E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JCi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 67
    • -

    ^ Kävin sulakkeet ja releet läpi, putsailin kannat ja uusi yritys= auto käyntiin normaalisti Nyt vaan seuraamaan toimiiko jatkossa.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2174
      • Himas

      Originally posted by JCi View Post
      Kiire! Kyseessä E39 523i -99. Auto seisonut viikon, olin lähdössä ajamaan ja starttasin, hörähti ja sammui. Uudestaan, sama juttu pari kertaa. Sen jälkeen ei edes yrittänyt lähteä käyntiin. Otin akunkengän irti muutamaksi minuutiksi, ja taas sama juttu, käynnistyi pariksi sekunniksi, jonka jälkeen pyörittää vaan tyhjää.

      Huomio kiinnittyi tuohon polttoainejärjestelmän paineistukseen, kun ennen virrat päälle laitettaessa on kuulunut se "paineistusääni", tuntuu kuin sitä ei tapahtuisi enää ollenkaan. Imusarjan luota kyllä kuuluu pieni surina, ei muuta.

      Viikko sitten auton jäädessä parkkiin toimi ihan normaalisti.

      Mitä ideoita tähän? PA-pumppu, vai jotain muuta?
      Tuolla jotain.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        Elikkä, taas pari tyhmää kysymystä..
        530d ja orkkis kellollinen webasto. Sieltä ajotietokoneen valikosta kun näppäilee "Heat on" ja "Vent off", niin webasto lähtee päälle. Kun avaimet on lukossa vielä tässä vaiheessa, voi puhaltimen nopeutta säädellä. Kun taas avaimet nykäsee pois, niin tuntuu puhaltavan aina jollain tietyllä nopeudella, normia?

        Samoten en oo keksiny miten niihin "Timer 1" ja "Timer 2" kohtiin saa kellon ajat laitettua..

        Myös semmonen juttu vielä, että kun pakki päällä löysää kytkintä vähän nopeammin, kuuluu vähän semmonen metallinen tumpsahdus/kolaus. Oisko kardaanin rättinivel vai mikä? Eteenpäin vaihteilla ei kuulu ääntä..
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Noniin, nyt sitä taas ollaa hanskat öljyssä ja sormi suussa.
          Rättiniveltä vaihtamassa ja homma tyssäs toistaseks siihen kun en keksinyt 2min aikana miten sais kardaania sen verran taaksepäin että sais sen nivelen sieltä välistä pois.

          Oisko jotai vinkkiä vai pitääkö tosiaan purkaa kokonaan pakosarjat ja suojapellit ja kardaaani irti sit kokonaa et saa yhen pirun nivelen vaihettua välistä? :/

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2016
            • Kangasala

            Originally posted by kaikkone View Post
            Noniin, nyt sitä taas ollaa hanskat öljyssä ja sormi suussa.
            Rättiniveltä vaihtamassa ja homma tyssäs toistaseks siihen kun en keksinyt 2min aikana miten sais kardaania sen verran taaksepäin että sais sen nivelen sieltä välistä pois.

            Oisko jotai vinkkiä vai pitääkö tosiaan purkaa kokonaan pakosarjat ja suojapellit ja kardaaani irti sit kokonaa et saa yhen pirun nivelen vaihettua välistä? :/
            Suojapeltejä pois ja tukilaakeri alas, taas etenee
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Mites muuten kun tuo ilmastoinnin, onko se nyt sitten magneetti-/vapaakytkin pitää ilkeää vikinää, crc:tä tms kun suihkuttaa, niin vaimenee joksikin aikaa, mutta palaa takas. (saattaa joitakin päiviä pysyä hiljaa) Pelle pelottomana tekis mieli kattoa mitä se on syöny, mutta onko niin että pitää ostaa uusi, vai saako tuon jotenkin "rasvattua"? :think

              vikinä ei vaan sovi ei niin yhtään 39:iin.

              helpoimmalla varmasti pääsee kun ostaa uuden, mut olis niin paljo muutakin ostettavaa. Eikä tällä nyt kiire ole
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Originally posted by schwarze View Post
                Suojapeltejä pois ja tukilaakeri alas, taas etenee
                Jepulis. homma onnistui , Tisistä kurkkarin ohjeet ennenkuin tänne kerkesin. ahdisti vain tuo pakoputken irroitus. mutta onneksi jatkokohdasta irtosi kolkuttelemalla ja meni jopa takasin nätisti (aikasemmin joutu käyttää liinoja että sai menemää paikoilleen).
                Jopas muuttui tuo vaihteidenvaihto ei paljoa enää kenguroi.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Mites muuten kun tuo ilmastoinnin, onko se nyt sitten magneetti-/vapaakytkin pitää ilkeää vikinää, crc:tä tms kun suihkuttaa, niin vaimenee joksikin aikaa, mutta palaa takas. (saattaa joitakin päiviä pysyä hiljaa) Pelle pelottomana tekis mieli kattoa mitä se on syöny, mutta onko niin että pitää ostaa uusi, vai saako tuon jotenkin "rasvattua"? :think

                  vikinä ei vaan sovi ei niin yhtään 39:iin.

                  helpoimmalla varmasti pääsee kun ostaa uuden, mut olis niin paljo muutakin ostettavaa. Eikä tällä nyt kiire ole

                  Riippuu siitä että mikä siellä vikisee. Eihän vaan vikinä kuulu hihnasta, jolloin vika löytyy mahdollisesti väsähtäneestä kiristimestä ja kuluneesta hihnasta.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • JCi
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 67
                    • -

                    Originally posted by JCi View Post
                    Kiire! Kyseessä E39 523i -99. Auto seisonut viikon, olin lähdössä ajamaan ja starttasin, hörähti ja sammui. Uudestaan, sama juttu pari kertaa. Sen jälkeen ei edes yrittänyt lähteä käyntiin. Otin akunkengän irti muutamaksi minuutiksi, ja taas sama juttu, käynnistyi pariksi sekunniksi, jonka jälkeen pyörittää vaan tyhjää.

                    Huomio kiinnittyi tuohon polttoainejärjestelmän paineistukseen, kun ennen virrat päälle laitettaessa on kuulunut se "paineistusääni", tuntuu kuin sitä ei tapahtuisi enää ollenkaan. Imusarjan luota kyllä kuuluu pieni surina, ei muuta.

                    Viikko sitten auton jäädessä parkkiin toimi ihan normaalisti.

                    Mitä ideoita tähän? PA-pumppu, vai jotain muuta?
                    Eli tosiaan, sulakkeiden ja releiden kannat puhdistamalla auto lähti käyntiin, ja toimi hetken aikaa aivan normaalisti. Auto seisoi tunnin, jonka jälkeen sama ongelma alkoi uudestaan. Sulakkeet ja releet tuli testattua uudestaan, ei vaikutusta.

                    Tosiaan, tuota bensapuolen "paineistusääntä" ei tule enää ollenkaan, eli onko vika tällöin PA-pumpussa?

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      Originally posted by JCi View Post
                      Eli tosiaan, sulakkeiden ja releiden kannat puhdistamalla auto lähti käyntiin, ja toimi hetken aikaa aivan normaalisti. Auto seisoi tunnin, jonka jälkeen sama ongelma alkoi uudestaan. Sulakkeet ja releet tuli testattua uudestaan, ei vaikutusta.

                      Tosiaan, tuota bensapuolen "paineistusääntä" ei tule enää ollenkaan, eli onko vika tällöin PA-pumpussa?
                      Tankin pumppu vaihtoon Äläkkä osta mitään muuta kuin Pirburg merkkistä.
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • JCi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 67
                        • -

                        Tankissa on siis vain yksi pumppu? Kellään heittää ohjeita vaihtamiseen, onko paha operaatio?

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by JCi View Post
                          Tankissa on siis vain yksi pumppu? Kellään heittää ohjeita vaihtamiseen, onko paha operaatio?
                          ei ole paha operaatio, sorminäppäryyttä vaatii vain tankin sisällä toimies.
                          suosittelen tekemään kun tankki on mahdollisimman tyhjä.

                          eli takapenkki istuin osa irti. sit ainaki sedanis 97vm:ssä pelkääjänpuolella on luukku joka aukaistaan 3 ruuvia. sen jälkeen näkyy tankki. siinä heti alla on pa letkua ja virtapiuhaa. irti ne ja sen jälkeen se tankin kansi irti., tiukassa on mutta kiertämällä auki aukeaa holkka joka pitää kantta kiinni.
                          sit jo näkeekin pumpun. enempää en muista kuinka vaihto jatkuu.

                          Comment

                          • JCi
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 67
                            • -

                            Selvä. http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1175802 <-- Ko. osa mistään kotoisin?

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10111
                              • KVLA

                              Originally posted by JCi View Post
                              Selvä. http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1175802 <-- Ko. osa mistään kotoisin?
                              Osta vaan suosiolla tuo Dunkyn mainitsema orkkista vastaava Pierburg.Ei varmaan enää sinun tarvi tuohon autoon sitten pumppua vaihdella.Eikä maksa montaa kymppiä enempää kuin tuo sinun "nettilöytösi".Siinä ei näy mitään tekstejä pumpussa,niin on oletettavasti joku Kiinalainen halpispumppu.

                              Comment

                              • Marko.K
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1193
                                • Helsinki

                                Mulla on alkanu auto pitämään semmosta natinaa/rutinaa/naputusta rattia käännellessä, ääni tuntuu tulevan kuskin puolen etutuennan ja ratin väliltä. Missään montuissa tai epätasaisuuksissa ääntä ei kuulu, esim. rattia käännellessä parkkihallissa ku on ahtaita paikkoja niin kuulee parhaiten. Alkukesästä vaihettiin eteen koiranluut, reaktiotangot, alatukivarret ja raidetangot. Autolla menty 242tkm, mistä moinen voisi johtua?
                                F11 535d -11 367hv/728nm
                                E39 M5 -99 Alpine White II
                                E65 730da -02
                                E60 530da -03
                                E39 530da -03 240hv/600nm
                                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                                E38 740iaL -95
                                E39 530d -99 245hv/528nm

                                Comment

                                Working...
                                X