdella,jos vikaa löytyy.

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 779
                        • Gallia = Kinnula

                        Originally posted by Sampsaa View Post
                        Kojelaudan purkamisesta kyselyä. Onko kenelläkään tietoa mistä löytäis hyviä kuvia toimenpiteestä? Pitäisi vaihtaa kattobägi eikä onnistu ilman kojelaudan irroitusta.
                        Netistä löytyy TIS ja sieltä kun jaksaa kaivella oikean ohjeen...

                        Saman homman tehneenä: koristelistat lähtee nyppäämällä (alla kojelaudan ruuveja), mittaristo, ratin päältä liukusuoja, matkustajan bägi ja sitä kautta keskisuulakkeiden vaijeri irti, alempaa konsolia ei tarvinnut poistaa vaan irrottaa ruuvit (listojen alta) ja kääntää hieman alas (että saa ylemmän ruuvit auki), A-pilarin pahvit pois ja kohta kojelauta lähteekin vetämällä taakse ja samalla kohottamalla pois.

                        Loppujen lopuksi aika simppeli homma kunhan löytää kaikki ruuvit. Itse kattobägin saa vaihdettua varovasti taittamalla kattoverhoilua

                        Löysin tuon ohjeenkin:

                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • Nenkka
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 102
                          • Seinäjoki

                          Moro!

                          Nyt olis käyttöä jonkun bemari kurun tietotaidolle.Eli ongelma koskee e39 523i vaihdelaatikkoa.Tuossa jokunen aika vanha laatikko sanoi sopimuksen irti ja hommasin uuden laatikon kun edullisesti sain, mutta se on mallia ZF ja -96 vuoden autosta ja omassani on taas getrag -98 vuosimallin auto siis kyseessä. Pikaisella katselulla muuta merkittävää ongelmaa ei näkynyt_muutakuin_kardaanin kiinnitys "laippa" oli erilainen.Joten olisiko kellään tietoa miten tuon ongelman sais ratkaistua helpoiten vai pitääkö alkaa etsimään taas uutta laatikkoa? :think
                          -e39 523i M-sport
                          -Tesla Model S

                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Vaihtoehtona voi myös vaihtaa kardaanin.

                            Comment

                            • Nenkka
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 102
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Vaihtoehtona voi myös vaihtaa kardaanin.
                              Sitä oon lähinnä miettinyt,mutta tietäiskö kukaan sopiiko se vanhanmallin kardaani sitten suoraan sinne toisen pään kiinnitykseen ?
                              -e39 523i M-sport
                              -Tesla Model S

                              Comment

                              • penalanesko
                                Newbiemmer
                                • Feb 2011
                                • 1
                                • Suomi

                                välkkyvät ledit

                                Onko ledeissä vai autossa vikaa, kun kaikki ledit joita olen koittanut mm.parkkeihin ja sumareihin vilkkuvat kuin strobovalot?
                                ns. normipolttimoissa ei havaittavissa silmäänpistävää välkyntää.

                                Ko. ledit ei vilku volvossa, joten epäilisin autoa.
                                Onko kyseessä vika vai "ominaisuus"?
                                Onko kellään tietoa, mikä voi aiheuttaa/millä saa korjattua?

                                auto on siis e39 528 -97

                                edit:Kiitoksia, täytyy varmaan noita CAN-BUS ledejä lähteä ostamaan
                                Last edited by penalanesko; 24-11-2011, 15:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎