Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezra
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 79
    • Imatra

    Jos käynnissä ollessa irroittaa nokka-akselin asentotunnistimen liittimen irti niin pitäisikö käynnissä tapahtua muutosta ?

    Suuttimista kuului myös sytytysjärjestyksen mukaan kulkevaa "suhnauttavaa" ääntä ??
    Last edited by Ezra; 26-09-2012, 21:19.
    E39 535i -98

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Sampsaa View Post
      Vaihdoin abs boksin toiseen korjattuun. Muuten kaikki pelaa täydellisesti mutta luistonesto valo jäi palamaan. Inpa ilmoittaa:
      Steering angle adjustment necessary.
      Vehicle speed 2.63 km/h.

      Vikakoodi tulee heti kun sen poistaa vaikkei ajaisikkaan yhtään. Eli täytyisikö tuo jotenki koodata autolle vai onko jotain oikeasti vialla?
      Vaikka inpa:lla voit tuon kalibroinnin tehdä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by Ezra View Post
        Jos käynnissä ollessa irroittaa nokka-akselin asentotunnistimen liittimen irti niin pitäisikö käynnissä tapahtua muutosta ?

        Suuttimista kuului myös sytytysjärjestyksen mukaan kulkevaa "suhnauttavaa" ääntä ??
        Mielestäni ei pitäisi edes auton käydä? :think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          Mistäpä se saisi tietoa milloin dieselissä pitää ruiskuttaa tai bensassa sytyttää, jos tuo liitin on irti. Kampiakselin asentotunnistin ei mielestäni näitä tietoja anna.
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Fastpiksu View Post
            Mistäpä se saisi tietoa milloin dieselissä pitää ruiskuttaa tai bensassa sytyttää, jos tuo liitin on irti. Kampiakselin asentotunnistin ei mielestäni näitä tietoja anna.
            Kampuran tiedolla toki, nokan tieto on vaan kummalla tahdilla ollaan menossa alakerran suhteen.
            CR dieselissä ei tartte käsittääkseni nokan tietoa kuin startissa käytännössä.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • opTA
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 924
              • Suomi

              Kertokaas viisaammat että kummassa vaiko molemmissa vika, elikkä kohteena sigun 528i toukka + aut. tasonsäätö ja alusta ongelma kyseessä.
              Pyörien/kotelon välinen korkeus ero heittelee aika paljon riippumatta siitä miten on ajettu/seisonut yön yli, esim; mittaus ennen ajoon lähtöä - ajon jälkeen...
              vas.etu väliin mahtuu 4 sormea - 3 - 2 - 3...
              oik.etu väliin mahtuu 3 sormea - 2 - 2 - 4...
              vas.taka väliin mahtuu 3 sormea - 3 - 4 - 2...
              oik.taka väliin mahtuu 2 sormea - 3 - 3 - 2...

              Siis ihan random vaihtelevia sormimittoja 5min ajon/seisomisen - pitkän ajon/vkl seisomisen jälkeen, miten vaan. Varmaksi tiedoksi todettu (inpalla) vas.taka puolen tasosäätö toimii yleensä ja oik.taka on ehjä (vielä ainakin).

              Lyhyesti, onko nyt ongelmana melkein/täysin kuolleet jouset/iskarit vaiko molemmat (silmämääräisesti katsottuna ja käsin kokeiltuna iskareissa ei vuotoja eikä jouset ole poikki), ajettavuus tosin on hyvä eikä heiluttaessa keiku paria nytkähdystä enempää.

              Lähitulevaisuudessa (lumien sulamisen jälkeen) olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen vakio alusta n. 30-40mm madaltavaan alustasarjaan, edestä sekä takaa. Tähän jos jollain olisi vielä antaa hyvää vinkkiä merkistä+mallista, semmoinen mikä sopii täysin (kohtuu hintainen kun joutuu oleskelemaan nyt opiskelija budjetilla), olisi hyvä juttu. Kiitos ja kumarrus.
              Last edited by opTA; 26-09-2012, 22:54.

              Comment

              • Darkki
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 9
                • Nurmijärvi

                Ketään keneltä onnistuis termarin vaihto tästä vantaan lähettyviltä? Autohan on 530d automaatti 01

                Comment

                • Macinaggio
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 119
                  • Espoo

                  Originally posted by Supa View Post
                  Kampuran tiedolla toki, nokan tieto on vaan kummalla tahdilla ollaan menossa alakerran suhteen.
                  CR dieselissä ei tartte käsittääkseni nokan tietoa kuin startissa käytännössä.
                  Dieseleistä en mutuile mitään, mutta käsittääkseni nuo nokan asentotunnistimet liittyvät bensavehkeissä vanossysteemiin. Eli kun moottorin ohjausyksiköltä tulee käsky säätää nokkien ennakkoa, asentotunnistimet antavat palautteen siitä että säätö tapahtuu. Kun näitä asentotunnistin juttuja olen täältä lukenut ja itsekin sattuneesta syystä joutunut omassa autossani vaihtamaan imupuolen anturin, olen ymmärtänyt että anturit eivät välttämättä ole täysin rikki tai sitten ehjiä (on/off). Ainakin itsellä oireena oli vain noin sekunnin pitempi startti ja vääntö olemattoman heikkoa alle 3000 rpm kierroksilla. Vika häipyi aina nollaamalla vikakoodin, mutta vika alkoi toistua yhä useammin ja useammin anturin "väsyessä". Mutta alkuperäiseen kysymykseen, luulen että moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ko. anturien johtojen irtikytkiminen ei vaikuta mitenkään.

                  Comment

                  • Macinaggio
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 119
                    • Espoo

                    Voiko sähköpenkkien säätönopeutta koodata hitaammaksi? Selkänojan hionosäätö on vähän vaikeaa kun liike on liian nopea.

                    Comment

                    • Ezra
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 79
                      • Imatra

                      Originally posted by Macinaggio View Post
                      Dieseleistä en mutuile mitään, mutta käsittääkseni nuo nokan asentotunnistimet liittyvät bensavehkeissä vanossysteemiin. Eli kun moottorin ohjausyksiköltä tulee käsky säätää nokkien ennakkoa, asentotunnistimet antavat palautteen siitä että säätö tapahtuu. Kun näitä asentotunnistin juttuja olen täältä lukenut ja itsekin sattuneesta syystä joutunut omassa autossani vaihtamaan imupuolen anturin, olen ymmärtänyt että anturit eivät välttämättä ole täysin rikki tai sitten ehjiä (on/off). Ainakin itsellä oireena oli vain noin sekunnin pitempi startti ja vääntö olemattoman heikkoa alle 3000 rpm kierroksilla. Vika häipyi aina nollaamalla vikakoodin, mutta vika alkoi toistua yhä useammin ja useammin anturin "väsyessä". Mutta alkuperäiseen kysymykseen, luulen että moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ko. anturien johtojen irtikytkiminen ei vaikuta mitenkään.
                      Näin oletinkin. Minulla lähes samat oireet, lisäksi vielä käy tyhjäkäyntiä vajaalla.
                      E39 535i -98

                      Comment

                      • Sampsaa
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 105
                        • Seinäjoki

                        Webasto päätti taas vaihteeksi olla toimimatta. Ajattelin että jos tilaisi saksasta normaalin webaston säätimen. Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisen asennuksesta että pitääkö johdot viedä webastolle asti vai saako lähempääkin suoran yhteyden webastoon?
                        3 x e39
                        3 x e46
                        E61 530d LCi

                        Comment

                        • bemwe
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 220
                          • II

                          Onkohan minkälainen homma vaihtaa venttiilinvarren kumet 528i -98?

                          Comment

                          • xpro
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 250
                            • varkaus

                            osiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by xpro View Post
                              osiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..
                              Kaikki renkaat oikean kokoiset?

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by xpro View Post
                                osiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..
                                Mulla sama homma kylmänä, eli saa ajaa muutaman kilometrin ennen kuin vaihtaa vitosen. Lienee olevan ominaisuus.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎