Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #91
    Originally posted by Haju69 View Post
    ?


    Noh, stepillä se kuitenkin näyttäisi olevan.
    Juu steppi se on. Selvis sillä kun kävi ostamassa auton

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • anttiboy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 258
      • Alajärvi

      #92
      Kävin katsastamassa tuon oman koslan (530d) ja päästöarvoina oli 0.05/3.0 Kuulostaa ihan naurettavan matalilta? Onkohan tuossa jotain häikkää? Minkäslaisia päästöarvoja muilla 530d omistajilla on katsastuksessa tullut?
      Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
      Ex: Porsche 911 "GT3RS"
      Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
      Ex: E71 X6 40d Titangrau
      EX: F07 530d Carbonschwarz
      Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
      Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
      Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E38 730d Biarritzblau
      Ex: E65 730d White
      Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
      Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
      Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
      Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        #93
        Originally posted by anttiboy View Post
        Kävin katsastamassa tuon oman koslan (530d) ja päästöarvoina oli 0.05/3.0 Kuulostaa ihan naurettavan matalilta? Onkohan tuossa jotain häikkää? Minkäslaisia päästöarvoja muilla 530d omistajilla on katsastuksessa tullut?
        Ensimäistä kertaa kuulen että joku valittaa kun auto on niin vähä päästöinen
        Eikö se ole niin että jos päästöt on kohillaan niin myös auton tekniikka toimii just eikä melkein?
        Ja haluatko vielä kohdistaa mitkä arvot noi oli? ei toi 0.05/3.0 kerro yhtään mittään.

        Comment

        • anttiboy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 258
          • Alajärvi

          #94
          Originally posted by kaikkone View Post
          Ensimäistä kertaa kuulen että joku valittaa kun auto on niin vähä päästöinen
          Eikö se ole niin että jos päästöt on kohillaan niin myös auton tekniikka toimii just eikä melkein?
          Ja haluatko vielä kohdistaa mitkä arvot noi oli? ei toi 0.05/3.0 kerro yhtään mittään.
          Siis dieselin savutusarvo saa olla maksimissaan 3.0 ja itsellä tuli vaan 0.05 joka tarkoittaa että sieltähän ei tuu juuri mitään ulos.. Aattelin vaan varmistella että voiko olla noin matalat arvot, koska itsellä ei tuu putkesta yhtään mustaa savua kun polkasee
          Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
          Ex: Porsche 911 "GT3RS"
          Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
          Ex: E71 X6 40d Titangrau
          EX: F07 530d Carbonschwarz
          Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
          Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
          Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
          Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
          Ex: E38 730d Biarritzblau
          Ex: E65 730d White
          Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
          Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
          Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
          Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            #95
            Mikähän tukivarsi/varret saattais olla väljänä kun kuskinpuolen takarengas on kulunut sisäreunastaan enemmän? Tarkastin niin etuylätukivarren kumi ainakin oli harsona. Mutta vaikea oli käteen saada klappia tuntumaan. Varmaan liittyy samaan asiaan kun kiihdyttää ja jarruttaa samantien vaihteella, auton suunta hieman muuttuu.

            Reverse-grammariin ei taida saada CD-boksia yhdistettyä? Mahtaako autossa(Touring) silti olla boksille johdotukset, ja jos niin mistä ne löytää takaa?
            Last edited by Uffa; 30-05-2011, 20:14.
            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            • Jarzka_
              Newbiemmer
              • Apr 2011
              • 23
              • Helsinki

              #96
              Originally posted by anttiboy View Post
              Siis dieselin savutusarvo saa olla maksimissaan 3.0 ja itsellä tuli vaan 0.05 joka tarkoittaa että sieltähän ei tuu juuri mitään ulos.. Aattelin vaan varmistella että voiko olla noin matalat arvot, koska itsellä ei tuu putkesta yhtään mustaa savua kun polkasee
              Itse olen ihmetellyt samaa. Päästöarvot oli 0.9 ilman kattia. Tai ainakin uskosin ettei ole kattia koska haisee tooodella pahalle ja katin läpi menee 3" downpipe
              E39 530d -03 m-sport
              E39 520i -98
              E30 325i -86

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                #97
                tarviiko jotain erikoistyökaluja ton e39 525i:n iskarien ja jousien vaihtoon?? jousipuristimia tai vastaavia? voodoota ja kori kaljaa?


                vai vienkö suosiolla kaverin pajalle vaihdettavaksi
                säästäis siinäkin jokusen pennin kun ite vaihtais ja sit veis vaan nelipyöräsuuntaukseen johonkin..


                toissa vklp ku mutsin lancerista piti iskari ja jousi irroittaa nii tarvitsi vain 2 mutteria ja yksi pultti ottaa auki ja iskari "tippui" käteen onkos se yhtä heleppoa koliysissä? tosin muttereita on enemmän, sen verran oon tutkinu


                ja yläpään laakerit jos samalla ostais ja vaihtais :think

                ei oo ennen tullut moista hommaa tehtyä mutta työkalut pysyy kourassa ja mielellään myös itse teen jos ei mitään koria kaljaa kummenpaa tarvitse
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  #98
                  Originally posted by John Doe View Post
                  Voisiko joku Touringin omistaja katsoa rekisteriotteesta, mitä on merkattu auton kokonaismassaksi? Tuli vakuutuslasku, ja suureksi yllätyksekseni huomasin auton mallimerkinnäksi 525iAX 4X4 !
                  Ihmettelen vaan, mistä Trafin sankarit ovat saaneet päähänsä nelivedoksi tuon rekisteröidä, ja pitääkö edes muut tiedot paikkaansa...

                  Auto on -01 525iA Touring ja kokonaismassaksi ilmoitettu 2235kg. Pitääköhän tuo paikkansa, vai maksellaanko tässä vielä ylimääräisiä käyttömaksujakin?
                  vastaavan dieselin massa otteessa 2315kg, (vrt.530da 2320kg). Sikäli kuulostais ihan järkevältä tuo luku.
                  EN tosin tiedä lykätäänkö paperiin sama massa autosta riippumatta, vai lasketaanko esim tehtaan lisävarusteet jotka saattavat painaa...

                  e. eikai sentään...
                  Last edited by mixxis; 30-05-2011, 21:31.
                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • Rise
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 213
                    • Jyväskylä

                    #99
                    Originally posted by väiski525 View Post
                    tarviiko jotain erikoistyökaluja ton e39 525i:n iskarien ja jousien vaihtoon?? jousipuristimia tai vastaavia? voodoota ja kori kaljaa?


                    vai vienkö suosiolla kaverin pajalle vaihdettavaksi
                    säästäis siinäkin jokusen pennin kun ite vaihtais ja sit veis vaan nelipyöräsuuntaukseen johonkin..


                    toissa vklp ku mutsin lancerista piti iskari ja jousi irroittaa nii tarvitsi vain 2 mutteria ja yksi pultti ottaa auki ja iskari "tippui" käteen onkos se yhtä heleppoa koliysissä? tosin muttereita on enemmän, sen verran oon tutkinu


                    ja yläpään laakerit jos samalla ostais ja vaihtais :think

                    ei oo ennen tullut moista hommaa tehtyä mutta työkalut pysyy kourassa ja mielellään myös itse teen jos ei mitään koria kaljaa kummenpaa tarvitse
                    Ite kans mietiskelin aiemmin, että vaihtaisko ite vai ei ja tulipahan sitten tartuttua hommaan ja ei oo loppujen lopuks kovin paha homma. Auttaa kyllä paljon, jos on kaveri mukana.

                    Jousipuristimet on melkeen pakolliset. Ite piti puristimien pienen välin takia turvautua vielä rautalankoihinkin jota en kyllä suosittele turvallisuussyistä ellei oo pakko tosiaan. Mitäköhän laskin oliskohan 8 mutteria yht. per etupään puoli ollu irrotettavana :think takana hiukka vähemmän, tosin siellä sitten bensaletkua ja kaaren muovit ym. Päättelemällä pärjää aika hyvin mitä täytyy irrottaa, jotta tuon jousi&iskari paketin saa irti. Tarkemmat ohjeetkin löytyy tämän topikin edeltäjästä.
                    Ex
                    F11 530d m-sport
                    E46 325i cabriolet m-sport
                    E39 540iA m-sport
                    E39 523iA
                    E46 316i

                    Comment

                    • Ovlov
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 171
                      • Tre/Jvi

                      Originally posted by Rise View Post
                      Ite kans mietiskelin aiemmin, että vaihtaisko ite vai ei ja tulipahan sitten tartuttua hommaan ja ei oo loppujen lopuks kovin paha homma. Auttaa kyllä paljon, jos on kaveri mukana.

                      Jousipuristimet on melkeen pakolliset. Ite piti puristimien pienen välin takia turvautua vielä rautalankoihinkin jota en kyllä suosittele turvallisuussyistä ellei oo pakko tosiaan. Mitäköhän laskin oliskohan 8 mutteria yht. per etupään puoli ollu irrotettavana :think takana hiukka vähemmän, tosin siellä sitten bensaletkua ja kaaren muovit ym. Päättelemällä pärjää aika hyvin mitä täytyy irrottaa, jotta tuon jousi&iskari paketin saa irti. Tarkemmat ohjeetkin löytyy tämän topikin edeltäjästä.

                      Tarviiko niitä etupään jousia puristaa paljonkin kasaan, että saa nuo yläpään laakerit vaihdettua? Entäs onko tuolla iskarilla sellaista ominaisuutta, että se menee noin puoleenväliin sisälle, kun sen päästää irti sieltä päästä? Kyseessä. E39 530D vakioalusta, EI m-sport.
                      E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                      Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4927
                        • Kotka

                        Originally posted by Rise View Post
                        Jousipuristimet on melkeen pakolliset. Ite piti puristimien pienen välin takia turvautua vielä rautalankoihinkin jota en kyllä suosittele turvallisuussyistä ellei oo pakko tosiaan.
                        EI jumalauta! Rautalankoja jousien puristamisen yhteydessä. Eikö henkiriepu ole todellakaan minkään arvoinen, oma tai kaverin? Milloin voi olla "pakko" ottaa riski joka voi päättyä toisen kuolemaan tai erittäin pahaan loukkaantumiseen, EN YMMÄRRÄ!
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Tuo kattoverhoilu pitää ilmeisesti purkaa kun vaihtaa takalasin kaasujousia. Tai no pakkohan se on. Jotain pikku vinkkejä ois kiva saada millä sais kohtuu kivottomasti sen auki ja rikkomatta hirveesti mitään klipsejä tms... Paksin muoveja kun siitä ikkunan alta purkailin yms, niin tuntuu kaikki nipat rapsahtavan kysymättä poikki.
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Tuo kattoverhoilu pitää ilmeisesti purkaa kun vaihtaa takalasin kaasujousia. Tai no pakkohan se on. Jotain pikku vinkkejä ois kiva saada millä sais kohtuu kivottomasti sen auki ja rikkomatta hirveesti mitään klipsejä tms... Paksin muoveja kun siitä ikkunan alta purkailin yms, niin tuntuu kaikki nipat rapsahtavan kysymättä poikki.
                            Ei tarvi purkaa kattoverhoilua, kun on erikoistyökalu käytössä. Tuolla työkalulla tai itse tehdyllä vastaavalla homma on hetkessä hoidettu. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5419
                              • Oulu

                              E39 Sedan takaluukun "solenoidi"/moottori on paskana, eli aina joutuu kädellä nappasemaan sen solenoidin jotta luukku pysyy kiinni. Tämä vissiin joku tyyppivika? Mitä sinne pitää ostaa jotta homma taas pelittää?

                              Eli moottori siis avaa kyllä luukun, mutta jumittaa, eikä solenoidi "palaudu" itsestään.

                              Onko se tämä?


                              E39 528 iA 08/96.

                              Kiitos.

                              Comment

                              • Rise
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 213
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Ovlov View Post
                                Tarviiko niitä etupään jousia puristaa paljonkin kasaan, että saa nuo yläpään laakerit vaihdettua? Entäs onko tuolla iskarilla sellaista ominaisuutta, että se menee noin puoleenväliin sisälle, kun sen päästää irti sieltä päästä? Kyseessä. E39 530D vakioalusta, EI m-sport.
                                Ainakin 523 vakioalustan iskari imasee ittensä sisään. Pois ottaessa ei tarvinnut edes puristimia käyttää, mutta kasattaessa sitten piti kun tuo iskari tosiaan imaisi sisäänpäin. Tosiaan aika paljon joutuu puristamaan, itsellä ei kaksi pientä jousipuristinta riittänyt.

                                Mitä tulee noihin lankavirityksiin niin olihan se vähän eri kuin normi rautalankaa, ns. "surrilangat" avittamassa siis puristimien lisäksi. Pelkillä langoilla ei siis todellakaan ja tuotakaan konstia en suosittele, oikean kokoiset puristimet on paras ratkaisu Itsellä oli vaan tilanne, että piti saada auto pakettiin.
                                Ex
                                F11 530d m-sport
                                E46 325i cabriolet m-sport
                                E39 540iA m-sport
                                E39 523iA
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎