Olisiko mahdollista että, tuon ojaus vaihteen välys on juurikin noissa sisemmissä raidetangon päissä? Onko kukaan saanut välystä pois juurikin noiden sisäpäiden vaihdolla?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
Hyvinkin mahdollista. Suosittelisin nyt tutkimaan ne välykset kunnolla ennen osien ostoa.
Auton keula vaan ylös ja sivusuunnassa heiluttelua, jos välystä tuntuu niin toisella kädellä painat suojakumin läpi palloniveleen ja taas heiluttelet.
Jos kummallakaan puolella ei ole ulkopäässä tai sisäpäässä tuntuvaa välystä niin kokeile heiluttaa ohjausvaihteen päästä horisontaalisesti niin pitäisi tuntua hammastangon klappi.
Jos sinulla ei ole omaa kokemusta välysten tutkimisesta niin suosittelisin viemään johonkin pajalle, missä tutkivat samalla kaikki välykset.
EDIT: Ebaysta Meyle HD etupään paketti on todettu ihan hyväksi ainakin hintaansa nähden!E39 535i -98
Comment
-
-
Originally posted by Ezra View PostHyvinkin mahdollista. Suosittelisin nyt tutkimaan ne välykset kunnolla ennen osien ostoa.
Auton keula vaan ylös ja sivusuunnassa heiluttelua, jos välystä tuntuu niin toisella kädellä painat suojakumin läpi palloniveleen ja taas heiluttelet.
Jos kummallakaan puolella ei ole ulkopäässä tai sisäpäässä tuntuvaa välystä niin kokeile heiluttaa ohjausvaihteen päästä horisontaalisesti niin pitäisi tuntua hammastangon klappi.
Jos sinulla ei ole omaa kokemusta välysten tutkimisesta niin suosittelisin viemään johonkin pajalle, missä tutkivat samalla kaikki välykset.
EDIT: Ebaysta Meyle HD etupään paketti on todettu ihan hyväksi ainakin hintaansa nähden!
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKiitos hyvästä neuvosta. Välykset jo tutkin tuossa paripäivää sitten ja tosiaanki etunmaisten tukivarsien puslat tekivät 5mm liikettä rengasta heiluttamalla sekä raidetango kolehteli vasenmaltapuolelta sisäpäästä. ja auto paikallaan sammutettuna sama kolahtelu kuuluu kun rattia kääntelee. Harmi kun, ehdin jo tilata noi raidetangot schmiedmannilta, mutta ne ilmeisesti ei ole mitenkään laadukkaita?:think Vai, onko joku uskaltanut joskus laittaa semmoset?
Nuo alatukivarsien puslat ja pallonivelet ovat joskus aika vaikeita diagnosoida pelkästään renkaasta heiluttamalla! Entisessä autossa tutkittiin tosi pitkään mistä koliseva ääni pompuissa tuli ja lopulta selvisi, että oikeanpuoleinen moottorin tuki oli puoliksi irti Tämäkin vika ns. ajettiin ulos, eli moottori tipahti putken päälle kun tuki halkesi
Vänkäraudalla on hyvä väännellä noita alustan osia, niin saa vähän enemmän momenttia!E39 535i -98
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOlisiko mahdollista että, tuon ojaus vaihteen välys on juurikin noissa sisemmissä raidetangon päissä? Onko kukaan saanut välystä pois juurikin noiden sisäpäiden vaihdolla?:think
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostOhjausvaihteen välys on helppo todeta renkuttamalla hammastangon päätä sivusuunnassa, siis ei hammastangon suuntaisesti. Hammastangosta kuluvat väljiksi helat joiden varassa tanko liikkuu ulkoputken (tangon rungon) sisällä. Vasemmanpuoleinen hela kuluu nopeammin, koska koska pinjonipyörä on lähempänä ohjausvaihteen vasenta päätä.
Mikäs muuten noissa kallistuksenvakaajan runko puslissa on oikein erona.. meinaan käytännössä, kun toinen malli jotain 22mm ja toinen 23mm? Kummatko tohon sotavaunnuun pitäisi laittaa?:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, eli mulla heiluu justiinsa pitkittäis suuntaisesti, ei sivu suuntaisesti. Huomasin myös että vasenpuoli on väljempi kun oikea. Eli nyt odotetaan, että tangot tulevat ja tietää taas enempi niiden vaihdon jälkeen.
Mikäs muuten noissa kallistuksenvakaajan runko puslissa on oikein erona.. meinaan käytännössä, kun toinen malli jotain 22mm ja toinen 23mm? Kummatko tohon sotavaunnuun pitäisi laittaa?:think
Comment
-
-
Ohjaus kankea ja kuluu narinaa hammastangosta
Onko kellään ollut vastaavaa? Ohjaus on alkanut tuntumaan kankeammalta ja kun nostin keulan ylös, niin aika kovaa natinaa kuuluu hammastangosta kun tarpeeksi hitaasti kääntää rattia tai käänsi renkaasta. Natisee myös kun laskin alas.
Iskarin yläpäät ei ääntäneet.
Kovin suuria välyksiä ei myöskään tuntunut missään.
Ohjaus ei siis keskitä kunnolla ja on kankean tuntuinen.
Tehostimen säiliöstä lähtevä putki on ollut jo pitkään kosteana ja ATF:ää on pitänyt välillä lisätä.
Auto on siis -97 528i ajettu hieman alle 300 tkmLast edited by japemw; 28-03-2012, 21:50.
Comment
-
-
Originally posted by japemw View PostOnko kellään ollut vastaavaa? Ohjaus on alkanut tuntumaan kankeammalta ja kun nostin keulan ylös, niin aika kovaa natinaa kuuluu hammastangosta kun tarpeeksi hitaasti kääntää rattia tai käänsi renkaasta. Natisee myös kun laskin alas.
Iskarin yläpäät ei ääntäneet.
Kovin suuria välyksiä ei myöskään tuntunut missään.
Ohjaus ei siis keskitä kunnolla ja on kankean tuntuinen.
Tehostimen säiliöstä lähtevä putki on ollut jo pitkään kosteana ja ATF:ää on pitänyt välillä lisätä.
Auto on siis -97 528i ajettu hieman alle 300 tkm
Mä huuhtelin ja laitoin ATF ölpät ja ilmaus päälle... ohjaus tuli paljon kankeemmaksi!:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Raidetangot vaihdettu mutta sama kolkutus kuuluu ajaessa:think Nyt on siis vaihdettu koiranluut,vakaajanpuslat,reagtiotangonpuslat.Jälj elle jää enää alatukivarret ja iskarin yläpäänlaakerit. Tai, sitten sieltä on se ohjaus vaihde paskana!?
Voisko joku kokeilla saman ikäistä raatoa, että kun auto on sammuksissa ja tekee ratilla sentin liikettä, että kuuluuko semmonen kolina? Mulla nimittäin kuuluu... mutta en tiedä onko toi sitten se kolina mikä kuuluu ajaessa.? Alkaa ottaa järkeen koko romu!!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View Post
Voisko joku kokeilla saman ikäistä raatoa, että kun auto on sammuksissa ja tekee ratilla sentin liikettä, että kuuluuko semmonen kolina? Mulla nimittäin kuuluu... mutta en tiedä onko toi sitten se kolina mikä kuuluu ajaessa.? Alkaa ottaa järkeen koko romu!!ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by tmth View PostEi kuulu mitään ylimääräistä, tai tunnu välyksiä. Omassa tuo kyseinen kolina korjaantui raidetangon sisäpäillä. Onhan näihin kait hammastankojakin vaihdeltu.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostLuulin tosiaan että nyt lähtee kolinat, kun raidetangot uusittiin, mut ei. seuraavaksi vissiin uusi tai purku hammastanko tilaukseen!
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostTodennäköisin syy kolinaan on nyt ohjausakselin ristikkonivel. Siis jos oot jo vaihtanu raidetangot. Siis just tuohon kolinaan joka tulee auton ollessa paikoillaan. Ei kannata ihan ekana vaihtaa hammastankoa.
-Janne-
Niin ja kyl ne tangon sisäpäät selvästi heilui ,kun niitä ravistelin ylösalas.oli välystä ja kolkuttivat johonkin runkoon.:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment