Originally posted by Cell
View Post
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
-
Ite meinasin tilata tuolta http://www.lenkgetriebe.net/ Tais olla jotain 450€ ja pantti oli 170€ tai jotain. 2v takuu yms. Löysin sitte purkaamolta 03 vuoden tangon, joka oli hyllytetty 05, sen uskalsin ostaa. Eka ebay tanko alko paukkumaan käännettäessä pari kuukautta paikallaan ollessaan.Originally posted by Cell View PostPitäis tilata ehjä servotronicci tanko, otti ja pomppasi suojakumi viime talvena paikaltaan ja senhän tietää mitä siitä seurasi, koko tanko täynnä suolapaskavelliä ja hiekkaa...
Ottaisko ebaysta kunnostetun arvan (suomesta ei oikein tunnu kunnostettuja saavan rahallakaan) vai purkaamolta öljyisen kasan samalla hintaa. :think
Comment
-
Tuolta (eBayn kautta) tuo minun hammastanko on. Takuuvaihto ei toiminut, ei kuulemma ollut varastossa yhtään tuollaista, lupasivat ilmoittaa kun niitä tulee. Eipä ole vielä kuulunut mitään, 3 vuotta on mennyt... Tuo siis tuon narinan (ja osittaisen jumittamisen) takia, se onneksi sitten lopulta katosi ATF:n vaihdolla täyssynteettiseen ja lisäaineiden lisäyksellä. Olenkin katsellut aitoa ZF:n osaa, mutta sellainen on melkoisen kallis.Originally posted by Samppae39 View PostIte meinasin tilata tuolta http://www.lenkgetriebe.net/ Tais olla jotain 450€ ja pantti oli 170€ tai jotain. 2v takuu yms.
Comment
-
Eli takuu toimii, ku Kreikkalaisten talous. Onneks en sitten tilannutkaan tuolta.Originally posted by TJJ View PostTuolta (eBayn kautta) tuo minun hammastanko on. Takuuvaihto ei toiminut, ei kuulemma ollut varastossa yhtään tuollaista, lupasivat ilmoittaa kun niitä tulee. Eipä ole vielä kuulunut mitään, 3 vuotta on mennyt... Tuo siis tuon narinan (ja osittaisen jumittamisen) takia, se onneksi sitten lopulta katosi ATF:n vaihdolla täyssynteettiseen ja lisäaineiden lisäyksellä. Olenkin katsellut aitoa ZF:n osaa, mutta sellainen on melkoisen kallis.
Comment
-
Riippuu siitä mitä osia halutaan vaihtaa. Jos vain uusitaan tiivisteet, laakeriholkit ja kiristetään loput välykset "taikaruuvilla", niin eihän tuo sillä uudenveroiseksi tule. Noiden laakeriholkkien materiaali lienee aika kriittinen sen suhteen miten pitkäikäinen tuo kunnostus on. Kunnostettujahan BMW ja ZF:kin myy, mutta ne toivottavasti on tehty kunnolla, siis vaihdettu myös akseleita ja säätöventtiili jos ne ei ole toleranssien sisällä (vai vaihdetaankohan ne aina ja vain kuori jää?).Originally posted by Antsah View PostEli onko niiden kunnostaminen sitten uutta vastaavaksi jotenkin mahdoton rasti?
Comment
-
Onko jollakin kokemusta hammastangon purkamisesta? Eli onnistuuko helposti? En löytänyt mistään kuvia kyseisestä operaatiosta ja "Bmw TIS" on lopettanut toiminnan:think
Muistaakseni siellä mihin rattiakseli tulee, niin on sokka tai sokkia ja alapäässä mutteri jonka jälkeen laakeri? Kaikki neuvot on tervetullutta
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Laitoin tuonne sen TIS:in purkuohjeen PDF:nä:Originally posted by janke View PostOnko jollakin kokemusta hammastangon purkamisesta? Eli onnistuuko helposti? En löytänyt mistään kuvia kyseisestä operaatiosta ja "Bmw TIS" on lopettanut toiminnan:think
Muistaakseni siellä mihin rattiakseli tulee, niin on sokka tai sokkia ja alapäässä mutteri jonka jälkeen laakeri? Kaikki neuvot on tervetullutta
Comment
-
Kiitos. Tuota juuri kaipailinki!Originally posted by TJJ View PostLaitoin tuonne sen TIS:in purkuohjeen PDF:nä:
http://www.mediafire.com/?eb79d4nve5kurcq
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
http://bmwfans.info/parts/catalog/32136751745/ tuossahan se selviää :think
Ja vielä kuvina:
e39:

e34:

e36:

e46:
Comment
Comment