Kiire! Kyseessä E39 523i -99. Auto seisonut viikon, olin lähdössä ajamaan ja starttasin, hörähti ja sammui. Uudestaan, sama juttu pari kertaa. Sen jälkeen ei edes yrittänyt lähteä käyntiin. Otin akunkengän irti muutamaksi minuutiksi, ja taas sama juttu, käynnistyi pariksi sekunniksi, jonka jälkeen pyörittää vaan tyhjää.
Huomio kiinnittyi tuohon polttoainejärjestelmän paineistukseen, kun ennen virrat päälle laitettaessa on kuulunut se "paineistusääni", tuntuu kuin sitä ei tapahtuisi enää ollenkaan. Imusarjan luota kyllä kuuluu pieni surina, ei muuta.
Viikko sitten auton jäädessä parkkiin toimi ihan normaalisti.
Elikkä, taas pari tyhmää kysymystä..
530d ja orkkis kellollinen webasto. Sieltä ajotietokoneen valikosta kun näppäilee "Heat on" ja "Vent off", niin webasto lähtee päälle. Kun avaimet on lukossa vielä tässä vaiheessa, voi puhaltimen nopeutta säädellä. Kun taas avaimet nykäsee pois, niin tuntuu puhaltavan aina jollain tietyllä nopeudella, normia?
Samoten en oo keksiny miten niihin "Timer 1" ja "Timer 2" kohtiin saa kellon ajat laitettua..
Myös semmonen juttu vielä, että kun pakki päällä löysää kytkintä vähän nopeammin, kuuluu vähän semmonen metallinen tumpsahdus/kolaus. Oisko kardaanin rättinivel vai mikä? Eteenpäin vaihteilla ei kuulu ääntä..
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Noniin, nyt sitä taas ollaa hanskat öljyssä ja sormi suussa.
Rättiniveltä vaihtamassa ja homma tyssäs toistaseks siihen kun en keksinyt 2min aikana miten sais kardaania sen verran taaksepäin että sais sen nivelen sieltä välistä pois.
Oisko jotai vinkkiä vai pitääkö tosiaan purkaa kokonaan pakosarjat ja suojapellit ja kardaaani irti sit kokonaa et saa yhen pirun nivelen vaihettua välistä? :/
Noniin, nyt sitä taas ollaa hanskat öljyssä ja sormi suussa.
Rättiniveltä vaihtamassa ja homma tyssäs toistaseks siihen kun en keksinyt 2min aikana miten sais kardaania sen verran taaksepäin että sais sen nivelen sieltä välistä pois.
Oisko jotai vinkkiä vai pitääkö tosiaan purkaa kokonaan pakosarjat ja suojapellit ja kardaaani irti sit kokonaa et saa yhen pirun nivelen vaihettua välistä? :/
Suojapeltejä pois ja tukilaakeri alas, taas etenee
Mites muuten kun tuo ilmastoinnin, onko se nyt sitten magneetti-/vapaakytkin pitää ilkeää vikinää, crc:tä tms kun suihkuttaa, niin vaimenee joksikin aikaa, mutta palaa takas. (saattaa joitakin päiviä pysyä hiljaa) Pelle pelottomana tekis mieli kattoa mitä se on syöny, mutta onko niin että pitää ostaa uusi, vai saako tuon jotenkin "rasvattua"? :think
vikinä ei vaan sovi ei niin yhtään 39:iin.
helpoimmalla varmasti pääsee kun ostaa uuden, mut olis niin paljo muutakin ostettavaa. Eikä tällä nyt kiire ole
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Suojapeltejä pois ja tukilaakeri alas, taas etenee
Jepulis. homma onnistui , Tisistä kurkkarin ohjeet ennenkuin tänne kerkesin. ahdisti vain tuo pakoputken irroitus. mutta onneksi jatkokohdasta irtosi kolkuttelemalla ja meni jopa takasin nätisti (aikasemmin joutu käyttää liinoja että sai menemää paikoilleen).
Jopas muuttui tuo vaihteidenvaihto ei paljoa enää kenguroi.
Mites muuten kun tuo ilmastoinnin, onko se nyt sitten magneetti-/vapaakytkin pitää ilkeää vikinää, crc:tä tms kun suihkuttaa, niin vaimenee joksikin aikaa, mutta palaa takas. (saattaa joitakin päiviä pysyä hiljaa) Pelle pelottomana tekis mieli kattoa mitä se on syöny, mutta onko niin että pitää ostaa uusi, vai saako tuon jotenkin "rasvattua"? :think
vikinä ei vaan sovi ei niin yhtään 39:iin.
helpoimmalla varmasti pääsee kun ostaa uuden, mut olis niin paljo muutakin ostettavaa. Eikä tällä nyt kiire ole
Riippuu siitä että mikä siellä vikisee. Eihän vaan vikinä kuulu hihnasta, jolloin vika löytyy mahdollisesti väsähtäneestä kiristimestä ja kuluneesta hihnasta.
Kiire! Kyseessä E39 523i -99. Auto seisonut viikon, olin lähdössä ajamaan ja starttasin, hörähti ja sammui. Uudestaan, sama juttu pari kertaa. Sen jälkeen ei edes yrittänyt lähteä käyntiin. Otin akunkengän irti muutamaksi minuutiksi, ja taas sama juttu, käynnistyi pariksi sekunniksi, jonka jälkeen pyörittää vaan tyhjää.
Huomio kiinnittyi tuohon polttoainejärjestelmän paineistukseen, kun ennen virrat päälle laitettaessa on kuulunut se "paineistusääni", tuntuu kuin sitä ei tapahtuisi enää ollenkaan. Imusarjan luota kyllä kuuluu pieni surina, ei muuta.
Viikko sitten auton jäädessä parkkiin toimi ihan normaalisti.
Mitä ideoita tähän? PA-pumppu, vai jotain muuta?
Eli tosiaan, sulakkeiden ja releiden kannat puhdistamalla auto lähti käyntiin, ja toimi hetken aikaa aivan normaalisti. Auto seisoi tunnin, jonka jälkeen sama ongelma alkoi uudestaan. Sulakkeet ja releet tuli testattua uudestaan, ei vaikutusta.
Tosiaan, tuota bensapuolen "paineistusääntä" ei tule enää ollenkaan, eli onko vika tällöin PA-pumpussa?
Eli tosiaan, sulakkeiden ja releiden kannat puhdistamalla auto lähti käyntiin, ja toimi hetken aikaa aivan normaalisti. Auto seisoi tunnin, jonka jälkeen sama ongelma alkoi uudestaan. Sulakkeet ja releet tuli testattua uudestaan, ei vaikutusta.
Tosiaan, tuota bensapuolen "paineistusääntä" ei tule enää ollenkaan, eli onko vika tällöin PA-pumpussa?
Tankin pumppu vaihtoon Äläkkä osta mitään muuta kuin Pirburg merkkistä.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Tankissa on siis vain yksi pumppu? Kellään heittää ohjeita vaihtamiseen, onko paha operaatio?
ei ole paha operaatio, sorminäppäryyttä vaatii vain tankin sisällä toimies.
suosittelen tekemään kun tankki on mahdollisimman tyhjä.
eli takapenkki istuin osa irti. sit ainaki sedanis 97vm:ssä pelkääjänpuolella on luukku joka aukaistaan 3 ruuvia. sen jälkeen näkyy tankki. siinä heti alla on pa letkua ja virtapiuhaa. irti ne ja sen jälkeen se tankin kansi irti., tiukassa on mutta kiertämällä auki aukeaa holkka joka pitää kantta kiinni.
sit jo näkeekin pumpun. enempää en muista kuinka vaihto jatkuu.
Osta vaan suosiolla tuo Dunkyn mainitsema orkkista vastaava Pierburg.Ei varmaan enää sinun tarvi tuohon autoon sitten pumppua vaihdella.Eikä maksa montaa kymppiä enempää kuin tuo sinun "nettilöytösi".Siinä ei näy mitään tekstejä pumpussa,niin on oletettavasti joku Kiinalainen halpispumppu.
Mulla on alkanu auto pitämään semmosta natinaa/rutinaa/naputusta rattia käännellessä, ääni tuntuu tulevan kuskin puolen etutuennan ja ratin väliltä. Missään montuissa tai epätasaisuuksissa ääntä ei kuulu, esim. rattia käännellessä parkkihallissa ku on ahtaita paikkoja niin kuulee parhaiten. Alkukesästä vaihettiin eteen koiranluut, reaktiotangot, alatukivarret ja raidetangot. Autolla menty 242tkm, mistä moinen voisi johtua?
Comment