Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpraali
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Turku

    Nyt on tiukka tilanne. Elikkäs Mäkkärin autojonossa oleskeltiin ilmastointi päällä ja lämpöä ulkona ihan kiitettävästi. Siinäsitten huomasin että lämmöt nousivat reilusti yli puolenvälin. Siitä sitten nopeasti ajoin varjoon jäähdyttelemään.

    No senverran nyt olen tutkinut, että ilmastoinnin flekti ei pyöri. Nooh irrotin sen ja kokeilin vara-akusta laittaa virtaa. Toimii, mutta piti kovaa meteliä, eikä kuulostanut normaalilta.

    Kokeilin vielä sitä moottoria laittaa auton johtoon kiinni, mihin se kuuluukin, mutta ei pyörinyt. Miksi? Eiko virta riitä pyörittämään sitä vai mistä johtuu? Toisen moottorin meinasin ainakin hankkia, siitäkö mahtaa johtua? Vai vastuksista?

    Kertokaas vielä se, että kait autolla voi ajaa ja ei lämmöt nouse, jos ei käytä ilmastointia? Koska sehän sen lämmön nousun aiheuttaa, koska flekti ei pyöri?

    Kiitos.

    E: Tosiaan. Auto on vuosimallia -96 ja 528i.
    Last edited by Korpraali; 07-06-2011, 23:34.
    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      Vastukset paskana jos on vanhemman mallinen flekti (pre-9/98). Googleta.
      Korjattavissa.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by AnttiR View Post
        Kyllä siellä semmoset holkit on. Monesti ihan vitun tiukassa. Jos ei muuta niin pallonivel kappaleiksi että saat sen tapin missä se holkki on jumissa käteen. Ja tuettua sen holkin kunnolla ettei se hajoa ja sitten lämpöä, irroitusöljyä, lekaa ja isompaa lekaa. Ihan vapaavalintaisessa järjestyksessä. Itse juuri tänään vedin pillillä holkit lämpimäksi ja sen jälkeen lähti kevyesti lyömällä irti.
        Joskus täällä taisi olla puhetta että sitä osaa ei taida saada kun merkkiliikkeestä, jos sieltäkään. Ei muuta kun mallikappaleen kanssa tutulle sorvarille tai lähimmälle amikselle kyselemään.
        Harmi että mulla ei hajonnu tänään kumpikaan niin ei tarvinnu alkaa sorvailemaan uusia, olis tullu samalla tietysti useempia varastoon niitä.
        Ja muuten, kannattaa kokeilla jos löytyy sopiva pallonivelen ulosvetäjä niin sillä yrittää irroittaa pelkkää holkkia.
        Tuota.... ihan kevyt napautus vasaralla riittää kun vastapuolella pitää toista vasaraa/lekaa ja holkki on irti nivelkartiosta?

        Comment

        • Jax_KiBez
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 2070
          • Pirkanmaa

          EDIT: Avasin uuden ketjun tälle.
          Last edited by Jax_KiBez; 08-06-2011, 18:33.
          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

          _____________________________________
          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
          Tästä mun kaluston showroomiin
          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

          Comment

          • Jusba
            Newbiemmer
            • May 2011
            • 5
            • Helsinki

            Kenelläkään neuvoa miten saada jumittunut irroitettava vetokoukku irti?
            Koukku oriksen valmistama.
            e30 325iX -88 turbo
            EX e36 328i Sedan M-Sport -97

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16404
              • Leppävirta

              Originally posted by Jusba View Post
              Kenelläkään neuvoa miten saada jumittunut irroitettava vetokoukku irti?
              Koukku oriksen valmistama.
              Onhan sulla avain siihen? Kun et maininnut asiasta niin siksi kysyn.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Jusba
                Newbiemmer
                • May 2011
                • 5
                • Helsinki

                Originally posted by Haju69 View Post
                Onhan sulla avain siihen? Kun et maininnut asiasta niin siksi kysyn.
                Joo löytyy avaimet siihen.
                e30 325iX -88 turbo
                EX e36 328i Sedan M-Sport -97

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16404
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Jusba View Post
                  Joo löytyy avaimet siihen.
                  Ja osaat myös aukaista sen oikein? Meinaan kun mullakin oli alkuun ex Touringin kanssa ongelmia irroittaa se koukku. Mutta se olikin vain tekniikasta kiinni. Voimaa ei siis tarvittu. Avain käännetään ja sitten piti vissiin vetää irroitus nupikkaa "ulospäin" ja pyöräyttää. Kun en tarkalleen enää muista..
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E32 Diamantscwharz 750iL '94

                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Jusba
                    Newbiemmer
                    • May 2011
                    • 5
                    • Helsinki

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Ja osaat myös aukaista sen oikein? Meinaan kun mullakin oli alkuun ex Touringin kanssa ongelmia irroittaa se koukku. Mutta se olikin vain tekniikasta kiinni. Voimaa ei siis tarvittu. Avain käännetään ja sitten piti vissiin vetää irroitus nupikkaa "ulospäin" ja pyöräyttää. Kun en tarkalleen enää muista..
                    Kävin äsken kokeilemassa tolla sun tyylillä irroittaa ja lähtihän se siitä irti!
                    Kiitos Haju69!
                    e30 325iX -88 turbo
                    EX e36 328i Sedan M-Sport -97

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16404
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Jusba View Post
                      Kävin äsken kokeilemassa tolla sun tyylillä irroittaa ja lähtihän se siitä irti!
                      Kiitos Haju69!
                      Ollos hyvä
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Juze`
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 128
                        • Ankkalampi DGP

                        Kuuluuko keltään muulta tuommonen ujellus, kun viskoflekti ottaa kiinni? Kierrosten mukaan sitten enemmän kun flekti pyörii nopeammin
                        Last edited by Juze`; 08-06-2011, 18:28.
                        Ex: e39 530d facelift -01
                        Ex: E34 m60b40
                        Nyk. E61 3.0d -04

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Tuota.... ihan kevyt napautus vasaralla riittää kun vastapuolella pitää toista vasaraa/lekaa ja holkki on irti nivelkartiosta?
                          Niinhän se lähtee....
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • Simppaa
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 49
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Juze` View Post
                            Kuuluuko keltään muulta tuommonen ujellus, kun viskoflekti ottaa kiinni? Kierrosten mukaan sitten enemmän kun flekti pyörii nopeammin
                            Ei se nyt mun mielestä ainakaan kovin korkea ujellus ole,mutta uudestaan oma miete:
                            Hyi hemmetti ku säikähdin ku alko pitää aivan järkkyy huminaa alkaen 2000 rpm. Luulin et turbo meni rikki ja vitutti aika rankasti . No pelti auki tutkimaan ja tarpeeksi kuumalla visko lukittuu (tietenkin, mutta eka kerta) ja alkaa pyörimään kierrosten mukaan. Pitää suht kovaa ääntä. Halvalla selvittiin tällä kertaa!
                            Nyt kun kun mietin jälkeenpäin, niin ei se nyt oikeesti ole niin järkky ääni. Sisälle kyllä kuuluu, mut that's it.
                            e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 876
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Duoda doin.. Tiedän kyllä että pitäisi alottaa niistä vikakoodien lukemisesta mutta kysynpä kuitenkin ennen kun penniäkään työnnän hukkaan..

                              Eli, autoon vaihdettu roppakaupalla osia (ehjä separaattori, kaikki letkut/putket, nokan anturi, venakopan tiivisteet, ICV putsattu, IMM putsattu, bosch 4-kärki tulpat 10tkm sitten jne.)

                              Minulle tullessa toimi hyvin ja ajattelin "ennaltaehkäistä" mahd. tulevia vikoja mutta tuntuu että niitä on nyt tullu vaan "korjatessa" lisää.

                              Eli nyt siis auto pelaa kylmänä hemmetin hyvin, no propleemos kun taas aiemmin se pelasi juurikin vastoinpäin. Nyt kun sitten lämmöt nousee normaaliin (92c +/- 5c) niin meno muuttuu todella nihkeäksi varsinkin yli puolen kaasun kiihdytyksissä sekä matalilta lähdettäessä. Ensin auto rykäisee, miettii ja sitten mennään (eikä niinkuin pitäisi mennä).

                              TÄRKEIN kysymys on siis että saanko nollattua nuo ECUn mahd. vikakoodit yms. pelkästään ecun piuhan irroituksella, kun tuntuu että saa vaan lisää vikakoodeja ja ongelmia jos kaapelia käyttää akulta irti? Ja missäs tässä on tuo ko. boksi piilossa

                              EDIT: Niin ja siis ennen näitä "remontteja" autosta ei vikakoodeja moottorinohjauksen puolelta löytynyt...

                              EDIT2: Auto siis sigun e39 528i -96
                              Last edited by Magirus; 09-06-2011, 20:28.

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                Originally posted by Magirus View Post
                                Duoda doin.. Tiedän kyllä että pitäisi alottaa niistä vikakoodien lukemisesta mutta kysynpä kuitenkin ennen kun penniäkään työnnän hukkaan..

                                Eli, autoon vaihdettu roppakaupalla osia (ehjä separaattori, kaikki letkut/putket, nokan anturi, venakopan tiivisteet, ICV putsattu, IMM putsattu, bosch 4-kärki tulpat 10tkm sitten jne.)

                                Minulle tullessa toimi hyvin ja ajattelin "ennaltaehkäistä" mahd. tulevia vikoja mutta tuntuu että niitä on nyt tullu vaan "korjatessa" lisää.

                                Eli nyt siis auto pelaa kylmänä hemmetin hyvin, no propleemos kun taas aiemmin se pelasi juurikin vastoinpäin. Nyt kun sitten lämmöt nousee normaaliin (92c +/- 5c) niin meno muuttuu todella nihkeäksi varsinkin yli puolen kaasun kiihdytyksissä sekä matalilta lähdettäessä. Ensin auto rykäisee, miettii ja sitten mennään (eikä niinkuin pitäisi mennä).

                                TÄRKEIN kysymys on siis että saanko nollattua nuo ECUn mahd. vikakoodit yms. pelkästään ecun piuhan irroituksella, kun tuntuu että saa vaan lisää vikakoodeja ja ongelmia jos kaapelia käyttää akulta irti? Ja missäs tässä on tuo ko. boksi piilossa

                                EDIT: Niin ja siis ennen näitä "remontteja" autosta ei vikakoodeja moottorinohjauksen puolelta löytynyt...
                                Ja auto oli????
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎