Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzka_
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 23
    • Helsinki

    #16
    Ei se kyll nyt oo kyse mistään vaihteensiirron osista. Ei tuo keppi nyt vaan jotenki oo hyvä
    Vapaakaan ei oikeen oo siinä keskellä, vaan vähän etunojassa. Varmaan johtuu siitä että alkuperänen keppi on taivutettu ja uusi on suora.

    Täytyy varmaan kokeilla sitä e60 keppiä ja jos ei auta niin sitten vaikka e39m5. Arpomalla varmaan löytyy sopiva joskus sitten sopiva. Tutkiskelin tuota e60 keppiä, niin jostai sitä löyty otsikolla "short shifter for all e39 models"
    E39 530d -03 m-sport
    E39 520i -98
    E30 325i -86

    Comment

    • _Rontti
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 1192
      • Raahe

      #17
      Originally posted by deezaye View Post
      Vaihda ny ensiks se imuri, nii kattellaan sit uudestaan
      joo pitänee vaihtaa se,heti kun saapuu mulle katotaa paistuuko sitten ennää koivet
      -Raahe connection-
      E39 LeMans BlueM5
      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
      E39 523i Montrealblau
      E34 DiamantSchwartz 535i
      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

      Comment

      • JCi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 67
        • -

        #18
        Originally posted by kiqero325 View Post
        moro, pamahti sitte vaijeri konepellin avauksesta paskaks, eli heti siitä vivun jälkee, pitääkö se vaijeri uusia iha sinne konepellin vivulle asti vai onko siinä muuta mahdollisuutta? ihan ku siinä olisi joku katkokohta ku sitä seurasin vai olenko vääräs..
        Mites sattukaa, ittellä tänään sama homma Onko jollain neuvoja ko. vaihto-operaatioon? Pahaki homma? Katkes siis juuri siitä vivun luota.

        Comment

        • Gize
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 551
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Jarzka_ View Post
          Ei se kyll nyt oo kyse mistään vaihteensiirron osista. Ei tuo keppi nyt vaan jotenki oo hyvä
          Vapaakaan ei oikeen oo siinä keskellä, vaan vähän etunojassa. Varmaan johtuu siitä että alkuperänen keppi on taivutettu ja uusi on suora.

          Täytyy varmaan kokeilla sitä e60 keppiä ja jos ei auta niin sitten vaikka e39m5. Arpomalla varmaan löytyy sopiva joskus sitten sopiva. Tutkiskelin tuota e60 keppiä, niin jostai sitä löyty otsikolla "short shifter for all e39 models"
          Jaa'a, no jos tuo vaihtoehto on todellakin poissuljettu niin kyllähän se vahvasti kallistuisi vääränlaiseen keppiin. Tuossa omassa mopodieselissä tod.näk. kuitenkin on sama keppi kuin muissa nokilekoissa, joten pistähän infoa että mikä sulle loppujen lopuksi päätyi, ja kuinka pelaa. Itseänikin kyseinen modi kiinnostaisi...
          Kulkineet:
          BMW 730dA -03
          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
          BMW 323i -95
          Honda CBR600Fighter
          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

          Comment

          • Jarzka_
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 23
            • Helsinki

            #20
            Nonii selvis syy siihen miks se vaihdekaavio oli hieman oikealle vinossa. Se vanha keppi on siis vino myös sivuttais-suunnassa. Pitää varmaan taivuttaa sitä uutta keppiä :think Onkohan näin m5 ja e60 kepissä vai onkohan ne suoria.
            E39 530d -03 m-sport
            E39 520i -98
            E30 325i -86

            Comment

            • Hemu__
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 972
              • Kirkkonummi

              #21
              Kukaan purkanut noita facelift umpioita? Aikaisemmin netistä löytyi kuvilla ruuditettu ohje tuohon hommaan, mutta nyt löysin vain tämän http://www.odometergears.com/documen...ter_Repair.pdf Onko kellään tietoa, että löytyykö jostain tuo kuvilla varustettu purku ohje? Pitäisi itselle siis vaihtaa nuo umpion lasit, sekä säätötangot metallisiin mitä piritekillä on myytävänä.

              Edit. Ja millä liimalla nuo uudet kuoret kannattaa kasata paikoilleen?
              Last edited by Hemu__; 15-05-2011, 20:03.

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                #22
                Kertokaapas opastusta miten pystyy toteamaan noiden erilaisten puslien yms väljyyden & kuluneisuuden.
                eli esim takana taaemman tukivarren kuluneisuus, miten se ilmenee / miten sen voi todeta.

                Ja mitäs kaikkia noita puslia/kumia/tiivisteitä/laakereita tuolla takana on joita kannattais kerralla vaihella?

                Comment

                • Sniffi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 40
                  • Kiuruvesi

                  #23
                  kävisköhän tuo kampiakselin asento tunnistin 528sta 530dhen? kertokkee

                  Comment

                  • Jarzka_
                    Newbiemmer
                    • Apr 2011
                    • 23
                    • Helsinki

                    #24
                    Selaa tuolta http://bmwfans.info/
                    E39 530d -03 m-sport
                    E39 520i -98
                    E30 325i -86

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 876
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      #25
                      Hmm.. Nyt tuli tuohon sigun rotiskoon hieman uutta "vikaa", ei kyllä vielä ajoa haittaa mutta ikävästi häiritsee..

                      Eli auto siis tyhjäkäynnillä täristää. Esim. keppi vipattaa ja kyllä muutenkin huomaa ja tuntee että jostain syystä näin nyt alkoi käydä.. Vaihdettu juuri venakopan tiivisteet, tulpat alle 10tkm ajetut boschin nelikärki, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, separaattori putsattu yms. Letkut myös vaihdettu/uusittu joten ei imuvuotoja. Ei tosiaan juuri humppaile tai muuta mutta ikävästi alkoi tuota tyhjäkäyntiä hieman raskaasti käymään.

                      Vastaavia ongelmia kellään ollut?

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        #26
                        Originally posted by Hemu__ View Post
                        Kukaan purkanut noita facelift umpioita? Aikaisemmin netistä löytyi kuvilla ruuditettu ohje tuohon hommaan, mutta nyt löysin vain tämän http://www.odometergears.com/documen...ter_Repair.pdf Onko kellään tietoa, että löytyykö jostain tuo kuvilla varustettu purku ohje? Pitäisi itselle siis vaihtaa nuo umpion lasit, sekä säätötangot metallisiin mitä piritekillä on myytävänä.

                        Edit. Ja millä liimalla nuo uudet kuoret kannattaa kasata paikoilleen?
                        Pariin otteeseen purkanut, eipä siihen kyllä mitään ohjeita tarvitse. Umpio käteen, kuumailmapuhaltimella lämmittää saumaa tai lykkää uuniin. Jollain mustalla sikamassalla tai vastaavalla nippuun, kannattaa ne vanhat liimajämät raapia mahdollisimman hyvin pois.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10088
                          • KVLA

                          #27
                          Originally posted by Hemu__ View Post
                          Kukaan purkanut noita facelift umpioita? Aikaisemmin netistä löytyi kuvilla ruuditettu ohje tuohon hommaan, mutta nyt löysin vain tämän http://www.odometergears.com/documen...ter_Repair.pdf Onko kellään tietoa, että löytyykö jostain tuo kuvilla varustettu purku ohje? Pitäisi itselle siis vaihtaa nuo umpion lasit, sekä säätötangot metallisiin mitä piritekillä on myytävänä.

                          Edit. Ja millä liimalla nuo uudet kuoret kannattaa kasata paikoilleen?
                          Ainakin tuolta yksi kuumailma puhallinta apuna käytetty tehty pleksin irroitus:

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16404
                            • Leppävirta

                            #28
                            Originally posted by Magirus View Post
                            Hmm.. Nyt tuli tuohon sigun rotiskoon hieman uutta "vikaa", ei kyllä vielä ajoa haittaa mutta ikävästi häiritsee..

                            Eli auto siis tyhjäkäynnillä täristää. Esim. keppi vipattaa ja kyllä muutenkin huomaa ja tuntee että jostain syystä näin nyt alkoi käydä.. Vaihdettu juuri venakopan tiivisteet, tulpat alle 10tkm ajetut boschin nelikärki, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, separaattori putsattu yms. Letkut myös vaihdettu/uusittu joten ei imuvuotoja. Ei tosiaan juuri humppaile tai muuta mutta ikävästi alkoi tuota tyhjäkäyntiä hieman raskaasti käymään.

                            Vastaavia ongelmia kellään ollut?
                            En muista onko jo ollut puhetta sinun kanssa mutta itsellä oli "tutinaa" tyhjäkäynnillä ex auton kanssa kun oli flektistä muutama lapa kadonnut. Muuten toimi normaalisti mutta tyhjäkäynnillä täristi. Uusi flekti ja homma oli ok ja tutinat loisti poissaolollaan. Eli yksi syypää voi olla siellä.

                            Mulla oli M52B28 moottorilla.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Boiga
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 1773
                              • Ylöjärvi

                              #29
                              Originally posted by sonikk View Post
                              Pariin otteeseen purkanut, eipä siihen kyllä mitään ohjeita tarvitse. Umpio käteen, kuumailmapuhaltimella lämmittää saumaa tai lykkää uuniin. Jollain mustalla sikamassalla tai vastaavalla nippuun, kannattaa ne vanhat liimajämät raapia mahdollisimman hyvin pois.
                              Itse laitoin saunan päälle ja hetken päästä umpiot lauteille saunomaan, sit jonkun ajan päästä kävin hakees pois ja vedin lasit irti toki näkyvät ruuvit kannattaa ottaa irti..

                              Ja takaisin laitoin samalla liimalla millä olikin (eli kiinni vain kun homma oli valmis, vetää niin tiukkaan että ei ole mennyt kosteus sisään kummemmin ja jos irroittaa haluaa niin saunaan pitää viedä..)
                              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                #30
                                Originally posted by Boiga View Post
                                Itse laitoin saunan päälle ja hetken päästä umpiot lauteille saunomaan, sit jonkun ajan päästä kävin hakees pois ja vedin lasit irti toki näkyvät ruuvit kannattaa ottaa irti..

                                Ja takaisin laitoin samalla liimalla millä olikin (eli kiinni vain kun homma oli valmis, vetää niin tiukkaan että ei ole mennyt kosteus sisään kummemmin ja jos irroittaa haluaa niin saunaan pitää viedä..)
                                Ja työn jälkeen voi itse käydä saunomassa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎