Originally posted by rizzo
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostOnko palautusjousi kuitenkin ehjä?
Selitän nyt tämän ihan rautalangasta vääntäen, niin osaat neuvoa paremmin
- Takakontti aukeaa normaalisti avaimesta, kabiinista & luukun "kahvasta"
- Se tappi jämähtää sinne oikeaan reunaan, eli "avoin" -asentoon
-> Tappia painaessa vasemmalle, se jää sinne ihan oikein -> kontti lukkoon
- Johdotuksissa tms ei vikaa, ajotietokone ei herjaa että kontti olisi auki tms.
- Jos kontin avaa avaimella kääntäen "väkisin" vasemmalle, lukko toimii, ei tarvitse painaa sormella.
Toivottavasti tämä selvensi
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Posttarviiko jotain erikoistyökaluja ton e39 525i:n iskarien ja jousien vaihtoon?? jousipuristimia tai vastaavia? voodoota ja kori kaljaa?
vai vienkö suosiolla kaverin pajalle vaihdettavaksi
säästäis siinäkin jokusen pennin kun ite vaihtais ja sit veis vaan nelipyöräsuuntaukseen johonkin..
toissa vklp ku mutsin lancerista piti iskari ja jousi irroittaa nii tarvitsi vain 2 mutteria ja yksi pultti ottaa auki ja iskari "tippui" käteenonkos se yhtä heleppoa koliysissä? tosin muttereita on enemmän, sen verran oon tutkinu
ja yläpään laakerit jos samalla ostais ja vaihtais :think
ei oo ennen tullut moista hommaa tehtyä mutta työkalut pysyy kourassa ja mielellään myös itse teen jos ei mitään koria kaljaa kummenpaa tarvitse
Jos on jotain parempaa tekemistä, niin kannattaa viedä jonnekkin pajalle. Vaihdoin itse ja myöhemmin kuulin hinnan millä kaveri oli liikkeessä teettänyt ja totesin että seuraavalla kerralla en enää vaivaudu. Ja olen ruuvannut autoja ennenkin.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Clavu, ahaa, katos kehveliä.Onkos tuo spezial tuul melkeinpä kuin tavallinen putki vaan? Yritin kuuklettaa, mutta varsinaisesti ite työkalua en saanu sen tarkemmin esiin, mutta kuvista mitä vähä näin, ymmärsin et ois vaan putkimainen? :think
edit: ainiin, ja siis tarvis takalasin lämppärin johto korjata "jostain", mutta siis ilmeisesti katon sisältä, senkin takia kait tarvis purkaa...
Rizzo, onko rasvattu? Ei kuivana takaanta... Eiku...Mut jos se siis sormella menee takasin helposti, niin kyllähän se vaikuttaa että palautusjousessa ois vikaa?
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostRizzo, onko rasvattu? Ei kuivana takaanta... Eiku...Mut jos se siis sormella menee takasin helposti, niin kyllähän se vaikuttaa että palautusjousessa ois vikaa?
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostJos on jotain parempaa tekemistä, niin kannattaa viedä jonnekkin pajalle. Vaihdoin itse ja myöhemmin kuulin hinnan millä kaveri oli liikkeessä teettänyt ja totesin että seuraavalla kerralla en enää vaivaudu. Ja olen ruuvannut autoja ennenkin.mutmut kun rahalle olisi parempaakin tekemistä, ja himas on kyl pelit ja pensselit millä tehdä itse
täytyy nyt fundeeraa vielä, ja vieläku palkkakin tulis että sais edes alustan osat tilattuaLast edited by väiski525; 31-05-2011, 19:59.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View Post
BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
HNF XD2 Urban s-pedelec
Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostKiitos mies! Sä oot mestarimistä noita jousia saa? onko ihan osanumerolla?
Kävin aikanani Laakkoselta kysymässä ko jousta. Sanoivat, ettei saa erikseen. Koko lukkosysteemi olisi pitänyt yhden jousen takia ostaa. Itse en löytänyt kyllä sopivaa jousta mistään muualtakaan, vaan lopulta väänsin samasta jousesta uudet lenkit sen päihin. Ei tietenkään toimi, jos jousi on katkennut keskeltä tai muutenkaan monen monta kertaa jousen lyhentyessä hieman näin korjaten.
BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
HNF XD2 Urban s-pedelec
Comment
-
-
51 24 8 217 199
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._trunk_lid/#41 62 8 167 801
Eihän sattuisi olemaan osanumero 15? Saisi vielä lisättyä schmiedmannin tilaukseen. Käyn tsekkaa tuon jousen kumminkin, jos sen saisi itse amisteltua.
Suuri kiitos kuitenkin!
edit: Kävin tökkimässä jousta, ei ollut onneksi keskeltä katki. Täytyy huomenna käydä kaverin luona jolta löytyy torx-avain ja kattoa sen kunto lähemmin.
Last edited by rizzo; 31-05-2011, 21:04.
Comment
-
-
Mun mielestä osa 15 liittyy ennemmin tähän tarinaan http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1545573
Ja kyseinen jousi sisältyy osaan 7. Näin mä sen olen ymmärtänyt. Tyhmää kyllä, ettei jousta saa erillään, kun tuon kuvan perusteella melkeinpä kaiken muun saa :/
Lontoon serkullakin on ollut sama ongelma ja oli kirjoittanut vielä hienot ohjeet kuvien ottamisen lisäksi jousen vaihdosta http://www.e39.co.uk/index.php?optio...d=22&Itemid=50BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
HNF XD2 Urban s-pedelec
Comment
-
-
Originally posted by HOXAHA View PostOllos hyvä vaanKävin aikanani Laakkoselta kysymässä ko jousta. Sanoivat, ettei saa erikseen. Koko lukkosysteemi olisi pitänyt yhden jousen takia ostaa. Itse en löytänyt kyllä sopivaa jousta mistään muualtakaan, vaan lopulta väänsin samasta jousesta uudet lenkit sen päihin. Ei tietenkään toimi, jos jousi on katkennut keskeltä tai muutenkaan monen monta kertaa jousen lyhentyessä hieman näin korjaten.
Kannattaa muuten pitää nuo lukot toimintakunnossa avaimella. Viime perjantaina oli puolitutulla kanssa tuo mekanismi rikki ja avainta sai tosissaan kääntää kun oli jumissa. Viittävaille, ettei avain ollu menossa poikki. Ja sitten napsahti auki kun vielä kerran kokeili ennen luovuttamista.
Comment
-
Comment