Originally posted by Bmw Dreamer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
Älä ny mee rattia kääntelemään. Ei toimi vilkun palautukset yms jos oikeen paljo väännät. Rattiakseli ohjausvaihteesta irti ja sitte hyppyytät sitä muoviliparetta booreilla ohjausvaihteesta mieluummin. Ensin tietty keskität ohjauksen keskelle. Itse en sitä tehnyt toisella vaihtokerralla ja toiseen suuntaan käännettäessä oli enemmän kierroksia ratissa, mitä toiselle suunnalle.
Ja tuo ratin irrotus riippuu ihan käyttämästäsi ratista.
Comment
-
-
Vilkun palautus taitaa olla kyllä ihan ratissa, niin ei siitä tuu ongelmaa vaikka kuinka paljon kääntäis rattia eri asentoon. Mutta siitä kannattaa olla varma että ohjauvaihde on oikeasti keskiasennossa kun renkaat on suoraan eteenpäin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Jos se tosiaan meni vain hammastangon päästä väärille booreille (hajosiko se muovilipare?), niin:
- akku irti
- hetki odottelua
- ratti suoraan ja keskelle kierrosten suhteen
- ratti irti
- keskitä hammastanko
- ratti takaisin suoraan
Näin jotta slipring pysyy oikeassa kohtaa. Saa senkin keskitettyä jälkikäteen, mutta mitä sitä itselleen lisää puuhailtavaa teettää.
Eilen sain vihdoin toteutettua oman hammastankoprojektin, vanha ruosteen raiskaama yksilö on nyt romukopassa ja ehjä paikallaan. Ei kolise enää Vaihtoyksilön ostin sillä periaatteella, että korjatuissa on liikaa riskiä huonoista osista/keinotekoisesta kiristyksestä ja käytetyissä voi olla ongelmaa lupauksista ja hinnasta huolimatta, joten otin uudemman pään purkuosan mikä halvimmalla löytyi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostÄlä ny mee rattia kääntelemään. Ei toimi vilkun palautukset yms jos oikeen paljo väännät. Rattiakseli ohjausvaihteesta irti ja sitte hyppyytät sitä muoviliparetta booreilla ohjausvaihteesta mieluummin. Ensin tietty keskität ohjauksen keskelle. Itse en sitä tehnyt toisella vaihtokerralla ja toiseen suuntaan käännettäessä oli enemmän kierroksia ratissa, mitä toiselle suunnalle.
Ja tuo ratin irrotus riippuu ihan käyttämästäsi ratista.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos se tosiaan meni vain hammastangon päästä väärille booreille (hajosiko se muovilipare?), niin:
- akku irti
- hetki odottelua
- ratti suoraan ja keskelle kierrosten suhteen
- ratti irti
- keskitä hammastanko
- ratti takaisin suoraan
Näin jotta slipring pysyy oikeassa kohtaa. Saa senkin keskitettyä jälkikäteen, mutta mitä sitä itselleen lisää puuhailtavaa teettää.
Eilen sain vihdoin toteutettua oman hammastankoprojektin, vanha ruosteen raiskaama yksilö on nyt romukopassa ja ehjä paikallaan. Ei kolise enää Vaihtoyksilön ostin sillä periaatteella, että korjatuissa on liikaa riskiä huonoista osista/keinotekoisesta kiristyksestä ja käytetyissä voi olla ongelmaa lupauksista ja hinnasta huolimatta, joten otin uudemman pään purkuosan mikä halvimmalla löytyi.
Myös havittelin purkuosaa ja sainki ihan hyvän näköisen ja välyksettömän yksilön, mutta sitä ei tiedä pirukaan, että kauanko toimii.Last edited by janke; 11-03-2013, 17:00.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Jos sulla on ratti hammastangon keskikohdassa, niin sitten säädetään pyörät vielä oikeaan suuntaan että rattikin on suorassa. Ei sitä saa kääntää suoraan jos hammastanko ei ole keskellä, tulee mielenkiintoisia ominaisuuksia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos sulla on ratti hammastangon keskikohdassa, niin sitten säädetään pyörät vielä oikeaan suuntaan että rattikin on suorassa. Ei sitä saa kääntää suoraan jos hammastanko ei ole keskellä, tulee mielenkiintoisia ominaisuuksia.
Mikäs oire Cellin vanhassa tangossa oli?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Suojakumi oli osunut johonkin jääpaakkuun viime talvena ja lähtenyt paikallaan, tanko täynnä suolavettä ja hiekkaa. Voisi sanoa että viallinen puoli oli aikalailla vainaa325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kuis paljon se hammastanko voi sitten olla metässä oikein, eikait siinä säätövaraa paljoa ole? Monissa autoissa ei tietääkseni ollenkaan, vaan se pultataan paikoilleen ja se on siinä. Sitte käännetään ratti kohdalleen, tottakai silloin kun renkaat/hammastanko on suorassa/keskellä. :think
Ei nyt omaan tajuntaan ainakaan vielä aukea, miten tästä saadaan näin "vaikeaa", tai sitten näissä autoissa kaikki on mukamas tehty ihan liian vaikeasti.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Joo siis tottakai noin, mutta jotenkin tuo selostus oli niin omituinen... Ja kuka nyt kääntäisi rattia suoraan jos hammastanko ei ole suorassa, eihän silloin renkaatkaan ole.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostVilkun palautus taitaa olla kyllä ihan ratissa, niin ei siitä tuu ongelmaa vaikka kuinka paljon kääntäis rattia eri asentoon. Mutta siitä kannattaa olla varma että ohjauvaihde on oikeasti keskiasennossa kun renkaat on suoraan eteenpäin.
Oikein toimiakseen ratin pitää olla juuri siinä oikeassa asennossa tähän rattiakselin vastakappaleeseen nähden kun renkaat on suorassa.
Tämä pitää pitää mielessä jos ratti on ollut irroitettuna.Last edited by Havis; 12-03-2013, 14:44."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostJa kuka nyt kääntäisi rattia suoraan jos hammastanko ei ole suorassa, eihän silloin renkaatkaan ole.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment